It is currently Thu Mar 28, 2024 8:49 pm



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Sosialarbeider-navn offentliggj. i det engelske parlament?
PostPosted: Tue Jan 23, 2007 8:02 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Her er lenke til en fantastisk opplysning. Jeg håper så mange som mulig klarer å lese engelsk, eller får litt ut av min oversettelse:

Hemming threatens to name social workers in Parliament
January 7, 2007 — Rob Fenwick

Oversettelse (min):

*
Liberal-demokratisk parlamentsmedlem John Hemming har hevdet at Trafford Sosialtjeneste nylig forsøkte å bortføre en nyfødt baby fra hospitalet. Han sier: "Fordi Amanda (moren) selv var under offentlig omsorg for mange år siden, har sosialtjenesten fortsatt å trakassere henne opp igjennom årene."

John har hevdet at sosialarbeiderne kan ha begått en kriminell handling, og hvis de fatter et haste-vedtak for å ta babyen under omsorg, har han truet med å navngi i parlamentet hver individuell sosialarbeider med begrunnelse at de ville hindre babyen i å die moren.

Å offentliggjøre navnene på sosialarbeiderne i parlamentet har ingen direkte konsekvenser, men det ville nest sikkert føre til et helvetes kladeraddatsj.

*


Hurra for parlaments-representanten John Hemming og hurra for nettavisen til det engelske liberale parti!


Marianne Haslev Skånland
(for anledningen oppmuntret!)

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sosialarbeider-navn offentliggj. i det engelske parlamen
PostPosted: Tue Jan 23, 2007 8:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
John har hevdet at sosialarbeiderne kan ha begått en kriminell handling, og hvis de fatter et haste-vedtak for å ta babyen under omsorg, har han truet med å navngi i parlamentet hver individuell sosialarbeider med begrunnelse at de ville hindre babyen i å die moren.


Dette er kjempebra!

Når babyen blir født er den ikke ferdig utviklet. Den blir født fordi den ellers ville bli for stor. Derfor er den helt avhengig av moren de neste 2-3 månedene.

Barnet er egentlig ikke ferdig utviklet ved fødselen. Årsaken til at det likevel blir født, er størrelsen. Det ville blitt så problematisk for moren å føde senere.

- Den nyfødte trenger to- tre måneder til, og i denne perioden er morens kropp fortsatt den viktigste beskyttelsen. Den nyfødte kjenner lydene hennes, både stemmen og magelydene. Dessuten lukten hennes, og smaken fra melken. Det er viktig og trygt for barnet at noe av det hun opplevde inni magen, fortsetter også etterpå.


Derfor er det spesielt ille at sosialarbeidere fjerner nyfødte.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 23, 2007 8:45 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Parlaments-representanten John Hemming indikerer klart at det er i enlighet med menneskerettighetene å offentliggjøre navn.

Det ville vært utenkelig at et parlamentsmedlem driver med klare menneskerettighetsbrudd i parlamentet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 23, 2007 11:21 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:38 pm
Posts: 3
Location: Bergen
Dette er en viktig sak for den griper rett inn i det norske barnevernets adferd over mange år. det kan være grunn til å minnes hva barnepsykologen John Bowlby skrev i sin rapport til WHO i 1951:

" ET SAMFUNN SOM SETTER PRIS PÅ SINE BARN, MÅ TA GODT VARE PÅ DERES FOREDLRE"

Når vi har barnevernsansatte som så til de gradet ikke forstår barnets behov, men synes styrt mer av egen fortreffelighet er det all grunn til å rope et varsko!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg har lest denne
PostPosted: Thu Jan 25, 2007 8:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg har lest denne, og jeg gir min tilslutning til de ovenforstående debattantene!

Jeg er syk, og er bare en tur innom for å si ifra at jeg er syk og blir borte et par dagers tid.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 26, 2007 1:24 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:36 pm
Posts: 31
rufa wrote:
Dette er en viktig sak for den griper rett inn i det norske barnevernets adferd over mange år. det kan være grunn til å minnes hva barnepsykologen John Bowlby skrev i sin rapport til WHO i 1951:

" ET SAMFUNN SOM SETTER PRIS PÅ SINE BARN, MÅ TA GODT VARE PÅ DERES FOREDLRE"

Når vi har barnevernsansatte som så til de gradet ikke forstår barnets behov, men synes styrt mer av egen fortreffelighet er det all grunn til å rope et varsko!


Det virker på meg som om de ikke ser barns behov i det hele tatt, men fokuserer mere på hvordan foreldrene "oppfører" seg på deres kontorer, og tar det som et utgangspunkt at barna ikke har det bra! Å faktisk forstå mennesklige reaksjoner, som er normale, når man møter en instans som bv, har de overhode ikke tenkt på!
De går inn på sykehus, og fjerner 2 timer gammle babyer, forde mor påståelig, etter deres synsing har et handicap! At dette faktisk er mere skadelig for barnet enn å la det være med mammaen sin, det har de ikke greie på, selv ikke de med barn selv klarer å fårstå, eller sette seg inn i situasjonen der en baby ikke får føle sin mor, og en mor sitter forlatt, alene uten hjelp i en sykehusseng, uten barn! Er det rart man får diagnoser etter en slik opplevelse!!

Det er ingenting som gjør meg mere sinna!

_________________
Forfølgelse av barn og deres foreldre er en uting, vi må slå ned på det nå!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]