It is currently Fri Apr 26, 2024 9:08 am



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Barnefjernere hevder Redd Våre Barn er farlig. Vi takker!
PostPosted: Fri Oct 22, 2010 1:39 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Barnefjernere hevder Redd Våre Barn er farlig. Vi takker!

En journalist fortalte meg at de som driver med barnevernsovergrep og deres støttespiller, barneombud Reidar Hjermann hevder at Redd Våre Barn og andre nettsider er farlige. Vi redder jo barn fra barnevernsovergrep. At kostebinderiet finner oss farlige, er jo oppløftende. Vi oppfattes som en trussel mot deres ville idéer og skadelige forestillinger, som de vil prakke på folk, med politimakt.

Jeg ble også spurt om jeg hadde noen utdanning innenfor dette med barn, barnevern og mennesker. Da burde jeg ha svart med en latter at Det har heller ikke Hjermann; han er jo psykolog! :wink:

Et par større aviser har satt fokus på internettarbeidet vårt og andres, og på det som drives av mange på Facebook. Dette kan ha en akselererende effekt. For å forberede meg på desinformasjon av ukjent størrelse, som kommer, har jeg skrevet en del artikler. F.eks på http://barnevernet.origo.no. En del finner man også på min Facebook-profil eller blandt mine notater på Facebook. Mulig jeg finner det nødvendig å legge ut dette i en eller annen form også andre steder.

Jeg har også skrevet artikkelen Barneombudet og barnevernstjenestens farlige forestillinger (Gå til artikkelen her.)

I denne sammenhangen er det nyttig å fremheve spesielt denne (Gå til artikkelen her.), av de artiklene jeg la ut på barnevernet.origo.no.

For å forstå hvor galt det står til i barnevernet, trenger man bare lese om følgende resultater av deres virksomhet:
Quote:
Sitat fra Dansk Socialrådgiverforening (oversatt til norsk):
«Og tallene er rystende: 87 prosent av de 404 intervjuede sier, at de var ofre for forsømmelser, halvparten av de fortalte om vold med redskap, tre fjerdedeler om annen fysisk vold, 40 prosent ble truet, halvparten ble utsatt for hardt arbeid, godt halvparten opplevde seksuelle overgrep og størsteparten kjente til fysisk og psykisk skadelig tvang og identitetskrenkelser. Ofte var overgrepene og forsømmelsene langt verre enn den [påståtte (oversetters kom.)] omsorgssvikt, som hadde motivert selve omsorgsovertakelsen.»

(Du finner lenker i artiklene.)

Dette og milliarderstatningene er nevnt i artikkelen Barneombudet og barnevernstjenestens farlige forestillinger (Gå til artikkelen her.).

Videre viser jeg hvorfor den kliniske psykologien og barnefjernernes forestillinger er ideologi og ikke et fakta- og forskningsbasert fag. Det er faktisk bevist med over 30 års forskning at det er slik.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]