It is currently Thu Mar 28, 2024 10:55 am



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Er det å bruke nettet til nytte eller skade for oss?
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 9:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Spørsmålet over er blitt aktualisert de siste dagene. Hva mener dere: Er det å bruke nettet til nytte eller skade for oss?

Hvilken nytte har vi hatt og kan vi ha av internett i arbeidet vårt?
Bør vi opptre anonymt slik at barnevernerne ikke gjenkjenner oss? Det fins kanskje ikke et absolutt svar, men hva kan fordelen/ulempene være - for vår egen sak og for det generelle arbeidet vårt mot barnevernet?

Alle vi som bruker forumet er glade over muligheten internett har gitt oss til å finne frem til meningsfeller. Vi har funnet støtte og reell hjelp. Likevel dukker spørsmålene over stadig vekk opp. Og mange har trukket seg unna av frykt for represalier fra barnevernet. Hvordan har det gått med dem?

Kort sagt: Er internett en ressurs og en mulighet eller en trussel? I så fall, for hvem? Hva mener dere?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 9:25 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Hva er statistikken for å vinne i fylkesnemnda for de som går ut med sine saker? Vet ikke om noen har en god magefølelse for dette?


Mitt inntrykk er imidlertid at de som går ut med sine saker ikke taper i 80-90% av tilfellene.

Det kan ha mange årsaker. Bl.a at de faktisk er mer resurssterke enn andre.

Imidlertid er anerkjennelse et behov. Når folk får vite om overgrep fra bestemte folk i barnevernet, så taper disse anerkjennelse.

Hevnaksjoner som får det offentliges lys, er ikke fristende.

For mennesker som er konstruert sånn noenlunde i enlighet med oss andre, så vil offentliggjøring av tabber, virke begrensende i en viss grad.

Med tanke på samling av barnevernsofre, så er publisering i høyeste grad viktig. Hvor fort vil vi klare å mobilisere 10000 mennesker (internett sett under ett), og hva vil det bety for din sak?

Vil vi om fem år være slagkraftige til å gjøre det svært pinlig for maktpakket? I så fall påvirker dette indirekte den enkeltes sak?

Med mange på nett, så vil FrP - om de får makt - ha mer å vise til om de stiller krav til bv.

Det er altså potensiale for å vinne mye mer, enn potensialet for å tape. Normalt på kort sikt. Enda mer på lengre sikt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 9:45 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Når man forteller om hva overgriperen har gjort, blir overgriperens handlinger blottlagt. Dette er selvsakt skummelt for overgriperen.

Så hva velger overgriperen å gjøre? Jo selvsakt prøve å få offeret taus. Hvilken overgriper ville ikke gjort det?

Lar offeret seg overtale til taushet, så har overgriperen "taket" på offret. Å offret har gitt fra seg det eneste kortet det hadde.

Uansett hva overgriperen måtte finne på, så forholder offret seg taus. For en drømmesituasjon for overgriperen.

Derfor er det så viktig at offret fortsetter å fortelle hvilke overgrep han/hun er utsatt for.

Overgriperens handlinger blir blottlagt og til slutt og sist vil overgriperen bli stillt til ansvar for sine handlinger.

Personlig velger jeg å legge ut overgriperens handlinger under fullt navn. Dette fordi det er ikke mine barn som blir den utsatte part her. Mine barn er også offer.

Ved å legge ut overgriperen under fullt navn, med hans/hennes handlinger, vil overgriperen snart bli stillt til ansvar. Særlig hvis flere gjør det samme!

Det er ikke offret som har noe å skjule. Det er overgriperen.

Så vær tøff nok til å bruke ditt eget navn.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 10:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Liv Marit Bakke wrote:
Det er ikke offret som har noe å skjule. Det er overgriperen.

Det er derfor barnevernet er så glade for taushetsplikten... :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 11:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Visst noen stjeler barna er det klart man opplyser om det. Barnefjern gir iallefall godt nok inntrykk av at di ikke liker fokus på hva di holder på med.

Det er bare å fortsette å opplyse om hva di holder på med. Barnefjernet er farlig og det er klart det trengs info.

Forstår jo at folk lar seg skremme av dem . Men det er alikevel ikke best å la seg skremme til taushet. På hvilken måte vil det å holde kjeft om deres virksomhet, være bedre?

Taus som en grav = døden,døden for familien.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]