It is currently Thu Apr 25, 2024 11:46 am



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Bør vi innføre pressesensur i Norge for å beskytte barnevernet mot usaklig angrep?
Ja, det er på høy tid! 36%  36%  [ 4 ]
Nei, selvsensur er allerede innført så det blir ikke nødvendig 64%  64%  [ 7 ]
Total votes : 11
Author Message
 Post subject: Høyt under taket?
PostPosted: Thu Feb 23, 2006 12:37 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Med overhengende fare for at jeg blir angrepet av rasende barnevernere på det alternative forumet viser jeg med dette klippet hvor hyklerske den gjengen egentlig er. De sørget for at vårt gamle forum ble stengt fordi de ikke likte våre meninger, som de hadde full tilgang til. Selv har de stengt omtrent 80 % av sitt eget "åpne" og frisinnede forum for at jeg ikke skal kunne følge med på debatten om hvorvidt vi egentlig trenger et barnevern (skrekk og gru, tenk om jeg fikk følge med - er det ikke det som er meningen med debatt?)

Her følger sitatet fra administrator på det "åpne" forumet. En liten diktator i maven har hun nok. Tenk å få en sånn en etter seg! Og slike folk er det nettopp det kryr av i barnevernet.


"Her blir denne tråden stengt av admin. Vil man diskutere, men ikke regge seg så kan man gå i de rommene som heter tips eller test. Der kan gisse, og andre gjester få utrykke sin mening om forumet. Så lenge man holder seg til et ok ordvalg så man ikke sesurert hverken inne på det lukkede forumet, eller her hvor alle kan lese.

Grunn til at store delere av forumet er stengt for lesing hvis man ikke er medlem, er at admin har fått mail om at flere av meldingene som finnes på forumet blir gjengitt på andre fora hvor våre medlemmer ikke har tilgang, eller ikke ønsker å være medlem. Jeg syns det ikke er riktig at man henter innlegg fra dette fora og legger ut på andre fora, uten å lenke til stedet man har hetet innlegget fra.

Videre heller ikke at våre medlemmer og deres meldinger blir diskutert på andre fora, dette har admin også fått mail om at skjer. Slikt er veldig lite koselig.

Noe av dette kan være grunnen til at våre moderatorer kan virke litt strenge, men de er ikke det egentlig."


Nei, de er ikke diktatoriske, det bare virker sånn!

P.S. De får stenge 100 % av forumet sitt nå da, slik at ingen utenforstående får lese gullkornene deres på "kose-forumet". :lol:

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Har de forstått at de ikke er velkomne?
PostPosted: Thu Feb 23, 2006 1:15 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Har de forstått at de ikke er velkomne?
Sånn helt av seg selv?
Det må være TEMA som ikke passer.
Her er det nemlig regel at man skal holde seg til TEMA.
Skulle useriøse brukere likevel klare å utnytte forumet innenfor TEMA, så vil TEMA bli tilpasset den nye situasjonen.

Dette er ikke et forum for barnevernspropaganda.

Her diskuterer vi overgrepene. Ikke OM overgrep skjer eller er akseptable.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 23, 2006 1:18 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
De hadde en meget interessant diskusjon på sitt alternative forum. Biomor har fornuftige synspunkter. Dessverre så sørget de jo for å stenge vårt tidligere forum da de ble utestengt pga sjikane. De vil neppe komme hit for de er svært opptatt av medlemstallet på sitt (konkurrende) forum.

Jeg betrakter meg ikke som fiende av folk med andre standpunkter, men det betyr ikke at jeg synes det er greit at de sensurerer meg eller gjør meg til formynderstatens slave.

Jeg er ikke like respektløs og intolerant som de andre på det barnevernvennlige forumet. Videre synes jeg de må få lese av hjertens lyst, for jeg ønsker å utbre mitt syn.

Ingen skal få sjikanere barnevernofre på dette forumet, slik som det ble gjort (jeg var selv offer for sjofle kommentarer), men jeg synes vi må kunne diskutere fritt uten å være redd for å avvike fra "tema".

Et godt forum er avhengig av at deltagerne føler seg trygge. Det gjorde vi ikke etter at de andre infiltrerte forumet, for det ble ganske så ubehagelig. Jeg liker bare ikke tanken på å leve i en politistat, enten den har det ene eller andre fortegnet. Kommunisme og nazisme er like ille, synes nå jeg.

Skulle noen begynne med grov barnevernspropaganda på dette forumet á la påstander om at gasskamrene ikke fantes, så vil de bli utestengt, ganske enkelt. Men vi andre må få føle at vi kan diskutere fritt og være kreative. Slik kan vi lære av hverandre og utbre kunnskap.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Høyt under taket?
PostPosted: Thu Feb 23, 2006 9:55 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Hva Agrippa mest sannsynlig mente var at det ANDRE forumet stengte av store deler av sitt når de fikk motstand til sine egne meninger! Hva som var skrevet med rødt var derfra og var myntet på en GISSE. Vekommende skal etter deres mening være medlem her. Når Gisse da ba om hvilke innlegg som vedkommende hadde sakset eller hva de ellers beskyldte vedkommende for, låste de forumet! Godt ord i ett forum som var for"alle" ikke sant? Især når vi må anta at en av modene, Kystjenta, var den som stengte Trines. :evil:
Før de stengte forumet, leste jeg en del og oppfatter at AMY, MODERATOR (medlem) og Kystjenta KAN være en og samme person. Snakk om spaltet personlighet!
Kan hende det er like greitt at de stenger det hele. De er jo nesten like ekstreme som Vigrid i sin oppfattelse av oss. Opssssssssssss, blir jeg utestengt nå? Håper ikke det, jeg siterer jo bare noen i det andre forumet. :oops:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 23, 2006 10:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg foreslår at vi lar de andre seile sin egen sjø, og at vi ikke vier dem oppmerksomhet. Ellers kan det jo tenkes at de forsøker seg mot oss igjen.

*


Top
 Profile  
 
 Post subject: ...
PostPosted: Thu Feb 23, 2006 10:18 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Delvis avstengte koseforum som fremmer almenmeningen, er fullstendig uinteressante. Glem dem. De har ingen samfunnsnytte eller interesse overhode!

Skulle de komme hit og ødelegge TEMA, er det ikke noe problem å utestenge deres PC'er ved hjelp av å blokkere for deres ip-adresse...

Skulle de klare å utnytte svakheter i definisjonen av TEMA, så tilpasser jeg kun TEMA, slik at meningsløshetene de forkynner, må de gå andre steder med.

Dette forum er for å diskutere undertrykkelsen av familien, barnevernsoffer o.l. Det er ikke i det undertrykkende barnevernets "ånd".

Her skal ikke lidende, undertrykte barnevernofre bli slått i hodet med overgrepsretorikk av kyniske korttenkte systemtilbedere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 23, 2006 10:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
Jeg foreslår at vi lar de andre seile sin egen sjø, og at vi ikke vier dem oppmerksomhet. Ellers kan det jo tenkes at de forsøker seg mot oss igjen.

*



Dersom dette forumet blir like stort og lest av like mange som det gamle, så kommer de til å forsøke seg igjen uansett.

Vi hadde tusenvis av gode innlegg som gav et godt bilde av livet under barnevernet, og denne informasjonen sørget de for å få sensurert og stoppet.

Det heter seg at man skal ikke vekke en sovende bjørn, men jeg tror at selve eksistensen vår (forumet er jo åpent og tilgjengelig) vil kunne provosere dem. Spørsmålet er om vi helt skal slutte å debattere barnevernet av frykt for represalier.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Reklame for barnevernets virksomhet
PostPosted: Thu Feb 23, 2006 10:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Delvis avstengte koseforum som fremmer almenmeningen, er fullstendig uinteressante. Glem dem. De har ingen samfunnsnytte eller interesse overhode!

Skulle de komme hit og ødelegge TEMA, er det ikke noe problem å utestenge deres PC'er ved hjelp av å blokkere for deres ip-adresse...




Det de forsøker å gjøre er å frembringe suksesshistorier fra barneverninngripen for å lokke flere til å melde ifra.

Det er slik trafficking-virksomheten fungerer også. De bruker tidligere ofre, som mot betaling eller sin frihet, reiser tilbake til de landene de kom fra for å lokke med seg flere kvinner. "Suksesshistoriene" gjør at flere blir lurt til å bite på slavehandlernes jobbtilbud.

Derfor er suksesshistorier farlige. Disse historiene er jo falske og vil lokke flere ut i "uløkka".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]