It is currently Thu Mar 28, 2024 9:45 pm



Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 15, 2008 5:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


cowboy wrote:
Helt riktig, å foreslå er ikke nok, jeg tar utfordringen.


Veldig bra Cowboyen!

Men-men, kem e' Cowboyen? Navn?



PS: Jeg er skråsikker på at jeg vet hvem du er, men det hadde vært ålreit for de andre som har lyst til å være med deg å vite navnet på den som de henvender seg til.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 15, 2008 5:23 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
olakristianj@gmail.com

..."sa" han på forrige side.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 15, 2008 5:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Hvor var du da Oddvar Brå brakk staven?

Jeg signerer Marianne sitt innlegg igjen, og i denne forbindelse vil jeg svært gjerne fremheve akkurat denne teksten:

MH Skånland wrote:


Noen mener at alt må være så konfidensielt, at det er så sensitivt, at ingen navn må komme frem, at man ikke må irritere barnevernet eller domstoler, at fremvisning av saken er hensynsløst overfor barna. – Andre, som jeg, mener det motsatte: At åpen, konkret informasjon fra de rammede nettopp gir barna og foreldrene den eneste lille flik av beskyttelse som finnes mot total meningsløshet særlig for barna, som ellers bare får ørene tutet fulle av barnevernets påstander. Og at åpen informasjon, under fullt navn, MÅ bringes ut av den enkelte selv, hvis barnevernets herjinger ikke skal fortsette å bli verre (for det blir de, det er flere alarmerende endringer i de senere år).


Fremfor alt: De fleste barnevernsofre er så presset og herjet med at de bare ser sin egen sak – forståelig nok. Men hvis dette ondet som barnevernet er, noen gang skal drives tilbake, er det nødvendig å arbeide på lang sikt, og det er nødvendig at det enkelte offer ikke bare sirkler om sin egen sak men også beskjeftiger seg med andre enkeltsaker, setter seg inn i en del forskningslitteratur og annet som finnes om barnevernets ideologi og påstander, slik at man er bedre informert enn politikerne og barnevernerne. Ellers står man hjelpeløs når politikerne møter en med at "Nå skal det drives et forsøk med en helt ny metode, og den bevilger vi 20 millioner til, så da har dere jo fått god hjelp og må ikke mase mer".



Om jeg kunne valgt omigjen, ville jeg heller satset på å selge krølltanger i Afrika fremfor å jobbe med barnevernsofre. Min mor ville sagt det slik: Det er et langt lerret å bleikne...

Å få med seg barnevernsofre til å reise seg mot barnevernets overgrep, å få dem til å gi slipp på sin anonymitet og til å flytte nesetippen sin litt vekk fra sin egen sak for å komme seg over på en litt mer objektiv grein, for å være med på hjelpe andre slik at en sjøl kommer i bedre humør og få nye krefter - nei, se det vil de ikke.

Og det et salig slit uten like. Jeg har ingen ide om hvor jeg tar tålmodigheten min ifra. Men, jo, i dag var det en deltaker fra GFSR som ringte, vedkommende ville bare si ifra at barnevernet hadde hjulpet ham inn bak murene, men nå er h*n snart ferdig å sone...

En fyr hvis navn Kurt Bai mener å ha funnet formelen på suksess, det staves slik:

G-S-D-S-S-D-S-G

GjørSomDuSelvSierDuSkalGjøre

joda, barnevernsofre sier de skal gjøre det og det og sånn og sånn og har de og de planene... men, gjør de noe? Nei. Det skjer ingenting, de vil bare prate og prate, nettopp fordi at de er og oppfører seg helt i tråd med det som Marianne her har skissert i sitatet ovenfor.

- Det må skje noe - det må skje noe - det må skje noe - nå snart - hyler barnevernsofre i kor både her og der, men straks det dukker opp noe hyggelig og meningsfullt som faktisk kan være med på å endre livene for så mange - så blir de plutselig lam i fra halsen og ned,

bare det å signere oppropet mot fylkesnemnda er en prøvelse for dem, og å skrive seg inn i manntallet mot fylkesnemnda, se linkene nederst på min signatur, skremmer vannet av dem, pussig nok virker det som om de er mer fortrolig med barnevernets prøvelser?

Æsj, jeg er visstnok litt sur i dag kan det se ut for, så jeg får heller sette på noe David Bowie og gå inn og rydde rommet mitt,

og ps, da Oddvar Brå brakk staven satt jeg godt plantet foran tv-en og heiet på ham, fra en hybel i Kinsarvik i Hardanger.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 15, 2008 5:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Arild Holta wrote:
olakristianj@gmail.com

..."sa" han på forrige side.


Men der er jo ikke alt?

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 15, 2008 7:11 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
olakristianj og Trøndelag i medlemslista + SV-tilhørighet + politisk aktiv. Da kjenner man han igjen i lokalmiljøet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bør vi organisere en opplysningskanpanje om fylkesnemda?
PostPosted: Tue Apr 15, 2008 9:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
cowboy wrote:
Barnevernet har jo til og med en egen rettsinstans (Fylkesnemda) for å effektivisere og trygge barnas rettsikkerhet. Paradoksalt nok så fungerer den heller som en legitimering av barnevernets overgrep enn en arena der de forulempede partene (barna og foreldrene) blir hørt og eller har mulighet til å forsvare seg i tråd med gjeldende rettsprinsipper.


I Fylkesnemnda praktiseres omvendt bevisbyrde. Det er foreldrene som må bevise sin uskyld.

cowboy wrote:
Fylkesnemnda motarbeider et av våre mest grunnleggende rettsprinsipper: "du er uskyldig til det motsatte er bevist". Dette er en rettsinnstans der synsing og skjønnsvurderinger er fullverdige beviser, i en hvilken som helst annen domstol ville dette blitt avist som injurierende påstander.


I Fylkesnemnda aksepteres annenhåndsopplysninger, sikkert også tredje- og fjerdehåndsopplysninger. Det er vanlig med anonym vitneførsel, og prinsippet om umiddelbar bevisførsel fravikes ved at det kun leses opp fra dokumenter.

cowboy wrote:
En annen kritikkverdig konsekvens av dette er at alt de fremlegger som beviser blir lagret og arkivert som en sannhet, uten at den forulempede har en reel mulighet til å dementere anklagene.


Det hender at PST må slette sensitive opplysninger, men "barnevernet" sletter aldri sine arkiver. Usannhetene og krenkelsene står der til barna er voksne slik at de kan hentes frem igjen og brukes mot deres barn.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bør vi organisere en opplysningskanpanje om fylkesnemda?
PostPosted: Tue Apr 15, 2008 11:47 pm 
Offline

Joined: Sun Apr 13, 2008 10:49 pm
Posts: 23
Location: Trøndelag
agrippa wrote:

I Fylkesnemnda praktiseres omvendt bevisbyrde. Det er foreldrene som må bevise sin uskyld.

I Fylkesnemnda aksepteres annenhåndsopplysninger, sikkert også tredje- og fjerdehåndsopplysninger. Det er vanlig med anonym vitneførsel, og prinsippet om umiddelbar bevisførsel fravikes ved at det kun leses opp fra dokumenter.

Det hender at PST må slette sensitive opplysninger, men "barnevernet" sletter aldri sine arkiver. Usannhetene og krenkelsene står der til barna er voksne slik at de kan hentes frem igjen og brukes mot deres barn.


Det du peker på er tre viktige momenter som bør frem i lyset, jeg kan ikke fremheve en av dem som verre en den andre.

_________________
cowboy


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 18, 2008 12:06 pm 
Offline

Joined: Sun Apr 13, 2008 10:49 pm
Posts: 23
Location: Trøndelag
Mona Lygre wrote:
Arild Holta wrote:
olakristianj@gmail.com

..."sa" han på forrige side.


Men der er jo ikke alt?


Hva er det du lurer på Mona?

_________________
cowboy


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 19, 2008 9:21 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Regner med det er dette, i likhet med meg:
Signaturen- hvem?

F.eks, min er slik det står under dette innlegget, altså B.E.Bjorbekkmo + linkene til noen utvalgte nettsteder som jeg kan assosieres med.
- slik at de som leser skal vite hvem som skriver og hva de står for.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 21, 2008 9:39 am 
Offline

Joined: Sun Apr 13, 2008 10:49 pm
Posts: 23
Location: Trøndelag
bjørn erik wrote:
Regner med det er dette, i likhet med meg:
Signaturen- hvem?

F.eks, min er slik det står under dette innlegget, altså B.E.Bjorbekkmo + linkene til noen utvalgte nettsteder som jeg kan assosieres med.
- slik at de som leser skal vite hvem som skriver og hva de står for.


http://www.r-b-v.net/forum/viewtopic.php?t=3480

Her står navnet mitt, hva jeg står for tror jeg det er best å danne seg at bilde av ved å lese det jeg skriver.

_________________
cowboy


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 21, 2008 10:37 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Glem det . . . ..
Oponionsdanning !?

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 21, 2008 10:51 am 
Offline

Joined: Sun Apr 13, 2008 10:49 pm
Posts: 23
Location: Trøndelag
bjørn erik wrote:
Oponionsdanning !?


Jeg er litt usikker på hva du mener med dette

_________________
cowboy


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 3:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja minner om oppropet.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]