It is currently Thu Mar 28, 2024 12:40 pm



Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: fylkesnemda i går
PostPosted: Mon Nov 27, 2006 9:15 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Hei ja,i dag har vi vert i fylkesnemda ,barnevernets forlengede arm. Mannen min sa at det var utrygt for barn å komme på barnevernet ,for han hadde fått en sønn hjem i likkiste.

Da ble en i panelet en barneverns pedagog rød i fjeset,og nemdalederen kikket ned i gulvet.

Vi merker de er forut inntatt og skeptisk til oss. Vi sa at en sønn hadde blitt dårlig på skolen og hadde begynnt å drikke og røyke etter 5 år på barnevernet. Så visst er det risiko fyllt. på bv.

Helt på slutten av dagen kunne barnevernet fortelle at datteren vår på 12 år ikke ville se oss i heletatt.Hun ville ikke hjem mere og ikke se søskene sine. bv kunne fortelle at hun hadde ringt barnas tals person på ferie i thailand og fortalt dette.
Det var nå rart hun ikke sa det når barnas talsperson var nede hos henne for 3 uker siden.
Fostermor står bak det vet vi hun har tidligere truet dem med å si opp visst de fikk komme på helge besøk hjemme.

Imorgen er det ny dag i nemda jeg ser fram til å snakkemye fikk bare si litt i dag.får kjempe for sannheten og barna for 7 gang i retten.Vi må aldrig gi opp den kampen. may-britt tysnes

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Når barn sier de ikke vil hjem
PostPosted: Mon Nov 27, 2006 10:08 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Det er forferdelig vondt å høre at ens egne barn ikke vil ha kontakt/komme hjem etter å ha vært i fosterhjem. Jeg tror bestemt at dette er en meget bevist uttalelse fra barnevernskurator, ikke bare for å såre dere som foreldre, men for å få tvangsvedtak gjennom på fylkesnemda. Dette er den eneste utalelse fylkesnemda vil forholde seg til.

Derfor er det også meget stor sannsynlighet for at denne såkalte uttalelse fra datteren din er sagt frem i form av tvang, press og meget store overtalelse fra fosterfamile og barnevernskurator i forkant av møte ved fylkesnemda. (eks. Du vil få se din mor og far ofter dere om dier dette) Her er det ingen kontroll på hvordan disse personer går frem overfor egne barn under offentlig omsorg.

Jeg føler med dere og ønsker lykke til videre frem. Det er som å bekjempe Goliat i det rettsamfunn vi har i Norge i dag.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 27, 2006 11:49 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
tror det er mange som tenker på dere i dag. LYKKE TIL OG STÅ PÅ!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 27, 2006 11:53 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Jeg også – jeg vil tenke på dere.

Marianne

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 28, 2006 5:42 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Hei nå er eg helt gåen i hodet det dundrer og verker.Jeg har grått mye og følt hjertet blir revet ut der i nemda.

De river i et fra før blødende sår.....Psykologen var der i dag og han innrømmet at alt han sa og trodde om små jentene bare var hypoteser.

Imorgen skal fostermoren vitne,vi skal ha 3 barn som vitner for oss håper det vil hjelpe. Er for sliten til å skrive mere nå en lang dag i morgen fra halv9 til halv fire i nemda may-britt tysnes

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 28, 2006 8:59 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
........


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 4:52 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 1:15 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Vi både heier på dere og føler dypt med dere. Det er en tragedie hva dere må gå igjennom!!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hei, jeg vil også være med!
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 12:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Hei, jeg vil også være med!!! Jeg føler med deg May-Britt, og resten av hele familien din. Og jeg håper og ber likevel om et SANT MIRAKEL, selv om det ser nokså svart ut nå...

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 12:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Fatt mot, May-Britt. Det er dere som har rett!


Top
 Profile  
 
 Post subject: "Tanker" og "vurderinger" hentet fra tåk
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 3:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Psykologen var der i dag og han innrømmet at alt han sa og trodde om små jentene bare var hypoteser.


De bare "tenker og tror", og deres inane "tanker" blir dessverre tillagt like mye vekt som det klareste bevis.

Det ergrer meg at deres mer eller mindre kvalifiserte "tanker" blir tillagt slik vekt. Ofte er det bare tankespinn uten hold i virkeligheten.

Ha mot i en vanskelig tid!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jounalnotat fra Fana barnevern
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 7:03 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg viser til tidligere innlegg og legger til journalnotat fra egen sak, der bvt kurator spør ut min sønn om hvor han vil bo:

Journalnotat fra samtale med OT etter avtale med mormor den 22.10.03.

OT og mormor ventet på oss.

Kurator sa til OT at vi var kjent med at mor hadde sagt til OT at hun nå ønsket at han skulle flytte hjem til henne. Videre sa kurator at mor også hadde sagt til barneverntjenesten at hun ville at han skulle flytte hjem. Kurator spurte OT om hva han tenkte om det å flytte hjem til mor. OT sa at han ønsket å bo hos mormor og morfar fordi han hadde det godt der, og at han hadde kameratene i nærheten.

Kurator spør om han kunne tenke seg å bo med mor dersom hun hadde bodd i nærheten av mormor og morfar. Han sa at da kunne han bo hos henne.

Kurator sa at barneverntjenesten ikke synes det var til det beste for han at han flyttet hjem nå fordi vi ikke trodde mamma var frisk nok til det. Og han videre trengte å vite hvor han skulle bo. OT sa at han var enig i det.

Kurator forklarte OT at vi ikke kunne bestemme det, og forklarte OT om at fylkesnemda tok avgjørelsen.

Grethe Kvåle

Signert

AMA Notat

Med dette mener kurator og fylkesnemnda at min sønn selv sier han helst vil bo hos fostermor (mormor).

Det eksisterer ingen andre på dette møte en fostermor (mormor) og kurator og med andre ord ingen kvalitetsikring....

Tenker masse på deg May Britt og din famile, håper at det oppstår et mirakel og dere får barn hjem der det hører hjemme.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 30, 2006 10:17 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Hei og takk for varme ord og tanker. Igår måtte barnevernslederen fra sokndal kommune i skamme kroken.

Vebjørn Sander 13 år fortalte fylkesnemda hvordan hun hadde plaget livet av ham oppgjennom årene.Hun kom ned i vinter i fosterhjemmet ,og fortalte om de udugelige foreldrene hans og om hvor vondt han hadde hatt det hjemme.Hun kom ned til ham etter skolen og var noen timer så sa hun,jeg må hjem å ha meg noe mat men jeg kommer ned igjenn etterpå.Han fortalte han ikke fikk gå på rommet fosterfar sperret veien for ham.Da hun kom tilbake presterte hun å sitte helt til halv elleve på kvelden,og Vebjørn skulle på skolen dagen etterpå.

Han sa videre til retten at det var helt sykt de hadde plassert ham i fosterhjem ,og at det hadde gjort ham mye vondt.Han var nå glad for at han bodde hjemme hos foreldrene,og han fortalte hans savnet små søstrene ,og at han gjerne ville de skulle komme i hans konfirmasjon til våren.

Han fortalte at han visste mye bedre enn barnevernet om hvordan det var å bo hjemme,for bv hadde jo aldrig bodd hjemme hos mamma og pappa.

De 2 voksne barna på 19 0g 20 år fortalte de begge hadde rømmt fra fosterhjemmet.At de aldrig følte seg god nok for fosterforeldrene.Hun ene ble så ulykkelig at hun begynnte å skade seg selv.
De kunne ikke krangle med fostermoren for da ble de truet med utkastelse,men krangler vi med mamma,og det gjør vi jo så risikerer vi ingenting.
De var glade for å ha blitt gjennforent med familie og søsken,og hadde brutt all kontakt med fosterhjemmet.
De har selv klart å stå på egne ben og barnevernet kan ikke ta æren for det. At de har klart seg godt. may-britt tysnes

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 30, 2006 10:30 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Denne beretningen fra i går gjorde det godt å lese, May-Britt. Takk for den.

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]