It is currently Tue Apr 16, 2024 2:39 pm



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Er det mulig at det har gått en pedofil løs i Bjugn uten at etterforskerne har oppdaget det?
Ja, barnevernet hadde allerede utpekt Ulf Hammern, og da var saken avgjort 100%  100%  [ 4 ]
Nei, politiets etterforskere ville ha kommet på sporet dersom en pedofil gikk løs i Bjugn 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 4
Author Message
 Post subject: Vil sjekke 47-åring opp mot Bjugn-saken
PostPosted: Tue Apr 24, 2007 12:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ulf Hammerns advokat Sigurd Klomsæt vil be om innsyn i saken til den 47 år gamle trønderen som er tiltalt for overgrep mot unge barn fra Thailand.
Årsaken er at Klomsæt ønsker å sjekke om det finnes en link til Bjugn-saken siden 47-åringen er i nær familie med folk som var involvert i saken, skriver Adresseavisen.
- Det har vært hevdet fra flere, også fra Hammern, at det kan ha skjedd overgrep i Bjugn på det aktuelle tidspunktet, sier advokaten.
Ulf Hammern er overrasket over at etterforskerne ikke har oppdaget at det kan ha gått en pedofil løs i Bjugn, og som derfor ikke ble kartlagt under den omfattende etterforskningen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Avviser sammenheng mellom Bjugn- og Thailand-sak
PostPosted: Wed Apr 25, 2007 10:13 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Statsadvokat Pål K. Lønseth og advokat Christian Wiig avviser at det kan være sammenheng mellom Bjugn-saken og en 47 år gammel mann tiltalt for overgrep mot barn i Thailand.

Advokat Christian Wiig uttaler:

- Jeg var forsvarer for Ulf Hammern fra 1992 og inntil for cirka et år siden. Helt siden 1994 har det vært en forskjellig oppfatning mellom Ulf Hammern og meg. Jeg har gitt uttrykk for helt siden 1994 at det ikke skjedde noe som helst i Bjugn. Ulf Hammern har like lenge ment at de egentlig skyldige bør tas.


Kommentar: Jeg heller mot advokat Chr. Wiigs syn at det ikke skjedde noe som helst i Bjugn, bortsett fra en veritabel heksejakt mot en uskyldig mann satt i scene av hysteriske barnevernere på jakt etter "omsorgssvikt". Jeg merker meg at Ulf Hammern går rundt og tror at overgrep har funnet sted og at den skyldige bør bli tatt. Han har øyensynlig blitt smittet av omsorgssvikt-hysteriet i bygda. Det er vanskelig for ham å tro at et slikt sirkus kan settes igang uten annen foranledning enn et foredrag av en barneverner. Ingen røk uten ild, heter det. Det er dessverre alt for mange som går på limpinnen og tror at når det først har blitt en barnevernssak så må det nødvendigvis skyldes svikt i omsorgen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 25, 2007 12:04 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Agrippa skrev:

Quote:
Det er vanskelig for ham å tro at et slikt sirkus kan settes igang uten annen foranledning enn et foredrag av en barneverner.


Ja, det er jo slik de fleste tenker -så lenge det rammer andre, og at det må bero på en misforståelse når det rammer en selv. Det er nettopp dette som gjør at slike systemer kan fortsette å begå overgrep.

Og hver gang skriften på veggen blir for tydelig, skiftes hammen ut, og vi tror at nå er alt i orden. Men under sitter møkka like fast.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 25, 2007 3:51 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Det forholder seg kanskje litt anderledes. Helt til å begynne med var det en del mennesker i Bjugn som var inne i bølgen av hysterisk tro på overgrep over alt. Så ble det i én av familiene "mistanke" om incest. Denne mistanken ble "avledet" over på Ulf Hammern og er aldri blitt videre etterforsket. Men nettopp noen "mistenkte" personer & co er fortsatt overgreps-fantaster og har fortsatt i alle år å si at det ER begått massive overgrep i Bjugn, selv om dommen "dessverre" ble frifinnende.

Da er det ikke så rart om Hammern selv kanskje ikke tror disse folkene står så helt fjernt fra å kunne være involvert i realiteter.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ulf Hammern
PostPosted: Wed Apr 25, 2007 9:04 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
 
Så ble det i én av familiene "mistanke" om incest. Denne mistanken ble "avledet" over på Ulf Hammern og er aldri blitt videre etterforsket.


Slike "mistanker" trenger ikke ha mer for seg enn hvilken som helst "bekymringsmelding" til barnevernet. Jeg tror folk flest har en relativt lav terskel for å mistenke andre for onde gjerninger. Tenk hvilken belastning det er for barn å vite at andre "mistenker" at de har vært utsatt for incest når dette ikke er tilfelle.

Det hadde sikker vært en lettelse for Ulf Hammern dersom det hadde vist seg at det virkelig hadde forekommet overgrep mot barn i Bjugn og at en annen var skyldig. Da ville han lettere kunne renvaske seg for beskyldningene som på sett og vis har ødelagt livet hans, selv om han ble frikjent. Han har jo ikke oppnådd noen erstatning, og det er fortsatt de som sprer rykter.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 25, 2007 9:34 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg er litt forundret over hvordan "Adressa" følger opp denne saken, hittil har vi fått vite i detalj hvordan vedkommende har skaffet seg unge gutter med full fotodekning.
Jeg skjønner ikke helt hva som er vitsen. Trenger vi virkelig å vite det?

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]