It is currently Sun Apr 28, 2024 8:01 am



Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: STÅ FRAM FOLKENS
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 1:44 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Helt topp at dere legger ut verstingene innen barnevernet (tror ikke det finnes noen bra) og forteller om historien deres,men HALLO! Dere må også selv tørre å stå fram med fullt navn,har ingentimg å tape på det.Dere burde jo ramme de som har gjort dere urett også,skriv gjerne noen ord i et brev,velg med omhu hva du skriver,send det så rundt i hele nabolaget (men ikke til de det gjelder),det er ganske effektivt,det har vi fått merke,og vi har fått en god del positive tilbakemeldinger(nå sprer vi budskapet via sms og reklamerer for barnasrett.no).Mayliss og Roy


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 4:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Ja, enig.

Barnevernet vet jo utmerket godt hvem ofrene er, og har fullt tak på ofrene så lenge ofrene ikke tør å vise offentlig hvem de er.

Det er derfor behov for at andre får vite hvordan det konkrete barnevernet går frem i den konkrete saken mot den konkrete familien.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 4:46 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
------------------------------------

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Tue Sep 02, 2008 1:31 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 4:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
VG er dessverre ikke så hjelpsom for barnevernsofre.

Hvorfor tror du at saken om din sønn går bedre hvis ingen vet hvem du er? Jeg tror nok tvert imot, de herjer med deg uten at noen får vite det. Splitt og hersk, er både barnevernets og rettsapparatets teknikk.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 7:36 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg har stått frem med fullt navn og adresse i mitt nermiljø, jeg har hengt opp masse lapper der jeg oppfordrer folk til å bli med i min lokale gruppe av familiens rett. Slik jeg ser det kan ikke bv bruke dette imot meg for det er som andre har sagt her, så lenge bv kan opperere i det skjulte vil de fortsette å terrorisere folk. Bv her i bygda vet at jeg går til pressen, jeg har fått publisert ett innlegg, og de vet at jeg vil gå ut med informasjon om saken min da jeg har gjort det allerede. Jeg har informert så mange som mulig og jeg vet at her jeg bor er det virkelig gjennomsiktig. Bv har fått spørsmål ifra andre komunalt annsatte om min sak, og de har skjult seg bak taushetsplikten, da har jeg gitt vedkommende fullmakt til å se saken min, da har bv sagt at hun er ikke part i saken så innsyn får hun ikke. Litt rart spør du meg om de ikke har noe å skjule da. Kommer ikke til å gi meg på dette da jeg vil at dette mennesket, som jeg stoler på, skal se sakspapirene mine. Saken min kommer vel opp på nyåret og da må bv gi ut sakspapirene og da skal hun få lese allt, så å prøve å skjule noe er ganske dumt da jeg har alliert meg med ganske sterke mennesker i komunen. Vi får se hvordan dette går. Jeg vil sannsyneligvis legge hele "dritten" ut her.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 7:55 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Alle dokument bv har om deg har du rett til å få tilsendt NÅ. De er mest villige til å sende de til advokat. Fra advokat kan du få kopi. Du har imidlertid også rett til å få de tilsent hjem.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 7:59 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg har en avtale med advokaten at allt som han får ifra bv skal jeg ha kopi av, så disse papirer får jeg, og da er det ikke bare jeg som skal lese de. Sansynligvis blir vi en hel lesegruppe når papirene kommer.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Få med alt dere kan!
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 8:05 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Ikke glem klientjournalene de kan inneholde ting som vil bli brukt og som kan ta dere på senga!
Det er alltid lettere å imøtegå noe om man ikke får det som en kalddusj i retten!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 8:12 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Det var et godt råd jeg skal ta med meg, jeg visste ikke at det var forskjell? Men jeg har vel innsynsrett uansett?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 11:50 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Ja, jeg mener det! Du er jo klart part i saken. OG jeg finner det høyst sannsynelig at du er omtalt! Følgelig gir forvaltningsloven deg RETT til innsyn.

Gå inn på: Lov av 10. februar 1967 §18 og 19.

Barnevernet vil sikkert hevde at det ikke er ment for dine øyne i en eller annen form, men da er det at din advokat kan kreve dokumentene utlevert. Han må da selv selv tar ansvar for at det ikke tilflyter deg ting som kan være til skade for deg å vite! Jeg har svært vanskelig for å tro at det vil være noen bombe der for deg!

Lykke til!

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 12:08 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det de sender advokaten er gjerne bare det de skal bruke der og da. Det ligger ofte et lass med (gjerne gamle) dokumenter i tillegg. Få oversikt over det hele.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: STÅ FRAM FOLKENS
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 12:55 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Marianne Skånland har skjønt poenget


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 9:46 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg vet at det er masse utrolig gamle dokumenter der men det som er så rart er at det er ingen nye. Ingen datert senere enn 1999 og 2000. Dette var dokumenter de tok til retten i 2004 da de ville ha omsorgen for ungene, og de vant frem med det. Det var mange falske bekymringsmeldinger der fra naboer som var iritert på meg for at jeg som alenemor kom til deres nabolag I 1999, og var så utrolig frekk og kjøpte det største huset, da diktet de opp masse om meg som var utrolig lett for meg og vite at dette var da bare tull. Blandt annet sa de at jeg hadde latt ungen sitte våt,kald og gråtende i vogna ute alene. Dette var helt klart løgn da jeg ikke hadde noen vogn på det tidspungtet. Vogna ble kjøpt i 2002 da jeg fikk Emilie, 3 år senere. De gikk også til bv med at jeg pusset opp huset, at jeg satte inn nye Hvinduer var en dødssynd. Da var de bekymret for ungene pga støyen. Saging og hamring. De påsto at vi jobbet hele natten med dette, noe jeg finner veldig rart da jeg er totalt avhengig av min nattesøvn og vet at jeg sov hele natten. Det var også en nabo som annmeldte meg til bv pga at mine hunder hadde stått og bjeffet hele natten, til det sa jeg at jeg fant det utrolig rart da mine 4 bente lå inne på mitt soverom og jeg våkner av den minste lyd. Som vi mødre gjerne gjør :) Men jeg har ett spørsmål til dere der ute, kansje noen av dere vet hvor lang tid bv har på seg fra de for en begjæring om gjennopptagelse av saken fra min advokat? Det må jo være en form for tidsfrist?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 11:39 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Det kan ikke være riktig, mener jeg, at utelukkende barnevernet kan fremme sak for nemnda, men sånn er det. Likevel innrømmer man nemnda status som domstol. (Fylkesnemnda er egentlig et forvaltningsorgan.)

Dette innebærer at foreldre ikke kan henvende seg til nemnda med krav om tilbakeføring av et barn som er tatt under offentlig "omsorg". Man må henvende seg til barnevernet, som så skal femme sak for nemnda på vegne av foreldrene (snakk om bakvendtland!). Jeg mener å ha lest at barnevernet har en tidsfrist på 3 måneder fra familien ev. via sin advokat har henvendt seg til dem med krav om tilbakeføring, men jeg kjenner til at de bruker både "vinter og vår". F.eks. er det vanlig at de kommer på at saken først må utredes av en av deres psykologer, og sånt tar tid.

Som dere skjønner: ALT er galt med det barnevernssystemet vi har i dag: teorier, ideologier, loven, forskrifter, strukturen osv. osv.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 12:18 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
At det meste er galt med bv må jeg si meg enig i. Jeg klarer ikke forstå at bv er de som skal fremme en slik sak, det er vel ikke slik i andre saker? Ok, da får vi håpe at det ikke tar mer enn 3 mnd. Takk for informasjonen :) Da vet jeg hva jeg har i vente.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]