It is currently Thu Mar 28, 2024 5:24 pm



Post new topic Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 13, 2010 11:27 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Arild Holta wrote:
Liv Marit Bakke wrote:
Jeg har kjøpt inn allt materiale. men nå sliter jeg med å få krevet ut bildet i faktisk størrelse over flere A4 ark, slik at jeg får laget en mal av gravstenene. Min skriver vil bare skrive den ut en liten bit på 1 A4 ark. Noen som forstår problemet mitt og har løsning på problemet, så er jeg sterkt takknemlig for litt oppfrisking i slike gamle kunnskaper


Har man mulighet til å lagre bilder og tekst som .pdf-fil, så er det litt lettere å kontrollere utskriftene. Da kan man bestemme at kun den delen man viser skal skrives ut.

Evnt. lage en kopi av bildet, som er mye mindre, om man skal ha det på et ark.

Skal man ha det over flere ark, så kan man kopiere deler av bildet, og lagre som egne bilder. Altså dele opp bildet i passende størrelser. Deretter skrive ut hver for seg.


Ja jeg fant ut at eneste løsning var å dele opp bildet i fler, manuellt før man skriver ut. Malene er nå laget og malingen er i full gang :D

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 16, 2010 10:08 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Barnevernet dreper

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 17, 2010 3:52 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Hehe. Det er jo nærmest et mirakel! Kjempebra jobbet!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 23, 2010 11:15 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg skal ikke være altfor sur ettersom jeg ikke var med på demonstrasjonen selv. Inntrykket, slik jeg har fått det referert, er at demonstrasjonen manglet struktur. Folk dukket opp mer og mindre fra forskjellig hold, slik at de som gikk gjennom byen med banneren kunne føle seg nokså utsatt, få som de var.

Det var nok ikke særlig heldig å annonsere at initiativtakeren (og den som hadde tillatelsene) var syk, få dager i forkant. Jeg antar at mange tenkte som meg: det blir med demonstrasjonen i år som i fjor - ingenting...

De skal likevel ha all mulig ros, de som dukket opp. :)
Jeg håper at vi snart lærer. Vi kan ikke arrangere noe som helst uten at det er godt planlagt. Mange av oss skryter av å være individualister. Greit nok, men skal vi få til en skikkelig demonstrasjon, så må vi klare å samarbeide målrettet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 24, 2010 1:21 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Noen av de største seire er vunnet når individualister samarbeider.

Jeg undret meg fra første stund over at råd om hvordan profilere det hele, for å nå flest mennesker, ble ignorert. Gav det egentlig opp allerede da. Senere undret jeg hvorfor man ikke brukte forumet her mer? Med over tusen besøkende daglig (1400 siste måned), så når man mange. Man kan ikke få med mange uten å nå mange i god tid. Under 14 dager før arangementet gikk man ut med det på forumet her. Folk trenger imidlertid mye mer enn 14 dager for å planlegge reise fra deler av vårt langstrakte land.

Men, men... Det ble en flott overskrift i den lokalavisen. :D Det er veldig posetivt. Også små demonstrasjoner er viktige.

Vi er imidlertid en del som sitter med en del idéer om hvordan nå MANGE. Skal man få til litt større ting, så må man ta til seg de gode idéene. På Facebook f.eks er det testet ut hvilke grupper som virker best for å nå flest... Gjett hvem som testet...

Som jeg har sagt før:
Om vi summerer våre sterke sider, blir vi superteam.

Så, hva er de andre dyktige til? Mange er dyktigere enn meg til å ta de praktiske tingene rundt et slikt arangement. Mange er dyktigere mht de juridiske aspekt. Men får jeg ikke påvirke med det jeg er dyktig til, så har jeg ikke noe spesielt å tilføre. Slik er det også for andre. Når flest mulig får delta med nøyaktig det de er god til, så blir resultatet best mulig.

Individualister vil ikke bare være en i de andres gjeng, arangement, institusjon etc. De deltar med det som er deres "lille greie". Min "lille greie" er f.eks forumet her og kunnskapen om hvordan nå mange på Facebook. Når jeg fortalte hvordan man kunne nå mange på Facebook var det ingen som lyttet. Til tross for at jeg har en "cause" der med over 30000 medlemmer. Da blir jeg litt oppgitt.

Likvel gleder jeg meg over det de fikk til. Får man et slikt lite arangement 10-20 plasser i Norge, hvert år, så blir det garantert noen stort av det. Tenk dere 20 radikale overskrifter i lokalpressen i året grunnet demonstrasjoner... Det hadde vert noe det!

Derfor: Takk for demonstrasjonen, og STÅ PÅ med fortsatt demonstrering!

Pluttselig en dag har vi lært nok, og da kommer DEN STORE DEMONSTRASJONEN SOM SJOKKERER NORGE. :twisted:

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 24, 2010 6:56 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
KLAPP KLAPP KLAPP KLAPP for Liv Marit, som gjennomførte !
- og for de som møtte opp og støttet.

Neste gang; Forlang helseattest fra de som skal stå som "opphavsmenn" :)

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 24, 2010 9:03 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Kritikk.. Den som ikke har barn selv vet best hvordan oppdra barn. Så også med demonstrasjoner tydeligvis. Folk er svære i kjeften men handling er mangelvare.

Anette sto for ansvaret og ordnet med nødvendige tillatelser og filmet talene under demonstrasjonen. Hun sto også for kaffe og kakeservering.

Jeg meldte meg frivillig til å lage et banner, for jeg så fra demonstrasjone 2 februar 2008 at dette var det stor mangelvare på.

I januar/februar gikk vi ut med oppfordring til alle medlemmer om å bli med på forberedelsene med di kunnskapene di selv satt inne med. Det var altså mulighet for enhver å bli med på disse forberedelsene. Ikke EN meldte seg!

Vi tok det også som en selvfølge at våre medlemmer av gruppen ville gjøre noe så enkelt som å hjelpe oss å reklamere for demonstrasjonen, da det vel er i alles ånd at barnevernproblematikken blir satt fokus på i dette landet.

Det var altså fritt frem for enhver å reklamere over hele nettet! Men det er det tydeligvis ingen som har giddet å gjøre! Det er tydeligvis enklere å komme med kritikk i etterkant!

4 dager før demonstrasjonen ble jeg gjort oppmerksom på at informasjon var mangelvare. At Anette var syk var gått meg hus forbi. Alle kan bli syk! Jeg sto da selv midt oppi bannerlaging samtidig som jeg var angrepet på alle kanter på fb og IRL fra barnefjernere.

Bedre ble det ikke når jeg sendte ut informasjon og ble nedrent av "allierte" som klaget på at vi ikke hadde fått tilatelse til høytaler eller megafon og en god del mente også at banneret Barnevernet dreper var for drøyt. Di skulle da vitterlig fortsatt ha et samarbeid med barnevernet i etterkant også! For ikke å snakke om alle di gruppene som ikke hadde fått spesiell informasjon! Hva gir dere meg!?!

Nå er det vel ingen tvil om hverken i forkant eller etterkant av demonstrasjonen at Tigermamma står for det hun sier og gjør det! Det var altså ingen tvil om at demonstrasjon ville det bli!

Å demonstrasjon ble det!

Foruten meg, Else Marit og Victor, møtte døve Håkon Magnus Fossheim opp på Østbanen. Håkon uten døvetolk for det hadde han ikke fått innvilget! Det står det virkelig respekt av!

Sammen gikk vi 4 opp hele Karl Johan med banneret høyt hevet!

Hva oppnådde vi med demonstrasjonen?

Jeg ble intervjuet av lokalavisen Frogner

Anette ble intervjuet av en Frp politiker som skulle inn på 2 barnevernmøter på stortinget denne dagen.

Menneskerettighetsadvokat Marius Reikerås var blandt andre di som møtte opp og holdt taler.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T_P97vqNSXw&feature=related[/youtube][/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FnokMYvneh8&feature=related[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EVSi3QOCvY8&feature=related[/youtube]

Resten av talene finner dere her

Min første reaksjon angående oppmøte, så var jeg meget skuffet. Men når man studerer disse videoene her, så ser man at alle benkene er fullstappet til enhver tid. Hadde folk syns dette var støtende, så hadde di gått derifra og funnet seg et annet sted å spise matpakken sin.

For ikke å snakke om alle forbipaserende som stoppet opp og stillte oss nysjerrige spørsmål.

Vi vakte oppsikt!
På østbanen. Opp hele Karl Johan. Og under hele demonstrasjonen!

Vi oppnådde med andre ord masse! Å hvertfall mye mer enn andre før oss har klart!

At vi med dette har skrevet norgeshistorie er jeg ikke i tvil om.

Så får da vår ustrukturerthet bare stå sin prøve. Alle lærer etterhvert. Også vi!

Å vi gir oss ikke her! Nå er det Fredrikstad neste!
Så begynn allerede nå å sette av penger til reise til Fredrikstad ca ved månedskiftet august/september.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 25, 2010 5:02 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
I følge Wikipedia er individualisme en etisk, politisk og sosial filosofi som vektlegger individuell frihet... verdier som individuell integritet, selvstendighet, selvrådighet, autonomi, personlig uavhengighet og ideen om det myndige mennesket. Individualismen representerer en opposisjon til autoritet, og alle former for kontroll over den enkelte, og særlig den som blir utøvd av staten («fellesskapet», «samfunnet»).

- Integritet, autonomi, en opposisjon til alle former for kontroll, særlig den som blir utøvd av staten.

Hentet fra Wikipedia:
Ludwig von Mises om individualisme:

«Den filosofi som kalles individualisme er en filosofi om sosialt samarbeid og den progressive intensivisering av den sosiale vev.»


Jeg har aldri hørt at individualisme innebærer respektløshet overfor andre mennesker, eller at man går til personangrep i stedet for å diskutere fakta og sak. Individualisme står overhodet ikke i motstrid til samarbeid. Integritet er en egenskap jeg kjenner hos meg selv, (betakker meg for uavhengighet fra andre mennesker - vi er avhengige av hverandre, og trenger hverandre) - og jeg tror - det er lov å tro - at de fleste barnevernet legger for hat, nettopp er mennesker med integritet og autonomi. De legger seg ikke blindt under for staten. Individualismen er kanskje det eneste vi alle har felles foruten at barnevernet forfølger oss? Som mennesker med integritet og respekt for oss selv og selvstendighet, har vi noe til felles å være enormt stolte av! - I en tid hvor majoriteten er lydige sauer: media, akademia og menigmann legger seg nedunderfor staten og adlyder blindt. Hvis det er noen som aldri opponerer mot autoritetene, er det barnevernsarbeider. Og tenke seg en barnevernsarbeider, som er motstander av å kontrollere enkeltmennesker :lol: :lol: eller enda verre: opponere mot kontroll som blir utøvd av staten :lol: :lol:. Individualisme er det motsatte av å legge seg blind under for statens kontroll, det er å inngå i en sosial vev der en skaper i samarbeid med andre.


Liv Marit Bakke skrev:
Quote:
Den som ikke har barn selv vet best hvordan oppdra barn. Så også med demonstrasjoner tydeligvis. Folk er svære i kjeften men handling er mangelvare.




Nina skrev:
Quote:
Inntrykket, slik jeg har fått det referert, er at demonstrasjonen manglet struktur. Folk dukket opp mer og mindre fra forskjellig hold, slik at de som gikk gjennom byen med banneren kunne føle seg nokså utsatt, få som de var.


“Den som ikke har barn selv vet best hvordan oppdra barn“ vil si det samme som at jeg - fordi jeg ikke var tilstede under demonstrasjonen eller arrangerte den - ikke er berettiget å ha en mening, langt mindre ytre den. Bedrevitere (som ordtaket er synonymt med) bidrar ikke med konstruktiv kritikk, men jeg opplevde ikke Ninas innlegg “bedrevitersk“.

Jeg opplever ikke at Nina er “svær i kjeften“. Etter mitt ringe vett, sier Nina at hun har fått referert at demonstrasjonen manglet struktur. Hun sier at folk dukket opp fra forskjellig hold. Og få som de var, - noen har følt seg utsatt. Dette er alvorlig informasjon som fortjener å bli debattert. Debatt går på sak: Var demonstrasjonen for dårlig planlagt? I hvilke ledd sviktet det? En bra demonstrasjon består av tre deler, en planleggingsfase, en gjennomføring, og en etterarbeidsfase der en noterer alle vellykkede og mindre vellykkede deler av planleggingen og gjennomføringen. Det er denne fasen Nina tar iniativ til, hvis jeg oppfatter det rett? Hvordan skjedde planleggimgen, og hvordan skjedde gjennomføringen.

Nina sier: Jeg håper at vi snart lærer. Hun mener at arrangementer må være godt organisert og godt planlagt, og hun mener vi må samarbeide. Målrettet. Dette er en god idé. For egen del vil jeg si om demonstrasjonen, at jeg syns banneren hvor det stod “barnevernet dreper“, den likte jeg godt! Før jeg så tenkte jeg “å nei, skrekk“! - Alle kommer til å snu seg vekk! Men det så fin ut på youtube sett fra utlandet ihvertfall! Talen til Marius Reikerås - ha meg unnskyldt - hørtes ut som bare “røl“ for meg, men jeg har lest en del han har skrevet, han er også en individualist. Den kampen han tok mot staten for Nordsjødykkerne har jeg stor respekt for!

Til neste demonstrasjon vet jeg en sak til, jeg gjerne skulle sett ble flagget på et banner like bra som i demonstrasjonen som var:

Våg å være menneske: I opposisjon bringer man verden videre!
INTEGRITET: Mennesker som har det, VÅGER. (Hehe, jeg er veldig dårlig til å lage slagord), men noen kan “stjele“ idéen, jeg syns det passer fint å bære en slik banner, sammen med banneret “barnevernet dreper“, så kanskje folk får enda mer å tenke på.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 25, 2010 5:38 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Jeg kom på et banner til, fordi jeg er så forbannet provosert over de hellige fosterkyrne :twisted: :twisted: :twisted:


JEG ER FOSTERMOR - 300.000 KRONER I ÅRET!

(p.s.den eksakte summen må selvsagt være rett). Det skal bli en SKAM å “ha“ “fosterbarn“.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Demonstrasjonen var en ubetinget suksess
PostPosted: Fri Jun 25, 2010 6:55 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Dette er ikke tvil om at dette var en vellykket demonstrasjon. Den var kanskje litt ustrukturert ved at folk kom til etterhvert. Det medførte at kun en liten gruppe gikk oppover Karl Johans gate med banneret "Barnevernet dreper". Det burde vært flere med.

Demonstrasjonen markerer en milepæl i motstandskampen mot "barnevernet". Jurist Marius Reikeraas holdt en utmerket appell, som dessverre ikke nådde så veldig langt på grunn av mangel på mikrofon. Men innholdsmessig var det en utmerket tale.

Vi må ta lærdom av erfaringene. Den 16. juni 2010 klarte vi å mobilisere så mange mennesker at det ble en ordentlig demonstrasjon, som ble lagt merke til inne i Stortinget. Vi er ikke lenger den usynlige, forhutlede gjengen som uten vitner lar oss trampe over av stilletthælene til de ondskapsfulle og stupide bitchene i det såkalte "barnevernet". Disse som med bv-loven i hånd, forsøker å innbille oss at de har rett til å ta fra oss menneskerettighetene våre. Den må de dra lenger ut på landet med. Mennskerettsloven står over den såkalte "barnevernsloven", som krenker familielivet og fornedrer mennesker på det grovste.

All honnør til de ansvarlige. Innsatsen fra hver enkelt bidro til å gjøre demonstrasjonen til en suksess vi med rette kan være stolte av.

Jeg er ikke uenig med hverken Nina eller Athene, og jeg ser absolutt rom for forbedringer. Vi er bare i startgropen for en nasjonal bevegelse mot umenneskelig og fornedrende behandling under dekke av såkalt "barnevern". Liv Marit Bakke gjorde en kjempeinnsats. Anette Olsen likeså, som tok initiativ og fremskaffet de nødvendige tillatelser. Banneret var flott, og overskriften var slettes ikke for provoserende, synes jeg. Den var kort og treffende. Vi ønsker ikke noe "samarbeid" med nazibitchene i "barnevernet". Vi ønsker å få barna våre tilbake og bitchene ut av livet vårt. Det er ikke en menneskerett å få stjele andres barn for å liksom ha et yrke og føle seg viktig. Kjerringene i "barnevernet" er ikke vår forsørgerplikt. De kan forsørges av mennene sine, ikke av barna våre. Vi bør fremskaffe dokumentasjon for hvor mange som tar sine liv. Denne dokumentasjonen kan vi gi til pressen. Da blir de ikke så lett for de lokale "barneverns"-kapoene å nedlatende avfeie vår demonstrasjon som følelsesmessige utbrudd begått av ustabile foreldre uten innsikt i barnas angivelige store problemer.

Forslag til forbedringer:

  • Bedre markedsføring
  • Flere plakater
  • Mikrofon
  • Løpesedler


Vi bør enes om paroler. Det bør bli en skam å ha såkalte "fosterbarn". Der er jeg helt enig med Athene. Det dreier seg jo ikke om fosterbarn i egentlig forstand men om barn som myndighetene har stjålet fra foreldrene.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 25, 2010 8:10 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Knallinnlegg! Nå ble jeg så godt humør! Jeg skal nyte morgenkaffen tredobbelt! :D Og lese innlegget en gang til!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 25, 2010 9:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg unner ALLE som engasjerer seg mot barnevernet overmåte suksess med sine forehavender. Mer enn noe annet ønsker jeg at foreldre og barn blir gjenforent, gjerne som en følge av en politisk helomvendig som en følge av press fra barnevernofrene.

Men jeg vet hvor slitsomt anti-barnevernarbeid er. Når man gir folk råd slik at de kommer seg unna barnevernet, så kommer myndighetene etter med lov- og forskriftsendring. De tetter hullene. De involverte har brukt mye tid og ressurser - til ingen reell nytte, for enda flere blir fanget i systemet.

For noen år siden deltok noen av oss i tv-debatter og ga intervjuer. Barnevernsystemet svarte med å invitere media til kurs hos dem, og siden har folk henvendt seg til mediene uten å få respons. Stadig vekk hører jeg folk snakke om Brennpunkt osv., men hva skjer? Ingenting av betydning. Vi blir sensurert!

Det ble kjempet noen kamper for noen år siden som beveget grensene for våre ytringer. Sakene ble behandlet på høyt nivå. Takk til dem som kjempet dette gjennom: vi kan i det minste skrive og si hva vi vil om barnevernet på nettet. Ja, vi kan nevne dem med navn uten å få rettssaker å bale med.

I GFSRs barndom var det mange aksjoner, samt et par vellykkede toppmøter. Mona Lygre var en stor inspirator! Vi skal ikke organisere oss, sa hun, for da blir foreningene å stå i veien for samarbeid. Indre stridigheter tar stor plass og mye tid, sa hun. Og det har vi fått erfare disse siste årene.

Likevel har det også skjedd mye. Det er skrevet flere høringsuttalelser på vegne av barnevernofre. FN har fått en grundig redegjørelse for situasjonen i Norge, og "pålagt" Norge å arbeide for å gjenforene familier som staten har splittet. Det har dukket opp utallige grupper på Facebook, etter hva jeg forstår; hver og en av oss er ikke lenger alene med sin sak. Demonstrasjonene som har vært avholdt kan det sies mye om, og det skal mot til å gå under banneret "Barnevernet dreper". De som stiller opp skal på alle måter roses for det. Likevel må arrangørene tenke kritisk gjennom planleggingen og gjennomføringen.
Liv Marit og Annette har nedlagt MYE arbeid. Jeg tror likevel at de som leser denne tråden ser hvor det sviktet. De var for få. Jeg håper at de (eller noen andre) neste gang får nedsatt en arbeidsgruppe med definerte oppgaver og ansvar. Én person burde ha som sitt (nærmest) eneste ansvar å drive informasjonsarbeid.

Jeg tror på idéen om å etablere en aksjonsgruppe for den enkelte demonstrasjonen, og få med én eller flere fra hver gruppering/forening i arbeidsgruppa. Det er ikke uten betydning å være mange demonstranter sammen. Spesielt når man har som mål å demonstrere foran Stortinget!
Videre mener jeg at det kunne vært avholdt mange mindre demonstrasjoner og markeringer i mindre byer. Kunne man aksjonere foran fylkesnemnda og tingretten? Dele ut flyers? Da ville man jo også komme i kontakt med andre barnevernofre., og få dem med.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 25, 2010 6:34 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Liv Marit Bakke wrote:
Den som ikke har barn selv vet best hvordan oppdra barn. Så også med demonstrasjoner tydeligvis. Folk er svære i kjeften men handling er mangelvare.


Skjønte ikke helt dette. Skal arbeidet gå fremover, så må man ta både ris og ros.

Jeg ble litt oppgitt helt fra starten, når en viss gruppe av "hellige" skulle være en del av det hele. Nærmest ingen kunne identifisere seg med dette. Aner ikke hvordan det gikk med den gruppen, men tipper at den ikke fikk mye mer "mening" enn å skade arbeidet fra starten av.

Slike ting betyr ikke at arbeidet som ellers ble gjort ikke var bra. Banneren var knallbra. Intervjuet var bra, som nevnt. At det kom på YouTube var bra. At dere fikk en profilert taler var bra. Etc.

Her er plasser man bør prøve å profilere seg:
Danmark:
http://radiogodhavn.dk/forum/
http://www.borgerdebat.dk/

Sverige:
http://forum.nkmr.org/

Facebook:
En mengde grupper og causer

Nettby

gateavisa.no
sfm.no / Samfunnsmagasinet

http://www.knut.com/

Her på forumet.

Dette var bare raskt skrevet. Har sikkert glemt en del.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 25, 2010 8:56 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Mødrene på Maiplassen greide å protestere under det Argentinske diktaturet uten å bli drept. De demonstrerte under andre forhold, men vesentlig er at de demonstrerte på en slik måte at de vant folks sympati. De ble umulige å angripe. Har FO vært ute og kommentert demontrasjonen? De vil vel ikke legge ved på bålet? Men sann mine ord! Snart kommer det en artikkel eller et gråteintervju om hvor fælt de har det, og slik en vanskelig jobb, den vanskeligste jobben man kan ha...bla,bla,bla.
Det er ingen i verden som har det så fælt som barnevernsarbeidere, “men noen må ta den jobben også“ og lidelsen er uten ende. Kan noen be FO publisere i medlemsbladet sitt, at det er mulig å ta seg en vaskejobb i stedet? De kommer jo ikke på det selv, de må lide av en slags sadomachocisme?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Mødredemonstrasjon
PostPosted: Sat Jun 26, 2010 10:40 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
athene wrote:
Mødrene på Maiplassen greide å protestere under det Argentinske diktaturet uten å bli drept. De demonstrerte under andre forhold, men vesentlig er at de demonstrerte på en slik måte at de vant folks sympati. De ble umulige å angripe. Har FO vært ute og kommentert demontrasjonen? De vil vel ikke legge ved på bålet? Men sann mine ord! Snart kommer det en artikkel eller et gråteintervju om hvor fælt de har det, og slik en vanskelig jobb, den vanskeligste jobben man kan ha...bla,bla,bla.
Det er ingen i verden som har det så fælt som barnevernsarbeidere, “men noen må ta den jobben også“ og lidelsen er uten ende. Kan noen be FO publisere i medlemsbladet sitt, at det er mulig å ta seg en vaskejobb i stedet? De kommer jo ikke på det selv, de må lide av en slags sadomachocisme?


:D

Knallbra innlegg, Athene. Du skriver både humoristisk og poengtert.

Jeg støtter forslaget om en mødre-demonstrasjon. Den kunne avholdes en fast dag i uken, for eksempel, foran Tinghuset i Oslo. Der prosederes nesten ukentlig såkalte "barnevernssaker". La kommuneadvokatene bli møtt av bannere når de ankommer for å stjele barna fra foreldrene. La tingrettsdommerne som nesten alltid dømmer i "barnevernets" favør, se den fortvilelse og avmakt de har forårsaket med sin ansvarsfraskrivelse (tingrettsdommere overlater i praksis til de psykologisk "sakkyndige" å avsi dommen).

Det hele startet med deres egne barn.

Under diktaturet i Argentina fra 1976 til 1983 forsvant tusenvis av ungdommer. Det paranoide diktaturet ville kvitte seg med enhver dissident, opprører eller kritiker. Sto man på et feil gatehjørne til feil tid, kunne de fryktede argentinskproduserte Ford Falcon-bilene med sotede vinduer dukke opp og lynraskt få en inn i bilen.


Strengt tatt er vel ikke ovenstående beskrivelse så veldig forskjellig fra hvordan "barnevernet" idag kidnapper små barn fra barnehagen. De dukker opp i sine sivile biler og tar med seg barna.

Jeg stiller meg positiv til forslaget om å omskolere de ansatte i "barnevernet" til rengjøringshjelp men stiller meg tvilende til om de kan brukes i private hjem. De vil sannsynligvis helle kokende vann utover parketten og bruke tiden til å snoke i skuffer og skap. Isteden kunne de rengjøre i offentlige bygninger, som for eksempel Tinghuset. Også kvinnelige tingrettsdommere kunne med fordel omskoleres. Vaskekjerringsproget er allerede på plass. Det eneste de mangler er bøtte og kost. Hvorfor skal utenlandsk arbeidskraft rengjøre våre offentlige kontorer når vi har så mange egnede norske kvinner og menn? FO må da støtte dette tiltaket.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]