It is currently Sat Apr 27, 2024 8:55 am



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: TV2-nyhetene sjikanerer BarnasRett og "listene" nå
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 6:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
De som ikke så nyhetene på TV2 nå klokken halv 7, prøv igjen klokken 9 i kveld. Muligens kommer innslaget om igjen.

Myndighetene prøver seg om igjen på nøyaktig samme måte som før, og med nøyaktig den samme sammenblandingen av forskjellige nettsteder.
  
MHS
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 7:16 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg så dette innslaget på tv2 nyhetene.

Jeg er mildt sagt sjolert over karita bekkemellems uvidenhet.
Et menneske som har tatt på seg det annsvar å lede det norske folk igjennom sitt medlenskap i en regering, må sette seg bedre inn i hva som er fakta og hva som er oppkonstruert svada.

Hun er bekymret for at bv ansatte blir trakasert på denne måten??????

Hva med oss foreldre!!!!!!!!!!

Hva med at vi i en årrekke har blitt forfulgt og trakasert på det groveste?

Det er tydeligvis ikke interesant i dette samfunnet.

Vi er tydeligvis undermennesker som ikke er vert verken rettsikkerhet eller å få lov til å leve verdige liv.

Jeg har nå sett meg meget lei av dette, jeg vil stå på enda mer i min kamp for en rettferdig behandling for oss bv offer.

Vi må en dag få de samme rettigheter til å slippe trakasering og forfølgelse som det bv annsatte tydlig vis har.

De bv ansatte har virkelig en serstilling i vårt samfunn som de så absolutt ikke fortjener.

De gjør en så slett jobb at i deres fotspor ligger det tusenvis av ødelagte liv.

Og disse bv ansatte må vernes?

NEI! Erlig talt!

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 7:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Karita Bekkemellem er ikke uorientert. Hun har vært barneminister før, og vet alt det hun vil vite.

Iallfall intervjuet med Rune Nilsson ble gjort sist sommer. Dette her har de gjemt på til det passer departementet, FO (Randi Reese) & co å gå ut med propaganda for sitt lovarbeid for å få stoppet all kritikk.

PS: Svanhild Alver/Alvær i Bergen er bra kjent fra mer enn én sak.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 7:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Dette skrev jeg da Rune Nilsson ringte og fortalte om intervjuet:
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=2216#2216

Så har Tv2 gjemt det bort til en passende anledning.


Last edited by Nina on Sun Nov 12, 2006 8:17 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 7:35 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Dette er en trend som må stoppes. Vi kan ikke finne oss i å bli kneblet helt. Til det er jeg for utannvent og sosial til å orke å holde kjeft om slik urettferdighet som dette er. Hvorfor skal bare bv ansatte vernes? Det er vel vi ofre som trenger vern?

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: link til internett og video
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 8:45 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Fikk mail av Mona og logget meg selvfølgelig på internettsiden til TV2, her er det mulig å se videoklippet av brnevernsdama som føler seg uthengt fordi vi legger ut våre egne saker uten å sensurere vekk navn til mishandler.

:twisted: http://www.nettavisen.no/innenriks/article801128.ece

Man kan prøve å se på det med litt postive øye, i og med de sender intervjuet betyr det at siden her og barnas selvstendige rett også blir omtalt. Dermed kan andre som også er offer for barnevern, dersom de ikke vet det fra før, få vite hvor de har anledning til å henvende seg og få støtte fra de som har opplevd det samme. Det kom tydelig frem at siden vår faktisk er beskyttet av norsk lov og at ytringsfrihet gjelder alle.

Barnevernsansette som blir hengt ut og advart mot står der med fullt navn, stilling og opplysning om hvor de befinner seg nettopp fordi de ikke gjør jobben sin, ødelegger og tar livet av utallige mennesker årlig. De mennesker som ikke blir nevnt, men som blir totalt ødelagt nettopp av saksbehandlers trakkasering, løgner og diskriminering.

I og med at barnevernsasatte er av den oppfattning at de gjør så godt arbeid, er det viktig å opplyse om når de overtrer norsk grunnlov, menneskerettigher og FNs barnekommisjon. I og med vi sitter med dokumentasjon på at dette skjer, bør vi legge det ut på internett, inntil noen i staten og media er i stand til å se på hvordan barnevern arbeider med en smule større fornuft.

Presse og media er da også velkommen til å se på innlegg ved siden her, men de tror vel dette er noe som aldri kan skje dem selv, og er redd for å sette et kritisk lys på statelig ansatte.

Det er ikke vi som har opplevd barnevernets forfølging og totur på kroppen.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Opptak kontra direktesendinger.
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 10:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
OPPTAK KONTRA DIREKTESENDINGER.

Hva var det jeg sa?

"Pressen forsøker å tie oss ihjel, men de er snau med å kontakte dem som vi kritiserer."

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p= ... ight=#3720

Dersom du likevel skulle bli oppsøkt av en journalist, så må du huske på følgende:

OPPTAK? - NEI TAKK:
Ikke gå med på opptak. Spesielt gjelder det radio og tv. -For de kommer til å klippe opptaket sønder og sammen, slik at det passer inn i den historien som de vil presentere. Og den er alltid negativ.

DIREKTESENDINGER? - JA TAKK:
Ja, du kan delta i direktesendinger.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Tue Nov 14, 2006 9:13 pm, edited 6 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 12:24 am 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
-------------------------------

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Tue Sep 02, 2008 1:25 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 5:31 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Det var jaggu meg godt sagt sinnamor.Ytringsfrihet til å si hvordan disse hersens barnevernsfolka jobber bør vi få ha lov til å kommentere her inne på dette forumet.Selv om dette havnet i TV2nyhetene senere enn det skulle,så var det jaggu god reklame for barnasrett,tror faktisk ikke alle de brukerne som trenger denne hjelpen,bvoffer ,vet om barnasrett.Flere medlemmer har vi fått innpå her og sikkert mange flere gjester som sprer dette videre.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: TV2-nyhetene sjikanerer BarnasRett og "listene"
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 1:15 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
De som ikke så nyhetene på TV2 nå klokken halv 7, prøv igjen klokken 9 i kveld. Muligens kommer innslaget om igjen.

Myndighetene prøver seg om igjen på nøyaktig samme måte som før, og med nøyaktig den samme sammenblandingen av forskjellige nettsteder.
  
MHS
  


Vi kjemper mot den mektige Fagbevegelsen. Karita barnevernminister er bandeleder for de offentlige ansatte snylterne i FO. Dette er ikke demokrati - det er den korporative stat i praksis, det vil si, fascisme.

Skal vi la oss undertrykke av fascister eller skal vi kjempe for friheten? Fascistene hever den blodige fanen sin og sier de skal stenge nettstedet som navngir offentlige ansatte barnevernere, som har forbrutt seg mot barn og voksne. Vi svarer med et rungende: Nei til all korporativ nazisme. Nei til statlig tyranni. Hvorfor tillater du nazisme i Norge, Jens? Dropp Kjole-Karita og nedlegg barneverndepartementet. Ellers så skal du få merke det ved neste valg.

Barnevernstyrannene vil ikke at foreldre over det ganske land skal vite om forbrytelsene deres, for de vil fortsette forfølgelsen av barnefamiliene. Men vi er mange som kjemper mot barnevernspakket. Vi er ikke barnevernspedagogenes slaver. Vi er frie borgere, og vi krever vår rett til å slippe vilkårlige husinkvisisjoner og tvangsfjerning av våre barn. Vi vil leve uten trusler om "hjelpetiltak". Vi vil leve uten redsel for det offentlige "barnevernet". Vi ønske ikke noe "samarbeid" med barnevernet!

Hjelp oss mot undertrykkerne! De tar våre barn fra oss for å tjene penger på dem under påskudd av å skulle "hjelpe".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 5:24 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg må få komme med ros til "sinnamor" for dette innlegget hennes, supert sagt! Du klarte å vinkle saken på en måte jeg personlig ikke hadde tengt på. Selvsagt burde vi få klage på bvs tjenester, vi har jo rett til å klage på alle andre tjenester her i landet, så hvorfor skulle bv være i en særstillig? Dette er tanker vi må videreutvikle og lage noe konstruktivt utav.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 7:39 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
hvis en lege bryter taushetsplikten,feildiagnostiserer,feilmedisinerer eller på annen måte feilbehandler sine pasienter blir han politianmeldt,innklaga til fylkeslegen og mister lisensen. Dette bør vel gjelde de såkalte barnevernere også? Har igjennom mange år hatt dørene åpne for barn på rømmen fra fosterhjem. Lurer på hvorfor? sikkert for at de blir så godt ivaretatt :evil: Ta oppfordringa fra Mona og send rekomandertbrev til Karita :idea: BLIR VI MANGE NOK MYGG BLIR VI IKKE SÅ ENKLE Å LIGGE I TELT MED :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Vi er ofre, ikke brukere
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 8:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
langora wrote:
hvis en lege bryter taushetsplikten,feildiagnostiserer,feilmedisinerer eller på annen måte feilbehandler sine pasienter blir han politianmeldt,innklaga til fylkeslegen og mister lisensen. Dette bør vel gjelde de såkalte barnevernere også?


Den prinsipielle forskjellen mellom barnevernet og andre offentlige tjenester er at barnevernet har rett til å anvende tvang, og det er i stor utstrekning de selv som bestemmer i hvilke tilfeller tvang er berettiget.

Vi er ikke brukere av barnevernets "tjenester" noe mer enn torturofre er brukere av tortur "tjenester". Vi er forfulgte ofre, ikke brukere. Gutta på skauen under krigen var ikke "brukere" av Gestapo. De kunne heller ikke klage på Gestapos "tjenester" (trekking av negler, nakkeskudd etc.).

Barnevernet bruker barna som utpresningsmiddel. De tar dem som gisler for å tvinge foreldrene i kne. Da blir det galt å omtale foreldrene og barna som "brukere".

Jødene var heller ikke "brukere" av nazistenes "tjenester". Det blir litt søkt å snakke om avlivning i gasskammer som en "tjeneste". Kidnapping av barn er heller ingen "tjeneste".

Det er nettopp denne tankegangen som har gitt det såkalte barnevernet slik makt. De markedsfører seg som en "tjeneste" mens det i virkeligheten dreier seg om en offentlig politimyndighet med rett til både å anklage og dømme.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: SENDIGER?
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 9:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
DIREKTESENDIGER?

Koffor sa dåkkar ingenting til meg? Det stod jo "sendiger" over alt, og jeg måtte inn og rette 5 ganger. For det skulle stå "sendinger". Og jeg lo høyere og høyere for hver gang...

For jeg kom i hu en magnet på kjøleskapet "jeg elsker å lage mat med vin. Noen ganger bruker jeg den i maten også".

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]