It is currently Thu Mar 28, 2024 11:40 pm



Post new topic Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Demonstrasjon i Oslo
PostPosted: Thu Jun 03, 2010 10:34 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Det skal avholdes en demonstrasjon i Oslo den 16.06.10 kl 12.00 utenfor stortinget.
Parolen er "barnevernet dreper"
Det vil bli holdt noen taler og det er mulighet for folk å si noen ord om de ønsker det.
Hovedformålet med demonstrasjonen er å vise at vi har fått nok av bv sin "avlivning" av folk. Selv om de flsete begår selvmord, så mener vi at det er bv som må ta hovedannsvaret for de dødsfall som skjer med unger og voksne under bv sin terror.
Vi ønsker også å gi oss bv utsatte ett riktig annsikt, ikke dette stereotype som media har diktet opp, men vise befolkningen at vi er akkurat som de. Vi har bare vært uheldige og kommet ut for bv.
Demonstrasjonen er åpen for alle og alle tillatelser er innhentet.
Håper så mange som mulig ønsker å ta turen til Oslo denne dagen.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 04, 2010 12:51 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

:arrow: Forumet om selvmord blant barnevernets ofre.

Det er ca 100-150 foreldre som tar sine liv årlig etter at å ha havnet i det såkalte barnevernets klør. (I tillegg til disse kommer vel de som tar sine liv 10-15 år senere. Tror ikke det finnes statistikk for disse. Det totale tallet kan altså være opp til flere ganger høyere.)

Ca 10-15 barn tar sine liv årlig, etter samme sak.

I tillegg kommer de, av barna, som tar sine liv som voksne.

Det er imidlertid ikke bare selvmord som tar liv, etter barnevernets inngrep. Folk blir rett og slett syke av det ekstreme psykiske presset fra barnefjernstrusler og barnefjerning. For ikke å snakke om alle grove beskyldninger. Antall folk som dør av sykdom etter at barnevernet har herjet med familiene, er sterkt forhøyet. Det samme med dødsfall i forbindelse med ulykker.

Barnevernet knuser mennesker, slik at mange aldri klarer å reise seg mer, og de pårørende kun har en grav å gå til.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Demonstrasjon i Oslo
PostPosted: Fri Jun 04, 2010 7:30 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Det skal avholdes en demonstrasjon i Oslo den 16.06.10 kl 12.00 utenfor stortinget.
Parolen er "barnevernet dreper"
Det vil bli holdt noen taler og det er mulighet for folk å si noen ord om de ønsker det.
Hovedformålet med demonstrasjonen er å vise at vi har fått nok av bv sin "avlivning" av folk. Selv om de flsete begår selvmord, så mener vi at det er bv som må ta hovedannsvaret for de dødsfall som skjer med unger og voksne under bv sin terror.
Vi ønsker også å gi oss bv utsatte ett riktig annsikt, ikke dette stereotype som media har diktet opp, men vise befolkningen at vi er akkurat som de. Vi har bare vært uheldige og kommet ut for bv.
Demonstrasjonen er åpen for alle og alle tillatelser er innhentet.
Håper så mange som mulig ønsker å ta turen til Oslo denne dagen.


Hvis folk er redde for å stille, så kan de ta på seg mørke solbriller. Da er det ikke så lett å bli gjenkjent, og folk klarer ikke så godt å lese tankene dine.

Det kan oppleves som tøft å stille opp i en slik offentlig demonstrasjon. Det kan være klokt å vise at vi ikke er narkomane eller psykisk syke, slik "barnevernet" ynder å fremstille oss.

Men vi skal huske på at det er de ansatte i "barnevernet" og deres kumpaner som er de syke. Det er nemlig en syk og pervers handling å bortføre små barn for å tjene penger på dem. Man skal være ganske forkvaklet for å få seg til å gjøre noe sånt mot uskyldige barn, men saksbehandlerne i "barnevernet" og deres medsammensvorne er så beruset av egen makt at de ikke lar seg stoppe. Så lenge de får godt betalt for ugjerningene sine, vil overgrepene fortsette.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Demonstrasjon i Oslo
PostPosted: Wed Jun 09, 2010 10:09 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Annette Olsen wrote:
Det skal avholdes en demonstrasjon i Oslo den 16.06.10 kl 12.00 utenfor stortinget.
Parolen er "barnevernet dreper"
Det vil bli holdt noen taler og det er mulighet for folk å si noen ord om de ønsker det.
Hovedformålet med demonstrasjonen er å vise at vi har fått nok av bv sin "avlivning" av folk. Selv om de flsete begår selvmord, så mener vi at det er bv som må ta hovedannsvaret for de dødsfall som skjer med unger og voksne under bv sin terror.
Vi ønsker også å gi oss bv utsatte ett riktig annsikt, ikke dette stereotype som media har diktet opp, men vise befolkningen at vi er akkurat som de. Vi har bare vært uheldige og kommet ut for bv.
Demonstrasjonen er åpen for alle og alle tillatelser er innhentet.
Håper så mange som mulig ønsker å ta turen til Oslo denne dagen.


Hvem er ansvarlig arrangør?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 09, 2010 8:09 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Det er Annette Olsen som står for demonstrasjonen.

Dere kan regne med meg, jeg stiller mer enn gjerne opp! Har riktignok eksamen den dagen, men er ferdig senest kl. 12 :)

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 09, 2010 9:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Betyr dette at det er GFSR-N som står som arrangør?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 09, 2010 9:15 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Søkte litt rundt.. Dette er hva jeg fant:
http://www.facebook.com/group.php?gid=2 ... all&ref=ts


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 09, 2010 9:24 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Nina wrote:
Betyr dette at det er GFSR-N som står som arrangør?
Nei, det er ingen gruppe som står for det, sånn som jeg har skjønt det. Dette er en uavhengig markering til støtte for alle barnevernsofre.

Jeg kan forresten bidra med en egenkomponert sang som omhandler temaet, har snakket nærmere om dette på facebook-gruppen :wink:

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 10, 2010 5:06 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Nina wrote:
Betyr dette at det er GFSR-N som står som arrangør?


Nei, det ville kommet som en overraskelse. Annette Olsen m.fl har planlagt dette i en åpen facebookgruppe. Husker jeg riktig, så hoppet Annette Olsen av fra GFSR-N for en god tid tilbake. Det er nevnt en eller annen plass på forumet.

Hadde det vert noen som snylter på andres navn og arbeid, så hadde jeg ikke reklamert for det her på forumet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 10, 2010 1:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Håper det blir en bra demonstrasjon. :D
Ja trodde og det var Annette Olsen med flere som arangerte dette.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 10, 2010 4:00 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Turid Holta wrote:
Håper det blir en bra demonstrasjon. :D


Ja det håper jeg og, tøft at folk endelig begynner å si ifra om at nok er nok! Det gleder meg at vi går fremover, og jeg håper virkelig galskapen blir avskaffet snart.

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject: Paroler for demonstrasjonen
PostPosted: Fri Jun 11, 2010 7:28 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Savner_jenta_mi wrote:
Turid Holta wrote:
Håper det blir en bra demonstrasjon. :D


Ja det håper jeg og, tøft at folk endelig begynner å si ifra om at nok er nok! Det gleder meg at vi går fremover, og jeg håper virkelig galskapen blir avskaffet snart.


Galskapen, det vil si, "barnevernet", blir nok ikke avskaffet på grunn av en enkelt demonstrasjon, men jeg tror det er et viktig skritt i riktig retning at vi begynner å ha offentlige demonstrasjoner. "Barnevernet" trives best i mulm og mørke og frykter offentlighetens skarpe søkelys.

Altfor mange gode foreldre har blitt frastjålet barna sine av det såkalte "barnevernet". Slik kurderne avholder jevnlige demonstrasjoner foran Stortinget, må også vi våge å stå frem. Hvis vi ikke en gang våger å si offentlig at det er blitt begått stor urett mot oss, hvordan kan vi da håpe på rettferdighet?

Ellers lurer jeg på hvilke paroler demonstrasjonen skal ha? Det bør vel males/skrives noen plakater slik at demonstrasjonen blir mest mulig synlig.

Forslag til paroler?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Paroler for demonstrasjonen
PostPosted: Fri Jun 11, 2010 8:54 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
agrippa wrote:
Savner_jenta_mi wrote:
Turid Holta wrote:
Håper det blir en bra demonstrasjon. :D


Ja det håper jeg og, tøft at folk endelig begynner å si ifra om at nok er nok! Det gleder meg at vi går fremover, og jeg håper virkelig galskapen blir avskaffet snart.


Galskapen, det vil si, "barnevernet", blir nok ikke avskaffet på grunn av en enkelt demonstrasjon, men jeg tror det er et viktig skritt i riktig retning at vi begynner å ha offentlige demonstrasjoner. "Barnevernet" trives best i mulm og mørke og frykter offentlighetens skarpe søkelys.

Altfor mange gode foreldre har blitt frastjålet barna sine av det såkalte "barnevernet". Slik kurderne avholder jevnlige demonstrasjoner foran Stortinget, må også vi våge å stå frem. Hvis vi ikke en gang våger å si offentlig at det er blitt begått stor urett mot oss, hvordan kan vi da håpe på rettferdighet?

Ellers lurer jeg på hvilke paroler demonstrasjonen skal ha? Det bør vel males/skrives noen plakater slik at demonstrasjonen blir mest mulig synlig.

Forslag til paroler?


Selvfølgelig mente jeg ikke at kun denne ene demonstrasjonen vil avskaffe urett, det er vel litt naivt å tro og så godtroende er ikke jeg :wink: Jeg vet veldig godt hvor stort apparat dette er, og hvor vanskelig det er å bli kvitt det. Ang. paroler, så er hoved parolen "Barnevernet Dreper". Det vil sikkert også bli laget andre plakater etc, dette er det hver enkelt deltager som står for. Jeg håper å få stilt med følgende plakat, som forsåvidt er mitt design, ideen fikk jeg av min far:

Image

Så spørs det jo om den blir ferdig i produksjon til onsdagen da, noe jeg ikke helt tør håpe på...

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 12, 2010 1:10 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Gruppeoppretter Annette Morgaine Olsen sliter med sykdom, så nå er det opp til oss andre å få resten gjennomført. Jeg håper på deres hjelp.

Onsdag 16.06.2010 samles vi ved østbanen, hvor vi starter kl 11.30 fra østbanen og går opp til Eidsvollsplass, der Demonstrasjonen/minnestunden er fra 12.00 til 16.00

Dette er altså en "gå stille aksjon" like mye som en demonstrasjon. Vi skal demonstrere stille. Parolene skal skape effektene og SKRIKET for oss.

Vi går under parolen "Barnevernet dreper"

http://www.facebook.com/photo_search.ph ... =696456514

Jeg har kjøpt inn allt materiale. men nå sliter jeg med å få krevet ut bildet i faktisk størrelse over flere A4 ark, slik at jeg får laget en mal av gravstenene. Min skriver vil bare skrive den ut en liten bit på 1 A4 ark. Noen som forstår problemet mitt og har løsning på problemet, så er jeg sterkt takknemlig for litt oppfrisking i slike gamle kunnskaper :)

Jeg har desverre ikke råd og tid til å lage noen flere før denne demonstrasjonen, men hver og en har mulighet til å lage sin egen plakat!

Annette har ordnet med skriftlig tillatelse fra både stortinget og politiet på at vi kan holde denne aksjonen.

Det er fra politiets side satt 7 krav som må følges:

1. Annsvarlig person, dette er Annette.
2. Deltakere som tillates, ca 500.
3. Tillatelse fra grunneier, det er i box.
4. Ved bruk av megafon/høytaler begrenses bruken til etter kl 17.00 på hverdager og to timers bruk pr. dag. P å lørdager og helligdager begrenses bruken til etter kl 13.00. Bydelsoverlegens krav må overholdes m.h.t. støyforskriftene ved bruk av høytaler. Dette gjelder serlig dispensasjon fra støyforskriftene § 6 om bruk av høytaler etter kl 20.00. Dette vil ikke være noe problem da vi skal avholde en "stille" aksjon.
5. Parkeringsbestemmelsene på stedet må overholdes. Dette er vel en selvfølge :-)
6. Deltakerne kan bære plakater og transparenter, evt. ha et bord.
7. Arrangøren må foreta opprydding umiddelbart etter arrangementets slutt. Dette er en selvfølge for meg. Poenget med aksjonen er jo at vi skal gi et bilde av oss selv som siviliserte mennesker. Og da rydder vi etter oss :-)

Stortinget setter sine pålegg også, og de er:
1. park- og grøntanlegget ikke benyttes, det vil si at markeringen skal foregå på den delen av plassen der det er fast dekke.
2. det ikke henges opp plakater eller bannere i trær eller lyktestolper.
3. det ikke foregår salgsvirksomhet i forbindelse med markeringen.
4. arrangøren rydder opp etter seg så snart markeringen er avsluttet

Det forutsettes at arrangementet gjennomføres på en slik måte at arbeidet i Stortinget ikke forstyrres, og at det til ebhver tid er uhindret adkomst til og fra Stortingsbygningen.

Dette er vel noe vi alle er innstillt på å følge?

Klær for dagen.

Dette er like mye en minnestund for di fallne som en demonstrasjon.

Jeg ser for meg at vi har på oss pene klær, som om vi skulle gått i begravelse til en kjent og kjær. Hele, rene, mørke klær. Altså IKKE festklær!

Vi drømte om at alle skulle gå i svart T-skjorte med skriket på.
Jeg har desverre ikke hatt økonomi til å gå til innkjøp av T-skjorter. Men!

Denne er i A4 størrelse og kan fint skrives ut på skriver og festes til en svart genser/jakke, med noen sikkerhetsnåler, eventuellt bare holdes i hånden, eller festes til en stang. Bruk fantasien! :)

http://www.facebook.com/photo_search.ph ... 4748701514

Jeg har fått noen henvendelser angående sang. Personlig syns jeg dette hadde vært veldig koselig, men som dere ser av vedtektene, så har vi ikke lov å ha megafon eller høytalere.

Men det står ingenting her om allsang. Så om noen har noen sanger om barnevernet, alle kan melodien på, så legg den inn på gruppa vår, så vi kan skrive den ut selv, eller om vedkommende skriver ut mange og deler ut til demonstrantene selv. :)

Sist jeg snakket med Annette, holdt hun på å komponere en tale. Jeg regner med at hun skal bruke sine lungers fulle kraft når hun taler. :)

Å jeg tenker meg, om det er fler som vil holde taler, om barnevernet eller en kortversjon av saken din, jeg tenker da særlig på dere som har mistet noen i kampen, så skriv den ned og still deg i kø ved "talerstolen" på demonstrasjonen. Å husk å tale HØYT og TYDELIG! :)

Anna Spildrejordet har påtatt seg oppgaven med å lage flyers :)
Men det hadde vært fint om dere kunne hjelpe henne med å finne info om statistikker om dødlighet og skadevirkninger og slike knallharde fakta.
Send dem til henne direkte, eller send dem til meg, så skal jeg sende dem videre til henne. :)

Jeg vet Annette har sendt invitasjon til alle politikere. Samtlige har svart nei. Det var vel ikke annet å forvente.

Annette har også invitert Nyhetsspeilet og Samfunnsmagasinet. :))
Men hvordan det er med di andre nyhetskanalene vet jeg ikke.

Kansje noen har lyst å påta seg oppgaven med å tipse aviser, radio og TV?

Husk også å ta med dere barna og gjerne tomme barnevogner om dere har. Disse tomme barnevognene kan fylles med lapper, se bildet her,
http://www.facebook.com/photo_search.ph ... 0628902451

Om det er noe dere mener jeg har glemt, eller ellers noe angående demonstrasjonen dere lurer på, så ikke vær redd for å ta kontakt med meg :)

Så gleder jeg meg til å treffe dere alle på onsdag. Og håper virkelig vi blir mange mange fler enn 500 ;)

La oss SKRIKE til Sov mitt lille Norge! Det er virkelig på høy tid di våkner opp til marerittet nå!

Med vennlig hilsen
Liv Marit Bakke

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 12, 2010 4:43 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Liv Marit Bakke wrote:
Jeg har kjøpt inn allt materiale. men nå sliter jeg med å få krevet ut bildet i faktisk størrelse over flere A4 ark, slik at jeg får laget en mal av gravstenene. Min skriver vil bare skrive den ut en liten bit på 1 A4 ark. Noen som forstår problemet mitt og har løsning på problemet, så er jeg sterkt takknemlig for litt oppfrisking i slike gamle kunnskaper


Har man mulighet til å lagre bilder og tekst som .pdf-fil, så er det litt lettere å kontrollere utskriftene. Da kan man bestemme at kun den delen man viser skal skrives ut.

Evnt. lage en kopi av bildet, som er mye mindre, om man skal ha det på et ark.

Skal man ha det over flere ark, så kan man kopiere deler av bildet, og lagre som egne bilder. Altså dele opp bildet i passende størrelser. Deretter skrive ut hver for seg.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]