It is currently Sat Apr 27, 2024 1:32 pm



Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Barnevernet henlegger ingen bryr seg, fra neste klikk idag.
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 11:37 am 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
http://www.nesteklikk.no/20061117/117696.html

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 12:51 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Det er nok helt riktig at ingen kontrollerer innholdet av det de driver med. Det vet vi fra før, og det er ille.

Men ellers er artikkelen en typisk avsporing. BV-arbeiderne innbiller intervjueren, og leserne, at de VET at det dreier seg om alvorlige overgrep.

Et passende svar/spørsmål til de to er kanskje: Hvorfor, hvis det finnes så mange alvorlige overgrepssaker som bare blir henlagt, bruker bv så mye tid på å ødelegge familier hvor intet sånt er tilfelle og hvor barn og foreldre bare vil være sammen?

MHS
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 2:44 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
-------------------------------

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Tue Sep 02, 2008 1:18 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Avslørende
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 2:52 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Fra artikkelen:

"Det er ingen problem å jobbe i barnevernet i ti år uten å ha en eneste sak til vurdering i fylkesnemnda."

Som om det skal være et mål i seg selv å trekke foreldre for fylkesnemden. Er sikker på at de få som ikke har hatt en eneste sak for fylkesnemden er de noen få ærlige bv-medarbeidere som en må har griseflaks for å møte i systemet.

Uansett synes ikke tallet på henleggelser særlig høyt; de venter vel ikke at de skal finne noe i hver enneste bekymringsmelding.

Med hver enenste avisomtale avslører disse inkompetente maktmenneskene seg mer og mer.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernet er ikke uten kontroll
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 7:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Sinnamor wrote:
Etter min mening har de alt for mye makt. Så lenge de absolutt skal eksistere mener jeg det burde vært mye større kontroll med hva de gjør.


Det ER kontroll med barnevernet:

- fylkesnemnda
- fylkesmannen
- Sivilombudsmannen

Men hjelper det?

:shock: :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 9:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Jeg mente å si at ja, en rent formalistisk kontroll med frister og antall kaffebesøk hos fosterforeldre og hvorvidt de og de undersøkelser sies å være gjort, er det vel ofte. (Men det leder for det første ikke til noe mer enn eventuelt mild kritikk internt.)

Men det er ingen av de instansene Nina nevner, som foretar noen reell granskning av innholdet i det barnevernet gjør og påstår.

Det er kanskje noe sånt Nina mener. Det hjelper ikke, fordi de er like inkompetente og vegrer seg like mye som barnevernet selv for å gjøre noe ordentlig med innholdet av sakene.

Hele gjengen begynner midt på treet: De tillater seg å tro, eller late som, grunnlaget for omsorgsovertagelsene er virkelig, at barnevernets "bedømmelser" er virkelige, at barnevernets "omsorg" er virkelig og positiv.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 11:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Det er helt riktig som Marianne skriver: "...ingen av de instansene ... foretar noen reell granskning av innholdet i det barnevernet gjør og påstår."

Det jeg mente å si i innlegget mitt over var at det ikke hjelper oss om man innfører enda mer kontroll med barnevernet, for det vil bare bli mer av det samme. Myndighetene ville sette enda flere barne"faglige" til å føre "kontroll", og vi kan vel tenke oss omtrent hvordan det ville bli.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 3:05 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Ja, vi ropte vel de fleste av oss, etter mer kontroll, noen år tilbake. Vi har imidlertid fått se at "kontrollantene" fornekter eller ignorerer systematisk trolig over 90% av overgrepene.

Det minner meg om SEFO. Husker jeg rett gikk anmelte politi fri i 99,7% av tilfellene. Jeg tror det var 1 av 300 som ble dømt. Slik passer maktpakk på maktpakk...

Vi ser det samme med fylkesnemnden, fylkesmenn, skolekontorene i fylker, etc etc. Systemet er et makkverk.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: når egne kontrollorer seg selv
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 1:39 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Det vil aldri være en kontroll som fungerer for den almindelige borger/klient før det blir satt en stopper for at offentlige og statens egne ansatte skal kontrollere seg selv og andre embetsmenn i en rettstat.

I dagens rettsystem/klagesak fungerer dette kun som en forlenget arm for å opprettholde det offentlige pengesluk og personlige karriere muligheter for offentlige embetsmenn.

Det vil først og frem være nødvendig med et uavhengig organisasjonsapparat utenfor stat og offentlige ansatte, og uten økonomiske og personlige fordeler av å arbeide for den offentlige/states part. Først da vil det eksistere et rettsamfun som gir lik rett for alle borgere og ikke kun for de med egenkapital til dyre advokater.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 11:28 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Quote:
Det vil først og frem være nødvendig med et uavhengig organisasjonsapparat utenfor stat og offentlige ansatte, og uten økonomiske og personlige fordeler av å arbeide for den offentlige/states part. Først da vil det eksistere et rettsamfun som gir lik rett for alle borgere og ikke kun for de med egenkapital til dyre advokater.


Dette er den eneste vegen å gå, men hvordan?

Finansiering, regulering, mandat etc.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 12:41 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
1. Vi må bli mange
2. Vi må danne alianser med andre grupper.
3. Sammen må vi bruke maktmidler.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 2:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Offentliggjøring, gjerne av alle detaljer i det bv driver med, kan jo faktisk etter hvert gi den makt som ligger i at samfunnet ikke lenger tror ukritisk på svadaen. Det er også en positiv makt i den forstand at den ikke impliserer vold, bare sannhet.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Bv gjør akkurat som det passer dem!
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 3:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Sinnamor wrote:
Ja det du sier der er helt riktig. Av egen erfaring vet jeg at Bv gjør akkuratt som det passer de. Om det er grunnlag for inngripen eller ei tror jeg ikke de tenker stort over. De vet jo at de sitter med all makt og kan gjøre som de vil likevel. Etter min mening har de alt for mye makt. Så lenge de absolutt skal eksistere mener jeg det burde vært mye større kontroll med hva de gjør. Men hva hjelper vel det at lille meg sier det.
I mitt og min families tilfelle har det vært nok at vi sier imot barnevernet for at de skal gripe inn. Og sånn vet jeg at det er for mange andre og. Det sto i Vg på mandag at Bv årlig hennlegger 2800 saker. Det skulle vært mange flere.


Vi må huske på at veldig mange av sakene som blir henlagt, var ikke-saker i utgangspunktet! Falske og hysteriske anmeldelser til barnevernet florerer, og det skulle bare mangle at ikke noen av disse ikke-sakene ble henlagt, som oftest med begrunnelsen "manglende samarbeid". Tenk det Hedda, familien vil ikke ha tullete "hjelpetiltak" etter at de er blitt anmeldt av en forstyrret person. :roll:

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]