It is currently Fri Mar 29, 2024 2:50 am



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: FASINERENDE
PostPosted: Sat Feb 17, 2007 2:31 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg finner denne artikkelen fasinerende, ikke så mye på grunn av dets innhold men paralellene jeg trekker til truslene om annmeldelse for min blogg. Det virker på meg som om man fritt kan kritisere allt, utenom myndighetene her i Norge. Er vi en komuniststat på lik linje med Kina?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/17/492334.html

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ytringsfrihet til ytringsfengsel??
PostPosted: Sat Feb 17, 2007 11:24 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sat Feb 17, 2007 12:48 am
Posts: 22
Etter å ha sett det du har skrevet, kan jeg trøste deg med en ting. All mening man måtte ha om den ene eller den andre; her BV. Så er det i følge den norske og den internasjonale lovgivning klar på 1 punkt. ytring mot rikets sikkerhet er forbudt. alt annet så å si er tillat i mer eller mindre grad. Det skal SERIØST mye til, for at du ikke skal få kritisere BV. Men husk noen få ord før noe blir sagt. DETTE MÅ MAN HUSKE VED KRITIKK: JEG SYNS AT BV.... JEG MENER AT BV....
En meget god huske regel dersom man vil ungå knebling
LENGE LEVE FRI YTRING


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 18, 2007 12:03 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Men å føye "Jeg synes/mener at" til alt man skriver og sier om barnevernet, svarer ikke til formålet. For å få slutt på den katastrofale utviklingen, er det nødvendig med informasjon om fakta, ikke om våre meninger. Og det er nettopp fakta myndighetene ikke vil skal komme frem. Alminnelig kritikk fører erfaringsmessig ingen steder hen – hvert eneste barnevernsoffer jeg vet, har kritisert barnevernet uten resultat hvis det er bare meninger de uttrykker.

Det har nå over flere år vært gjort fremstøt for å få forbudt så å si enhver konkret, klar opplysning om hva konkrete barnevernere, sakkyndige, advokater og fylkesnevnder gjør i konkrete saker. I disse dager går justisministeren på igjen. Det offentlige sender hele tiden ut bevisst – og løgnaktig – propaganda, som tar målbevisst sikte på å oppheve vår ytringsfrihet innen dette området, og derved isolere barnevernsofre fra hverandre og gjøre dem ytterlig maktesløse.

Dertil driver forskjellige krefter innen og rundt myndighetene stadig på med forskjellige manøvrer som skal trette ut barnevernsofrene, forvirre dem, og gjøre dem forsvarsløse ved å tappe dem for penger. Fritt advokatvalg er/blir fullstendig opphevet, og fri rettshjelp og anke-muligheter er allerede nærmest satt ut av spill, iallfall hvis ikke advokaten arbeider i dusinvis av timer gratis, eller hvis den private part selv betaler titalls tusener. Det å tappe barneverns-ofre for penger klarer myndighetene enkelt; de fleste i en slik situasjon er ubemidlet allerede. Hvis myndighetene får igjennom informasjons-forbud, vil det også vanke saftige bøter inntil offeret står på bar bakke, og nok også fengselsstraff.

Ikke undervurdér hva myndighetene kommer til å foreta av sjakktrekk. De er meget alarmert over at ofrene opplater røsten, og alle de faktisk titusener som gjør seg inntekt av denne geskjeften, vil naturligvis aldri gi fra seg melkekuene – barna – uten sverdslag.

Det er bra å ha en mannvond og hardtslående advokat; problemet er bare hvorvidt advokaten skjønner at i disse sakene har det null å si både om saken er full av feilresonnementer, hull, løgner og lovbrudd fra barnevernets side. Jeg håper din advokat vet dette og ikke tror barnevernssaker har noe med sivilisert rettergang og rettferdighet å gjøre. Det aller verste er at selv de få advokater som skjønner barneverns-galskapen til bunns og virkelig kjemper for klienten, har liten sjanse til å vinne frem. Avgjørelsene har intet forhold til sakens innhold. Fylkesnevnd og domstol gir blanke svarte i sannheten. Hvorfor tror du ellers dette forumet har fullt opp av skribenter som har hatt "en god sak", og som på forumet forteller oss hvordan de er ramlet ned fra månen når dommene kommer? De fleste har antagelig ikke hatt dårligere saker enn deg.

Altså: Vær energisk, men realistisk! Hvis man vinner, skyldes det aller mest tilfeldigheter og hell. Dessverre.

Hilsen
Marianne HS
  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Vær opptimist
PostPosted: Sun Feb 18, 2007 12:38 am 
Offline
User avatar

Joined: Sat Feb 17, 2007 12:48 am
Posts: 22
Det kan lønne seg å være opptimist under enhver sak fra svak til sterk sak. Dog benytter jeg meg av advokat firmaet storrvik. ved adv.Mr.Hay. Det later segtil at de vet hva de har med å gjøre. selv var Øystein Storrvik fam. adv til min sviger mor som hjalp barna hjem etter 4 år. Han fikk BV til å innrømme i retten at de hadde lovet "-barna er deres frem til de er 18." Så jeg vil anta at de vet hvem de har med å gjøre.Selv har jeg hevdet at BV-systemet er sammenlignbart med nazi-systemet av 1940-45. Som hitler sa:-" jeg vil ha et perfekt rike. viss ikke, skyt dem som forhindrer dette". BV-systemet sier: vi vil ha et perfect home. ta fra dem unga sine dersom de forhindrer dette."
Har flere på lager som er sammenlignbart.
Men , alt i alt er det optimisme som skal råde og ikke det negative.
LA BARNA FÅ SIN RETT. HJEMME HOS MOR OG FAR.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ytringsfrihet til ytringsfengsel??
PostPosted: Sun Feb 18, 2007 1:21 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
frankiboy79 wrote:
DETTE MÅ MAN HUSKE VED KRITIKK: JEG SYNS AT BV.... JEG MENER AT BV....
En meget god huske regel dersom man vil ungå knebling
LENGE LEVE FRI YTRING


Jeg ytrer meg ikke slik. Jeg blir anmeldt gang på gang og sakene må henlegges.

Jeg er enda ikke anmeldt for noe i idiotseksjonen.

Derimot er jeg anmeldt for plakater jeg lager og får hengt opp. To anmeldelser i Vefsn - begge henlagt grunnet ytringsfriheten. Var inblandet i en anmeldelse i Stavanger for [url=http://spre.r-b-v.net/gt-helvete.pdf]denne plakaten:
Image[/url]
Har ikke hørt noe mer derfra. Så jeg er vel koblet ut av saken grunnet ytringsfriheten?

Ta en titt på plakatseksjonen og bli med å henge opp plakater.

Denne plakaten til BarnasRett.no blir du nok ikke anmeldt for.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ytringsfrihet til ytringsfengsel??
PostPosted: Sun Feb 18, 2007 10:02 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
frankiboy79 wrote:
Etter å ha sett det du har skrevet, kan jeg trøste deg med en ting. All mening man måtte ha om den ene eller den andre; her BV. Så er det i følge den norske og den internasjonale lovgivning klar på 1 punkt. ytring mot rikets sikkerhet er forbudt. alt annet så å si er tillat i mer eller mindre grad. Det skal SERIØST mye til, for at du ikke skal få kritisere BV. Men husk noen få ord før noe blir sagt. DETTE MÅ MAN HUSKE VED KRITIKK: JEG SYNS AT BV.... JEG MENER AT BV....
En meget god huske regel dersom man vil ungå knebling
LENGE LEVE FRI YTRING


Jeg er ikke sikker på om du unnslipper ansvarsfrihet ved å påføre ytringene dine "jeg mener". Det må gå an å hevde at barnevernet er skadelig uten vedhenget "jeg mener at barnevernet er skadelig". Av og til kan det være mer edruelig å ta et lite forbehold om at dette kun er din oppfatning av saken dersom du uttaler deg om noe du ikke vet nok om. Det hender ofte at jeg tar et lite forbehold om at det kun er min oppfatning, for ikke å virke for bombastisk. Det er jo ofte noe vi barnevernskritikere blir beskyldt for å være.

Noen meninger er forbudt ved lov; det er blant annet forbudt i mange land å hevde at gasskamrene ikke eksisterte, og flere fornektere av gasskamrenes eksistens har måttet sone i fengsel for sine meninger. Men det er et historisk faktum at gasskamrene eksisterte, så det å hevde at de ikke eksisterte er en løgn som bidrar til å spre hat mot de som ble forfulgt av nazistene.

Vi som er ofre for barnevernet må imidlertid ha full rett til å ytre oss om barnevernets brutalitet og hårdhendte behandling av barnefamiliene. Dette er ikke fornektelse av historiske fakta, og det er heller ikke personforfølgelse av de ansatte i barnevernet, slik barnevernerne feilakter hevder.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 18, 2007 10:27 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det du sier her, høres bra ut, Frankiboy. Og jeg er glad at ikke alle er så pessimistiske som jeg ofte har det med å bli!

MHS
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vær opptimist
PostPosted: Sun Feb 18, 2007 10:43 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
frankiboy79 wrote:
Selv har jeg hevdet at BV-systemet er sammenlignbart med nazi-systemet av 1940-45. Som hitler sa:-" jeg vil ha et perfekt rike. viss ikke, skyt dem som forhindrer dette". BV-systemet sier: vi vil ha et perfect home. ta fra dem unga sine dersom de forhindrer dette."
Har flere på lager som er sammenlignbart.


"Hyggelig" med alle slike! :twisted:

Det er blitt hevdet at kravet til perfeksjonisme var den psykiatriske årsaken til deres fall.

Da faller vel også sosialdemokratiet og deres barne"vern"... (Er ikke også Høyre et sosialdemokratisk parti :wink: )

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 18, 2007 11:09 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Høyre er iallfall ille til å fordømme og svikte barnevernsofre – fullstendig iskalde og selvgode i min erfaring.

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 18, 2007 4:23 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
En gang i tiden bremset Høyre på at staten skulle oppnå 30% av brutto nasjonalprodukt. Var det under Gerhardsen?

Nå har staten langt over det doble, og selv FrP har stilnet i sine krav til å komme ned på 30% igjen.

Tror nok noen gamle Høyre-folk kunne snudd seg i graven av dagens Høyre som vedtar lover hvor bevisbyrden ligger hos den som blir anklaget, og som roper etter liksom-sosial profil kun for å manipulere velgere og tilfredstille pamper i fagbevegelsen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 18, 2007 4:59 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Sannsynligvis mye riktig i det Arild sier her. Men Høyre har nå alltid vært litt "vellykket", besteborgerlig. Mht barnevern, mener de visst at barnevernet ordner opp med kriminelle foreldre og kriminelle barn, og faren for pågang rettet mot dem selv fra barnevernet er nokså fjern. Jeg synes jeg hører "Jamen jamen"-argumentet om at i deres sak er det jo begått feil, mens de mindre "bra" borgere skal bv ordne opp med.
  
PS: Nå husket jeg at jeg skrev et innlegg en gang som heter:

Huff atte mei: Erna Solberg vaset fælt om barnevern

Jeg får vel lese den om igjen selv; jeg husker ikke lenger hva det var jeg reagerte mot, hvilket vel har noe å gjøre med at det kommer rør om barnevern fra politikere hver eneste dag året rundt. Se her hva Venstre diller med nå – tenk, de mener vel at 500 barn står i kø for å bli tvangsfjernet fra foreldrene. Det er som kjent til barnets beste at barnevernet også ødelegger foreldrene.

Må prioritere barnevernet

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]