It is currently Thu Mar 28, 2024 2:06 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Vil Regjeringen misbruke personopplysninger dersom de får det reelle tall på antall boligløse?
Ja 25%  25%  [ 2 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Kanskje, det kommer an på hvem den "folkevalgte" ministeren er? 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke, jeg eier min egen bolig og tror ikke jeg kan miste den. 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke, men når noen ber om utvidede fullmakter til personopplysninger uten at den det gjelder vet om dette, da bør man være på vakt... 25%  25%  [ 2 ]
Spiller ingen rolle, personopplysninger ved personnr blir allerede så misbrukt av den offentlige tjenstemann, at det ville være en fin mulighet til å få svar på hvordan sosial boligbygging skal forgå i denne og neste generasjon? 50%  50%  [ 4 ]
Total votes : 8
Author Message
 Post subject: For Dem uten bolig
PostPosted: Sun Nov 18, 2007 5:53 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Quote:
Direktoratet ønsker nemlig ikke snusing i de bostedsløses helse og sosiale forhold. Kleppa er overrasket over avslaget og sier søknaden dreier seg om dispensasjon fra taushetsplikten.



- Jeg minner om at det er anonymiserte personopplysninger det er snakk om. Tall og opplysninger om de bostedsløse er viktige verktøy for meg og regjeringen for å målrette tiltak mot dem som er uten bolig. Jeg håper Sosial- og helsedirektoratet kommer til en annen konklusjon. Hvis ikke, får jeg vurdere hva jeg da gjør, for jeg vil ha telling av de bostedsløse, sier Kleppa til Dagbladet.


http://www.nrk.no/nyheter/1.4072516

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]