It is currently Thu Apr 25, 2024 5:48 am



Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Vil advokat Georg Kvande vinne mot dragen Jenny Sellæg?
Ja, hvis det finnes rettferdighet i dette landet 77%  77%  [ 10 ]
Nei, dragen har en for sterk posisjon i Norge 8%  8%  [ 1 ]
Vet ikke, avventer utfallet 15%  15%  [ 2 ]
Total votes : 13
Author Message
 Post subject: Rettssaker
PostPosted: Fri Oct 26, 2007 8:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Barnevernet har til enhver tid gående en mengde rettssaker mot det norske folk.

Oversikt over rettssaker finnes på www.domstol.no

Vår egen Arild Holta skal sammen med fru Holta møte i retten 8. november etter at statsadvokat Jenny Sellæg ila ekteparet et forelegg for å skremme dem til taushet om navngitte barnevernsansattes overgrep mot barnefamilier i Vefsn kommune.

Saken kommer opp i Alstadhaug tingrett.

Lik en St. Georgmot dragen skal den dyktige advokaten Georg Kvande forsvare ytringsfriheten mot dragen Sellægs totalitære angrep.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 26, 2007 9:26 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg er ikke helt sikker på om vi vinner mest med å tape, og få Norge dømt for menneskerettighetsbrudd, eller om det er en størst seier ved å vinne her hjemme på berget?

Om vi taper, så gjør det i praksis lite forskjell på ytringene. Da står vi trolig med et rettsvesen som er på tvers av Datatilsynet, Personvernnemnden, politiet, flere statsadvokater, justisministeren og menneskerettighetene.

Men jussen er som fotballen... Så man vet egentlig ikke noe. Heller ikke mht menneskerettighetsdomstol.

Arbeidet fortsetter uavhengig av medhold eller motgang. En dom kan heller ikke inskrenke mye, uten å bryte menneskerettighetene. Så dette betyr etter min mening lite. Det handler om at maktpakket støyer og kjekker seg.

Jeg så en gang en film om sjimpanser. En av dem hadde funnet en stor blekkboks. Samtidig med at den sprang fram og tilbake, så slo den på blekkboksen og laget et forferdelig bråk. For dette avanserte den til topp i hierarkiet.

Noen ganger er likeheten til maktpakket slående.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 26, 2007 9:55 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Tue Jul 31, 2007 2:05 am
Posts: 206
Location: Haugesund
På sett og vis er det jo interessant å få Norge dømt for brudd på menneskerettighetene, da det internasjonalt vi vekke mest oppsikt.

Å vinne her, har på mange måter lite betydning, det blir ikke gjort noe særlig uansett.

Saken er at presset må komme utenfra, sånn jeg ser det, iallefall. For det hjelper visst ikke det spor at man prøver å presse fra innsiden. Det bygger jo bare oppunder deres egne forestillinger om at vi som foreldre er i dyp fornektelse, og ikke ser hvor elendige vi er som omsorgspersoner for egne barn. Og så prøver vi å ta dem som bare vil hjelpe de stakkars barna våre, som er utsatt for oss, og våre vrangforestillinger.

Man må vel enkelt og greit presse fra alle kanter...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 26, 2007 11:36 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Nei, det beste er å vinne!

Ingen dom i menneskerettighetsdomstoler vil ha samme virkning som en dom i en norsk rettssal -ikke i Norge. Slik bør det også være - det har med demokrati og nærhet å gjøre. Jo nærmere virkeligheten, jo bedre er det.

Det beste ville være en seier nå - men vær forberedt på at saken bringes videre - uansett utfall. Dett er en prinsipiell sak, den vil skape det som kalles presendens - det vil si at den vil ha en veiledende funksjon i senere rettspraksis.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 27, 2007 3:42 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Arild Holta wrote:
Det handler om at maktpakket støyer og kjekker seg.

Jeg så en gang en film om sjimpanser. En av dem hadde funnet en stor blekkboks. Samtidig med at den sprang fram og tilbake, så slo den på blekkboksen og laget et forferdelig bråk. For dette avanserte den til topp i hierarkiet.

Noen ganger er likeheten til maktpakket slående.


Støy drar til seg oppmerksomhet, men kan også avlede mens man utfører lysky aktiviteter-

Ser for meg disse aktørene løpende rundt i korridorene mens de smeller på hver sin blikkboks og bråker om lønninger, makt og innflytelse, mulig det faktisk er sånn de kommer til de stillingene de innehar- det forklarer jo isåfall det med kompetansen også. :lol:

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Svar på spm
PostPosted: Sat Oct 27, 2007 7:48 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Svar på spørsmål:

Vil advokat Georg Kvande vinne mot dragen Jenny Sellæg?

Ja, hvis det finnes rettferdighet i dette landet...

- øh, rettferdighet i Norge? :oops: :cry:

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sett alt inn på å vinne i Alstadhaug Tingrett
PostPosted: Sat Oct 27, 2007 8:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Jeg er ikke helt sikker på om vi vinner mest med å tape, og få Norge dømt for menneskerettighetsbrudd, eller om det er en størst seier ved å vinne her hjemme på berget?


Jeg tror det er en ubetinget fordel å vinne på hjemmebane, for Menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg kan slik jeg har forstått det, ikke omgjøre norske dommer, kun ta stilling til om det foreligger brudd på Menneskerettighetskonvensjonen og eventuelt utbetale en symbolsk erstatning.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sett alt inn på å vinne i Alstadhaug Tingrett
PostPosted: Mon Oct 29, 2007 3:53 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
agrippa wrote:
Arild Holta wrote:
Jeg er ikke helt sikker på om vi vinner mest med å tape, og få Norge dømt for menneskerettighetsbrudd, eller om det er en størst seier ved å vinne her hjemme på berget?


Jeg tror det er en ubetinget fordel å vinne på hjemmebane, for Menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg kan slik jeg har forstått det, ikke omgjøre norske dommer, kun ta stilling til om det foreligger brudd på Menneskerettighetskonvensjonen og eventuelt utbetale en symbolsk erstatning.

Det kan ta mange år før en dom foreligger i Strasbourg. I mellomtiden vil barnevernet føle seg så trygge og sikre så, mens de går løs på den ene etter den andre av oss.
Nei, la oss håpe at tingretten tar til fornuft! Vi HAR allerede hatt hjelp av de avgjørelsene som har foreligget fra Datatilsynet, Personvernnemnden osv. En tingretts- eller/og lagmannsrettsdom i vår favør vil styrke oss ytterligere.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ansvarspulverisering
PostPosted: Mon Oct 29, 2007 8:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
Det kan ta mange år før en dom foreligger i Strasbourg. I mellomtiden vil barnevernet føle seg så trygge og sikre så, mens de går løs på den ene etter den andre av oss.
Nei, la oss håpe at tingretten tar til fornuft! Vi HAR allerede hatt hjelp av de avgjørelsene som har foreligget fra Datatilsynet, Personvernnemnden osv. En tingretts- eller/og lagmannsrettsdom i vår favør vil styrke oss ytterligere.


Heldigvis foreligger allerede en dom fra Strasbourg som vil bidra til å hemme barnevernets frie maktutfoldelse.

Barnevernerne prøver nok å fremstille seg selv som tryggheten selv, men visse kjennetegn avslører dem. Nervøse rykninger, flammet hud og svetteringer avslører at overgriperne ikke har trygg grunn under føttene for sine ondskapsfulle gjerninger.

I likhet med nazistene som arbeidet i konsentrasjonsleirene, ønsker de at alt skal gå rolig for seg. De misliker oppstandelse. Barnevernet, psykologer, advokater med flere deler ansvaret seg imellom slik at ingen skal kunne rette fingeren mot dem og si: DU STJAL MITT BARN!

- Nei, det var nok ikke meg, det var henne, svarer barnevernskonsulenten med skjelvende stemme og peker på barnevernsleder. - Jeg er bare ansatt her og gjør bare jobben min. Alle avgjørelser taes av min overordnede.

Barnevernsleder rykker til i stolen. - Du kan da ikke anklage meg! Det var den sakkyndige psykologen som anbefalte omsorgsovertagelse. Vi bare fulgte hennes anbefalinger!

Psykologen skvetter til og sier nervøst: - Jeg fikk i oppdrag å utrede familien. Jeg er ikke en gang ansatt i barnevernet! Det var Fylkesnemnda som vedtok at barna skulle taes.

Leder av Fylkesnemnda: Jeg fikk fremstilt av barnevernet at dette dreide seg om alvorlig omsorgssvikt. Dokumentene som barnevernet presenterte beviste at barnet var alvorlig skadet og ikke kunne fortsette å bo i hjemmet. Dere kan da ikke anklage meg for å verne barna! Det er politikerne som har vedtatt lovene.

Politikeren: Vi vedtok barnevernsloven for å skaffe arbeidsplasser til alle kvinnene som vi ville ha ut av hjemmet. Hvordan kunne vi ane at våre gode forsetter skulle ende i tyranni. Det er de barnevernsansatte som har misbrukt sine fullmakter!

Etc, etc.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]