It is currently Thu Mar 28, 2024 5:24 pm



Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Anniken Huitfeldt (Ap), ny barne- og likestillingsminister
PostPosted: Fri Feb 29, 2008 6:32 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
At en av Norges verste politikere, lederen i Stortingets familiekomité, May Helem Molvær Grimstad, skryter stadig av Anniken Huitfeldt.

Det er for så vidt et negativt tegn...

Quote:
Lederen i Stortingets familiekomité, May Helem Molvær Grimstad, er glad for at statsrådsposten gikk til Anniken Huitfeldt.

- Jeg syntes dette er et godt valg og jeg tror hun kommer til å gjøre en god jobb som barne- og familieminister. Jeg håper hun vil gripe fatt i mange saker som det må gjøres noe med. Her kan jeg nevne områder som barnevernet og det å gi alle fedre rett til pappapermisjon, sier Molvær Grimstad.
Kilde

Noen som vet hvordan Anniken Huitfeldt stiller seg til barnefjerning, psyko- og sosio-babbel?


Quote:
Anniken Huitfeldt er siden 2005 stortingsrepresentant for Arbeiderpartiet i Akershus, og var vararepresentant i periodene 2001-2005 og 1993-1997. Hun var forsker ved Forskningsstiftelsen Fafo 2000-2005. Huitfeldt var leder av AUF 1996-2000, og er siden 2007 leder av Arbeiderpartiets kvinnenettverk. Hun er cand. philol. fra Universitetet i Oslo i 1996, med historie hovedfag, statsvitenskap og geografi, og studerte ved London School of Economics 1992-1993.

Kjell Erik Øie er i dag gjenutnevnt som statssekretær for Huitfeldt, mens Lotte Grepp Knutsen fra 14. mars er ansatt som politisk rådgiver for Huitfeldt.
Kilde

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 29, 2008 9:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Huitfeldt har allerede uttalt (tv-nyhetene) hva hennes viktigste oppgaver blir. Hun nevnte barnevernet først. Men ikke fordi hun ser noe galt med den aktiviteten barnevernet utøver. Nei, barnevernet tar seg av de barna som har det aller verst, hevdet hun – eller en lignende formulering.

Det blir fullt kjør i kjent barnevernsstil. Ikke fordi jeg hadde ventet noe annet. Det sier seg selv at ingen som vil ta et reelt oppgjør med barnevernets skadeverk, når frem i eksisterende barne-politikk.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re
PostPosted: Fri Feb 29, 2008 9:45 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Quote:
Mange av kandidatene som har vært foreslått som ny barne- og likestillingsminister har nærmest vært som valget mellom pest og kolera.


Artikkel starter slik, så man kan stille seg et spørsmål omkring hvorfor man ikke kan finne et valg av familie og barneminister som ønsker å verne den biologiske familien. Det vil si noen som ønsker å rydde opp i den store skamplett i historien, som går under navnet Norsk barnevern.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Redd barna fra Anniken Huitfeldt
PostPosted: Sat Mar 01, 2008 8:29 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anniken Huitfeldt var styremedlem i Redd Barna fra 2001 til 2007.

En mer overflødig ministerpost er vel vanskelig å tenke seg.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 01, 2008 3:14 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Uttalelse fra denne Huidtfeldt, i et entusiastisk og "inspirert" øyeblikk:

Hun gledet seg til å ta fatt, da LIKESTILLING var noe hun alltid har vært opptatt og dermed innenfor hennes interessefellt. . . ...og så barna da. . ..bla bla bla...

- akkurat som hun plutselig kom på at hun nå var "forpliktet" å si noe om de også.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Vi har nok
PostPosted: Wed Mar 05, 2008 2:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Slik jeg ser det, har vi enda 30 harde år foran oss før barnevernet har utspilt sin rolle. I mellomtiden er det mange måter å oppnå historisk udødelighet på, som f. eks. ved å bli "barne- og likestillingsminister". Men, jeg lover likevel at hun skal få noe småknæsk å bryne kreftene sine på :D :D

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vi har nok
PostPosted: Wed Mar 05, 2008 9:58 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 10, 2008 7:52 am
Posts: 75
Mona Lygre wrote:
Slik jeg ser det, har vi enda 30 harde år foran oss før barnevernet har utspilt sin rolle. I mellomtiden er det mange måter å oppnå historisk udødelighet på, som f. eks. ved å bli "barne- og likestillingsminister". Men, jeg lover likevel at hun skal få noe småknæsk å bryne kreftene sine på :D :D



Hei.

Sendte noen mail til forskjellige partier. ang §4-16
Siden bv sender vår sak til omsorgovertagelse. Jeg klarer vist ikke barna. og de 2 eldste er "vist" for krevende for meg sier bv

Fikk dette svaret fra FRP. stortingsgruppe, i deg.


Hei igjen Nå har stortingsrepresentant Karin S. Woldseth sendt Barne- og likestillingsministeren et spørsmål om §4-16. Dere kan se spørsmålet på: http://epos.stortinget.no/SpmDetalj.aspx?id=39653 Når Statsråden svarer, vil svaret bli lagt ut samme sted. Takk for at dere engasjerer dere og at dere gir oss tips om ting som vi bør se nærmere på.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 05, 2008 11:01 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Karin S. Woldseth (FrP) er blandt dem som ødelegger FrPs holdninger mht barnevern. Det har hun drevet med i noen år. Desverre.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vi har nok
PostPosted: Thu Mar 06, 2008 12:35 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
evy wrote:
Hei.

Sendte noen mail til forskjellige partier. ang §4-16
Siden bv sender vår sak til omsorgovertagelse. Jeg klarer vist ikke barna. og de 2 eldste er "vist" for krevende for meg sier bv

Fikk dette svaret fra FRP. stortingsgruppe, i deg.


Hei igjen Nå har stortingsrepresentant Karin S. Woldseth sendt Barne- og likestillingsministeren et spørsmål om §4-16. Dere kan se spørsmålet på: http://epos.stortinget.no/SpmDetalj.aspx?id=39653 Når Statsråden svarer, vil svaret bli lagt ut samme sted. Takk for at dere engasjerer dere og at dere gir oss tips om ting som vi bør se nærmere på.


Barnevernlovens § 4-16 gjelder oppfølging av foreldre etter tvangsfjerning av barna deres:

§ 4-16. Oppfølging av vedtak om omsorgsovertakelse.
Barneverntjenesten skal nøye følge utviklingen til de barn som det er truffet vedtak om omsorgsovertakelse for, og likeledes utviklingen til deres foreldre. Barneverntjenesten skal kort tid etter en omsorgsovertakelse kontakte foreldrene med tilbud om veiledning og oppfølging. Dersom foreldrene ønsker det, skal barneverntjenesten som en del av oppfølgingen formidle kontakt med øvrige hjelpeinstanser.


Du har ikke blandet sammen §4-16 om oppfølging av foreldre med § 4-6 som gjelder "barnevernets" fryktede administrative akuttvedtak?

§ 4-6. Midlertidige vedtak i akuttsituasjoner.

Jeg synes forøvrig § 4-16 er en hån mot foreldrene. De samme som har fratatt foreldrene barna med tvang, skal altså tilby foreldrene "nødvendig hjelp og veiledning" samt formidle kontakt med "øvrige hjelpeinstanser"? :x

Legg merke til at det står "øvrige hjelpeinstanser", akkurat som om "barnevernet" var en hjelpeinstans, og ikke en kontrollinstans. Grunnlaget for "barnevernets" inngripen i familiene er jo nettopp tvangen. Tvangen er legitimert av kravet om kontroll og innsyn i familiene. Hadde formålet vært hjelp, ville "barnevernet" vært frivillig, og det er noe alle vet det ikke er. Det er i tilfelle snakk om såkalt "frivillig tvang"; enten samarbeider du eller vi tar barna.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 07, 2008 5:26 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Så mykje fæle saker i det her landet, Og værre skal det bli med den nye loven. Sverige innfører ikke den nye loven. Foreløpig. Et nest best alternativ til øvrige land å dra til. Men pr. idag er Sverige som Norge.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 08, 2008 5:27 pm 
Offline

Joined: Thu Apr 27, 2006 4:35 pm
Posts: 27
Turid Holta wrote:
Så mykje fæle saker i det her landet, Og værre skal det bli med den nye loven. Sverige innfører ikke den nye loven. Foreløpig. Et nest best alternativ til øvrige land å dra til. Men pr. idag er Sverige som Norge.

"Den nye loven" er foreløpig bare et forslag, som er sendt ut på høring. Det gir også oss anledning til å si hva vi mener om den.

Jeg kjenner ikke den svenske LVU-loven. Lenke til den her: http://www.notisum.se/rnp/SLS/LAG/19900052.htm

Er den bedre enn den norske barnevernloven?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 08, 2008 10:03 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Forholdene i Sverige har vert anslagsvis at 9 av 10 barn ikke får dere bedre etter "omsorgsovertakelse". I Norge har det vert 8 av 10 barn.

Vet ikke hvordan økningen er i Sverige. I Norge har det jo økt. Med den kommende loven, så økes det nok kraftig.

Jeg vil tro vi med dette blir verre enn Sverige? Verstingen i Norden, ja, i verden.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 08, 2008 11:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Tror sikkert den nye loven kommer da flest politikere er for den. Og Aurora skriver at den er ute på høring bare nå . Ja den er jo ikke kommet ut enda. Og hun skriver at det gir oss en sjangse til å utale seg om den. Det håper jeg da virkelig. Sist jeg snakket med Arild om den, sa han at ingen herfra vil komme til å få utale seg. Så di drit vel i ofrene vil jeg tro.

Sverige er omtrent som Norge i dag. Kommer den nye loven, blir Norge "værst-i-verden-land" når det gjelder barnevern. Så trolig kan mange klare seg godt med bare å dra til Sverige. Her kan det bli totalt helvette for mange fler. Uhyggelige tanker. "Jag børjar tenka" på Sverige iblant..... Om den nye loven kommer.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 08, 2008 11:44 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Turid Holta wrote:
Tror sikkert den nye loven kommer da flest politikere er for den. Og Aurora skriver at den er ute på høring bare nå . Ja den er jo ikke kommet ut enda. Og hun skriver at det gir oss en sjangse til å utale seg om den. Det håper jeg da virkelig. Sist jeg snakket med Arild om den, sa han at ingen herfra vil komme til å få utale seg. Så di drit vel i ofrene vil jeg tro.

I prinsippet kan hvem som helst skrive høringsuttalelse og sende inn. Det gjelder ikke bare de høringsinstansene som er nevnt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 12:12 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja, det trengs at folk uttaler seg så man slipper den fordømte loven der.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]