It is currently Fri Mar 29, 2024 12:55 pm



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kjønnslemlestelse og BVT NRK
PostPosted: Wed Jul 04, 2007 6:11 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Plikt til å varsle går foran
Her presiseres det at plikten til å varsle barnevernet ved fare for kjønnslemlestelse går foran taushetsplikten. Terskelen for å melde fra ligge lavt.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostl ... /1.2885089

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kjønnslemlestelse og BVT NRK
PostPosted: Wed Jul 04, 2007 7:51 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:


Staten truer med å ta barnet fra foreldrene ved mistanke om at unge jenter kan bli kjønnslemlestet. Det går fram av brevet som tre departementer har sendt ut om plikten til å avverge slike overgrep.

Kjønnslemlestelse av jenter er mishandling og uttrykk for alvorlig omsorgssvikt.


Jeg må si at en av mine første reaksjoner på oppslaget er at kjønnslemlestelse er langt verre "alvorlig omsorgssvikt" enn det meste jeg har hørt om. Kanskje kan det være positivt at flere nå får vite at staten kan ta barna fra foreldrene ved påvisning av såkalt alvorlig omsorgssvikt. Det burde ikke akkurat komme som noe sjokk at staten har myndighet til å tvangsfjerne barn. Det skjer hele tiden og på langt tynnere grunnlag.

Hvis somaliske familier nå skal bli kjeppjaget av barnevern, politi og helsestasjon, så vil det bli masse avis-skriving om saken, for den kan nesten kalles "rasisme", og rasisme er særdeles politisk korrekt.

Jeg håper selvfølgelig at somaliske foreldre besinner seg og lar være å følge tradisjonen med kvinnelig omskjæring og at de heller ikke blir urettmessig forfulgt av barnevernet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 04, 2007 9:21 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Om barne lever et sånn noenlunde sosialt liv som omskjærte, eller om de blir ødelagte for livet av det såkalte barnevernet - hva er verst?

Ikke vet jeg. Maktpakket vil løse galskap med galskap.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 04, 2007 9:54 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Kineserne klarte å utrydde uskikken med snørte føtter i løpet av en generasjon, hvordan klarte de det. var det bare ved bruk av makt og straff eller spilte fornuften en rolle også?

Ingen ønsker vel med viten å vilje å lemleste sine barn når de forstår at det nettopp er det de gjør.
Men så lenge slike ritualer er oppfattet som en forutsetning for et godt liv vil de fortsette - akkurat som vi fortsetter med vår barbariske skikker, som å tvangsfjerne barn fra deres familier.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Politisak.
PostPosted: Tue Jul 10, 2007 9:20 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg mener at foreldre som er med på å skjære av jenters kjønnsorgan skal straffes for det. 50 år i fengsel synes jeg er en passelig straff. Dette er min måte å si ifra om hvor mye jeg er imot kjønnslemlestelse.

Foreldre som planlegger å kjønnslemleste sine barn, skal tiltales og straffes for det. Altså puttes i fengsel.

Jeg ser ingen forskjell på å skjære begge armene eller beina, eller ørene, av et barn for å forskjønne eller beskytte det, som det å skjære kjønnsorganet av barnet.

Det er forbrytelser å skjære kroppsdeler av andre mennesker.

Og det å planlegge parteringen er også straffbart, slik jeg ser det, på lik linje med det å lage en bombe som er ment å ta livet av eller lemleste, ett eller flere mennesker.

Men, det er en ting jeg synes er merkelig; hvorfor har de plutselig så hastverk med å komme seg ned igjen til disse landene som de har flyktet ifra med livet såvidt i behold?

Sine krigerske tradisjoner vil de så gjerne bli kvitt, mens de på den annen side tviholder på vandaliserende tradisjoner?

At barnevernet engasjerer seg så voldsomt i denne problematikken, er jo forståelig, de får fornyet popularitet og får befestet sin rolle og overbevist publikum om at "vi trenger et stekt barnvern".

Kjønnslemlesting er en politisak.

Men, jeg vil foreslå at vi eskorterer barnevernet ned til de landene som praktiserer kjønnslemlesting. Jeg synes det er en god ide!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: RE Mona
PostPosted: Tue Jul 10, 2007 12:39 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
"Men, jeg vil foreslå at vi eskorterer barnevernet ned til de landene som praktiserer kjønnslemlesting. Jeg synes det er en god ide!"

Helt enig, det var en glimrende ide - de vil sikkert ha mye å gjøre der nede og kanskje slipper vi videre for dem - noe som er en god bieffekt av det forslaget der.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uetisk "behandling"
PostPosted: Sat Jul 14, 2007 6:32 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Men, jeg vil foreslå at vi eskorterer barnevernet ned til de landene som praktiserer kjønnslemlesting. Jeg synes det er en god ide!


Jeg må innrømme at jeg synes kjønnslemlestelse av barnevernskvinner ikke ville vært noe dårligere tiltak enn de fleste tiltakene barnevernet foreslår. Barnevernskvinnene måtte selvfølgelig få tilbud om "råd og veiledning" slik at de ble motivert til å la seg omskjære. Jeg tror at med litt psykologisk bistand ville de gladelig legge seg under kniven. Barnevernsmennene kunne få tilbud om kastrering. Tiltakene ville selvfølgelig være helt frivillige, men de som nekter må nok forvente oppfølging i form av flere motivasjonstiltak.

Kanskje barnevernminister Karita Bekkemellom kunne være den første som meldte seg frivillig slik at hun kunne få et mer naturlig forhold til sin "lille blomst". Avkuttede blomster er jo vel så attraktive som potteplanter. Mange vestlige kvinner velger forøvrig å kutte litt av kjønnsleppene når de begynner å henge litt vel langt ned på lårene. Jeg skal ikke helt se bort ifra at Karitas velbrukte kropp (hun har allerede brukt opp én mann) befinner seg i den kategorien.

Er det etisk uforsvarlig, sier du? Ikke mer uetisk enn barnevernets mange tiltak, svarer jeg da. Barnevernet tvinger friske mennesker til å underkaste seg psykiatrisk evaluering og påfølgende behandling. Er det mer etisk enn tradisjonell kvinnelig omskjæring? Nei, sier jeg. Begge deler er like ille.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]