It is currently Thu Mar 28, 2024 10:37 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: En førstestatsadvokat vil ha vekk ytringsfriheten?
PostPosted: Sat Mar 31, 2007 8:06 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Et godt leserinnlegg (altså ikke noe godt fra redaksjonen selv, og det var heller ikke å vente fra avisen Nordlys):

Det forbauser for så vidt slett ikke at førstestatsadvokat Morten Eriksen vil ha kadaverdisiplin og knebøy for alle rettslige avgjørelser (unntatt kanskje for dem myndighetene ikke liker fordi de ikke har vunnet frem overfor godtfolk?)

 Aagaard-dommen og ytringsfrihet
Av Aage Hamnvik, Skibotn
31.03.2007

Ytringsfriheten er for eksempel blant de første friheter en despot fjerner når han kommer til makten. Uten ytringsfrihet forsvinner også rettssikkerheten. Da blir bare humbugrettssaker som tjener tyrannens formål gjennomført.
...
Vi må ikke glemme de mange justismord som har blitt avslørt i de senere år. De viser at mange personer har sittet inne i de beste år av sitt liv etter å ha blitt feilaktig dømt i rettsapparatet. Det gjelder både dommer om mord og incest. Disse justismordsdommer er kanskje bare toppen av et isfjell? Vårt land vil tape sin frihet dersom ytringsfriheten knebles.
En annen fare for vår rettssikkerhet er hvis advokatene alene får råde grunnen i rettspleien.
  

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Godt sagt.
PostPosted: Sat Mar 31, 2007 11:10 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Wow, ja, det var sannelig godt sagt! Det får terningkast 6 av meg. Og så må jeg legge det til på mine linker på mitt Space.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 31, 2007 1:29 pm 
Offline

Joined: Mon Feb 27, 2006 3:40 am
Posts: 22
Quote:
En rettslig dom skal vi alle etterleve, enten vi liker den eller ikke.

Det er jeg uenig i. Det er all grunn for å nekte å etterleve amoralske og svært skadelige dommer. Man har jo galne dommer i mengder i barnevernet.

Finner man et land langt borte fra Norge hvor man kan leve skjult, så er det bedre å rømme dit enn å akseptere at barna skal være foreldreløse. Også etter man har fått en dom mot seg, hvor makten vil stjele barna.

Spørsmålet er om man finner en slik plass?

Ser ikke annen grunn for å akseptere barnetyveri, enn om man har en pistol rettet mot hodet. Da utsetter man opprøret mot dommen.

_________________
Noen politikere
føler en sterkere dragning mot dine barn
enn andre...


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]