It is currently Tue Apr 23, 2024 3:56 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Dustete reporter
PostPosted: Mon Mar 19, 2007 10:12 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Vinklingen av denne saken er helt bak mål, det jeg reagerer på er poenteringen av at dette var en belastning for fosterfamilien. At barnevernet driter seg ut, er vell ingen sensasjon?

http://www.bt.no/lokalt/article349594.ece

Dette er noe som barnevernet gjør til stadighet, når de henter barn fra biologiske foreldre, men da er det visst ikke en mediasak. Og at det er en belastning for biologiske foreldre, er ikke interesant. At slik oppførsel fra bv skaper en rykteflom i nærmiljøet for biologiske foreldre er heller ikke interesant. Nei denne reporteren må stikke fingeren i jorda, for en idiot!

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 19, 2007 10:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Utallige barn er hentet på denne måten. Å snakke om vern av barn er helt feil når det gjelder barneverntjenesten.

Jeg la imidlertid merke til følgende:
Lothe sier at hun tidvis har hatt inntrykk av at det har vært noe samarbeidsproblemer mellom fosterfamilien og akkurat dette barnevernskontoret.
Barnevernet handler ut fra motiver som ligger fjernt fra bvl § 4-1, plikten til å handle ut fra hensynet til barnet. Tvert imot er de drevet av hevnmotiver. De tar hevn på voksne gjennom å traumatisere barna deres. Har du ikke "fortjent" å ha barn, så skal barna fjernes på måter som smerter mest. I denne saken er det fosterforeldrene hevnen adresseres til. I tillegg til at tilbakeføringen selvsagt skal gjøres mest mulig traumatisk for barnet, for på den måten å demonstrere hvor "egoistiske" foreldrene er som har utsatt barnet for tilbakeføringssak.

Jeg la merke til at fylkesmannen refser barnevernet for fremgangsmåten. Vet de da ikke at dette er vanlig praksis? Eller er det utelukkende flytting fra fosterhjem som bekymrer fylkesmannen?

Legg merke til hvor lite det har å si for barnevernet at fylkesmannen kritiserer deres arbeidsmetode:

- Hvilke konsekvenser får kritikken fra fylkesmannen? (spør B.T)

- Hvis vi blir kritisert tar vi det til etterretning. Vi jobber hele tiden for å bli bedre og bedre, sier hun. (Sissel Gjendem, som leder kontoret som hadde ansvar for flyttingen av10-åringen) KILDE

Fylkesmannen har verken vilje eller mandat til å pålegge barnevernet noen ting som helst. Likevel mener jeg at vi skal klage til fylkesmannen, for det blir regnet med i statistikken over "misnøye med barnevernet".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 19, 2007 12:29 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Åpne ny tråd på debattforumet i bt og kritiser både journalist og avisa!
Det er ei skam at det fokuseres på kennelinnehaver og ikke hvordan guttens mor og hans venner på hjemstedet hadde det da han ble bortført fra sin mor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 19, 2007 3:52 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det kan se ut som om det såkalte barnevernet mishandler barnet etter beste evne som hevn for at de tapte.

At de tapte er som det skal være. Man kan imidlertid være myk i overgangen og forberede alle parter.

Det er tross alt barns ve og vel det handler om.

Barne"vernet" er til å spy av!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Helt enig med forfatterne
PostPosted: Mon Mar 26, 2007 8:33 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg er helt enig med alle forfatterne. Kjøpte avisen, selv om jeg ikke kan fordra å gi BT en eneste krone. Artikkelen har også vært heftig debattert hos oss.

Men, jeg hadde blitt skikkelig HAPPY dersom barnevernet en vakker dag vil levere SAMTLIGE barn tilbake igjen til sine foreldre, og gjerne på samme måte. Det hadde vært nett til pass for alle de tusenvis av famøse fosterforeldre som finnes der ute.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]