It is currently Thu Mar 28, 2024 3:36 pm



Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 12:29 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Ekteskapet kom med kristendommen. Nå, når kristendommens makt er i ferd med å dabbe av, øker skillsmissene og parforholdene...

Hva gjorde vi før kristendommen? sikkert som alle andre dyr. Paret oss med alfahannen i flokken. Slik overlevde di sterkeste genene.

Ja barnevernet er ute etter enslige forsørgere. Vi er vist i en risikogruppe... risikogruppe for hva? det har jeg aldri fått svar på.

Men hva hvis alle var enslige forsørgere? Da hadde vi ikke vært en risikogruppe, fordi alle tilhørte den samme gruppen. Da hadde det vært allment akseptert at man var en enslig forsørger. Ergo hadde ikke barnevernet hatt noen grunnlag til å forfølge enslige forsørgere.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 3:38 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Liv Marit Bakke wrote:
Ekteskapet kom med kristendommen. Nå, når kristendommens makt er i ferd med å dabbe av, øker skillsmissene og parforholdene...

Dette er vel litt typisk nordisk å tro. I alle mulige kulturer finner man i større eller mindre grad ekteskapet. Fra stillehavsøyer uten kristen innfytelse, til indianere når den hvite mann kom til Amerika, negre i den tetteste afrikanske regnskog, kinesere og muslimer. Etc etc. Dette er altså ikke noe som bare følger kristen og jødisk tro. Langt ifra!

Man finner også en del kulturer som avviker fra normen. Som vår.

Quote:
Hva gjorde vi før kristendommen? sikkert som alle andre dyr. Paret oss med alfahannen i flokken. Slik overlevde di sterkeste genene.


Ikke bare mennesket lever sammen i livslange forhold. Mange pattedyr og fugler er også laget slik. Så dette er ikke noe unikt for mennesket.

At det er velkjent med "alfahannen" skyldes kanskje at dyr vi har mye å gjøre med, og deres nære slektninger, lever til en viss grad slik. F.eks flokkdyr som hund/ulv og kyr. Det er da også mer "in" i tiden å vise til argumenter som bryter ned samlivet. Dermed har folk fått med seg slike argument.

Uansett er det effektivt overfor barnevernet at foreldrene forsvarer hverandre og dokumenterer for hverandres dyktighet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Sun Sep 28, 2008 6:18 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 5:28 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Arild Holta wrote:
Uansett er det effektivt overfor barnevernet at foreldrene forsvarer hverandre og dokumenterer for hverandres dyktighet.


Den er jeg helt enig i! uansett om man er gift eller ikke. Man skal stå sammen å forsvare sine avkom fra alle fiender.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 6:20 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Parforhold og livsvarig samliv har vel eksistert siden tidens morgen. Det forteller jo bibelen også.

Det kristendommen gjorde var å anerkjenne familien og samlivets potensielt frigjørende kraft. Ved å helligjøre ekteskapet. I tillegg gir bibelen en fullstendig veiledning i hvordan en oppnår dette.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 6:26 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
Parforhold og livsvarig samliv har vel eksistert siden tidens morgen. Det forteller jo bibelen også.

Det kristendommen gjorde var å anerkjenne familien og samlivets potensielt frigjørende kraft. Ved å helligjøre ekteskapet. I tillegg gir bibelen en fullstendig veiledning i hvordan en oppnår dette.


Bedre kan det vel ikke sies!!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 6:44 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Takk for alle hilsninger i forbindelse med bryllypsdagen.

Hilsen Turid.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kristendommen har eksistert siden tidenes morgen
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 7:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
Ekteskapet kom med kristendommen. Nå, når kristendommens makt er i ferd med å dabbe av, øker skillsmissene og parforholdene...

Hva gjorde vi før kristendommen? sikkert som alle andre dyr. Paret oss med alfahannen i flokken. Slik overlevde di sterkeste genene.


Ekteskapet kom med de første menneskene, Adam og Eva. Det var Adam og Eva som først inngikk ekteskap med hverandre.

Du spør hva vi gjorde før kristendommen, men kristendommen har eksistert bestandig.

Det er menneskenes syndige natur som får dem til å bryte ekteskapet. Det sjette bud forbyr hor.

Det er synd at kristendommen er i ferd med å ebbe ut i Norge, for da vil "barnevernet" gjøre stadig flere ondt. "Barnevernet" er vantro. Det er i bunn og grunn djevelens verk.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kristendommen har eksistert siden tidenes morgen
PostPosted: Mon Sep 29, 2008 12:01 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
agrippa wrote:
Du spør hva vi gjorde før kristendommen, men kristendommen har eksistert bestandig.


Har det? Hvorfor skrives det da om før og etter kristus? i steinaldern hadde di nok ikke kristendomen. Da var det andre guder. Slik var det også i norge, i vikingtiden, før kristendomen kom til landet.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kristendommen har eksistert siden tidenes morgen
PostPosted: Mon Sep 29, 2008 3:09 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Liv Marit Bakke wrote:
agrippa wrote:
Du spør hva vi gjorde før kristendommen, men kristendommen har eksistert bestandig.


Har det? Hvorfor skrives det da om før og etter kristus? i steinaldern hadde di nok ikke kristendomen. Da var det andre guder. Slik var det også i norge, i vikingtiden, før kristendomen kom til landet.


For 4000 tusen år siden, var det steinalder her i Norden. I Midtøsten, derimot, var man langt inne i "metallaldrene" og støpte i gull, bronse og annet. Der fantes også troen på vår Gud. De gamleste skrifter i Bibelen er av mange regnet for å være ca 4000 år. Altså fra år 2000 f.kr.

En av grunnene til at kristne tror Jesus levde tidligere, som en av personene i guddommen, er hans ord om at "jeg er før Abraham ble til".

I begynnelsen av Bibelen (gjerne regnet som 6000 år gamle historier, skrevet 2000 år senere) presenteres Gud i flertall:

1M 1:26
26 Da sa Gud: La oss gjøre mennesker i vårt bilde, etter vår liknelse....

Den kristne lære er jo at Jesus var i himmelen, som en av de tre personene i guddommen. Jesus kom så til jorden for å ta på seg menneskehetens skyld, slik at menneskeheten ikke skulle være skyldig i noe overfor Gud. Og dermed skulle de kunne velge himmelen.

I kun tre år hadde Jesus sitt virke. På den korte tiden gjorde han utrolig nok så mye at det var nok til å dele historien i to: F.Kr og E.kr.

Deretter døde han for alle. Jesus hadde kanskje vert glemt om det stoppet der. Imidlertid var det hundrevis av mennesker som hevdet de møtte Jesus etter at han bevisligen var død. Dette gav håp for alle om oppstandelse og evig liv.

Ikke minst den jødiske teologen, og ivrige kristendomsforfølgeren og morderen som vi kjenner som Paulus, hevdet han opplevde Jesus sammen med vitner. Etter at han opplevde et møte med Jesus, så snudde han totalt om, og ble kristentroens fremst forkjemper. Han skrev størstedelen av Det Nye Testamentet, og spredte den kristne tro til store deler av det nordlige Romeriket.

I vår tid vokser kristentroen eksplosivt i Søramerika, Afrika, Asia og andre land. Til og med i Kina er kristen tro nå den største folkebevegelse, og har vokst forbi maktens oppblåste kommunistbevegelse. En av ni kinesere kaller seg nå kristne. Tross forfølgelse og fengslinger av kristne. Det er vel mer enn i "kristne" Norge...

Det er faktisk snart bare i Norden og deler av Vesteuropa kristentroen går tilbake. Men også her driver det sagt og snur. Selv om Dagbladet og NRK ikke akkurat dekker slike nyheter...

Det positive for barnevernsofre, om kristentroen styrker seg, er at den bibelske varianten av kristen tro, er totalt blottet for stjeling av andres barn. Barnevernet er ganske enkelt ikke bibelsk.

Kristelig Folkeparti ligger imidlertid langt fra bibelsk tenkning, på en mengde områder. Det er derfor mange mer bibelske kristne heller stemmer FrP.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kristendommen har eksistert siden tidenes morgen
PostPosted: Mon Sep 29, 2008 5:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
agrippa wrote:
Du spør hva vi gjorde før kristendommen, men kristendommen har eksistert bestandig.


Har det? Hvorfor skrives det da om før og etter kristus? i steinaldern hadde di nok ikke kristendomen. Da var det andre guder. Slik var det også i norge, i vikingtiden, før kristendomen kom til landet.


Kristendommen begynner ikke med Det nye testamente. Det gamle testamentet er også en del av kristendommen. Første Mosebok begynner med skapelsesberetningen hvor det heter seg at Den hellige Ånd svevde over vannene. Ergo har Gud eksistert før Han skapte verden. Vi tror på en tre-enig Gud bestående av Den hellige ånd, Faderen og Sønnen. Dette er likevel én Gud, ikke tre guddommer.

Norge ble kristnet omkring år 1000 etter Kristus. 1000 år etter er vi i ferd med å bli avkristnet, og "barnevernet" stikker sitt stygge hode frem bak steinen hvor det har ligget skjult i 1000 år. Nå skal menneskene igjen inndeles i treller og herrer. Familiene er trellene mens de barnevernsansatte er herrene som styrer over oss. Vårt eneste formål er å behage våre herrer og la oss bruke av dem slik de ønsker.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 29, 2008 9:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg vender tilbake til trådens navn:

Et forsinket gratulerer og til lykke med bryllupsdagen!

Hilsen Marianne

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 04, 2008 10:27 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Visst er det styrke i å være to, så dere må bare gifte dere . Vi ser jo at staten helst importerer resurssterke og noen tildels aggressive menn på norske flyktningemotak. Det måtte jo være noe for barnevernsofrene det, som jo helst er enslige kvinner. Så kan flyktningene få gjort noe vettugt enn bare å sitte der å mota penger. Samt at det kunne bli noe annet enn mest syforening og kvinneforening , og skravl som mest. Dette blir når forumet nesten bare består av damer.

Vedrørende skilsmisse så fortalta Arild meg om et predikant par som nyss ble skilt. Mannen holt møter hver dag , no som klart sier at kvinnen ble helt alena. Han prioriterte feil. Han prioriterte virksomheten sin fremfor kone og barn. Her kan jeg forstå at di skilte seg , di levde jo ikke sammen alikevell og hun hadde ikke noen mann. Og man kan bare være et sted om gangen.

Lykke til videre. Og dere enslige, tror det hjelper dere i kampen mot barnevernet å finne dere en mann, Og noen av dere indiserer å sterke behov for en mann på annet plan en i kampen mot barnevernet. Lykke til.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 04, 2008 10:47 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Takk til Skånland forumets beste og mest proffe på barnevernsovergrep. Jeg bøyer meg i støvet for deg , du er et fantastisk dyktig menneske og jeg er imponert over deg , ingen her har slik kunnskap som deg , takk for det og at du husket vår bryllupsdag .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 05, 2008 12:09 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Helt enig Turid. Marianne er, og har vært en av våre store aktivum. Sammen med dere, og noen få andre.

Men, det hjelper ikke stort hvis vi ikke får med oss flere.

Jeg synes det er kjempebra at du har begynt å skrive mer du også. Vi trenger alle tanker, ideer og inspirasjoner vi kan få. Og spesielt fra de som har kjent dette på kroppen.

Erfaring kan bare være personlig.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 05, 2008 12:19 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Anne Brit Raaen wrote:
Helt enig Turid. Marianne er, og har vært en av våre store aktivum. Sammen med dere, og noen få andre.
. . . .. ..

Men, det hjelper ikke stort hvis vi ikke får med oss flere.


Utrettelighet fra noen få kan produsere og gi mer resultater enn tilfeldighet og lemfeldighet fra mange.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]