It is currently Fri Mar 29, 2024 1:41 am



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Er det riktig av statsråd Anniken å formidle negativ holdning til "barnevernet" ved ikke å be om hjelp?
Nei, Anniken burde be om hjelp for å vise at hun tar unges behov på alvor 0%  0%  [ 0 ]
Ja, det er riktig å formidle negative holdninger til "barnevernet", som er ondt og destruktivt 75%  75%  [ 3 ]
Nei, alle unger trenger hjelp fra "barnevernet". Anniken bør gå foran med et godt eksempel. 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 25%  25%  [ 1 ]
Total votes : 4
Author Message
 Post subject: Nettsteder som formidler negative holdninger til barnevernet
PostPosted: Sun Aug 17, 2008 10:00 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
På adressen www.problembarna.no fant jeg følgende "informasjon" (se nederst på siden):

Nettsteder som formidler negative holdninger til barnevernet
Fra Samfunnsmagasinet.no BarnasRett.no Redd Barna Våre


Ellers var det mest positiv "barneverns"-propaganda. Det politisk korrekte er å formidle positive holdninger til "barnevernet" slik at enda flere familier kan havne i "barnevernets" garn og få sin lykke ødelagt.

En liten digresjon:
Noe jeg lurer på er når ungene til statsråd Anniken Huitfeldt skal få nødvendig hjelp. "Barnevernet" er ment å hjelpe alle, uavhengig av sosial posisjon. Anniken burde gå foran med et godt eksempel og be om hjelp i en vanskelig situasjon. Jobbpresset som statsråd er ganske sikkert ikke bra for ungene, og jeg synes Anniken virker sykelig tynn. Her bør det undersøkes, og det skal ikke være noe hinder at Anniken er statsråd. Kanskje kunne Anniken bli den første statsråden som blir fratatt ungene av "barnevernet"? Ungene vil jo få det kjempebra i et godt og trygt fosterhjem hvor moren faktisk har tid til ungene istedenfor å løpe på møter sent og tidlig. Jeg vil nesten kalle det alvorlig omsorgssvikt å påta seg statsrådjobb samtidig som man har ansvaret for unger. Anniken er en uegnet mor som neglisjerer ungene sine for å fremme egen karriere. Ungene vil helt klart få det bedre med en annen mor, som har tid til dem. Unger skal ikke være et statussymbol som man anskaffer bare for å vise frem i pressen. Da er det på tide at "barnevernet" griper inn og gir omsorgen til noen som er bedre egnet. Dersom Anniken selv tok initiativ til å kontakte "barnevernet" og be om hjelp, ville hun være med på å spre positive holdninger til "barnevernet". Alle barn kan trenge hjelp av "barnevernet", også barna til statsråder. Jeg synes Anniken bør vise at hun også i praksis støtter "barnevernets" arbeid. Ungene hennes har sikkert ikke vondt av litt ekstra oppfølging. "Barnevernet" kan tilby hjelp til alle som trenger det. Kanskje Anniken kan ha godt av litt råd og veiledning i en stressende hverdag og kanskje ungene kan ha godt av å være i besøkshjem i helgene? Andre tiltak kan også være aktuelle. Det kan hende at Anniken har behov for mer inngripende tiltak, men dette må utredes nærmere. Som et første hjelpetiltak vil jeg foreslo for Anniken at hun får omsorgsevnen sin utredet. Det å nekte slik utredning, vil i seg selv være tegn på uegnethet. Anniken bør derfor samarbeide med "barnevernet" om å få seg selv og ungene utredet. Som et strakttiltak vil jeg foreslå at Anniken og ungene tilbys plass ved Sebbelows Stiftelse.

Sebbelows Stiftelse er en heldøgns institusjon for foreldre og barn. Vi har mange års erfaring og en bred faglig kompetanse på arbeid med familier.

Kan man ha tillit til en statsråd som nekter å be om nødvendig hjelp fra "barnevernet" men anbefaler det for alle andre? Er det ikke det som kalles dobbeltmoral/hykleri? Dersom Anniken Huitfeldt virkelige hadde tiltro til "barnevernet" ville hun være den første til å be om hjelp. Alle kan profittere på hjelpetiltak fra "barnevernet", også ungene til statsråder. (ikke minst ungene til statsråder!)

Anniken, hva venter du på! Be om hjelp, ikke vær hovmodig. Alle, også deg, kan ha behov for litt hjelp og støtte i hverdagen. Det er bekymringsfullt at du ennå ikke har tatt kontakt med "barnevernet". En negativ holdning til "barnevernet" er neppe forenlig med din rolle som statsråd for Barne- og likestillingsdepartementet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Nettsteder som formidler negative holdninger til barneve
PostPosted: Tue Aug 19, 2008 7:07 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:53 am
Posts: 90
agrippa wrote:
På adressen www.problembarna.no fant jeg følgende "informasjon" (se nederst på siden):

Nettsteder som formidler negative holdninger til barnevernet
Fra Samfunnsmagasinet.no BarnasRett.no Redd Barna Våre

Tatt vekk?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 20, 2008 1:12 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Situasjonen for Anniken Huitfeldts barn som beskrevet i Agrippas innlegg, fremstår som svært alvorlig. Om de fungerer noenlunde i dag (?), er det stor fare for at barna kan bli påført alvorlige problemer på sikt.

Har Anniken ennå ikke har kontaktet barnevernet for å få hjelp? Det er et medmenneske-ansvar å sende barnevernet en bekymringsmelding. Jmfr. også Killerens bok "sveket".

Det kan virke som Anniken setter sine egne behov foran barnas, ikke ser deres behov for en mor. Og ikke har selvinnsikt nok, heller ikke innsikt i barns behov for en mor som er fysisk tilstede i form av tid. Og psykisk tilstede når de først er sammen.

Det er en mengde sakkyndige på barnevernets lønningslister, som villig vil observere Annikens samspill med barna, kartlegge hele familiens situasjon. Bare de får penger nok. Og får de ennå mer enn nok, kan Annikens barn reddes gjennom en plassering i fosterhjem.

Jeg støtter aldri ellers en bekymringsmelding til barnevernet uansett. Men akkurat i denne saken gjør jeg det. Hensynet til Annikens barn skal veie tyngst, foran prinsipper. Vi må tenke og handle utfra det som er barnets beste.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 20, 2008 9:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
athene wrote:
... barnas, ikke ser deres behov for en mor.

Fyda, Athene, de har ikke behov for en mor, ikke for SIN mor iallfall, kan du skjønne. (Du har ikke barnefaglig kompetanse.) De har behov for en TYDELIG OMSORGSFIGUR.

(Yes, "figur" er en betegnelse jeg har sett barnevernere bruke.)
 

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uggh!
PostPosted: Wed Aug 20, 2008 10:07 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Ugh, jeg forglemte meg. De har selvsagt ikke behov for en mor. Men heller en figur - det er ekte barnevernsmedisin! Vi gjør alt for barnets beste!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]