It is currently Thu Mar 28, 2024 8:55 pm



Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Mayliss Antonsen har gått bort
PostPosted: Tue Sep 09, 2008 9:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Mayliss Antonsen (Fredrikstadsaken) gikk bort i går 8. september 44 år gammel, etter en tids sykdom.

De fleste av oss kjenner til Mayliss' og mannens mangeårige kamp mot barnevernet. Det lyktes barnevernet i 2004 å ta deres yngste sønn Marcus (Marcus wants to go home), tross at barnevernets påstander om overgrep ble tilbakevist. Senere (2006) forsøkte barnevernet å ta de tre yngste jentene fra familien, men de fikk ikke medhold til det i fylkesnemnda. Mayliss' sykdom åpnet nye muligheter for barnevernet: De tre jentene ble tatt med tvang bort fra foreldrene da Mayliss var døende, for mindre enn to uker siden.

Mayliss' rikdom var barna, syv i alt. Hun var en varm og kjærlig mamma. På nattbordet ved sykesengen tittet det frem en bamse oppi en kopp, begge med "Verdens beste mamma" på. Det var rørende å se hvordan barna flokket seg rundt henne med kyss på pannen og kinnet da hun selv var så svak, så svak.

Tross familiens egne sorger og vanskeligheter hadde Mayliss omsorg også for andre. Mange er vi som har fått meldinger og oppmuntringer fra Mayliss.

Mayliss var inntil det siste sterkt overbevist om at barnevernet vil bli avslørt og lagt ned. Som hun skrev til meg en gang media hadde et visst fokus på barnevern og publisering av barnevernssaker: "Nå kommer det til å skje noe stort". Dessverre fikk ikke Mayliss oppleve den store avsløringen og den nødvendige nedleggingen av det nåværende barnevernet. I stedet for å få sin elskede Marcus hjem, måtte hun oppleve å miste også de tre yngste jentene.

Mayliss' ønsker lever videre. Nå har hun selv funnet fred.

Nina


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Sep 10, 2008 1:12 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Dette var fryktelig trist.

I stedenfor å bruke titusener på familien, den siste tiden, så brukte det såkalte barnevernet titusener på å knuse familien til en døende person. Kynismen i dette er så forferdelig at jeg har ikke ord. Men det er slik det såkalte barnevernet arbeider.

Så langt jeg har fått vite, ble ikke alle barna gitt forståelsen av alvorligheten i situasjonen. Minnet om jenten som kysset sin mor og ville møte henne igjen, skal leve.

Dette er grov omsorgssvikt av det offentlige, og mishandling av foreldre og barn.

De som står bak skulle vert fengslet.

Mayliss Antonsen var en av de ivrigste til å spre info om dette forumet. Hun var også en foregangskvinne i ytringsfrihet. Uten kompromiss viste hun at det var foreldrenes rett å publisere det de vurderte var greit. Dette før dette forumet ble til.

Jeg hørte for mange år siden begrepet "militant kjærlighet". Mayliss Antonsen var virkelig en kriger for sine elskede barn og sin kjære familie.

Hadde vi hatt ti av hennes format, så hadde "barnebestillingsministeren" måtte endre kurs.

Mine tanker går til hennes mann og hennes barn. I Bibelen står det om å gråte med dem som gråter. Det er vel det mange av oss føler mest for i denne situasjon. Vi bryr oss virkelig om deres smerte!

Håper dere klarer å komme gjennom dette. Dere har minnene om en mor og kone som maktmenneskene og kjærlighetens bekjempere aldri klarte å underlegge seg. De minnene kan dere være stolte over.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Thu Sep 11, 2008 12:06 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Sep 10, 2008 3:48 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Så trist det var å lese den beskjeden.Barnevernet skåner ikke sine ofre på noen måte,selv ikke inn i døden,viser de empati og forståelse.

Mayliss var et raust menneske med stor omtanke for andre.Hun sendte meg mangen gode sms i tiden etter at vi mistet Sigbjørn Andreas.Hun lurte på hvordan det gikk,og hvordan vi hadde det.Det skinnte igjennom at hun var bekymret og redd for sine egne barn,i forhold til barnevernet.

Et slikt regime i regi av den norske stat kan ikke leve evig.Det at vi har forumet her er viktig,og få frem mest mulig av deres overtramp,og makt mot barn og foreldre.Mangen bekker små blir til en stor elv med stor kraft.Det er en natur lov det.Sannheten vil alltid komme for en dag,og alle beskyldninger og løgner som ikke har sannhet i seg vil falle.

Det å ha barn å komme på barnevernet er i seg selv sykdoms fremkallende.Det er helt unaturlig å måtte gi sine barn til vilt fremmede mennesker.Det er verre en døden,for med barn i barnevernet får du aldrig fred.De nøyer seg ikke bare med å ta fra deg barna,barnevernet,nei,det er bare begynnelsen.

Etterpå kommer kampen om å i hele tatt få se barna dine,og får du det,ja, så kan du vere sikker på at det skrives rapporter,om alt du har sagt ,og gjort på det samveret. Har du vert så frimodig å spørre ditt barn om de har gledet seg til å møte deg,eller om de har savnet familien sin

Ja,så har du med engang skadet ditt barn,og gjort mye gale.Slik at barnevernet mener barnet ditt må skjermes fra deg mest mulig,så barnet ikke får traumer av å møte deg,som nå bare er en biologisk mor,slik barnevernet ser det.
De er så gal og makt syke i sin tenke måte,at de tror de kan gi barna en ny mor og far,nye søsken ,besteforeldre ,og tanter og onkler.

Det er et system vi er offer for,og en helt spesiell måte å tenke og oppfatte ting på.Det er nedlagt i utdannelsen sin.
Min datter Caroline var rystet på sosionom studiet,da de skulle lære ,hvem er barneverns mødre? JO, DE LÆRTE AT DE FØRST OG FREMST VAR FATTIGE,OG MED LITE RESSURSER.

Barn blir ofte så ødelagte følelsesmessig etter mangen år på barnevernet.At det ikke lar seg gjøre å få dem hjem igjenn.De har tatt ut glade barn fra hjemmet vårt,men vi har fått tilbake sønder knuste barn,med mye frustrasjon og aggresjon i seg.Det hatet de har følt for barnevernet,spesiellt saksbehandler,har de ikke kunnet få ut.Så har de tatt det ut her hjemme.

Det som er noe av det verste med barnevernet er at de skilller søsken,og det kan gå år før de får møte hverandre igjenn.Barn føler at det er en straff å komme på barnevernet,og så er de inne i en vond sirkel.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mayliss Antonsen har gått bort
PostPosted: Wed Sep 10, 2008 7:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
Mayliss Antonsen (Fredrikstadsaken) gikk bort i går 8. september 44 år gammel, etter en tids sykdom.


Mayliss Antonsen gikk bort i en alder av 44 år. En alder hvor de fleste er i sin beste alder. Hun gikk bort etter mange års fortvilet kamp mot det såkalte "barnevernet", som slet henne ut og kanskje forårsaket kreften som tok hennes liv, så altfor tidlig.

Mine tanker går til hennes barn og ektemann, som har mistet sin kjære mor og elskede hustru. Må de få trøst og støtte hos Gud. Hos det såkalte "hjelpeapparatet" er det ingen trøst å finne. Det er det kun svik, bedrag og løgn.

Det heter seg at man skal telle sine dager. Man vet aldri når døden banker på. Heldigvis hadde Mayliss troen på en barmhjertig Gud. Han som har lovet rettferdighet og evig liv til de som tror på Ham. Han har tatt Mayliss til seg, og han sørger nok for at hennes familie vil klare seg, til tross for byrdene som "barnevernet" legger på den.

Hvil i fred, Mayliss, og takk for all støtte i kampen mot familieødeleggerne.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Sep 10, 2008 8:15 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Enda et bevis på at barnevernet DREPER. I Mayliss tilfelle både fysisk og psykisk.

Tenk å ta jentene når mor ligger på det siste. Jeg skammer meg på vegne av det norsk samfunnet.

Mayliss er borte, men hennes minne lever.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dypt umoralsk adferd fra djevlene i "barnevernet"
PostPosted: Thu Sep 11, 2008 6:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Tenk å ta jentene når mor ligger på det siste. Jeg skammer meg på vegne av det norsk samfunnet.


Det går ikke an å synke dypere. Det såkalte "barnevernet" sparker dem som ligger nede for telling. Da føler de seg sterke, feigingene. Når Mayliss lå for døden, stjal de barna hennes. Da følte de seg sterke nok. Overfor en kreftsyk kvinne, tok de mot til seg og gjorde det de har hatt lyst til i mange år: røve barna og plassere dem hos "fosterforeldre", som tjener grovt med penger på heleriet.

Røve barna fra en kvinne som ligger på dødsleiet, det er "barnevernet", det.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: !
PostPosted: Fri Sep 12, 2008 3:43 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Tue May 22, 2007 9:48 am
Posts: 82
Jeg har ikke ord! Jeg har akkurat fått vite dette og ingenting kan beskrive det jeg føler nå! Hva slags mennesker er det som jobbe i dette såkalte barnevern?

Jeg kommer aldri til å slutte i denne jobben jeg har påtatt meg. Bv må ut av systemet sånn at vi menneskene ikke forgår totalt!

Tankene mine går til familien!!!

_________________
Munnkurver er kun for å beskytte andre enn barna - Løvetannbarna knekker ikke!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 12, 2008 6:43 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Tue Jul 31, 2007 2:05 am
Posts: 206
Location: Haugesund
:cry:

Dette var vondt. :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 12, 2008 9:09 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Jeg ble først kjent med Mayliss etter at hun var blitt syk og ikke var aktiv på nett lenger. Jeg fant saken hennes her på rvb og gjennom andre fikk jeg endelig kontakt med henne. Vi er fra samme by og slet med det samme barnevernet, å di samme aktørene.

Barnevernet lovte Mayliss og hennes mann at mannen skulle få hjelp i hjemmet etter hennes bortgang. I stedet troppet barnevernet opp med politi og stjal barna, for så å oppsøke den dødssyke mamman å fortelle med et smil at di hadde tatt dem.

I den siste tiden fikk hun ikke tilført næring intravenøst engang. Kun smertestillende. Dette er mord!

Mine tanker går nå til familien. Dere har min dypeste medfølelse. Jeg kondolerer.

Liv Marit Bakke

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 12, 2008 9:20 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
For de som kjenner saken og har fulgt med i løgnene og manipuleringen fra det såkalte barnvernets side og utviklingen av denne oppleves dette som den totale grusomhet.


Tankene går til de etterlatte sammen med et ønske om styrke til å fortsette videre.

Fred være med Mayliss der hun er nå


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hånet dødssyk kvinne
PostPosted: Sat Sep 13, 2008 9:03 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
Barnevernet lovte Mayliss og hennes mann at mannen skulle få hjelp i hjemmet etter hennes bortgang. I stedet troppet barnevernet opp med politi og stjal barna, for så å oppsøke den dødssyke mamman å fortelle med et smil at di hadde tatt dem.


Kunne hun ikke en gang fått fred fra bv-djevlene på dødsleiet? Hvorfor gjorde ikke sykehuset noe for å beskytte pasienten sin? Jeg synes det er grovt uetisk å slippe det såkalte "barnevernet" inn til en kreftsyk kvinne som ligger for døden. Især når det nettopp har tatt barna hennes, og hensikten kun er å mose det inn mens de ler sine vemmelige hånflir. Hvor var legene og sykepleierne? Var det virkelig nødvendig å la "barnevernspedagoger" få observere hvilken effekt ugjerningen deres hadde på den terminale pasienten og skrive et sjikanøst "referat" i etterkant?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 13, 2008 12:30 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Ja dette var trist, mine tanker går til hennes mann og barn.

"Barne"vernets adferd finner jeg faktisk ikke ord for, politiets adferd er heller ikke noe bedre. Har disse menneskene ikke noen etisk grense for ondskap??? Hva er drivkraften deres?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 14, 2008 9:17 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Hva er drivkraften dems ja.... vet du det har jeg spurt dem om mange ganger, men aldri fått noe svar. Di overser spørsmålet og begynner å snakke om andre ting.

Jeg får altså ikke engang et mumlende svar på at det er "til barnets beste".

Ergo må jeg bare anta at drivkraften er gleden over å ødelegge og drepe barn og voksne fysisk og psykisk.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Veldig trist
PostPosted: Wed Sep 24, 2008 6:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Det var veldig leit å høre om Mayliss' bortgang... Jeg har nesten ikke ord... men, jeg klarer å si at jeg føler med hennes mann og alle barna deres.

Det var hyggelig å bli kjent med deg, Mayliss.

Hvil i fred.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 10, 2008 4:15 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det var bare så altfor trist å få høre om dette .
Barnevernet er bare helt umenneskelige.
Di har noen liv på samvitigheten ,trolig har di ingen samvitighet
Di er bare ond.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]