It is currently Tue Mar 19, 2024 11:52 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Pass på!!!
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 1:09 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
ALT du legger ut på nettet kan brukes imot deg. Noe jeg fikk erfare idag.

Utsirkft av denne bloggen http://www.vgb.no/34175/perma/371969 fant jeg uventet sammen med saksdokumentene og bevismateriale da jeg idag skulle vitne i fylkesnemnda. Heldigvis gikk det bra og den ikke ble brukt så mye, men likevel var jeg konstant nervøs for at denne skulle bli tatt opp.

Det virker som om den ble brukt som en del av min forklaring på mine opplevelser av å være på Aline, og at den ikke direkte ble brukt imot meg. Likevel dukket det opp endel ubehagelige spørsmål knyttet til denne og jeg måtte forklare meg grundig.

I bloggen kommer det opp endel sterke beskyldninger, f.eks. psykisk mishandling. Også videoene jeg hadde liggende på nett helt til igår, ble tatt opp, men da fikk jeg høre at de hadde sjekket og bekreftet at disse var fjernet.

Jeg lurer på hvordan i all verden de hadde fått tak i bloggen... Jeg brukte jo nick! Noen må ha sladra... :shock: og jeg tviler ikke på at bv også støvsuger forumet... Derfor går jeg ikke ut med bilde og bruker nick, men likevel kan de kjenne igjen historien... Man er aldri trygg!

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pass på!!!
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 1:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Savner_jenta_mi wrote:
ALT du legger ut på nettet kan brukes imot deg. Noe jeg fikk erfare idag.

Utsirkft av denne bloggen http://www.vgb.no/34175/perma/371969 fant jeg uventet sammen med saksdokumentene og bevismateriale da jeg idag skulle vitne i fylkesnemnda. Heldigvis gikk det bra og den ikke ble brukt så mye, men likevel var jeg konstant nervøs for at denne skulle bli tatt opp.

Det virker som om den ble brukt som en del av min forklaring på mine opplevelser av å være på Aline, og at den ikke direkte ble brukt imot meg. Likevel dukket det opp endel ubehagelige spørsmål knyttet til denne og jeg måtte forklare meg grundig.

I bloggen kommer det opp endel sterke beskyldninger, f.eks. psykisk mishandling. Også videoene jeg hadde liggende på nett helt til igår, ble tatt opp, men da fikk jeg høre at de hadde sjekket og bekreftet at disse var fjernet.

Jeg lurer på hvordan i all verden de hadde fått tak i bloggen... Jeg brukte jo nick! Noen må ha sladra... :shock: og jeg tviler ikke på at bv også støvsuger forumet... Derfor går jeg ikke ut med bilde og bruker nick, men likevel kan de kjenne igjen historien... Man er aldri trygg!

Først av alt vil jeg spørre deg: Hvorfor går du ut på nettet med saken din? Tenk over det.

Kanskje synes du at du ikke blir hørt av barnevernet og systemet, at de bestemmer over hodet ditt? Du mener at de har behandlet deg uverdig og respektløst? Du tenker kan hende at du kan påvirke saken din ved å informere om den? Eller i hvertfall vil du gjøre folk oppmerksom på hva du og Thea har blitt utsatt for? Og du kan ha andre grunner.

Du måtte regne med at barnevernet oppdaget deg på nettet. Hvorfor er du så redd for det? De har jo allerede tatt fra deg det kjæreste du har. Hvorfor er du redd for at de skal få vite at du forteller åpent om det? Hva mer kan de gjøre mot deg? Tror du oppriktig at de vil behandle deg mildere hvis de ser at du inntar en anonym posisjon igjen?

Tenk over hva du har oppnådd ved å gå ut på nettet med historien din. Jeg vet bestemt at du har fått vite at du langt fra er alene. Du har fått kontakt med likesinnede, og kan høste av andres erfaringer hvis du vil. Du har fått vite at det ikke er deg det er noe galt med, men selve barnevernssystemet. Og mer? Dette har kan hende gitt deg bedre selvtillit igjen, styrket deg. Barnevernet liker det ikke. De ønsker å isolere deg. De krever kontroll. Derfor "bruker de mot deg" at du publiserer bilder og skriver om saken. Du må huske på at deres agenda ikke er å hjelpe deg til å bli forent med din datter. De jobber for det motsatte av det du gjør. Derfor må du ignorere deres anklager mot deg. Du skal stå for det du tror på, det som er sant. Og du skal ikke være redd for å søke støtte for saken din.

Mange av oss har måttet stå i retten og forsvare at vi har skrevet om saken vår osv. Og vi har gjort det. Du skal ikke være redd for at de skal "bruke det mot deg", men fortelle åpent om hvorfor du har gjort det. Si i retten/nemnda at du "selvfølgelig bruker ytringsfriheten" at du vil "slå alarm om hva dere er blitt utsatt for" osv. Du skal ikke være redd for det.

Les hva nemnda skrev i vedtaket i Fredrikstadssaken:

Quote:
"I forhold til publisering på internett synes kommunens standpunkt i noen grad å være preget av et ønske om å beskytte sine egne ansatte fra den belastning de opplever ved å bli "hengt ut" på nettet.

Fylkesnemnda vil for sin del peke på at dette er en belastning som hører med til åpenhet i offentlig forvaltning og som offentlig ansatte i stor grad må akseptere. (...)

I forhold til barna er det neppe noen stor belastning at familien "tar igjen" overfor offentlige myndigheter og publiserer sine synspunkter på nettet."

Kilde: http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=1614#1614

De som virkelig burde skammet seg her er ikke du, men barnevernet!! :x


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 1:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Jeg ser Nina gir deg et godt svar, og det er bra det hun skriver. Du må ikke la deg skremme til taushet , du har jo mistet det kjæreste du har barnerøverne tok barnet ditt. Det må du få lov å gå ut med . Det er det di andre ofrene her gjør.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]