It is currently Tue Mar 19, 2024 10:12 am



Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Bør notoriske "barneverns"-ansatte henges ut med navn og bilde på plakater?
Ja, det burde være tillatt å advare mot dem med plakater med navn og bilde 100%  100%  [ 5 ]
Nei, de ansatte i "barnevernet" må få være anonyme 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 5
Author Message
 Post subject: Vil advare mot voldtektsforbrytere med plakater
PostPosted: Tue Feb 23, 2010 4:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Oslo-byråd Sylvi Listhaug (Frp) tør ikke å gå alene i egen by. Nå vil hun ha plakater som advarer mot voldtektsforbrytere.

Listhaug, som er byråd for velferd og sosiale tjenester i Oslo og sentralstyremedlem i Frp, mener personer som blir dømt for overfallsvoldtekt, bør henges ut med navn og bilde.

- Det finnes noen notoriske voldtektsforbrytere, hensynet til samfunnet må veie tyngre enn at de skal få være anonyme, mener Sylvi Listhaug.


Kommentar: Sylvi Listhaug tør ikke gå alene i egen by fordi hun er redd for voldtektsmenn. Hva da med oss som ikke tør å bo i Norge fordi vi er redde for de ansatte i "barnevernet"? Hvorfor skal ikke vi kunne henge opp plakater med farlige "barneverns"-ansatte? Det er flere mødre som blir fratatt sine barn med tvang enn kvinner som blir utsatt for overfallsvoldtekt. Jeg vil faktisk si at det er verre å bli fratatt sitt barn med tvang av "barnevernet" enn å bli voldtatt. En voldtekt varer begrenset tid mens en såkalt "omsorgsovertagelse" varer i åresvis. Krenkelsen og fornedrelsen er større enn ved voldtekt.

Hvorfor er ikke Sylvi Listhaug opptatt av den volden som utøves mot kvinner (les: mødre) av "barnevernet"? Sylvi Listhaug er selv mor til et lite barn. Hvordan ville det føles å bli truet med å bli fratatt sitt lille barn av saksbehandlere i "barnevernet"?

De fleste mødre er mer redde for møte med "barnevernet" enn å gå alene i byen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Slakter forslag om voldtektsplakater
PostPosted: Tue Feb 23, 2010 4:30 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Stortingspolitikere fra flere partier reagerer kraftig på forslaget om å henge ut dømte voldtektsforbrytere på plakater med navn og bilde.

Høyres Andre Dahl mener forslaget vil ha liten effekt, og viser til at 80 prosent av voldtekter blir begått av personer som har en tilknytning til offeret.

- Hvis vi skal følge logikken til Listhaug bør vi heller henge opp bilder av venner og familie, påpeker han.


Kommentar: Høyres Andre Dahl mener øyensynlig det er minst like farlig, om ikke farligere, å oppholde seg i hjemmet som ute på byen natterstider, og det har han jo forsåvidt rett i, dersom man bytter ut den straffbare handlingen "voldtekt" med det legitimerte maktovergrepet "barnevern".

Andre Dahl har rett i at langt flere kvinner blir utsatt for vold i hjemmet enn ute på byen. Det er i hjemmene "barnevernet" trenger seg inn.

De fleste mødre ville foretrekke å bli voldtatt for å beskytte barna sine. "Barnevernet" angriper nettopp barna.

Hvorfor Sylvi Listhaug er så redd for å bli voldtatt på åpen gate, vites ikke. Andre Dahl har rett når han mener hun burde være mer opptatt av volden som utøves i hjemmet. Hjemmet er "barnevernets" arena. Mødre trenger beskyttelse mot å bli frarøvet barna sine av "barnevernet". "Barnevernet" er en større fare for kvinner enn voldtekt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 23, 2010 4:49 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Min kommentar på hennes profil:

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=28503#28503

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 24, 2010 4:55 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Tror egentlig jeg har skrevet mesteparten jeg vil si om denne saken på fb, men vil gerne suplere med at ingen som ikke har prøvd trusselen på egne barn/barnebarn kan forstå den altopslukende lidelse det er å miste barn til bv.
Vi vil ikke få forståelse 100% utenfor egne rekker.
Av samme grunn er det viktig vi forsøker kommunikation på et nivau hvor utenforstående kan følge med for å få bare en smule insikt i det daglige mareridt vi lever i.
Du kan ikke ta et lite barn på 1-2 år og fortelle om matematiske formler, det er det utgangspunkt jeg har når jeg debaterer.
Ved-ovnen er "Au-varm" ikke så mye mere jeg kan tilføje..

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject: Null empati
PostPosted: Wed Feb 24, 2010 8:37 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mormor63 wrote:
Tror egentlig jeg har skrevet mesteparten jeg vil si om denne saken på fb, men vil gerne suplere med at ingen som ikke har prøvd trusselen på egne barn/barnebarn kan forstå den altopslukende lidelse det er å miste barn til bv.


Nei, det er ikke mye empati for foreldre som har blitt fratatt sine barn med tvang av maktarrogante "barnevernsledere" som betrakter det "å vinne" over foreldrene som et mål i seg selv.

Det er heller ikke mye empati for barna som blir frarøvet barndommen helt unødig.

Men voldtekt hyles det opp om hele tiden. Det er mye verre å bli fratatt et barn med tvang enn å bli voldtatt. "Barnevernet" driver ikke bare med barnemishandling; "barnevernet" fratar kvinner deres mest grunnleggende rettigheter, nemlig retten til å være mor. Hva er vitsen med å sitte i et styre, dersom prisen man må betale er å bli fratatt retten til å være mor?

Er det viktigere for kvinner å ha styreplass enn å oppdra egne barn?

Den såkalte likestillingen har tatt et digert steg tilbake når man tillater at kvinner blir fratatt barna med tvang. Det er kvinneundertrykkelse av verste sort. De grunnene som "barnevernet" oppgir for å frata mødre barna deres, er helt uten bakkekontakt. "Barnevernet" påstår bestandig at omsorgssvikten er alvorlig, men hva omsorgssvikten helt konkret består i, forblir et mysterium.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 24, 2010 12:48 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mormor63 wrote:
Du kan ikke ta et lite barn på 1-2 år og fortelle om matematiske formler, det er det utgangspunkt jeg har når jeg debatterer.


Ja, jeg ser f.eks at mange har problemer med å forstå forskjellen på å sammenligne på gruppenivå og på individnivå. Jeg lykkes altså ikke alltid i å være "pedagogisk". Likevel tror jeg at barnevernsofrene trenger å lære dette, siden det er et av de viktigste argument.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 24, 2010 1:23 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Du behøver ikke være *cencur* Arild :)
(ordet er et fy-ord i huset etter datra mi var på mødrehjem)

Bare en naturlig mor kan formidle det som til et barn, dit arbejde er å være saklig, det med å sette sig ind i en kvindehjerne er noe nær umulig :lol:
Turid vet helt sikkert hvad jeg mener, hun er mor for jeres barn, du er beskytter for mor OG barn, (til UG må tilføjes)

Vi lever i tre forskellige verdner,

Dem som ikke har vært trua av bv
Vi som har vart trua og merket den altoverskyggende makt disse mennesker forvalter så dårlig.
De som stadig sliter med barn i omsorg av BV.

Vi to husker skrekken, den sitter i rygmargen som å kunne cykle. Men vi har allikevel overskuddet når vi ser barna vore ha det bra.
Jeg ser datra mi leke med barnebarnet og ser stolt på henne med ægte glede når hun for første gang rejser sig op fra flatgulv.
Jublende kommer hun og forteller om dette mirakel, hennes veninders største problem er kviser når de skal i skole..

Hun har kæmpet mot bv og vunnet, vennindene er sure og helt ødelagt over en dårlig hår-dag.

Agrippa lever hver dag i det helvete vi har vært under, ikke vite hvordan barna har det, ikke vite om barnet har det bare noenlunde. Vente på neste brev fra bv, hive håret ut i bare fortvivlelse over alle brud på lov og rimelighet.

Voldtekt er ei kvise i forhold til å miste barnet..

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 24, 2010 7:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det ble voldsomt til diskusjon av dette på facebook. Med i debatten kom en mor som selv har gitt barna fra seg til det såkalte barnevernet.

Til tross for at hun selv har opplevd maktmisbruket, så drasset hun fram alle mulige familiefiendtlige barneverns argument.

Hun rakket ned på oss, og totallt laterliggjorde oss.

Hun har vell behov for å forsvare seg, etter å ha gitt fra seg barna. Jeg kan vanskelig tenke meg værre omsorgsvikt enn å gi fra seg barna.

Men hun er vell lurt av barnevernsretorikken.

Har man opplevd maktmissbruket selv så bør man være mere kritisk overfor barnevernet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 24, 2010 9:03 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
..- sidst opgav hun..- det med fakta kan hun ikke forholde sig til
http://www.facebook.com/Huskeberta?v=fe ... 296&ref=mf

Lena har humor, så henne kan jeg med, men Gry liker ikke mig, her er en hjernevasket mor, dem har vi mange av i Danmark, dere kan finne mange som sliter en overgang, og lar barna komme i avlastning, når de så vil ha barna tilbake fra bv, så begynder problemene dersom fosterfanden ikke vil gi slip. Her kan hun være heldig, men like så gerne uheldig og så blir barna taget på vedtak.

Jeg har barnebarn med blis på tunga her til kvellen, - så ikke mye konsentaration til å være dimlomat desværre..
Problemet er at hun ER et bv offer, men vet det ikke, for hennes barn skyld får hun slippe i denne omgangen.

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject: I skjøgenes vold
PostPosted: Thu Feb 25, 2010 7:39 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mormor63 wrote:
Agrippa lever hver dag i det helvete vi har vært under, ikke vite hvordan barna har det, ikke vite om barnet har det bare noenlunde. Vente på neste brev fra bv, hive håret ut i bare fortvivlelse over alle brud på lov og rimelighet.

Voldtekt er ei kvise i forhold til å miste barnet..


Det verste er vel egentlig savnet etter barnet. Det er vondt å gå glipp av den daglige kontakten som andre foreldre tar for gitt. Det å ikke få holde den lille hånden, stryke over det myke kinnet, børste det vakre håret, smøre matpakke - kort sagt: være mor.

Det såkalte "barnevernet" tar fra kvinner den mest grunnleggende rettigheten. Det har ingenting med vern av barn å gjøre: det har med rendyrket ondskap å gjøre. "Barnevern" er perversjon. Kvakksalverskene som har sitt virke i "barnevernet" får lov til å ture frem i likestillingens navn. I Norge er vi så hysterisk opptatt av såkalt "likestilling" at idiot-kvinner med en eller annen rudimentær utdannelse, får sitte og styre og bestemme over andres liv. "Barnevern" er rent maktovergrep, ikke noe annet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 25, 2010 10:32 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er helt ummenneskelig å ta barna fra foreldrene. Ikke minst den smerte og savn de på fører barna ved denne unaturlige adskillelsen. En lidelse for foreldre og barn.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 25, 2010 10:38 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Anna er så imponert over hvor lett og greit du ser og skjønner rollemønstre i familien vår. For det er ikke så mange som gjør faktisk.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 25, 2010 4:14 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Jeg var selv gift og hadde 3 barn med samme mand, han døde av medicinalindustriens bivirkninger..-
Dere har 9/10 av det liv vi hadde. Bare vi var heldige, og hadde ikke problemer med bv.
Så jo, jeg kjenner igen mig selv, ikke fordi jeg peker nese av mennesker som ikke lever vores liv, men jeg har bare lettere ved å genkende det. :)

Ja Agrippa, å ikke ha den rolle som er en tiltænkt som mor, er imot alle instinkter, selve grunnlaget for overlevelse, både som menneske, og som menneskeheten som helhet.
Marianne S har skrevet om det på sin side under bl.a. Askepot- effekten.

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 25, 2010 7:30 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Askepotteffekten...

Kanskje noen burde gjøre en omskriving av et eventyr...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 25, 2010 8:03 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Hans & Grethe
Snehvide
De vilde svaner..

Hvilket eventyr kender du der er med en god stedmor ?

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]