It is currently Thu Mar 28, 2024 10:11 am



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Magne Raundalen skal utrede det biologiske prinsipp
PostPosted: Sat Feb 26, 2011 3:52 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Magne Raundalen skal utrede det biologiske prinsipp

Regjeringen har valgt familienes verste fiende, Psykolog Magne Raundalen ved Senter for Krisepsykologi, til å lede utvalget som skal utrede hvordan man skal kunne omgå naturens og virkelighetens ordning, det biologiske prinsipp.

Dette er den verste provoseringen man kunne lagt opp til. Enhver vill fantasi om å ta regjeringen seriøst i at dette skulle være et objektivt utvalg, er lagt død.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/pr ... ?id=633852

Dette er et overgrepsutvalg ledet av mannen som tidligere ville innføre godhetens tyranni, som Bergens Tidende hadde som overskrift.

Quote:
Så ufølsom og så invaderende kan en psykolog opptre. At han derved også beveger seg farlig nær godhetens totalitære tyranni, er bekymringsfullt. Magne Raundalen og hans støttespillere bør være mer opptatt av grensegangen mot privatlivets fred.

http://www.bt.no/meninger/leder/article364727.ece

Se også folks kommentarer under denne lenken hvor det er nettmøte med Raundalen:
http://www.dagbladet.no/2009/04/01/nyhe ... n/5551587/

Eksempel på spørsmål med svar fra Raundalen:

Quote:
Privatlivet er hellig

Hvis man begynner å blade seg inn i den private sfære, og det offentlige skal styre alt, begynner snart dette landet å ligne et Sovjet diktatur.

Hvem skal avgjøre hva som er " som det skal være"? Selvfølgelig skal lovbrudd straffes, men en kontrollør fra det offentlige burde ikke ha noenting med hvordan jeg har det i mitt privatliv, hvilke normer og private regler jeg og min evt. familie skal følge. Skal man kunne fjerne barn fra familien når de ikke oppdras i den ånd staten ønsker, og skal alle da ensrettes inn not en doktrine. Eller hvor skal grensen gå?

Det er sånne saker som dette som gjør at jeg ikke ønsker å oppdra barn i Norge.
Pass deres egne saker.
Innsendt av: Pass dine egne saker

Det forbauser meg som psykolog at så mange bekymrer seg for at vi skal bli et sovjetisk diktatur så mange år etterat det ble forlatt av dem.
Magne

Merk dere Raundalens sovjetiske svar: "Det forbauser meg som psykolog (...)" Raundalen drar inn psykologien for å forklare meningsmotstandere. I Sovjet diagnoserte man, som kjent, opposisjonelle.

På min profil på Facebook skriver Kai Rudi Schantz:
Quote:
‎"Både barnevernsbarn og fagpersoner har gitt uttrykk for at det biologiske prinsipp tillegges for stor vekt i barnevernets arbeid og beslutninger" Med dette som utgangspunkt for å gjøre vurderingen, som på toppen utredes av de samme fagfol...kene som allerede har tatt standpunkt som brukes for å rettferdigjøre grunnlaget for å skulle utrede det biologiske prinsipp!! HVORDAN ER DET MULIG Å BEDRIVE SLIK KONSEKVENT FALSKT OG LØGNFULL FORVALTNING SOM BLD?

Det er bare å konstatere at regjeringen har lagt opp løpet for å forføre folk og Storting.

Marianne Haslev Skånland sin tidligere kommentar Raundalen, er vel verd å merke seg, og bruke som grunnlag i denne debatten.
viewtopic.php?p=11437#p11437

Ta eventuell debatt her:
viewtopic.php?p=30447#p30447
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]