It is currently Sat Apr 27, 2024 6:30 am



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Anmeldelse av BV og Barnehjem
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 3:06 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sun Oct 15, 2006 6:25 pm
Posts: 50
Location: Østfold
Har levert inn anmeldelse på BV sarpsborg og sarpsborg barne og ungdomshjem avd kurland for omsorgsvikt. Legger ved anmeldelse:



Aina Gram
13. november 2006


Politiet
Postboks 73

1701 SARPSBORG






ANMELDELSE AV SARPSBORG KOMMUNE VED BARNEVERNSTJENESTEN OG SARPSBORG BARNE- OG UNGDOMSHJEM AVD KURLAND

Jeg anmelder herved Sarpsborg kommune, Barnevernstjenesten ved barnevernsleder Turid Haug og saksbehandler Heidi H. Johannesen (heretter kalt Barnevernet) og Sarpsborg barne- og ungdomshjem avdeling Kurland ved leder Svein Erik Strengen og nestleder Marianne Jacobsen (heretter kalt Barnehjemmet) for omsorgssvikt overfor min datter J.K, fødselsnr -

Min datter har atopisk eksem og reagerer allergisk mot en rekke matvarer samt klorvann og blomsterstøv (pollen). Til tross for at både min datters fastlege dr Frank Sky ved Torvet Legesenter i Sarpsborg og samt undertegnede har gitt klar beskjed til Barnevernet og Barnehjemmet om min datters eksem og allergiplager og hvordan disse skal behandles, har begge anmeldte instanser ikke fulgt opp dette. Barnevernet og Barnehjemmet har blir orientert om dette av undertegnede en rekke ganger siden mai/juni 2005, da Barnevernet overtok omsorgen for min datter. Min datter ble innskrevet på Barnehjemmet 22.06.2005. Min datter er verken blitt beskyttet mot det hun er allergisk mot eller har fått den medisinske behandling som hennes fastlege har tilrådd og som jeg også har informert Barnevernet og Barnehjemmet om. Resultatet av dette er at min datter har fått gradvis forverrede symptomer. Hun forteller nå selv om blødende sår og jeg har ved samvær med min datter – senest ved samvær i mitt hjem 10. november i år – sett at sårene er blitt stadig verre og mer betente. Jeg mener at dette viser at Barnevernet og Barnehjemmet har utøvet alvorlig omsorgssvikt overfor min datter.

På bakgrunn av sakens alvorlige karakter og almenpreventive hensyn anmelder jeg derfor Barnevernet og Barnehjemmet til påtalemyndigheten og ber om det startes opp etterforskning for å avdekke eventuelle straffbare forhold. Jeg ønsker at Barnevernet og Barnehjemmet skal straffes for eventuelle lovbrudd og at min datter blir tilkjent erstatning for skadene som hun i så fall er påført som følge av dette.

Blant mulige vitner i saken er min datters fastlege dr Frank Sky samt hudlegene dr John Dahle i Sarpsborg og dr Valnes Jørgensen i Fredrikstad, som min datter har vært til undersøkelser hos. Utviklingen i allergiske reaksjoner kan bekreftes av en rekke personer, som har sett min datter over tid. Hennes eksem og allergiplager er særlig blitt forverret i løpet av sommeren og høsten 2006. Undertegnede stiller seg til disposisjon til å gi ytterligere forklaringer muntlig og oppgi de vitner, som påtalemyndigheten måtte ønske av hensyn til etterforskningen.



Med hilsen



Aina Gram

_____________
Inka


Last edited by Inka on Tue Feb 27, 2007 6:28 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 3:21 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Håper du legger ut politiets reaksjon. Det bruker være ganske avslørende.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Det der vet jeg svaret på:
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 4:30 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Beklager, men det derre vet jeg svaret på allerede: Saken henlegges. Begrunnelse: Intet straffbart funnet.

Du, politiet gidder ikke å befatte seg med sånt småtteri. "Småtteri" er det selvfølgelig bare i deres øyne.

Hver eneste anmeldelse jeg kommer med, henlegger politiet. Selv om de sjøl har tatt bilder av blåmerker jeg har fått på armene etter å ha blitt utsatt for fysisk vold.

Min anmeldelse ble henlagt selv da en person holdt min sønn (5 år) etter anklene ut gjennom et vindu i andre etg...

Jeg anmeldte en person som skriftlig uttalte seg om at jeg hadde latt min sønn bli boende i et beredsskapshjem i 7 måneder, mens det bare var snakk om 1 uke. Saken ble henlagt.

Jeg anmeldte en bekjent av meg for å ha tilranet seg et belte av meg. Hun bekreftet på en sms at hun hadde det, men skulle kaste det, fordi at jeg "ikke fortjente det(?)". Politiet fikk sms'en, men henla saken.

Folket i Gruppen anmelder og anmelder. Helt opplagt grove kriminelle saker. Og politiet henlegger og henlegger. En skulle tro de hadde sine egne svartelister på oss, selvfølgelig innhetet fra bv.

Om en eller annen jævel hadde skutt meg, så hadde den saken også blitt henlagt. Og vedkommende hadde blitt en helgen.

(Men den saken hadde ALDRI blitt henlagt av gamle-beste-kjæresten min! Som er politimann. I morgen skal han hjelpe meg sånn at jeg får fikset kopieringsmaskinen. -MEN, HAN ER UNIK OG SJELDEN VARE! Han var jo selvfølgelig med og opplevde ved selvsyn hvordan bv i Aurland tilranet seg min sønn den gangen. Og kjørte på meg både hit og dit. Og hadde det ikke vært for hans engasjement, så hadde min sønn vært i fosterhjem den dag i dag.)

Men, ellers, så er regelen den at; er du bv-offer, så er du persona non grata her til lands.

Så "Inka", jeg gleder meg til å lese hvilket svar du får på anmeldelsen din. For din datters skyld så håper jeg på et gjennombrudd i saken!!! Det er ihvert fall et godt forsøk, og det dokumentet kan du vise til henne når hun blir større - slik at hun kan få se at du virkelig har gjort ditt aller aller beste og enda mere til for å hjelpe henne hjem igjen!

(Men altså, man trenger jo ikke går rundt og anmelde kreti og pleti for å bevise det at man elsker sitt barn... for det blir jo helt tullete igjen.)

Lykke til og tvi! Tvi!

Endret: Belte, ny pris 810,- kr.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Thu Nov 16, 2006 11:26 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 4:51 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Ta gode bilder av sårene.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 5:34 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg må desverre si meg enig med Mona, jeg har selv opplevd at helt klare saker, med bevis, har blitt henlagt av politiet. Vi er å regne for annen og tredje rangs borgere her i landet. Men jeg vil også sende deg masse lykkeønskninger om at nettopp din sak ikke blir henlagt, for uten håpet, hvor ville vi være da?

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 6:36 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sun Oct 15, 2006 6:25 pm
Posts: 50
Location: Østfold
Regner ikke med at politiet gjør noe .. men jeg kan likevel ikke stå der uten og gjøre noe ..... og politiets reaksjon bli lagt ut når det kommer svar

______
Inka


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 6:49 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Nov 13, 2006 7:13 pm
Posts: 7
Location: Bremanger
Ønsker deg all lykke med anmeldelsen og håper virkelig at politiet gjør noe med dette..


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]