It is currently Thu Mar 28, 2024 11:44 am



Post new topic Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 10, 2010 6:41 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
athene wrote:
Jeg opplever ikke at Nina er “svær i kjeften“. Etter mitt ringe vett, sier Nina at hun har fått referert at demonstrasjonen manglet struktur. Hun sier at folk dukket opp fra forskjellig hold. Og få som de var, - noen har følt seg utsatt. Dette er alvorlig informasjon som fortjener å bli debattert. Debatt går på sak: Var demonstrasjonen for dårlig planlagt? I hvilke ledd sviktet det? En bra demonstrasjon består av tre deler, en planleggingsfase, en gjennomføring, og en etterarbeidsfase der en noterer alle vellykkede og mindre vellykkede deler av planleggingen og gjennomføringen. Det er denne fasen Nina tar iniativ til, hvis jeg oppfatter det rett? Hvordan skjedde planleggimgen, og hvordan skjedde gjennomføringen..


Mitt innlegg var ment generellt. Ikke Nina spesiellt. Det er viktig for meg å få understreket det.

Mye av feilen ligger nok i planleggingsfasen. Vi startet tidlig. Kansje allt for tidlig? Leder som ble syk og dermed ikke fikk sendt ut info. Å antagelig var det også mange som tenkte at dette er så lenge til at jeg ikke trenger melde meg på hverken til oppmøte eller hjelp ennå. Folk fikk tid til å glemme!

Å som Nina påpeker. Mye av feilen ligger i starten på gjennomføringen! Folk møtte ikke opp der toget skulle starte. Men kom inn fra alle kanter der talen skulle holdes. Vi må altså forlange at folk stiller på startstreken! Også alle lederne!

Etterarbeidsfase... den har vi forsåvidt greid tilfredstillende?

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 13, 2010 12:36 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Det var flott det dere fikk til! Så får vi gruble på hvordan vi skal kunne skape større demonstrasjoner.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: "Ustrukturerte" demonstrasjonsdeltagere
PostPosted: Tue Jul 13, 2010 8:47 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
Å som Nina påpeker. Mye av feilen ligger i starten på gjennomføringen! Folk møtte ikke opp der toget skulle starte. Men kom inn fra alle kanter der talen skulle holdes. Vi må altså forlange at folk stiller på startstreken! Også alle lederne!


Det er kanskje ikke så rart at foreldre som er blitt fratatt sine barn av det såkalte "barnevernet" er litt ustrukturerte? Det er jo det "barnevernet" til stadighet beskylder oss for, dét og mangel på impulskontroll. :lol:

At folk møtte opp sent kan nok skyldes at tidligere demonstrasjoner ikke har blitt noe av. Mange var nok usikre på om det i det hele tatt ville bli noen demonstrasjon.

Men man bør lære av erfaringene og gjøre det bedre neste gang, for slike demonstrasjoner bør gjennomføres regelmessig slik andre undertrykte grupper gjør det. Kurderne har gjennomført ringdans foran Stortinget nesten hver lørdag. Samhold gir styrke.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re:
PostPosted: Sun Sep 12, 2010 10:01 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Liv Marit Bakke wrote:
Folk møtte ikke opp der toget skulle starte. Men kom inn fra alle kanter der talen skulle holdes. Vi må altså forlange at folk stiller på startstreken! Også alle lederne!


Unnskyld meg, men jeg hadde eksamen den dagen som var ferdig kl. 12, dette har de ansvarlige fått beskjed om og jeg fikk høre at det var greit! :shock: Hadde jeg gått før hadde jeg fått stryk... Da skulle de kanskje ha venta på de som har gitt beskjed om at de er litt sene? Hmmm... :?

Liv Marit Bakke wrote:
(...)
Jeg meldte meg frivillig til å lage et banner, for jeg så fra demonstrasjone 2 februar 2008 at dette var det stor mangelvare på.
(...)
Det var altså fritt frem for enhver å reklamere over hele nettet! Men det er det tydeligvis ingen som har giddet å gjøre! Det er tydeligvis enklere å komme med kritikk i etterkant!
(...)
Å vi gir oss ikke her! Nå er det Fredrikstad neste!
Så begynn allerede nå å sette av penger til reise til Fredrikstad ca ved månedskiftet august/september.


Har det vært demonstrasjoner allerede i 2008 ?! Da hadde jeg akkurat blitt gravid og hadde hele svangerskapet på meg til å ikke begå tabbene jeg hadde gjort, hadde jeg blitt gjort oppmerksom på dette allerede da så hadde jeg aldri samtykket til en såkalt undersøkelse på Aline! Informasjon, hvor var den på den tiden, da jeg trengte den mest?

Ingen gadd å reklamere, sier du? Der tar du feil, Liv Marit. Jeg hadde laget en hel side med reklame på fthef.org hjemmesiden som jeg selv har designet og betalt for! I tillegg til at jeg reklamerte på selve forsiden og i tilhørende forum. Facebook har jeg også brukt. Så da kan ikke du lenger si at ingen reklamerte :wink:

Fredrikstad i månedsskiftet? Har det vært da, og hvordan gikk det i så fall?

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Demonstrasjon i Oslo
PostPosted: Mon Sep 13, 2010 1:53 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Chill


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Demonstrasjon i Oslo
PostPosted: Mon Sep 13, 2010 6:02 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det var flott at de holdt demonstrasjonen, og at de oppnådde mediainteresse.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Demonstrasjon i Oslo
PostPosted: Tue Sep 14, 2010 7:21 pm 
Offline

Joined: Mon Mar 01, 2010 7:25 pm
Posts: 22
Location: oslo
Arild Holta wrote:
Det var flott at de holdt demonstrasjonen, og at de oppnådde mediainteresse.



Leste om demonstrasjonen i dag på nettet. Bra den blir holdt. det er noe som trengs ofte for å minne politikerne og andre på at vi er en gruppe mødre, fedre, besteforeldre tanter, venner, naboer osv som savner barna/barnebarn. Vi savner den dagelige kontakten med familien :mrgreen:


De splitter opp familien. Egentlig skulle vi som er offere demostrert i alle kommuner(som er mulig) og informert om at vi finnes, og hva vi kjemper mot hver dag 365 dager i året. tatt med besteforeldre, tanter, venner, klasse kamerater,naboer osv osv til de som har mistet noen til barnevernet. vi må vise verden at alle er offere og at vi er fra forskjellige samfunns lag, rike, fattige, tykke, tynne, svarte i huden, hvite i huden, gammle, unge, alle burde kle seg i sort og gjerne bestille en t trøye med samme motiv. på ryggen. (vista print) er gratis
t-trøyer( koster 70/80+30-40 i frakt) hvis du bestiller mange. med valgfritt motiv.

motivet foran: barnet du har mistet,

teksten bak: Jeg savner deg, navnet på barnet.

Vi må åpne øynene til folk og se at det er vanlige familier som mister barna sine. med vannlige jobber ......

Før jeg kom i barnevernet søklys trodde jeg seriøst at de kun "brydde seg med" gale foreldre som ruset seg og drakk, misbrukte barna sine,banket barna reglmessig opp,ol former for barne mishandling. Jeg er en gjenomsnittelig Norsk person med gjennomsnittelig inteligens, gjenomsnittelig jobb....og "normale" kunnskaper om barnevernet.
Derfor gidder ingen å gjøre noe, siden de tror at det gjelder ikke meg, men "de gale folka der, som fortjener det de får"

Beklager hvis jeg støtter noen med innleget mitt, det er ikke meningen å gjøre. men føler at jeg må fortelle hva mannen/kvinnen i gata tenker. Kjenner mange som tenker som meg, selv etter at de har hørt min historie. derfor er det så tungt å snu dette.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Demonstrasjon i Oslo
PostPosted: Tue Sep 14, 2010 7:40 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
pippi wrote:
Før jeg kom i barnevernet søklys trodde jeg seriøst at de kun "brydde seg med" gale foreldre som ruset seg og drakk, misbrukte barna sine,banket barna reglmessig opp,ol former for barne mishandling. Jeg er en gjenomsnittelig Norsk person med gjennomsnittelig inteligens, gjenomsnittelig jobb....og "normale" kunnskaper om barnevernet.
Derfor gidder ingen å gjøre noe, siden de tror at det gjelder ikke meg, men "de gale folka der, som fortjener det de får"


Jepp. Det er hva folk tror.

Og selv "de gale folka" fortjener det svært sjeldent, og i vert fall ikke barna deres.

Så da må man tenke barnevern på en ny måte, med utgangspunkt i hvordan mennesker naturlig driver med barnevern. Eks: I Etiopia tar storfamilien (og noen ganger nærmiljøet) seg av noen millioner barn. Dette forkastes av liksombarnevernet i Norge.

Hva med at politimakten gjør seg til tjener for slekt som tar seg av andres barn, når det er objektivt nødvendig, istedenfor å være nyttige idioter for en gal barnefjernsideologi?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Demonstrasjon i Oslo
PostPosted: Tue Sep 14, 2010 8:23 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Flott at du reklamerte Savner_jenta_mi :D å du hadde jo en god grunn til å komme senere, og gitt info om det, så hvorfor henge seg opp i det? :D

Ja vi hadde demonstrasjon i Oslo 2 februar 08. Den gang var det ikke jeg som sto bak, men gruppen "Vi som ikke liker barnevernet" på Nettby. Nettby kastet oss ut etter at gruppen oppnådde medlemstall på over 3000 medlemmer. :evil:

Informasjon om barnevernet har det funnets her på rbv lenge. Også om Aline sentret. jeg vet ikke hvor lenge dette forumet har eksistert, men det er mange år!

Informasjon spredde vi også rundt på nettet, særlig i avisdebatter ol. men den gang var det en som sa sannheten og resten som angrep. Man skulle ha gode nerver for å våge seg ut i debattene den gang. Men heldigvis har vi fått snudd den trenden etter hvert. 8)

Ja pippi. Det er desverre slik "godt folk" ser på barnevernsutsatte. Å særlig di som har fått sine barn kidnappet. Men dem bør passe seg. Barnevernets agenda er å ødelegge barn. Å nå skal di ha full barneverndekkning!

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]