It is currently Sat Apr 27, 2024 6:49 am



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Fæl barnevernssak i Fredrikstad
PostPosted: Fri Mar 24, 2006 9:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
En rettssak skal opp i Fredrikstad nå. Familien har klaget til alle mulige instanser, og gått til store anstrengelser for å få saken kjent, akkurat som jeg tror er nødvendig at så mange som mulig gjør. Deres advokat prøver også å få til åpen rett, og de ønsker at så mange som mulig kan være til stede. Jeg tror også familien gjerne vil ha kontakt.

Den ene sønnen er alt tatt, på basis av anklager som raskt forandret seg til noe helt annet, slik som barnevernet har det med å gjøre. Det er mange barn i familien, og barnevernet er i ferd med å prøve å ødelegge hele familien.

Her er en mappe om saken:
Fredrikstad-saken
http://www.barnasrett.no/Relevante%20Sa ... _saken.htm

Marianne
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fæl barnevernssak i Fredrikstad
PostPosted: Sat Mar 25, 2006 8:37 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
En rettssak skal opp i Fredrikstad nå. Familien har klaget til alle mulige instanser, og gått til store anstrengelser for å få saken kjent, akkurat som jeg tror er nødvendig at så mange som mulig gjør. Deres advokat prøver også å få til åpen rett, og de ønsker at så mange som mulig kan være til stede. Jeg tror også familien gjerne vil ha kontakt.


Det burde vært full pressedekning av en slik sak, især når familien har gått svært langt for selv å forsøke å la det bli offentlig kjent hva barnevernet gjør mot familien. Dette er nok et eksempel på at taushetsplikten beskytter myndighetene fra ubehagelig avsløring av hva "hjelpen" deres egentlig består i. Taushetsplikten er ment å beskytte familien, ikke makthaverne.
Hvis mannen i gata fikk innsyn i hva barnevernet driver med så ville det bli en opinionsendring i befolkningen. Årsaken til at mange ikke blir opprørt over barnevernet er at de svever i den feilaktige tro at barnevernet kun griper inn der hvor barna lider stor nød og foreldrene mishandler barna. I virkeligheten griper barnevernet inn i kjærlige familier som av en eller annen grunn har havnet i deres søkelys, og barnevernets inngripen er i seg selv skadelig.

Barnevernets benytter seg av en sjofel teknikk. De lekker selektiv informasjon om familien som skal fratas barna, slik som at moren skal ha kommet med trusler mot en barnevernsansatt. Barnevernets handlemåte mot moren blir så omtalt i svært nøytrale vendinger. Det står for eksempel: På barnevernets spørsmål om ikke barnet burde plasseres i forsterhjem ble moren fullstendig krakilsk og freste: Jeg skal rive av deg hodet! Det står ingenting om hvor provoserende et slikt spørsmål må være for en mor som kanskje elsker sønnen sin over alt på jord. Videre står det ingenting om settingen. Den barnevernsansatte hadde muligens trengt seg inn i morens private hjem med trusler og kan ha sagt spottende: Sønnen din skal i fosterhjem. Det skal vi sørge for! Alt mens de ler hånlig av skadefryd.

Jeg lurer på hvordan den gravide saksbehandleren hadde reagert dersom hun på helsestasjonen hadde blitt overfalt av en gjeng barnevernere som hadde kynisk ledd av henne mens de tappet henne i maven med pekefingeren og sa: Dette barnet skal fjernes på fødestuen!

Avisene driver ofte ren propaganda for barnevernet. Den som kontrollerer mediene har makt. Det visste propagandaminister Goebbels. Lukkede rettssaker er vanlige i diktaturer. En annen teknikk er å sørge for at salen stappes full av myndighetenes egne folk slik at ingen vanlige mennesker skal få innsyn i hva som foregår.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 25, 2006 11:40 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Barne"vernernes" kynisme kan man se i rettsaker mot foreldrene.

Mens foreldrene står og gråter i gangen, skravler og ler pakket uanfektet av grusomheten de driver med.

Det gir assosiasjoner til tyske soldater som moret seg med å skyte på kvinner i fangeleirer.

Når foreldre er drevet fra forstanden eller til selvmord trekker pakket på skuldrene: "Var det ikke det vi visste." Deretter fortsetter de sin arbeidsdag uanfektet.

Svin!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Menneskeplagerne
PostPosted: Sat Mar 25, 2006 4:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Barne"vernernes" kynisme kan man se i rettsaker mot foreldrene.

Mens foreldrene står og gråter i gangen, skravler og ler pakket uanfektet av grusomheten de driver med.



En slik mangel på empati og, om ikke annet, dannelse tyder på at de er avstumpete individer.

Den totale likegyldigheten som barnevernerne viser til andres lidelser viser på at de ikke er spesielt egnet til å yte hjelp til medmennesker i nød. Men så er det da heller ikke det de gjør: de utøver vilkårlig makt på vegne av myndighetene, og da trengs en viss avstumpethet. De er der ikke for å hjelpe foreldre, men for å plage foreldre.

Den slags mennesker er ofte veldig sårbar for egen lidelse. Pirker du litt på dem, tar fra dem jobben eller andre goder, så faller de sammen som en skinnfell. Men de har ingen skrupler når det gjelder å plage andre, især ikke når dette gir dem fordeler. Da føler de seg store.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Texmo om Larsen
PostPosted: Thu Apr 27, 2006 3:44 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg anbefaler dere å lese Ole Texmos kommentar til psykolog Bjørn Roald Larsens sakkyndigerklæring vedrørende Fredrikstad-familien. Den er lagt ut på nettet i dag. Vedlagt finner dere Larsens "faglige" rapporter.

Se her:
Fredrikstad-saken: Sakkyndig Bjørn Roald Larsen under lupen


Kilde: Forum for Menn og Omsorg


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 27, 2006 11:10 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Joda, man kjenner lusa på gangen.

Personlig hadde jeg tidligere svært kortvarige forhold til psykobablere, med mange år imellom.

Det de mente om meg spriker totalt i alle retninger. Hvorfor disse menneskene tror de bare kan vite ting sånn omtrent utav løse luften, har alltid forundret meg. Man kjenner jo til baktalere og sladrekjerringer som bare "vet", og bærer dette videre.

Men hvordan er det mulig å utdanne seg i mange år og fortsatt være på dette nivået?

Er det mulig å kjøpe seg psykologtitler? Eller er det "fratrekksutdannelse"?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 01, 2006 8:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Ja, jeg tror det siste. Altså fratrekksutdannelse.

(Jeg er kry fordi jeg fant den betegnelsen. Den er meget anvendelig innen de barnefaglige emner, tror jeg; der bør den bli standard for flere. Virkelig klargjørende. Så der slo mitt geni ut i full blomst.)

Marianne


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 01, 2006 11:20 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
  
Ja, jeg tror det siste. Altså fratrekksutdannelse.

(Jeg er kry fordi jeg fant den betegnelsen. Den er meget anvendelig innen de barnefaglige emner, tror jeg; der bør den bli standard for flere. Virkelig klargjørende. Så der slo mitt geni ut i full blomst.)

Marianne



Klapp, klapp, klapp, klapp, klapp, klapp!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 2:09 am 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
---------------------------------------

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Tue Sep 02, 2008 1:52 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 9:09 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg ser at du gjerne vil i kontakt med Fredrikstad-familien. De heter Roy og Mayliss Antonsen. Du finner lett deres navn ved å lese deres egne beretninger, se på forsiden øverst av BarnasRett: www.barnasrett.no :

Sakkyndig Bjørn Roald Larsen under lupen
Ole Texmo har gått gjennom sakkyndig arbeid i forbindelse med en barnevernssak i Fredrikstad. (FMO 27.04.06)

Les nå en del av artiklene i "barnevernssak i Fredrikstad" først. Det vil glede familien Antonsen, som kjemper modig ved å legge hele sin sak og sine navn ut offentlig. Og det styrker dem. Snakk med dem og gjør gjerne det samme.

Meld deg også inn i Gruppen til Familiens Selvstendige Rett (du finner dem både med egen seksjon her på forumet, og på forsiden av BarnasRett, i høyre kolonne). Det er ingen organisasjon med styre eller dikkedarer, de prøver å danne selvhjelpegrupper ved at medlemmene tar kontakt med hverandre. Kontakt og gjensidig støtte er tingen, akkurat som du skriver.

Hilsen
Marianne Haslev Skånland
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 12:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Du finner også mye fra Fredrikstad-familien i innleggene til "pus" her på forumet.

MHS
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 3:19 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Hei Sinnamor! Om dere går inn på Fredrikstadsaken og leser vår selvskrevne beretning der ,så vil dere finne både vår adresse og tlf.nr,det er bare å ta kontakt med oss for å slå av en prat.Vi er mange ,ja ,flere tusen i samme situasjon i dette såkalte DEMOKRATISKE NORGE. Det eneste man kan gjøre mot dette systemet BV:er å stå fram med sin sak,jo flere som gjør det,verre takler BV det og det vil bli vanskeligere å ture fram slik de gjør.Vi håper det vil bli et kjempeopprør mot dette systemet og her bør også POLITIKERNE VEKKES FOR SÅ Å KOMME PÅ BANEN.Ser dere står i fare for å miste 14 åringen,håper dere har gode vitner som har med dagliglivet deres å gjøre som ikke er i slekt med dere.Advokatene er nesten 0 verdt i slike saker.Han sitter bare å hører på drittkasting i fra kommuneadv.og godtar alt. I F ylkesnemda-04(gjaldt vår sønn Marcus som er flyttet fra fosterhjem på Tjøme og til nytt fosterhjem i Sande i Vestfold)var det opplesning i 3 dager av kommuneadv,4 dagen fikk vi si litt med vitner,to av vitnene i -04 fulgte oss helt til vår store enstemmige seier i Fylkesnemda -06. Advokaten som var med å vinne har ordnet ny sak igjen å nekter å tro på oss at Marion som det gjelder er ytskrevet av ELIN SØRNES I BV I FREDRIKSTAD.Vi har skrevet brev til henne om dette som hun ikke leser og hun truer med å trekke seg som adv. for oss hvis ikke vi godtar ny sakkyndig med mer. Og at vi har en massiv klage til advokatforeningen klar hvis hun ikke trekker Tingrettsforhandli8ngene 11.12.06 via kommuneadvokat Siri Pedersen for de har hatt et nært forhold til hverandre siden -04. Hilsen Mayliss og Roy Antonsen i Fredrikstad


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 7:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Kjære pus Mayliss.

Det fins bare en eneste sakkyndig som dere skal godta å snakke med eller ha noe å gjøre med: Joar Tranøy i Oslo. Han er et tvers igjennom redelig menneske, og han er super-kompetent, så fjernt fra psyko-bablere og tulle-advokater som et lysår. Derfor kjemper barnevernet og alskens håndlangere innbitt imot ham, naturligvis. Men bare si: Ham forlanger vi å ha, hvis ikke blir det ingen sakkyndig.

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 30, 2006 11:03 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Takk for tipset Marianne.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]