It is currently Fri Apr 19, 2024 11:02 pm



Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: bøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø
PostPosted: Tue May 01, 2007 7:07 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
Bøøøøøøøøøøøøøøø

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Sun Dec 09, 2007 9:38 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 01, 2007 10:14 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:53 am
Posts: 90
Hvis du har noen familie i utlandet der han kan bo i et par år, så send ham, vil jeg si. Det er tross alt bedre å komme vekk fra sin mor en tid på den måten og være fri til å ringe og skrive, og få besøk, enn å tvinges vekk og inn i et fosterfengsel og ha bv etter seg hele tiden.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 02, 2007 12:53 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Nå vet jeg at Daniel har fått oppnevnt egen advokat og jeg syns du snarest bør ta kontakt med ham for å få inn barnets talsperson,da vil jeg anbefale:Odd Eriksen i fra Fredrikstad.Han var hjemme hos oss og snakket med våre tre jenter da bv prøvde å slå kloa i dem.

Jeg vil også foreslå at Daniel kan være med under behandlingen i nemd for å snakke med nemdleder i eget rom,dette ble også gjort ang.jentene
våres,de to eldste måtte inn å snakke med nemdleder og psykolog i enerom,jeg tror de fikk et annet inntrykk av ungene enn hva som var blitt framstilt.

Dessuten så er ikke alle så heldige at vi har familie i utlandet at vi bare kan sende vekk ungene.Jeg syns heller ikke det er noen god løsning.
Jeg mener det at den store kampen mot barnevernet er i gang,nå er vi mange som kjemper,og jeg tror mange av disse folka innenfor systemet
føler seg truet og pissnervøse av det som skjer.

Gruppesøksmålet er jo en av måtene og bekjempe det på,så har vi alle nettstedene som vil komme med innspill etterhvert,så jeg tror vi går en spennende tid i møte,nye nettsteder som kjemper mot bv vil dukke opp.Det er mye makt i det skrevne ord.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 02, 2007 1:56 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Feb 27, 2006 1:02 am
Posts: 159
En tur til utlandet vil være det sikreste. Alt annet er gambling. Innen gambling vinner og taper man. For de fleste, mest det siste.

_________________
Det finnes egentlig bare to typer etikk:
Psykopati og sannhet innpakket i kjærlighet
Fargene skyldes det som ikke er etikk...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 02, 2007 7:39 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg er tilbøyelig til å være enig med Fredrikstadsaken her. Det er ikke noen god løsning å sende alle som blir utsatt for BV ut i verden som flyktninger dersom det ikke står noen klar der ut for å hjelpe dem.
Samtidig er det vel en risiko for at det blir som å pisse i buksa for å holde seg varm. Blir dette vanlig, er det bare et tidsspørsmål før myndigheten fjerner muligheten.

Noe helt annet er det for de som har familie eller annen tilknytning til et annet land, da er det ingen grunn til å sitte å vente. For oss som hører hjemme kun her er det nok ingen annen råd enn å prøve å jobbe mot et bedre samfunn her vi er.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Norske flyktninger
PostPosted: Wed May 02, 2007 7:58 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Jeg er tilbøyelig til å være enig med Fredrikstadsaken her. Det er ikke noen god løsning å sende alle som blir utsatt for BV ut i verden som flyktninger dersom det ikke står noen klar der ut for å hjelpe dem.


Det ironiske er at barnefamilier blir drevet på flukt for å unnslippe "hjelpen" her hjemme. I utlandet må familien klare seg helt alene uten det støtteapparatet den har i Norge. (De fleste familier har et nettverk selv om barnevernet ynder å påstå det motsatte).

Anne Brit Raaen wrote:
Samtidig er det vel en risiko for at det blir som å pisse i buksa for å holde seg varm. Blir dette vanlig, er det bare et tidsspørsmål før myndigheten fjerner muligheten.


Ja, det er vel bare et tidsspørsmål før det blir obligatorisk med innlevering av pass når barnevernet vedtar iverksettelse av undersøkelsessak. Heldigvis er det pass-frihet innen Schengen, men barnevernet klarer sikkert å skrive ut arrestordre på foreldre som forsøker å unnslippe "nødvendige hjelpetiltak".

Anne Brit Raaen wrote:
Noe helt annet er det for de som har familie eller annen tilknytning til et annet land, da er det ingen grunn til å sitte å vente. For oss som hører hjemme kun her er det nok ingen annen råd enn å prøve å jobbe mot et bedre samfunn her vi er.


Det går an å flytte ut midlertidig. Jeg synes det kan være på sin plass med litt sivil ulydighet i tilfeller hvor barna nærmer seg myndighetsalder. Husk, at barnevernet tar de ofrene som er lettest å ta. De familiene som bor nær grensen kan leie seg en rimelig leilighet og pendle. Ellers har jeg stor sans for forslagene til Fredriksstadsaken. De har vært igjennom dette her, og vet hva som virker. Det er ikke lett å sende en 15-åring på egenhånd ut av landet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 02, 2007 8:16 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg er absolutt tilhenger av at man må prøve å kjempe mot barnevernet. Men jeg synes ikke jeg kan oppfordre den enkelte familie som har mulighet for å redde sine barn, til å bli værende for å statuere eksempel. Heller ikke synes jeg det er riktig å prøve å trøste folk i en slik situasjon med at det sikkert går bra. Det er ikke slik.

Hvis barna er tatt, eller hvis saken allerede er i gang ved fylkesnevnd eller domstol, er det noe annet. Da er åpen kamp, gjennom å gå ut med informasjon om sin egen sak til alle man kan få til å høre, det beste. Det er jo også fullt mulig å solidarisere seg med andre og yte dem hjelp og støtte selv hvis man bor i utlandet eller har lykkes i å flytte barna dit.

Den største svakheten er kanskje at så mange enkeltfamilier her hjemme viker unna fra å gjøre noe for andre, og tror at det å være anonym og "usynlig" beskytter dem. Det gjør det normalt ikke, for det er jo barnevernet som er farlige, og de vet utmerket godt hvem man er. Det finnes dem som er i situasjoner som gjør anonymitet nødvendig, men for dem som er i Norge og med barna tatt av barnevernet, er det stort sett å anbefale å skrive eller snakke med alle man kjenner, under fullt navn, så flest mulig etter hvert får se at barnevernet rammer hvem som helst. Aller helst bør man selvfølgelig melde seg inn i Gruppen til Familiens Selvstendige Rett (GFSR); da får man kontakt med andre i samme situasjon og får mer erfaring i hvor ens egen sak plasserer seg i det store bildet. Stort sett tror folk i starten at deres egen sak er et unntak, en "feil", og at alle andre bv-ofre er det noe virkelig galt med.

Jeg vet av lang erfaring at det å gå igjennom rettsapparatet, med en vanlig advokat, er nærmest hasard. Det er ingen reell kamp, og man bør ikke gjøre det med mindre man er avskåret fra noe annet. Det er også oftest å anbefale at man unnlater å la denne industrien tjene penger på en, ved at man IKKE bruker advokat og IKKE lar seg "utrede" av hverken barnevernets eller rettens "eksperter" – i saker hvor det er åpenbart at det er lite å vinne på å la myndighetene late som om man på den måten har fått sine rettssikkerhetskrav oppfylt.

I dette tilfellet er 3 av barna allerede tatt. Dertil er gutten 15 år. Sjansen for at han beholder friheten og får være i fred her hjemme er minimal. HVIS moren har familie eller gode venner som kan ta seg av ham, har det størst sannsynlighet for å hjelpe ham til ikke å bli fange. Det er naturligvis ikke snakke om å sende en 15-åring alene ut i verden, det har ihvertfall jeg aldri ment.

Noen få familier vinner igjennom i rettsapparatet, men det er faktisk ren tilfeldighet.

At familien i Fredrikstad vant igjennom var meget gledelig, men hverken deres opplevelser eller noen andres gir noen oppskrift som alltid fungerer, tvert imot. Det er deri rettsløsheten består. Det er tilfeldig hvordan det går, og med langt størst sannsynlighet for at det går ille. Fredrikstad-familien har jo også en sønn som barnevernet fortsatt har i sitt grep; det var jo ham saken begynte med.

Norske familier er dessverre, og har vært i årevis, i lignende stilling som jødene var i 1930-årenes Tyskland. De kunne ikke tenke seg at det var nødvendig å flykte. Men det var den eneste muligheten.

  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Wed May 02, 2007 8:49 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Norske flyktninger
PostPosted: Wed May 02, 2007 8:20 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
agrippa wrote:
Ja, det er vel bare et tidsspørsmål før det blir obligatorisk med innlevering av pass når barnevernet vedtar iverksettelse av undersøkelsessak.


Har du noe håndgripelig bevis på dette er i ferd med å skje? Barnevernets medarbeidere truer med både det ene og det andre. De er primitive maktmennekser med ingen forståelse for hva som er lov og rett i et demokrati.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 02, 2007 8:27 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Ja, Rinna. Flere ganger de senere årene har sånne forslag kommet opp, om jurisdiksjon for norsk barnevern i utlandet. Det er nok bare et tidsspørsmål før det blir realitet uansett lovverk og rettigheter – de finner alltids veier utenom all lovgivning.

Her har du et enkelt ex:

Stakk frå barnevernet til utlandet
Ein familie frå Sogn og Fjordane flytta frå barnevernet til utlandet utan at lova kunne hindre det. No tek Laila Schult i Vågsøy kommune til orde for å endre lova slik at dei kan ta passa frå foreldre som er under vurdering av barnevernet. (NRK 16.02.05)

Artikkelen ligger i mappen "Familier som flykter til utlandet" i "Barn og familier på flukt fra barnevernet" på BarnasRett, se meny-seksjon Temaer.

Du har rett i at dette er en barneverner som truer, men det er ledd i et større hele. De siste par årene har barnevernet OG barneombudet OG andre barnefaglige instanser for eksempel kjørt hardt ut om hvor fryktelig norske barn har det i Spania. De klarer uten særlig vanskelighet å ta beslag i inntekter slike familier har her hjemme, stoppe utbetaling av ytelser, osv osv. Bare vent, det der kommer til å bli verre.

Dertil blir samarbeidet mellom barnevernet i forskjellige land stadig tettere. De sender beskjed om familier over landegrensene. Det har jeg noen konkrete, groteske eksempler på fra tidligere år, og propagandaen har nå i flere år lagt til rette for at dette skal utvides.

Eneste mulighet for med god sannsynlighet å få være i fred er derfor å flykte i tide og gjøre seg uavhengig av Norge.

  

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Wed May 02, 2007 8:47 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 02, 2007 8:46 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Kikk gjerne på dette innlegget fra "pumamor", fra mars i år. Det ligger i tråden "BV i Randaberg" i seksjon "Plassen for nye medlemmer":

... Jeg vil ikke ...


  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Borte vekk
PostPosted: Wed May 02, 2007 8:47 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:


Laila Schult, leiar for Pedagogisk psykologisk teneste i Vågsøy kommune,
vil at lova blir endra. Hennar forslag er at foreldre som er under vurdering av barnevernet må levere frå seg reisedokument. Ho etterlyser òg internasjonale avtaler som kan hindre slike forsvinningar.


Det verste med forslaget er at det skal omfatte familier som er under vurdering av barnevernet. Det trenger ikke engang være fattet vedtak om såkalte hjelpetiltak før familien blir holdt tilbake. Slikt kan umulig være lovlig i et presumptivt demokrati.

Hvis barnevernerne blir så frustrerte av at familier plutselig forsvinner, så får de heller søke psykiatrisk hjelp.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 02, 2007 10:01 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Agrippa skrev:

Quote:
Heldigvis er det pass-frihet innen Schengen,


Dette er en misforståelse, det er ikke passfrihet, bare manglende grensekontroll. I stedet er alle som oppholder seg i Schengen-området forpliktet til å vise legitimasjon (i praksis pass) på oppfordring. Manglende legitimasjon er pågripelsegrunn.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Gyldig legitimasjon
PostPosted: Wed May 02, 2007 10:09 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Agrippa skrev:

Quote:
Heldigvis er det pass-frihet innen Schengen,


Dette er en misforståelse, det er ikke passfrihet, bare manglende grensekontroll. I stedet er alle som oppholder seg i Schengen-området forpliktet til å vise legitimasjon (i praksis pass) på oppfordring. Manglende legitimasjon er pågripelsegrunn.


Da må det gå an å skaffe seg annen gyldig legitimasjon. Jeg tror bankkort med bilde holder i de fleste tilfeller. I utlandet er det ikke vanlig at bankkortene har bilde. Ved opphold over tre måneder i EU-land kan man søke om residens-status. Da får man legitimasjon på kjøpet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevern i utlandet
PostPosted: Wed May 02, 2007 12:09 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
MH Skånland wrote:
  
Ja, Rinna. Flere ganger de senere årene har sånne forslag kommet opp, om jurisdiksjon for norsk barnevern i utlandet. Det er nok bare et tidsspørsmål før det blir realitet uansett lovverk og rettigheter – de finner alltids veier utenom all lovgivning.

Her har du et enkelt ex:

Stakk frå barnevernet til utlandet

Dertil blir samarbeidet mellom barnevernet i forskjellige land stadig tettere. De sender beskjed om familier over landegrensene. Det har jeg noen konkrete, groteske eksempler på fra tidligere år, og propagandaen har nå i flere år lagt til rette for at dette skal utvides.
  


Jeg hadde også i bakhode det samme eksemplet av en rabiat barneverner, som jeg ikke tar veldig alvorlig. Men det er riktig som du sier at det er alltid mulig for staten å vedta lover som både er grunnlovsstridige, og strider mot enhver oppfatning om grunnleggende rettsprinsiper. At det pr i dag eksisterer et "domstol-liknende" organ som prøver barnevernssaker, der borgernes rettsgarantier så godt som suspenderes, er bevis nok til at det ikke finnes grenser for statens makt.
Derfor bør vi være på vakt.

Tettere samarbeid mellom barnevernsmyndigheter over landsgrenser er i prinsippet mulig, men det er ikke mulig for f.eks. spansk barnevern å iverksette alle tiltak fra norsk barnevern. Samarbeid som bygger på ulike oppfatninger om hva barnevernets oppgaver bør være, og hvilke barn som må vernes, er dømt til å mislykkes. Et samarbeid mellom barnevernet i de nordiske landene vil derimot fungere bedre, og av den grunn bør man ikke se på et annet nordisk land som et permanent oppholdsland for å komme seg unna denne statsterroren.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 02, 2007 12:30 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Men nettopp fordi det i mange andre land hersker helt andre oppfatninger om hva et barnevern skal gjøre, kan myndighetene i disse andre landene ikke få seg til å tro at norsk barnevern gjør noe helt annet. Når det derfor kommer henvendelser til f.eks spanske myndigheter fra norske, om at disse foreldrene er så og så ille og at man må gripe inn og redde barna, er nok Spania i praksis tilbøyelige til å tro på norske myndigheter og ikke på norske flyktninger.

Det var bare i Tyrkia (Manavgat) at det satt en dommer som ikke lot seg imponere av hverken norsk barnevern, norsk ambassade eller norske myndigheter forøvrig. At norske myndigheter bisto fosterforeldrene med å bortføre barna fra Tyrkia igjen, er jo en illustrasjon av "demokrati og rettsstat" her hos oss.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]