It is currently Sun Apr 28, 2024 12:01 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: NRK barnefordelingsak blir barnevernsak
PostPosted: Mon Sep 24, 2007 7:16 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Artikkel fra NRK forteller om ny barnevernsak, som følge av barnefordelingsak der mor har fått hovedomsorg og hentet ut ungen med hjelper og skuddsikkervest fra barnehagen. Det er nå meldt in til barnevernet og altså blitt en barnevernsak....

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.3557228

SITAT

Bakgrunnen for den dramatiske hendinga er ei komplisert barnefordelingssak.

Venter rettssak
Treåringen har budd hos faren og farmora i Odda, som har hatt den faktiske omsorg for guten i lang tid.

Men kvinna sin advokat, Frode Skogvold, seier Hardanger Tingrett har gitt mora omsorgsretten fram til saka skal opp i retten i desember.

Årsaka er at foreldra ikkje har vore gift og ikkje har hatt noko formell omsorgsavtale om guten.

Faren har anka avgjerda i tingretten men den er ikkje behandla enno.

Dermed meiner advokat Skogvold at mora hadde rett til å hente barnet.

Lensmann i Odda, Øyvind Rosseland, stadfestar at dei kjente til dette før dramaet i barnehagen torsdag.

- Denne saka er kjent for politiet, og ikkje minst for namsmannen, seier han.

Barnevernet i Odda ga torsdag kveld ei sterk bekymringsmelding om barnet sin omsorgssituasjon til kommunen i Hordaland der dei trur mora og sonen er.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jaja.
PostPosted: Sat Sep 29, 2007 2:00 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Sep 01, 2006 3:00 am
Posts: 52
Location: Bærum
[face=Comic Sans MS]Man kan begynne å lure på hva barnevernet har med dette å gjøre.

Det er private familieanliggender som barnevernet ikke har noe med å blande seg inn i.

La foreldrene ordne opp selv.

Barnevernet kan ta sine falske bekymringer og feie for sine egne dører !!
[/face]

_________________
Stans Offentlige Overgrep Mot Sivilbefolkningen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Brev til rådmannen i Odda
PostPosted: Fri Oct 05, 2007 8:32 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Brev til rådmann Finn Kristoffersen i Odda

Et nyregistrert medlem på forumet, aniner, har litt trøbbel med å orientere seg på forumet og har som helt ny ikke kunnet skrive i alle seksjoner. Hun har derfor sendt meg kopi av et brev hun har skrevet til rådmannen i Odda i forbindelse med denne saken, og spurt om jeg kan legge det ut, hvilket jeg gjerne gjør. (Det er jo nettopp dette vi ønsker: at folk som kritiserer barnevernet, ikke bare skriver til myndighetene, men at de samtidig legger ut kopi av disse brevene på nettet, så alle kan se at politikere og byråkrater ikke kan unnskylde seg med at de aldri mottar klager.

Velkommen til forumet, aniner!


Brevet
*******

Bergen, 25. september 2007


Kjære Finn Kristoffersen!

Viser til intervju av deg i NRK ang barnevernssak i Odda. For det første: Jeg kjenner ikke til denne konkrete saken og har ikke hørt om den før jeg hørte om den i radio. Men: Jeg kjenner til Barnevernet. Hvorfor tror du at moren kom uanmeldt til barnehagen? Hvorfor tror du at hun hadde med forsterkninger? Iflg nyhetene hadde hun omsorgen for gutten. Hvorfor bodde han da hos faren? Vet du, Kristoffersen, hvilke overgrep som Barnevernet kan gjøre og gjør i dagens samfunn?

Hvilke rettigheter har den alminnelige mann/kvinne mot den makten som Barnevernet representerer? Og myndighetene gir dem alibi. Akkurat som nazistene fikk sitt alibi. Den alminnelige borger har faktisk ingen ting å stille opp med mot dette maktapparatet. Vet du, Kristoffersen, hvordan det er å bli fratatt sine barn? Tidligere tenkte jeg ”ingen røk uten ild”. Nå tenker jeg annerledes.

Det foregår masse, og Barnevernet har myndighetenes velsignelse. Og reportasjer som den i NRK nå på mandag, gir Barnevernet sterkere alibi til å holde på. Dersom man stiller spørsmål, nekter de innsyn. Høres ikke det ”important” ut?

Jeg kunne fortalt masse, men jeg vil anbefale deg å gå inn på nettsiden barnasrett.no og lese noen (skrekk)historier der.

Vil for ordens skyld opplyse at jeg er en voksen kvinne som har oppført meg skikkelig hele livet. Har aldri vært i politiets registre på noen som helst slags måte, har vært i full jobb og til dels aleneforsørger. Mitt barnebarn er nå i Barnevernets ”varetekt”. Det er veldig lite kjekt.

Som de fleste som har med dette ”vesenet” å gjøre, velger jeg å signere anonymt. Husk, Kristoffersen, de har ressurser til å finne ut hvem som signerer avisartikler f.eks. Hvorfor?


Med vennlig hilsen fra et offer


Hentet sønn med skuddsikker vest
NRK Hordaland, 24.09.07
Hentet sønnen iført skuddsikker vest
Bergens Tidende, 24.09.07
Mor til barnehage i skuddsikker vest
ABCNyheter, 24.09.07
Hentet sønnen iført skuddsikker vest
BA (Bergensavisen) 24.09.07
Hadde rett til å hente sønnen, blir nå anmeldt
Hardanger Folkeblad, 25.09.07

*******

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]