It is currently Thu Mar 28, 2024 11:07 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Ville barn blitt fjernet fra foreldrene uten psykologerklæringer?
Nei, hele saken bygger som oftest på erklæringen til en psykolog 100%  100%  [ 6 ]
Ja, barn fjernes kun i tilfeller med alvorlig omsorgssvikt 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 6
Author Message
 Post subject: Incest-dømte får sakene gjenopptatt
PostPosted: Sun Jun 17, 2007 6:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Gjenopptakelseskommisjonen har nå sagt at ytterligere tre incestsaker skal opp igjen. Det fryktes justismord i en rekke incestsaker.

- På grunnlag av legeerklæringer ble det gjort klart at det nærmest var sikkert at det var forekommet samleie i disse sakene. Alle disse medisinske uttalelsene er nå underkjent av sakkyndige på grunn av senere ervervet kunnskap, sier Trygve Lange-Nielsen.


Kommentar: Hvor mange barn har ikke blitt fratatt sine foreldre på bakgrunn av psykolog-erklæringer? De underkjente legeerklæringene er ganske sikkert bare toppen av isfjellet. Psykologer har, som kjent, en langt mindre grundig utdannelse enn leger. Likevel stoler rettsvesenet blindt på uttalelsene til psykologer, som er betalt av barnevernet for å skrive rapporter i disfavør av foreldrene.

Det burde opprettes en Gjenopptagelseskommisjon for barnevernssaker. Hoveddelen av tvangsfjernelsene er etter alt å dømme justismord. Barna er fjernet fra foreldrene på bakgrunn av sladder og spekulasjoner.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 17, 2007 7:29 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Man hører stadig om saker hvor det såkalte barnevernet selv leker psykologer, så jeg vet ikke hvor stor andel som har psykologer. Av spesiell interesse er da tvangsakene og sakene hvor foreldre manipuleres gjennom trusler, til å motta tulltiltak.

Er det 70, 80, 95% av sakene? Noen som aner noe om tallene?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: psykologer
PostPosted: Sun Jun 17, 2007 9:57 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg vet ikke antallet, kan bare bekrefte at i egen sak (litra A) var det barnevernet som via BUP bestilte diagnose fra Solli sykehus (borderline) da jeg tilsist ble innlagt etter 10 års trakkasering og forfølgelse fra barnevern. Barnevernkurator kunne på et enkelt møte av varighet på 20 minuter si og gjenta seg selv "Men, du er jo psykisk ustabil?" 21 ganger (satt og telte)...

Både barnevernskonsulenter og sosionomer skriver hvor "deprimert" jeg er fordi de klarer å få meg til å gråte på deres møter. Meg bekjent har de ingen psykologutdanning overhode...

Der er også brev og møter der de bestiller "utsagn" til sine rapporter og hvilken "psyko diagnose" de forventer jeg skal ha ved utskrivelse...

I det hele tatt bør bruk av pykologer og sakyndige bli kastet helt ut av alt som har med rettsystemet, så får man se hvor mange saker som gjenstår, og barnevernet bør fremlegge bevis og ikke sladder og synsing på lik linje med straffesaker.

Dersom skilte og kvinner/menn i sin kjedsommelige tilværelse abolutt har lyst å sitte å diagnostiser sine pasienter med psykologiske diagnoser bør det kun være noe som foregår på sykehuset og med den hensikt å å gi korrekt behandling av nevnte pasient.

Psykiske diagnoser i dag blir i all hovedsak stilt for å stigmatisere mennesker og sette dem i båser, der de ikke skal ha troverdighet eller rettsikkerhet.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]