It is currently Thu Mar 28, 2024 10:32 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: To millioner (2000000) besøk på r-b-v.net
PostPosted: Wed Nov 17, 2010 11:26 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

To millioner (2000000) besøk på r-b-v.net

På Redd Våre Barn sine mange sider, passerer vi i disse dager to millioner besøkende siden vi startet opp.

Vi startet jo opp på et annet nettsted (forum), og kopierte deretter alt over på eget forum i 2006.

Starten var imidlertid i siste måned i 2005. Det betyr at vi snart har 5 års jubileum.

For de som er mimresyke, så startet vi her:
http://barnevernsoverg.10.forumer.com/index.php

Første bruker var følgende:
http://barnevernsoverg.10.forumer.com/p ... rofile&u=2

Det største vi og andre har lyktes med i barnevernskampen, siden da, er kanskje de 32000 personene i "facebook-causen" "Fjern overgriperen, ikke barnet!". Fra å være en håndfull eller noen dusin, er vi nå tusenvis på Facebook. Også andregrupper er på mange tusen. Og barnevernet og media er sakte på vei til å oppfatte en helt ny mediasituasjon, hvor motstanderne mot barnevevernets overgrep når et firesifret antall mennesker på få timer.

Det vi har oppnådd er langt fra nok. Jeg sa når vi begynte at vi trengte 25 år for å klare dette. Vel, da har jeg 20 år igjen, før jeg legger inn årene. :mrgreen:

Jeg tror dette kan gå fortere, om vi bare blir mange nok som drar i samme retning. Den enorme veksten på Facebook kom overraskende på mange av oss. Vi var imidlertid noen som hadde diskutert denne muligheten, før vi gjorde en storsatsing i 2009.

Det viktige fremover blir altså å få flest mulig til å forholde seg til de reelle problemstillingene i overenstemmelse med sunne rettsikkerhetsprinsipp og i overenstemmelse med god forskning.

Det er fremdeles mange som ser på rettsikkerhetsproblematikken som det største problemet. Rettsikkerhetsproblematikken i Norge, er nettopp i Norge. I Danmark er den kun i Danmark. Etc. Det vitenskapsforkastende liksomfaget er imidlertid internasjonalt, og i sterk vekst ettersom statene får mer penger og mer makt overfor befolkningene. Politikere i alle land vil oppleve lobbyister og pressgrupper som forsøker overbevise dem om å knuse familiene ytterligere.

Hvordan skal vi møte dette internasjonale presset?

Så lenge vi har et slikt internasjonalt ideologisk liksomfag, så vil vi ha store problemer med å vinne kampen. Derfor må liksomfaget avsløres. Da vil ikke rettsikkerheten hele tiden være under press.

Ser vi framover, så tror jeg også et viktig prosjekt er rockngo.tv, som skal samle video internasjonalt. Det nærmer seg sikkert et tresifret antall filmer på YouTube og andre steder. Fra mange land. Siden disse ikke er samlet, er de ikke så tilgjengelige for publikum som ønsket. Det er vi flere i miljøet rundt Redd Våre Barn som vil gjøre noe med. Vi får sikkert med oss en del på Facebook...

Vel, det var noen tanker raskt rablet ned...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]