It is currently Thu Mar 28, 2024 5:11 pm



Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

Bør barnevernets overgrep i størst mulig grad offentliggjøres?
JA 96%  96%  [ 43 ]
NEI 4%  4%  [ 2 ]
Mulgvis...? 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 45
Author Message
 Post subject: TEMA - Hvorfor offentligjøre?
PostPosted: Sat Dec 30, 2006 1:59 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Feb 27, 2006 1:02 am
Posts: 159
Så var forumet åpnet. Hadde egentlig tenkt å legge inn flere artikler med det samme det ble åpnet. Men tiden strakk ikke til.

TEMA:
Hvorfor er det smart å gå offentlig ut med sine barnevernsaker?

_________________
Det finnes egentlig bare to typer etikk:
Psykopati og sannhet innpakket i kjærlighet
Fargene skyldes det som ikke er etikk...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 30, 2006 12:35 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Som de fleste her inne har fått med seg, har jeg lagt ut nesten hele saken min nå. Og det er flere grunner til at jeg syns det er riktig å gjøre det.
1. Det vil i fremtiden bli vanskeligere for bv å begå overgrep mot sivilbefolkningen om vi legger ut våre saker og "baner" vei for forandring. Så lenge den "vanlige mann i gata" har en oppfatning om at "det må jo ligge noe bak" når bv går inn og tar unger, så kan bv fortsette, men om vi som har følt på kroppen at det som oftest ikke ligger noe bak for at bv skal kidnappe unger, går ut i full offentlighet og gir barnevernsofrene ett ansikt, så tror jeg at den vanlige mann i gata vil få en helt annen oppfattning.
2. Jeg har opplevd at jeg klarer å sette meg inn i dokumentene på en helt annen måte etter at jeg begynte å legge de ut her med mine kometarer. Det har vært ren terapi for mitt vedkommende. Jeg føler at for hvert dokument jeg legger ut, "letter" jeg med flere kilo. Snart flyyyr jeg! :lol:

Jeg mener det når jeg sier, legg ut sakene deres og dere vil få det bedre med dere selv!

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Stå på
PostPosted: Sat Dec 30, 2006 2:53 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:32 pm
Posts: 78
Location: Oslo
Jeg var av den oppfatningen selv jeg, at det må jo ligge noe bak når bv tar barna fra familien, det synspunktet har jeg ENDRET. Det å lese saken din og andres, forsterker bare at det er onde mennesker vi har med å gjøre. hadde ikke bv lagd saker, så hadde de ikke hatt jobb, de er jo ubrukelig, kan ikke engang brukes som sirkushester de idiotene der.

Jeg er ikke offer for barnefjernet selv, så jeg har gudsjelov ikke noe å sak å legge ut, men syntes det er kjempetøft av dere som gjør det.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 30, 2006 3:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Marnas innlegg viser jo at det har noe for seg at folk offentliggjør sakene sine. Det er nettopp hensikten:

Det gir ofrene en bedre mental helse, slik Annette synes hun har opplevet, de retter ryggen og sier nei til at det skal være deres skyld at barna er røvet,

det advarer andre som kommer inn i en barnevernsprosess,

og det opplyser slike mennesker som Marna.

La oss håpe at denne utviklingen fortsetter. Godt nyttår, alle sammen, fra
Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Helt enig med deg Annette!
PostPosted: Sat Dec 30, 2006 3:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg er helt enig med deg, Annette!

Joda, det er tøft å legge ut ens egne saker på nettet, men du verden så godt det føles etterpå. Jeg letter 10 kilo etter hvert stunt.

Jeg tror også at det er viktig å legge ut sakene våre, for som Marianne H. Skånland sier, for å unngå å virke som en gruppe "anonyme truere".

Vi har rent mel i posen, og vi kan dokumentere det, og det vet bv-myndighetene... Det er derfor de gjør alt de kan for å sverte oss. De forfører tilskuerne ved å mystifisere sine meninger og saksdokumenter og får oss til å fremstå som umulige klienter som det lukter "svidd av" på lang vei.

Og jeg kan forsikre deg / dere om at det vil bli lagt ut flere usensurerte saksdokumenter! :D

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Anti-barnevernsklient
PostPosted: Sun Dec 31, 2006 3:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Jeg mener at av hensyn til barna bør man ikke avsløre hvilke overgrep man har blitt utsatt for av barnevernet. Dersom jeg var blitt voldtatt, så ville jeg ha holdt det for meg selv, for å kunne fortsette å leve normalt.

Barnevernet stigmatiserer de familiene de kommer i kontakt med. Jeg har aldri kontaktet barnevernet fordi jeg "trenger hjelp", og jeg ønsker ikke assosiasjon med denne organisasjonen av mentale tapere.

Jeg har imidlertid forståelse for at andre publiserer sine saker, spesielt der hvor barnevernet har tatt barna med tvang. Da har man tapt så meget at det ikke er mer å tape, slik jeg ser det.

Kanskje vil det komme en tid da alle som ufrivillig kommer i kontakt med barnevernet kan gå med hevet hode, men da må mye skje i det politiske Norge. Dessverre så tror jeg det kommer til å bli verre før det eventuelt blir bedre.

Til slutt vil jeg understreke at jeg støtter alle som blir terrorisert av det såkalte barnevernet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 31, 2006 4:49 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det vil ofte være tryggere med åpenhet. Da kan ikke barnevernsfantastene gjøre hva de vil uten å tape ansikt.

Det er også nødvendig, for å over tid vinne over bv, at man går offentlig ut.

Dette forumet viser at det å gå mer eller mindre offentlig ut, er sprenstoff.

Denne måneden passerer vi 18000 (atten tusen) reelle besøkende fordelt på nesten 15000 PCer (ip).

Uten store reklamekampanjer og uten mediadekning (som jeg er kjent med), er det gode tall!

Potensialet er imidlertid svært mye høyere. Galningene blander seg jo aktivt inn i 40000 saker i året.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 31, 2006 6:39 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:32 pm
Posts: 78
Location: Oslo
Uten åpenhet ville mange vært av gammel oppfatning, slik som meg... så det er kjempebra med åpenhet.
Dette forumet ble nevnt i en samtale av Adele Wiig Moen hos Nes barnefjern også, det spres jo så mye rart på internett fra frasen hennes, for henne rart (hun lider av realitetsbrist), men for oss andre reell GALSKAP, det er godt å høre at barnemishandlerne er innom her også. Det kan jo hende at de ser hvor jævlig de er mot familiene de torrturere.
Stå på dere som kan, tør og vil være åpne, det er eneste måten å få frem galskapen på.

Tenk om vi kunne gått inn i 2007 uten barne og familiemishandlerne, men det er bare en drøm, dessverre.

Godt Nyttår.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 02, 2007 9:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Marna wrote:
det er godt å høre at barnemishandlerne er innom her også. Det kan jo hende at de ser hvor jævlig de er mot familiene de torrturere.


Jeg tror barnefjernerne vet utmerket godt at det de gjør er galt, men de nyter misbruket av makten som er dem tildelt av våre vitende myndigheter.

Mange av de besøkende på forumet er sikkert kikkere som vil vite hvor mye skade de har gjort ved å melde fra om sin store og alvorlige "bekymring".

Myndighetene våre har med vitende og vilje satt i gang forfølgelse, og tusener av "pedagoger", "psykologer", "konsulenter" trenger jobber!

Dessuten har Fagbevegelsen all makt i dette landet. Så derfor kommer barnevernet heller til å trappe opp sin virksomhet snarere enn å nedlegge monsteret.

Hjelper det så å publisere sin ulykke? Ingen ansvarlig kommer til å bli hengt, slik som i Irak, allikevel. Alle, især helsesøstre og annet sykepleierpakk kommer bare til å si at det er de "personlighetsforstyrrede" som klager sin nød etter å ha blitt fratatt sine barn av et ansvarlig hjelpeapparat. Da er vi riktignok mange personlighetsforstyrrede i dette landet, og de fleste er ganske sikkert ansatt i sosial- og barnevernsektoren.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 03, 2007 10:33 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Quote:
Hjelper det så å publisere sin ulykke? Ingen ansvarlig kommer til å bli hengt, slik som i Irak, allikevel. Alle, især helsesøstre og annet sykepleierpakk kommer bare til å si at det er de "personlighetsforstyrrede" som klager sin nød etter å ha blitt fratatt sine barn av et ansvarlig hjelpeapparat. Da er vi riktignok mange personlighetsforstyrrede i dette landet, og de fleste er ganske sikkert ansatt i sosial- og barnevernsektoren.



Ved å publisere din ulykke gir du i det minste andre en mulighet til å se at det er andre mekanismer enn de rent objektive som rår.
Så lenge de fleste av oss lever i den tro at dette ikke kan ramme oss, vil vi ikke bry oss.
Når vi ser at dette kunne, under litt andre omstendigheter også ramme oss, vil vi være mer lydhøre for den kritikken som fremmes og dermed også mer kristisk til systemet.

Jeg vil gjenta at den eneste måten å få has på trollene på er å dra dem ut i dagslys.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: åpenhet
PostPosted: Wed May 02, 2007 9:23 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
har vært borte en stund fra forumet nå. men kommer mere fremover,
har fått bv på nakken igjen.med full pakke.selv om jeg nektet sakkyndig har de satt inn det,det rare er at i papirene står det mor samtykker i sakkyndig utreding
noe jeg sa klart jeg ikke godtok.
denne gangen vet de fleste hva som skjer.
jeg har sluttet skamme meg,
jeg har jo ikke gjort noe galt hvorfor skjule det.?
så har fortalt åpent om at de har kommet inn til meg.
og de rundt meg kan ikke fatte hvorfor bv går etter meg heller.

kommer nok til å komme en del her etterhvert,håper alle har det bra.og at dere nå vet hvorfor det er litt stille fra meg.
:twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 02, 2007 9:36 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det er hyggelig å høre fra deg igjen, selv om grunnen er trist. Hold fast på at du ikke vil snakke med sakkyndige. De kan oppnevne alt de vil, men ikke tvinge deg til å si et eneste ord til hverken sakkyndige eller barnevernere.

Jeg håper du får slått bv tilbake, og at du allikevel ikke forlater forumet, men fortsetter å skrive. Jeg tror det er viktig for barnevernsofre at vi er så mange som mulig som gir uttrykk for at vi forstår.

PS: Det er jo vanlig at bv holder seg borte en stund, men så slår til igjen. De henlegger i virkeligheten aldri en sak, men fisker den frem igjen og begynner på'n igjen.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: åpenhet
PostPosted: Wed May 02, 2007 10:05 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
m.paulsen wrote:
har vært borte en stund fra forumet nå. men kommer mere fremover,
har fått bv på nakken igjen.med full pakke.selv om jeg nektet sakkyndig har de satt inn det,det rare er at i papirene står det mor samtykker i sakkyndig utreding
noe jeg sa klart jeg ikke godtok.


Dette er en ikke uvanlig taktikk fra barnevernets side, å ignorere manglende samtykke eller å tolke fravær av samtykke som "stilltiende samtykke". Men så vidt meg bekjent fordres skriftlig samtykke for at et vedtak eller annen beslutning skal være gyldig. Dette gjelder både de beryktede "hjelpetiltakene" og innhenting av opplysninger og må gjelde for sakkyndig også.

Du må få advokaten din til å skrive at du ikke har samtykket til sakkyndig utredning, eventuelt får du skrive det selv.

Jeg går ut ifra at i ditt tilfelle har saken aldri vært henlagt. Barnevernet har kun drøyet prosessen. Jeg husker ikke om du har hatt hjelpetiltak eller ikke.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: åpenhet
PostPosted: Wed May 02, 2007 11:31 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
agrippa wrote:

Dette er en ikke uvanlig taktikk fra barnevernets side, å ignorere manglende samtykke eller å tolke fravær av samtykke som "stilltiende samtykke". Men så vidt meg bekjent fordres skriftlig samtykke for at et vedtak eller annen beslutning skal være gyldig.

Du må få advokaten din til å skrive at du ikke har samtykket til sakkyndig utredning, eventuelt får du skrive det selv.

Jeg går ut ifra at i ditt tilfelle har saken aldri vært henlagt. Barnevernet har kun drøyet prosessen. Jeg husker ikke om du har hatt hjelpetiltak eller ikke.


Det spørs om m.paulsen har fått innsyn i alle sakspapirer. Bv vil holde tilbake viktige opplysninger som de akter å bruke mot sine "klienter". Det er heller ikke uvanlig at de ikke sender foreldre kopi av vedtak.

Det er viktig at m.paulsen har en advokat som skriver til bv. Det er bedre enn å skrive selv. Helst bør man ikke snakke direkte til bv, bare med advokat tilstede, og også da bør man be om referat for alle møter.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: åpenhet
PostPosted: Wed May 02, 2007 12:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Rinna wrote:

Det spørs om m.paulsen har fått innsyn i alle sakspapirer. Bv vil holde tilbake viktige opplysninger som de akter å bruke mot sine "klienter". Det er heller ikke uvanlig at de ikke sender foreldre kopi av vedtak.

Det er viktig at m.paulsen har en advokat som skriver til bv. Det er bedre enn å skrive selv. Helst bør man ikke snakke direkte til bv, bare med advokat tilstede, og også da bør man be om referat for alle møter.


Hva er den egentlige årsaken til et barnevernet unnlater å sende foreldrene kopi av vedtak? Hvis foreldrene forventes å samarbeide om hjelpetiltak eller annet så må de i hvertfall få vite at det er fattet vedtak om hjelpetiltak.

Jeg lurer på hvor mange vedtak om såkalt "frivillige hjelpetiltak" som er fattet uten foreldrenes skriftlige samtykke. Det kan ikke være få.

Hva kan man gjøre når barnevernet unnlater å sende dokumenter etter at advokat har tilskrevet dem og bedt om å få tilsendt dokumentene? Etter hva jeg har forstått har ikke Fylkesmannen instruksjonsmyndighet overfor barnevernet så det er liten vits i å klage dit.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]