It is currently Thu Apr 18, 2024 2:39 pm



Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu May 03, 2007 5:10 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Barnevernet har klart å holde på Marcus(12 år) i snart 3 år,
med 14 mnd boikott av kontakt mellom oss foreldre og søsknene.

Med det samme samværet kom igang etter boikotten(første samvær 26.09.06),det var mye om og men,bv prøvde å innbille oss at det ble for
sterkt for Marcus å møte mor og at han ikke ville det.

Men kontakten mellom oss kom igang med det samme,vi trengte ikke tid på oss for å bli kjent,Marcus var 10 år da han ble tatt,da er det verre der de tar barn som dier og fjerner disse fra mor.

Vi kommer til å jobbe mer med saken til Marcus framover,men jeg kan foreløpig ikke skrive så mye om det innpå her,vi i familien vet at Marcus sitt høyeste ønske er å komme hjem for godt ,men han innfinner seg der han er foreløpig.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg vil bare si at
PostPosted: Fri May 04, 2007 7:53 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg vil bare si at jeg føler med dere, Sinnamor.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 05, 2007 7:00 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Er det ikke slik at når barnet er fylt 15 år, så har barnet partsrettighet.
Som foreldre er en part i saken da barnet er under 15 år. Barnet trenger i realiteten ingen talsperson. Barnet møter selv i fylkesnemnda sammen med sin advokat. Foreldrene møter med sin. Barnets meninger skal i høy grad i vekt legges.
Det er barnet selv som kan fortelle hvor han vil bo. Hvor trist og vondt det føltes når småsøskene forsvant, hvor glad han var i de, hvor mye han savner de etc. Husk på at barn får sorgreaksjoner når sånt skjer, sen skader av det er heller ikke uvanlig under slike omstendigheter.
Skole resultatene begynner også å dale. Det å fjerne han også fra mor kan/vil få meget alvorlige konsekvenser. Har han det ikke vondt nok som det er om ikke barnevernet skal påføre han enda mer smerte.
Jeg tenker her på gutten til Sinnamor


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 05, 2007 9:26 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Nov 27, 2006 11:41 pm
Posts: 40
Det stemmer at når barnet er over 15 år, så har barnet partsrettighet. Barnet møter selv i fylkesnemnda sammen med sin advokat.
Dette stemmer.

Men.
Barnets meninger skal i høy grad i vekt legges sier loven.
Men det er fylkesnemda som avgjør om barnets stemme skal bli vektlagt i retten.

I mitt tilfelde ble ikke barnet hørt, (15 1/2 år).

Så de følger nok sine egne reglene, sorry.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 22, 2007 2:20 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
Bøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Sun Dec 09, 2007 9:42 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Fylkesnemnda
PostPosted: Tue May 22, 2007 3:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Sinnamor wrote:
En uke igjenn til saken starter. Barnevernet har i vårt tilfelle jobbet iherdig siden Daniel var fire år med å finne en grunn som var god nok til og kreve omsorgsovertagelse. De har jobbet iherdig med og bryte gutten ned sakte men sikkert. Noe de også nå endelig har klart til de grader og som de nå også bruker som grunnlag for og kjøre sak mot oss. Men det er et lite men med det hele. Det er jo barnevernet som har ødelagt gutten gjennom årelang trakkasering. Men fylkesnemda får presantert det motsatte at jeg som mor har ødelagt gutten gjennom årelang grov omsorgssvikt. Barnevernet fører en rekke vitner som alle sammen er blitt pressentert for barnevernet sin versjon av det hele. Alle sammen er forutinntatt og antar at det barnevernet sier det må jo være sannheten for de er jo offentlig annsatte og de kan da vel ikke lyve vel. Ergo så vitner de etter barnevernet sin pipe. Fylkes nemda får altså pressentert på et gullfat fra barnevernet og deres vitner at her må det gripes inn og det fortere en f.. for stakkars gutten som har det så ille dette kan jo ikke fortsette. For Daniel stakkar han vet ikke bedre han enn og si han har det bra hjemme. For han har hatt det så ille at han vet ikke hvordan det er og ha det bra. Så kjære fylkesnemd dere må høre på oss i barnevernet for vi lyver ikke kan dere skjønne. Det er det mor som gjør det manipulerende og fæl som hun er tenker bare på seg selv og driter i ungane. Dere tok jo de andre tre barna så ta Daniel og kjære dere. Sånn at han endelig kan få det bra han og.
Sånn blir det altså pressentert fra barnevernet sin side. Hvem tror dere nemda er mest tilbøyelige til og tro på? Mor og Daniel? Nei det er nok heller tvilsomt. Selv om Daniel er nesten 15 så blir han ikke hørt. For han er jo blitt manipulert av meg i alle år så hva han sier kan jo ifølge bv ikke vektlegges. Så vi har tunge dager nå frem mot saken vet vi med 99,9% sjanse taper så det klarer seg. Fosterhjemmet har allerede sengen til Daniel stående klar og bare venter på at han skal komme. Går det som jeg frykter blir han hentet av politi for han har i ganske kvasse ordlag sagt meningen sin om hva han vil. Og når de tok jentene våre tørte jo ikke barnevernet røre han fordi de var redd han. Han er 187 høy og ganske kraftig. Er synd på gutten min ,men hva kan en gjøre. Barnevernet har all makt og mer kommer de til og få. Vi foreldre mister snart alle rettigheter vi har.


Dere har min sympati. Jeg skjønner hvilket rovdyr dere står overfor. Barnevernet er så idiotisk at det er vanskelig å fatte for utenforstående. Guttens mening skal tillegges vekt, men når han sier klart ifra at han vil bo hjemme så vet han ikke sitt eget beste, stakkar. :roll:

Barnevernet klarer ikke å holde på en så stor gutt hvis han gjør motstand. Røm fra fengselet ved første anledning og kast den fine sengen ut av vinduet sammen med resten av inventaret. Da vil "fosterforeldrene" bli så skremt at de sier opp avtalen med barnevernet. Ta opp all politivold på video og legg det ut på YouTube slik som i Vindafjord-saken.

Dere bør også levere en skriftlig erklæring om at gutten ikke under noen omstendigheter aksepterer å bli flyttet fra hjemmet. Dersom dere taper så ank videre. Guttens mening skal tillegges vekt, selv om idiotene i barnevernet forsøker å bryte loven. Allier dere med flest mulig venner, familie og bekjente som kan følge "rettssaken".

Egentlig bør man ikke møte opp på en slik farse av en rettssak. Det er kun et skuespill som settes i scene for å gi inntrykk av at vi lever i en rettsstat. Dommen er avtalt på forhånd.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 22, 2007 4:53 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Vi føler med dere sinnamor,selv om man tror man vet resultatet av
nemdsaken på forhånd,så vet man ikke resultatet før det er ferdigbehandlet.

Skulle det gå gærlig,så burde ikke Daniel føye seg etter et eventuelt
fosterhjem,han er jo så stor og kraftig at han kan sikkert skremme
livskiten ut av kidnapperne.

Skulle ikke være noe problem for ham og pakke sekken og dra derfra,rømmer han mange nok ganger,så vil han vel mest sannsynlig
få komme hjem.

Jeg skjønner meg ikke på kommunene/staten som vil være med å bruke
politi og makt på å hente så store ungdommer.

Disse midlene som brukes til dette bør brukes til mer nyttige ting.

Det er jo kun dere som kan gi ham den tryggheten og kjærligheten
han trenger.

Jeg håper for guds skyld at gutten kan bli hørt(selv om dette er et
teaterstykke uten like).

Har dere video eller mulighet til å filme om det skulle være nødvendig,
så gjør det.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 22, 2007 4:59 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Det er klart at en 15-åring skal høres! 15-åringer kan jo bo på hybel og gå på skole i nabo-byen og ha sommerjobb osv osv. Barnevernet behandler ungdom under 18 år som småbarn.

I Gambia-saken har barnevernet måttet gi seg etter lang tids psykisk terror mot en nå 12-åring. Og jeg legger merke til følgende i dagens artikkel i Romerikes Blad:
Quote:
Og i alle de åtte månedene hun har vært i barnevernets varetekt, har hun entydig sagt og skrevet at hun vil hjem.
Kilde: http://www.rb.no/lokale_nyheter/article2783998.ece


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 22, 2007 6:05 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Kjære Sinnamor jeg tror jeg forstår hvor fortvilet dere er nå. Sønnen din er også i en veldig viktig alder, i overgangsfasen fra gutt til å bli mann. Hans barnesinn har barnevernet for lengst tatt fra han, slik som barnevernet har herjet med dere.
Du kan glemme den formelle lov, lovverket har forlengst blitt slått ut av spill når det gjelder barnevernsaker. Norges lover kan en vel i realiteten bare brenne da.
Dere er nå i tilstand diktaturstat, dere vet at når som helst kan disse korrupte "militærtroppene" komme å bortføre et familiemedlem og fengsle han på ubestemt tid, en lager en liksom rettsak med fabrikerte beviser. Til og med i diktaturstater får familiemedlemmer fra tid til annen besøke den fengslede, som regel under tilsyn. Overvåket besøk.

Jeg er sikker på at dere kjenner dere igjen i den beskrivelsen jeg har gjort. Selv om jeg fikk barnet mitt tilbake i nemda, så sliter jeg og min sønn forsatt med ettervirkningene av da "militær"troppene kom og overfalt oss, alt som heter trygghet blir revet bort i livet ditt.
Det er vanskelig å gi deg noen gode råd, jeg vil prøve å få lagt ut Kirsten Westlyes diagnose av meg, der vil jeg legge inn noen analyseteknikker som en kan bruke for å få tatt de sakkyndige. Kvalitets kontroll av arbeidet deira er viktig.
(Ps. Kirsten Westlye uttalte at jeg hadde et imponerende høyt fagnivå innen enkelte områder vedr. medisin, til og med hun ble imponert sa hun.
Jeg er analytiker og ikke medisiner, så det sier mye om hennes fagnivå.)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Opprør mot barnevernet!
PostPosted: Tue May 22, 2007 7:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Ungdommer bør absolutt gjøre opprør mot barnevernet og mot det å bli holdt i deres varetekt. Det er visstnok ikke så mye barnevernet får gjort med det...

Flytter ut - barnevernet maktesløse
Barn som vil ut av fosterhjem og tilbake til egne foreldre, får ofte viljen sin selv om det ikke er det beste for barna. En fersk rapport slår fast at fosterbarn tidvis overstyrer barnevernet. (Aftenposten 05.04.04)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 7:39 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
- Det handler ikke om at barnevernet jobber dårlig, men om ungdommens vilje som blir veldig utslagsgivende.

Fy og fy, ungdommene har en egen vilje - det må det bli en slutt på...


- For det første kunne det ha en bremseeffekt på ungdommens ofte spontane handlinger. For det andre kunne det bidra til at alle mulige alternativ ble grundig belyst og drøftet. Dette kan hindre at spontane valg får uheldige og langvarige konsekvenser for ungdommene, sier Havik til Aftenposten.

Spontan fylkesnemdbehandling?

Barnevernloven gir ingen annen bremse på foreldres anledning til å fremme sak for å få opphevet en omsorgsovertagelse, enn at det har gått 12 måneder siden saken sist ble fremmet. Derfor er det mulig for foreldre å fremme sak om tilbakeføring år etter år. Dette er ingen ideell løsning fordi det kan føre til at barna ikke tørr å knytte seg til fosterfamilien, mener Havik.


Så dette er grunnen til manglende "tilknytning" - at de har alternativer.



Hun forteller at en del barnevernsforskere mener det tidvis blir lagt for stor vekt på barnets biologiske bånd, og for liten vekt på deres psykologiske bånd.


Altså vi må avskjære ungdommenes mulighet til å velge fritt, ved å frata dem en hver kontakt med sine foreldre, så slår de seg nok til ro....

- Undersøkelsen gir ingen kunnskap om hvordan det har gått med ungdommene. En oppfølgingsundersøkelse fra England har imidlertid vist at mange etter kort tid omplasserer seg selv til andre slektninger eller til venners familie.

Og unndrar seg dermed BV's næringsvirksomhet....

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]