It is currently Sat Apr 27, 2024 8:59 am



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Arbeidet med nytt forum
PostPosted: Mon Jun 14, 2010 5:33 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Arbeidet med nytt forum fortsetter. Det tar en del tid, da de over hundre forum skal stokkes litt, og noen tusen postinger skal flyttes. Forhåpentligvis virker alle adressene i ettertid.

Forumet får nytt utseende, med ny fremside, moderatorpanel og nytt adminpanel.

Bloggene må delvis lages på nytt.

Først bygges det opp hjemme. Deretter her på RVB.

Det tar visst en del dager...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 20, 2010 2:51 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Arbeidet med å bygge om forumet fortsetter - dag etter dag. Det er en del mer arbeid enn forventet. Dette gjør at jeg ikke får tid til Facebook, eposter etc. Men jeg er nødt for å prioritere hardt for å få dette gjort på overkommelig tid.

Det nye forumet har flere muligheter enn jeg tenkte. Spesielt at man kan få det til å se ut som flere "board" (flere forsider) med egne kategorier, forum og underforum.

Det blir noen nye kategorier og forum som skjerper budskapet. Man har jo lært litt den tiden man har holdt på med dette...

Det blir også flere bilder på forsiden, slik at man lettere kan kjenne seg igjen.

Litt omstokking av enkelte forum, blir det også, slik at det bedre passer til det som er nytt.

Etter hvert vil (om)byggingen foregå på RVB. Jeg tror det vil la seg gjøre med over 99% oppetid på forumet. Mulig at bloggene blir nede noe mer, men de kan jo også leses i sine respektive fora.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Aug 02, 2010 4:16 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Etter en tre-ukers sykdomsperiode og et par datakrasj, fortsetter arbeidet med oppgradering av forum og nettsted. Grunnet dataproblemene sitter jeg nå med en gammel 1000Mhz-PC. Den holder ikke til film, men klarer seg til mekking på forumet...

For å gjøre dette arbeidet enklere, mer automatisert og mindre feilende, så gjøres en del endringer på det gamle forumet først. Deretter konverteres dette til det nye.

Det nye er testet ut sammen med bloggsystemet som er såkalt portet til det nye forumet. Alt fungerte sammen.

Nettleverandøren vår gir for lite minne til en del av oppgavene. Dermed må mye av arbeidet gjøres andre steder. Det har krevd en del læring og hjelp, når man f.eks må få opp egne servere for det ressurskrevende arbeidet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Arbeidet med nytt forum
PostPosted: Tue Aug 10, 2010 4:56 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det nye forumet er på plass.

Nå gjenstår det bare noen hundre detaljer med hensyn til språk, html-koding, bb-koder, subforum, lenker, smilies etc. Arbeider med det i skrivende stund, og vil trenge litt tid på dette.

Jeg håper vi ikke får noen overraskelser med uventede tekniske problem.

Oppdager du noe feil, uventet eller underlig, så send meg PM, så får jeg forhåpentligvis rettet opp.

Litt uvant blir det nok med endringene, men dere venner dere raskt til denne nye forbedrede varianten. Det er sikrere og har mange flere muligheter enn det forrige forumet.

Det var en del utseender å velge mellom. Dette "theme't" heter polyethylene, og var blandt de bedre, tror jeg. Men slikt er smak og behag...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Arbeidet med nytt forum
PostPosted: Sat Aug 14, 2010 3:18 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Siste døgn er gått til å rette opp videoene fra Youtube i vloggen vår. Det nye forumet hadde visse føringer mht hva som var sikrest, og jeg måtte endre koden for filmer. Det finnes en del filmer andre steder i forumet. Når dere ser kun Youtube-lenke, og ikke filmen, så vennligst tips meg. Så jeg får rette opp.

Fra nå av er det kun siste del av youtube-lenken som skal skrives. Dvs "koden" etter = i lenken. I noen youtube-lenker finner man tegnet & og diverse tekst bak det. Dette tegnet og teksten bak skal ikke være med.

Et enda større problem var at der man har brukt en annen bokstavtype, vises ikke rett bokstavtype, og koden er synlig. Det gjelder ganske mange innlegg. De repareres nå ved å trykke "edit" og så "submit". Enkelt, men tidkrevende.

Det var også et problem med bilder som forskyver forumets rammer. Dette er det også laget en "tag" som skal fikse. Isteden for img-taggen brukes pic-tag med mulighet for å bestemme bildets størrelse. Eks: [pic=500x400]..... Bilder bør ikke være bredere enn 500px, som vist i eksemplet.

Kommer vel til å måtte gå grundigere inn på dette.

Det dukker altså opp ting og tang som er ganske omfattende. Det vil altså gå en stund før alt er knirkefritt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]