It is currently Sat Apr 27, 2024 7:40 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Nettmøte, Dagbladet, Bekkemellom idag,mand.22.10
PostPosted: Mon Oct 22, 2007 9:22 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Det er mulig å stille spørsmål til tidl. barne og familieminister i Dagbladet, fram til kl.12.00.

Jeg er selv en av alle som har sendt henne brev med noen få opplysninger, og spørsmålet "skal barnevernet være sånn"?

Og fikk et iskaldt brev tilbake. Ingen kommentarer, en kynisk henvisning til å klage til Fylkesmannen, hvilket jeg visste godt fra før. Det var da heller ikke direkte lovbrudd jeg rapporterte om, men hånlig nedlatende behandling, og tvangs-frivillige tiltak som var til direkte skade for barna.

Men det brydde hun seg ikke om. Hvor kald og hjerteløs er det mulig å bli?

Benytt anledningen til å minne henne om hennes svik mot norske barn.

Spør f.eks. om det noen gang bekymret henne, at forskere ved Lillehammer kom frem til at barnevernsarbeidere ikke på langt nær var kvalifiserte for jobben. Set ift. hva dette kunne føre til for barn og familier.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 22, 2007 9:50 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Kopier gjerne inn hit det du skrev til henne og hennes svar. Det er jo slett ikke noe privat, og hun kan ikke motsette seg at det offentliggjøres.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Latterlig svadasvar fra Bekkemellom.
PostPosted: Mon Oct 22, 2007 11:09 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Er en kløpper på pc, så kopiere svaret hit greide jeg ikke. Er det noe feil på min datamaskin? :lol:

Jeg fant mine innsendte spørsmål, "svik mot barna" er overskriften. Men den var jammen ikke lett å finne blant alle "jeg elsker deg Karita", "du har gjort en kjempejobb", "sexy dama", "du har rålekre støvletter", osv.

Les selv den som gidder, på Dagbladet, nettmøte. Det var kilometervis av forherligelser.

Svaret var jeg spent på. Hva gjør hun når hun får disse spørsmålene stilt i all offentlighet?

Bekkemellom fornekter seg ikke: Hun simpelthen overhørte spørsmålene fullstendig, hun svarte ikke på dem. Hun vet hvilke hersketeknikker som passer hvor. Medias spill kan hun, det er i hvert fall sikkert.

Det siste spørsmålet kunne hun ikke unngå svare på. Det gjelder barns rett til samvær med foreldre, besteforeldre og slekt forøvrig.

Selv hun vet, at det er et spørsmål som opprører de fleste, når det en spør om det er riktig, at barn skal få treffe fullt oppegående foreldre i tre timer, fire ganger i året. Og jeg tok med mer ang, slekt.

"Neida, barnevernet skal ikke være slik" sa hun. Og det latterlige: Men vi må huske på dem som har denne svært vanskelige jobben bla.bla videre, eller noe i den duren.

Det er tydelig vanskelig for Karita å identifisere seg med barn, sette seg inn i hva barn opplever og føler, og skadene de påføres når de utsettes for overgrep.

Men de stakkars barnevernsarbeiderne, de er det synd på, de må vi ikke glemme, så vet vi det.... Og det er typisk. Jeg sa ikke ett ord om barnevernsarbeidere i spørsmålene mine. Vri fokus kan hun, og hvis ord ikke nytter for å vri vekk fokuset, er det bare å bøye seg langt fram med lav utringning, og ta på de rålekre støvlettene. Så er barnevernets overgrep mot barn ute av fokus, til fordel for Karitas deilige kropp.

Ja, jeg er sint på Bekkemellom, og jeg liker ikke hennes strategier for å komme seg unna den uhyggelige jobben det ville vært, å rydde opp i bv. Men: Hun VISSTE. Det skal vi huske bestandig, hun var en av de som svek. Når hun kunne hjelpe. Hun hadde sjanse på sjanse, men nektet.

Karita Lolita forsvinner ikke, selv om hun går ut av politikken. Hun vil havne i en ny posisjon med makt. Håper den er lengst mulig unna alt som har med barn og familier å gjøre. Skade vil hun uansett gjøre, mener jeg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 23, 2007 1:26 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Godt analysert og skrevet!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 23, 2007 8:02 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg sakset herfra:
Quote:
Svik mot barna.

Har du fått mange henvendelser om barn som har blitt tvangstatt fra sine foreldre av barnevernet uten grunn?

Eller henvendelser fra foreldre som er utsatt for overgrep, maktmisbruk, forfølgelse?

Hva mener du fylkesnemder, sakkyndige og barnevern, sett i menneskerettsperspektiv og rettssikkerhetsperspektiv?

Hva mener du om kritikken mot barnevernet som ystem, at den legger opp til overgrep, og mulig kan skade barn for livet?

Hva syns du om at barn som har velfungerende foreldre, besteforeldre og annen slekt, får treffe f.eks. foreldrene 4 ganger i året, 2 timer, under tilsyn?

Tror du det er bra for barn?
Innsendt av: Maria Hoel

Hei maria

Nei. Det skal ikke være slik. Det er viktig at barna og andre nære pårørende får ha kontakt.
Ansatte i barnevernet gjør en stor innsats hver dag. Vi skal ikke glemme alle de titusener av barn som får hjelp til et nytt liv pga barnevernet. Men, vi må hele tiden være sulten på å gjøre hjelpeapp best mulig. Ikke dovne bort å tenke at dette er sikkert greit nok.

Hilsen Karita
:shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Takk Nina, og Arild Holta.
PostPosted: Tue Oct 23, 2007 10:45 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Der kom det sakset hit ja, det var bra.

Og takk for ros!.


Top
 Profile  
 
 Post subject: aprilsnarr
PostPosted: Sat Oct 27, 2007 7:14 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg trodde det var en en forsinket aprilsnarr da jeg fikk høre at Karita Bekkemellem hadde gått av,

og de av oss som ønsket hennes bortgang, er blitt bønnhørt, se her, "Registrert av: inger djmel, INGER DJMEL [10:27 19.10 2007]" KRAV OM AT KARITA BEKKEMELLEM MÅ GÅ AV SOM MINISTER

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Karita skriver norsk som en 5-åring
PostPosted: Sat Oct 27, 2007 8:25 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
Jeg sakset herfra:
Quote:
Svik mot barna.


Nei. Det skal ikke være slik. Det er viktig at barna og andre nære pårørende får ha kontakt.
Ansatte i barnevernet gjør en stor innsats hver dag. Vi skal ikke glemme alle de titusener av barn som får hjelp til et nytt liv pga barnevernet. Men, vi må hele tiden være sulten på å gjøre hjelpeapp best mulig. Ikke dovne bort å tenke at dette er sikkert greit nok.

Hilsen Karita


Fjolset Karita vet ikke en gang forskjell på "å" og "og". Det skal hete: Ikke dovne bort og tenke at dette er sikkert greit nok, som forøvrig ikke er en hel setning da den mangler subjekt.

Jeg vil sterkt anbefale at Karita får et spesialpedagogisk tilbud for å lære grunnleggende ferdigheter innen norsk rettskrivning.

Den norske skolen har sviktet Karita. Hun burde kreve erstatning for manglende skolegang.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]