It is currently Thu Apr 25, 2024 5:28 am



Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Fortvilet fars leserinnlegge i BT 30.10.06 - Fana barnevern
PostPosted: Mon Oct 30, 2006 3:56 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Ser et leserinnlegg fra far til piken som blir holdt innesperret av Fana barneverntjeneste på Øvstunsenteret i dag. Han har min største sympati og de svar han mottar gjenspeiler samme kalde maktarroganse av saksbehandler som jeg selv har mødt herfra...

:cry: http://www.bt.no/meninger/article310278.ece

Er det virkelig ikke mulig å få stanset disse overgrep?

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 6:05 am 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
--------------------

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Tue Sep 02, 2008 1:46 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 6:30 am 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
----------------------------------

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Tue Sep 02, 2008 1:46 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 7:34 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Bedreviterne er på et helt annet nivå enn dødlige...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 9:17 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det er en skrekkelig sak Sinnamor beskriver, men det er ikke noe i den som jeg ikke kjenner igjen fra tallrike andre saker.

Påstandene om florerende sex-overgrep er ren svindel og hysteri, men barnevernet, ppt, barnehager og andre driver fortsatt akkurat som de vil. Og det de vil er nettopp å bruke sånne anklager.

De burde hatt fengselsstraff for det de har gjort mot dere alle.

MHS
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: TRISTE GREIER.
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 9:38 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
ALLE ØNSKER LIKHET - BRORSKAP ER DET LITEN RIFT OM.

Jeg får gratis avis nå, og der leste jeg dette innlegget som du nevner.

Jaijaijai, har hørt det før. Hakk i platen. Hakk i platen. Hakk i platen.

Og til deg Sinnamor; så kjenner jeg meg godt igjen. Spesielt i de følelsene som du gir uttykk for.

Det er en fortvilet situasjon. Men, du skriver godt og er flink til å uttrykke deg. Og tusen takk for at du er her og sier ifra! Jeg kjenner igjen den følelsen av å stange hode mot veggen. -Au! Og du kommer ingen vei med disse dustene og deres ulogiske konklusjoner. Men, snakk om å være subjektiv... Disse folkene er hjernevasket til å tro at de har funnet en SANNHET. Og sin versjon av sanneheten tvinger de så ned over hode på andre folk. Men sannheten er den at det finnes omtrent ca. 6 MILLIARDER SANNHETER, et for hvert eneste menneske i hele verden.

For 4 år siden skrev jeg til sosialhøgskulen i Sogn og Fjordane, som utdanner bv-ped. og ba om å få tilsendt pensumliste. Den sendte de. Og jeg fikk jo hakaslepp over så se hvor lite disse nautene trenger å lære. Empati er et ikke-tema.

Men, jeg føler også at jeg stanger hode i veggen når jeg treffer på barnevernofre. Jeg har snakket med langt over 600 personer på telefonen, og de aller fleste er kun interessert i å prate-prate-prate hull i hode på meg, redde sin egen sak, og så er det takk for meg, hasta la vista, en kald fot i ræven, goodbye and get lost. Feige pingler.

Man skulle tro at jeg har stått opp av sengen med feil fot i dag. Ja, jeg har ihvert fall vondt i foten og ryggen fordi at jeg har en ugrei prolaps. Og i dag har jeg lyst til å fille-riste både den ene og den andre.

Jeg har slitt ræven av meg for å få tak i bv-ofre, til å gå med oss i et manntall for å danne en sterk opposisjon mot bv, slik at vi kan få gjennomslagskraft overfor politikere og myndigheter - MEN TROR DU AT DET NYTTER??? PÅ 4 ÅR ER VI KUN 300 DELTAKERE I GRUPPEN TIL FAMILIENS SELVSTENDIGE RETT!!! SKAMME SEG!!!

Derfor mener jeg at vi sjøl er skyld i at så mange andre folk må lide. Det gjelder for de som har vært før oss, og de som kommer etter oss. Fordi at de fleste av oss signerer "anonym" og ikke "Ola Nordmann". Så, de får bare ha det "ont". Denne kommentaren er adressert til 16-åringens far.


Rettet i dag, fra "rettferdighet" til "likhet".

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Tue Nov 07, 2006 3:10 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 10:22 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Men se på Arilds underskriftsliste på "Opprop". Selv om det er noen dobbelt-oppføringer, synes jeg stadig det kommer nye til, og den skal fortsette.

Alle monner drar, Mona, så fortsett å være der! Det er kanskje viktig å legge et grunnlag, slik at andre som kommer til, kan se at de ikke er alene.

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: PHEW!!!
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 10:38 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
PHEW!!! TUSEN TAKK SKAL DU HA FOR DEN GODE TANKEN, MARIANNE!!! DEN SENDER JEG VIDERE TIL ALLE DERE ANDRE OGSÅ.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Underskriftkampaje
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 12:49 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg har skrevet under med fult navn på de underskriftkampanjer jeg har kommet over. Jeg har lurt på om det er mulig å f.eks sende ut automatisk email, med opplysningerog hvor en skal signere i denne type arbeid. Er desverre litt forvirret i forhold til hvem er hvem i de forskjellige organisasjonene her. Siden til Arild har jeg derimot fulgt med i lenge før jeg valgte å bli medlem. Hovedårsaken til at jeg selv ventet med å legge inn innlegg og delta aktiivt var at jeg rett og slett ikke var i stand til å snakke om det jeg hadde opplevd. Følte meg fulstendig ødelagt som menneske og med 0 i selvtilitt. Ikke hadde jeg noen bakgrunnsopplysninger omkring min egen sak heller, da jeg som følge av at politiet varetektsfengslet meg og anla staffesak mot meg (etter falske anmeldelser fra Fana barneverntjeneste og Solli Sykehus) ikke fikk innsyn i egnepapirer før denne var henlagt. Bare dette tok 1 1/2 år, og det uten noen form for etterforskning.

Lurer også på om noen glupe sjeler har kommet frem med andre metoder å hjelpe de som kommer i søkelyset hos barnevernet. Eks Advokat liste somviser hvilke få advokater du som offer for BVT trakkaseringer kan stole på og få hjelp av...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: TRISTE GREIER.
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 1:18 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Mona Lygre wrote:
(...) Derfor mener jeg at vi sjøl er skyld i at så mange andre folk må lide. Det gjelder for de som har vært før oss, og de som kommer etter oss. Fordi at de fleste av oss signerer "anonym" og ikke "Ola Nordmann". Så, de får bare ha det "ont". Denne kommentaren er adressert til 16-åringens far.


Jeg er enig i at "vi" har fått det barnevernet vi fortjener. Når vi ikke passer bedre på og verner om våre friheter, så tenderer myndigheter til å innskrenke disse. Og fortsatt ser ikke den jevne nordmann og -kvinne at vi er blitt et slave-folk under sosialdiktaturet og velferdsstaten.

Men når det gjelder det å stå frem i full identitet med sin sak, så er det ikke like enkelt for alle. Spesielt kan det være vanskelig hvis det innebærer å eksponere andre enn seg selv. For 16-åringens far er nettopp det tilfellet. Det er hans datter det handler om. Det er datteren som er beskrevet som suicidal og som sexovergreps- og voldsoffer. Dersom han står frem i eget navn, så har han også identifisert datteren sin. Har han rett til det uten hennes samtykke? Og: vil hun tillate det? Likevel har han ønsket å fortelle sannheten; de andre har jo sagt sitt.

Det er langt enklere (men ikke nødvendigvis lett) å fortelle om hvordan barnevernet gikk løs på en selv som forelder, om hvordan de krenket og ydmyket. Det krever mot å fortelle om "diagnosen" man fikk. Verre er det å stå frem med sitt mer og mindre voksne barns "diagnose". Det krever i hvertfall at man er blitt enige om det.

Slik jeg ser det er all avsløring av barnevernet ønsket - tross at omstendighetene gjør at man ikke (på gjeldende tidspunkt) kan annet enn å være "anonym".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 3:36 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Takk Nina fra en av de som på grunn av "barnet" ikke kan stå fram med fullt navn :D

Vi er noen som Nina sier ikke har rett til å navngi våre barn av mange grunner. Vi rammer også de barna som ikke har med barnefjernetaten, men som på grunn av søsken kan komme dit. Noen har også saker som verserer for rettsvesenet og som dermed kan "tas" for forhåndsprosedering!

Slike som oss kan likefullt gjøre en jobb i et skjulte nettopp fordi vi ikke er kjente i barnefjernermiljøet. Noen ganger har vi også lettere for å få kontakter som de "rabiate foreldrene" som ikke vil samarbeid kan klare.

Selv bearbeider jeg for tiden tre politikere samtidig som jeg har skaffet meg flere bekjente som hadde samme saksbehandler som vi hadde til å begynne med. Det beste ved en av kontaktene er til og med x fostermor som har sluttet på grunn av de korrupte systemet!

Jeg tror at vi trenger alle her om vi skal klare å sette søkelyset på hvordan et så sykt system kan få lov å operere uten innsyn. Det er som jeg har sagt før at vi har kun to -2 særdomstoler i Norge: Trygderetten og Fylkesnemda! Begge er "gratis" og begge er den instans som har mest svin på skogen.

La oss forene kreftene positivt i stedet for å rakke ned på hverandre. Bare slik kan vi vinne kampen :cry: Vi trenger alle former for innspill og trenger ikke å skremme bort noen, gjør vi vel?

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 4:39 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Nulle, jeg har stor forståelse for det meste av det du skriver. Men et par innvendinger har jeg:

Nulle wrote:
Noen har også saker som verserer for rettsvesenet og som dermed kan "tas" for forhåndsprosedering!


Dette er bare et skremsel man ikke skal la seg tukte av. Barnevernssaker er så ille at man har omtrent null sjanse uansett, hvis man ikke gjør annet enn det fylkesnevnd, og rett og barnevern og kommunefolk og ofte egen advokat, liker fordi det gjør det enkelt for dem.

Se nå på Roy og Mayliss Antonsen. De vant en seier i fylkesnevnden mht at de legger ut sin egen sak på nettet. (jf "Ytringsfrihet i Fredrikstad ...".)


Nulle wrote:
Vi trenger alle former for innspill og trenger ikke å skremme bort noen, gjør vi vel?


Nei, vi trenger overhode ikke dem som sier at vi må jo innse at, må jo innrømme at, må jo være nyanserte, må jo være saklige. De er i virkeligheten medløpere med systemet. Deres plaging av barnevernsofre er meget destruktiv og går dypt inn på ofrene, det vet jeg. De er en hindring for å få mental styrke og i å få noe gjort.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Best av alt er åpenhet
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 5:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg ønsker ikke med mitt innlegg over å bli tatt til inntekt for å bedrive kritikk av barnevernet gjemt bak anonymitet, for det er en virksomhet jeg ikke tror vil ha noen effekt.
Flere her vet at jeg selv har stått frem i full åpenhet i div aviser og magasiner med barnevernssaken vår. Likevel innser jeg man i en gitt situasjon kan være tvunget til å skrive under pseudonym og "nick" slik 16-åringens far har gjort.

Derimot bør han melde seg inn i Gruppen til Familiens Selvstendige Rett i full åpenhet i solidaritet med alle oss andre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 07, 2006 2:20 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Jeg er fullstendig enig med Skålnland,man har overhode ingenting å tape på å stå fram med fullt navn i saken sin.Vi drøftet det med barna våres på forhånd og de ga oss 100% støtte til å gå ut med vår sak.Vi har levd lenge under barnevernets åk og ungene våres har erfart hvilket HELVETE det har vært.Tror nok det at om de fleste foreldre tar det opp med sine tenåringer om de skal gå ut med fullt navn,så tror jeg de fleste vil støtte foreldrene sine i det(selv om de sliter aldri så mye).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Anonym eller ikke
PostPosted: Tue Nov 07, 2006 2:02 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg er enig i at det er viktig om man velger å legge frem egen sak offentlig med fullt navn bør man ha tillatelse fra barna som er/kan bli involvert, noe jeg har fått av min sønn.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]