It is currently Thu Mar 28, 2024 5:22 pm



Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: NRKs "Sånn er livet" spurte om diverse
PostPosted: Tue Jul 22, 2008 8:00 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

"Sånn er livet" spurte om diverse


Det er ingen grunn for å tro at "Sånn er livet" vil komme med noe som er i nærheten av objektiv dekning av saken.

Trolig blir det et forsøk på å "slakte" det vi og andre driver med.

Men vi kan jo ha flaks, og langt på vei finner jeg all reklame å være god reklame. Barnevernsofrene trenger jo å vite om oss!

Eposten som jeg fikk var:
Quote:
”Sånn er livet” på NRK P2 lager en sak om personvern på nettsider og ønsker gjerne kontakt med dere, enten per e-post eller telefon. Hvis dere ønsker å svare på telefon, kan dere ringe 23 04 71 86 eller 23 04 95 02, eller på e-post til <EDIT: se ny epost nedenfor> ved å oppgi et nummer vi kan ringe. Hvis dere ikke ønsker å uttale dere til NRK, kan dere gjerne oppgi en begrunnelse for dette.

(...)


barnevern1@hotmail.com

Det var en del spørsmål som jeg besvarte. De blir delt med leserne etter hvert.

"Sånn er livet" skal ha gjort seg bemerkte med holdninger som tilsier at de har svelgt psyko- og sosiobabbelen, med krok, snøre og stang.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Sun Aug 03, 2008 12:45 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 22, 2008 11:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg har ingen tro på "Sånn er livet". De har hatt for mange program med hyllest til fosteromsorg. Men det er klart: flere vil finne oss... :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 23, 2008 2:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Programmet drives av sosionomer. De har også gått sterkt inn for psyko"terapi" av bable-type, og hvis jeg ikke husker feil: uttrykt beundering for propaganda om "fortrengte minner".

Alt i alt et svært skadelig program for mennesker som fra før er forfulgt eller rammet av sosialvesenet.

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 25, 2008 9:37 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Nina wrote:
Men det er klart: flere vil finne oss... :)


Jeg kan ikke skjønne at de gidder å skrive og snakke om oss, for ja, flere vil finne oss.

Håpet deres er jo å banke inn i hodene på vanlige folk at vi er kriminelle barnemishandlere og at vanlige folk derav forhåpentligvis vil ta avstand fra oss.

Dessuten så har journalister fått munnkurv av myndighetene.

Ha! Nå spiller de musikken min, i Dovregubbens hall, som jeg la til på Norske journalister skjuler statlig folkemord!!!


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 25, 2008 8:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
"Sånn er livet" og Marianne Borgen (hennes meritter kjenner vi godt til fra før) synes altså at det er så forferdelig for barn at foreldrene videofilmer dem og viser frem hvordan barnevernet behandler dem.

Barnevernet & co (inklusive ovennevnte program og "ekspert") har aldri latt høre fra seg om at det er forferdelig for barn at de blir deportert på den groteske måten og holdt isolert fra foreldrene, med totalt tap av frihet.

Slike filmer er ikke til skam for barna, og det forstår alle mennesker med normale følelser og normal tankekraft.

Filmene er til skam for barnevernet.

De er også til skam for Marianne Borgen og "Sånn er livet".

Sånn som barnevernet steller til menneskenes liv, skal menneskenes liv nemlig ikke være.


[url=http://www.mhskanland.net/page47/page52/page52.html]En debatt om politi og presse som sporet av:
Hvorfor blir 2 av 3 barn fjernet fra sitt hjem uten at de selv eller foreldrene varsles om flyttingen på forhånd?
[/url]
BarnasRett 2002, utgave med tillegg 2006

*

  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 27, 2008 9:26 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Etter å ha hørt innslaget, sitter jeg igjen med en følelse av at di kun var ute etter å sverte oss foreldre, og som i alle mediasaker, di har ikke satt seg nok inn i systemet før di kommer med sine påatander.

Hvilke instanser har vi å klage til?

Barnevernet, Fylkesnemnda, Tingretten, Fylkesmannen og Politiet motarbeider jo oss foreldre, i stedet for å følge loven og hjelpe oss. Vi får altså ingen adekvat hjelp her. Norges mafia.

Å media følger opp ved å ikke skrive om overgrepene vi blir utsatt for.

På regjeringens nettsider kan man lese et sted, (mistet linken), at enhver borger er pliktig til å opplyse regjeringen om urett som blir begått i samfunnet.

Det vi er utsatt for er i høyeste grad, urett som blir begått. Overgrep er urett.

Jeg kontaktet derfor Barne og Likestillingsministeren, men fikk heller ingen adekvat hjelp her. Kun en henvisning videre til Fylkesmannen.

Når så ikke engang regjeringen vil høre på den urett som blir begått, har jeg valgt å legge ut hele saken som den er.

Jeg har nemlig ingenting å skjule. For jeg har aldri begått noen omsorgssvikt mot mine barn.

Mine barn har heller aldri opplevd noe negativt i forbindelse med at jeg har lagt ut saken, slik som det blir påstått i innslaget på nrk p2, snarere tvert imot. Di møter full forståelse fra sine jevnaldrende og dems foreldre.

Også den påstanden om googling og CV vil jeg motargumentere. Hvis en arbeidsgiver googler mine barns navn, hva er det som egentlig kommer opp da?

At mine barn har vært utsatt for overgrep i regi av barnevern, politi og rettsystem. Det er altså ikke mine barn som settes i et negativt lys. Og heller ikke meg. Men Rettsystemet. Å det har disse jaggu fortjent.

Uttalelsen i innslaget om å få til at man også skal miste foreldreretten ved en omsorgsovertakelse, slik at foreldre ikke skal få mulighet til å frita barnevernet for taushetsplikten, sa meg bare en ting.

Det er altså om å gjøre å få tatt fra oss foreldre og barna yttringsfriheten, slik at vi ikke skal ha noen som helst mulighet til å fortelle regjeringen og befolkningen hvilke overgrep vi er utsatt for. Sannheten om barnevern og rettsystem.

Går dette igjennom, har man begått ytterligere et overgrep. Ikke bare mot den utsatte, men mot hele befolkningen. Hvis regjeringen går med på dette, går di også imot det som står å lese på dems egne nettsider, nemlig at man er pliktig til å informere regjeringen om urett som blir begått.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fratagelse av barn, frihet, liv
PostPosted: Mon Jul 28, 2008 3:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
Uttalelsen i innslaget om å få til at man også skal miste foreldreretten ved en omsorgsovertakelse, slik at foreldre ikke skal få mulighet til å frita barnevernet for taushetsplikten, sa meg bare en ting.


Jeg er nesten forundret over at det ikke foreslås at foreldre som "barnevernet" anklager for "omsorgssvikt" ikke blir henrettet i mobile gasskamre, slike som brukes i Kina.

En bekymringsmelding til "barnevernet" burde resultere i en automatisk dødsdom, som effektueres umiddelbart av fagfolkene i "barnevernet". Alt av hensyn til barnas beste, selvfølgelig. Da ville "barnevernet" blitt kvitt de brysomme og lite samarbeidsvillige foreldrene uten å gå veien om Fylkesnemnda. Tenk hvor mange penger staten kan spare!

Jeg kan tenke meg at mange skrullete barnevernsledere ville grepet muligheten med henrykkelse. Tanken på å avsi dødsdommer vil overgå nytelsen av å kunne vedta akutte "omsorgs"-overtagelser uten lov og hjemmel.

Kanskje kunne vi skape "mer åpenhet i barnevernet" ved å gjøre henrettelsene om til offentlige folkefester? Eller bør "isbilen" gjøre anonyme og uanmeldte "hjemmebesøk"?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: googlet
PostPosted: Thu Aug 07, 2008 2:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Jeg googlet min sønn, Andreas Rathke....

Å stakkars han, for han vil jo ikke kunne få seg en jobb, liksom, bare fordi at jeg har lagt ut hans navn, med negativt reklame for barnevernet,

ja, for det er det de er redde for,

men nå skal jeg ta en telefon til ham for å høre hva han har å si om det, et øyeblikk,


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: link
PostPosted: Thu Aug 07, 2008 2:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Her er link til radioprogrammet,

forresten, så hørte vi på det i går på møtet som jeg avholdt for deltakerne her i Bergen, vi putler nå på og hadde en oppsummering over hva som har foregått i løpet av sommeren.



_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 07, 2008 2:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Han (Andreas) ringte meg oppigjen nå nettopp og sa følgende om den saken:

Andreas Rathke wrote:

Jeg har gitt min mor tillatelse til å legge mitt navn ut på internett, for jeg støtter min mor sin sak, og hvis det er noen arbeidsgivere som har problemer med det, så er det deres eget problem, for jeg vil ikke jobbe med noen som går i mot at jeg støtter min egen mor og har mine egne meninger.





_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 07, 2008 2:53 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Respekt for den, Andreas :)

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Slike sønner vil Norge ha
PostPosted: Fri Aug 08, 2008 10:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Andreas Rathke wrote:

Jeg har gitt min mor tillatelse til å legge mitt navn ut på internett, for jeg støtter min mor sin sak, og hvis det er noen arbeidsgivere som har problemer med det, så er det deres eget problem, for jeg vil ikke jobbe med noen som går i mot at jeg støtter min egen mor og har mine egne meninger.



Andreas viser i praksis at han elsker og respekterer sine foreldre!

"Barnevernet" foretrekker selvfølgelig at barn viser sine foreldre forakt og spytter på dem, men det nekter Andreas å gjøre.

Ingen må høre på hva "barnevernet" vil og krever. Det er ondt og forkvaklet, og det må bli utslettet. Alle gode mennesker må gå til kamp mot demonene i "barnevernet".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 09, 2008 12:56 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Her er intervjuet:


Quote:
Hei.

Da det er total tillitskrise mellom barnevernets offer, og de som støtter dem, og det meste av media (inkludert NRK), så setter jeg pris på skriftlig kommunikasjon.

1. Hva innebærer redaktøransvaret for r-b.v.net?

Redaktøransvaret for (nå) Redd Våre Barn innebærerer at når jeg blir tipset om, eller leser noe som ikke er innenfor
1. TEMA (forumet handler om noe bestemt) eller
2. BRUKERGRUPPEN (forumet er til for en bestemt gruppe), så fjernes det med all sansynlighet.
3. Om noe dokumenterbart bryter norsk eller dansk lov (forumet er fysisk plassert i Danmark), så vil jeg få det fjernet.

Vi følger IKKE pressens uetiske idéer. Medias generelle "etikk" hindrer ytringsfrihet.

2. Hvem publiserer på deres nettsider?

Hvem som publiserer fremgår av BRUKERGRUPPEN. Barnevernsofre, universitetsutdannede (eks http://forum.r-b-v.net/index.php?c=3; se litt ned på siden.), mfl. Vi har faktisk brukere fra SV, Ap og De Grønne, til FrP-politikere, politikere og aktive fra Demokratene etc. Ikke minst har vi brukere fra partiet "Folkevett". Selv er jeg libertarianist.

Vi har også brukere som har rømt fra Norge, for ikke å få ødelagt sine familier av det såkalte barnevernet.

3. Hva skal til for at et innlegg blir fjernet?

Innlegg som bevisligen er løgn, som bevisligen bryter loven, etc. Viser til 1.1, 1.2, 1,3 (Svar på første spørsmål.) Dersom løgn og lovbrudd blir dokumentert for meg, så fjerner jeg det, eller legger inn rettelse.

Hovedprinsippet er at vi fjerner ikke innlegg som er i enlighet med TEMA og BRUKERGRUPPE.

4. Flere av personene dere lenker til på r-b.v.net legger ut navn og bilder av barna sine. Hva tenker dere i r-b.v.netom dette?

Millioner av mennesker legger ut bilder av familien på internett. Det finnes en mengde gode gratis-program for dette. Også de som roper om hjelp SKAL ha den rettigheten. OGSÅ når makten er motpart, og media fører maktens sak.

5. Dere har lenke til Youtubevideoer der barn blir hentet av barnevernet. Hvordan forsvarer dere dette i forhold til barnas beste?

Barn får nok mye støtte fra andre barn, når de ser at de er stjålet fra foreldrene. Dette er jo barns verste skrekk. Ingen ting har andre barn FLEST, større forståelse for.

Det er også nødvendig for å vise myndighetenes menneskerettighetsbrudd. Selv om journalister flest vil ha flere av disse menneskerettighetsbruddene.

6. Hva tror dere er motivasjonen til foreldre som på internett legger ut filmer av barn som blir hentet av barnevernet?

Å rope om hjelp for sine barn og sine familier.

Mine motiver ville OGSÅ vert å PRESSE den enkelte barnevernsarbeider til å oppføre seg i nærheten av noe man kan kalle menneskelig.

7. Vet dere hvilke andre kanaler foreldrene har forsøkt å bruke før de legger ut navn og bilde av barna sine på internett?

Mange foreldre har for lengst gitt opp andre kanaler. Likevel hører vi fremdeles om de som tar kontakt med pressen, fylkesmann, politiet, politikere, ordførere, barneombudet, regjeringen, fylkespolitikere, FN etc etc.

Jeg anbefaler ikke kontakt med media. Media spør nemlig overgriperen - det såkalte barnevernet - om hva som er virkligheten. Siden det i barnevernet har utviklet seg en løgnkultur med bruk av dårlig forskning, ingen forskning og dårlige undersøkelser, så har de ingen ting å fare med. Det er kun en ideologisk ukultur. At de tror på ukulturen, gjør den bare farligere.

Media har i all hovedsak ikke drevet kritisk journalistikk på denne delen av norsk ukultur på mange tiår. Norsk media vil ha denne type menneskerettighetsbrudd. Ja, mange flere av dem. Om ikke, så hadde media gjort seg kjent med mengder av forskning som "slakter" barnevernets metoder.


OBS: Jeg blir ikke tilgjengelig for media igjen, før tidligest 31. juli. Eldste datter gifter seg 170 mil herfra...


Med hilsen
Arild Holta

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 09, 2008 9:38 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Mona Lygre wrote:

Ha! Nå spiller de musikken min, i Dovregubbens hall, som jeg la til på Norske journalister skjuler statlig folkemord!!!



BTO (Bare Til Orientering): Dette nydelige musikk-stykket har de fjernet fra radio-opptaket. Hm...


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 04, 2008 5:34 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Barn elsker sin mor og far slik er det bare.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]