It is currently Tue Apr 16, 2024 8:12 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: For mye for tidens krav.
PostPosted: Mon Feb 25, 2008 6:56 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Følgende innlegg ble publisert på nettdebatt, Tidens Krav:

---------------------------------

Jeg oppfordrer redaktøren i Tidens Krav, til å avsette journalistiske ressurser, for å opplyse oss lesere om konsekvensene av barnevernets fortreffelige “omsorgstiltak”, og “redningsaksjoner” overfor barn de tvangsfjerner fra familiene sine.

Forskning viser nettopp det vi ser et eksempel på her, men det er sjelden saken blir så åpenlys. Min drøm er en artikkelserie i Tidens Krav, hvor søkelyset settes på hvor ille det går flertallet av de barna barnevernet “redder” fra omsorgssviktsituasjoner. Vi har ikke lov å skalte og valte med mennesker liv, særlig ikke når disse menneskene er små, sårbare barn.
--------------------------------

Dette fikk stå, men jeg skrev mer, og det stod helt først: Attenåringen det her dreier seg om, ble tvangsfjernet fra familien sin som åtte-åring, og plassert på barnehjem. De som stod ansvarlige for tvangsfjerningen arbeider i dag på BUP i Kristiansund.

Her er kommentaren fra moderator i Tidens Krav:

Moderator har sett seg nødt til å slette kommentaren “Denne ungdommen ble tvangsfjernet fra familien som åtte-åring…”. Begunnelse: Moderator vurderer at bidraget kan være en tanke for person-rettet.

Gå inn her: http://www.tk.no/nyheter/article3368710.ece , og les hva Tidens Krav selv skriver om atten-åringen, og vurderer som IKKE for "personrettet". Er det outing av straffbare meritter som setter folk i gapestokken, eller kort opplysning om at de ble tvangsfjernet og plassert på barnehjem?

Jeg mener barn som ble revet vekk fra foreldrene ikke har noen grunn til å føle skam. Det er hverken dem eller deres families feil. Og de som burde føle skam, de to som ti år senere sitter på BUP, er hinsides håp: De føler ingen anger eller sorg. Langt mindre skam, tvertimot: De sitter lullet inn, i sine beskyttende, trygge kontorer, hvor ingen kan nå dem. Trygt og godt plassert, og skulle noen kritisere dem, eller enda verre nevne deres navn offentlige. Da blir de stakkarser igjen. Stakkars, stakkars, stakkars dem! De prøvde jo bare å redde et barn!!! Åååå, så vondt de har det, disse to inne i BUPs korridorer.

Jeg finner ikke de andre aviskommentarene lenger, muligens er de slettet, men det var et ras av hatske, ondskapsfulle angrep, og fordømmelse mot atten-åringen. Som jeg skrev i innlegget (det ble også tatt vekk): Alle er ansvarlig for sitt eget liv og sine egne handlinger, men en må ha lov å se hendelser i perspektiv. Det er lov å spørre seg: Hva var det som gikk galt? Ikke for å unnskylde, men for å opplyse .

Jeg spør alle journalister, alle BUP-ansatte, alle i psykiatrien: Er det noen? Noen overhodet, som kan forestille seg hva det innebærer for en åtte-åring å bli plassert på barnehjem? Fins det èn, bare èn, som kan tenkes å snakke?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 25, 2008 1:29 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Vår tid er et sort hull, når det gjelder journalistenes forståelse for overgrepene mot familiene.

Oppkonstruerte ikke-biologiske "familier" er ofte skadelige for barn. Adskillelsen fra biologiske foreldre er mer skadelig for barn enn mye vold og enda verre incest. Dette finnes det massive vitenskapelige bevis for i form av en menge forskningsresultater av høy kvalitet.

Skadene på foreldrene driter samfunnet i. Men vi som holder på med dette, hører om hvordan foreldrene utvikler alvorlige livshemmende stressrelaterte sykdommmer. Vi blir syke av det såkalte barnevernet. F.eks har ingen i min slekt fått fortettninger i årene så tidlig som meg. Angina i en alder av så vidt over 40 år, sier sitt. 20 år med trakassering fra barne"vernet", setter seg i kroppen. Men nå er det fikset på Feiringklinikken, og det såkalte barnevernet kan ikke bruke det som påskudd for å skade våre barn.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 29, 2008 7:17 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Apr 03, 2007 3:48 pm
Posts: 207
Tusen takk Athene for at du forsøkte ihvertfall.

Alle her i byen vet allerede hvem denne 18-åringen er og med den behandling han har fått av det såkallte barne"vern" og enkelte ansatte ved BUP i Kristiansund er dety nesten rart at det ikke har gått verre.

At redaktøren i TK har glemt opplysningsplikten og sitt eget regelverk er gammelt nytt,men at han i tillegg begrunner det med at det er personrettet er en vits.


Top
 Profile  
 
 Post subject: RE
PostPosted: Tue Apr 29, 2008 9:12 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg ser med sorg at nok en gutt fra barnevernet som nettopp er blitt myndig under barnefjernets toturomsorg har blitt en fare for det samfunnet han lever i, avhengig av narkotika, og en kommende bombe for de som har mishandlet han som barn. Behandling av det offentlige omsorgsvesenet er innføring i fengsel, og av et rettsvesen han nok for lengst har mistet all tillitt til. Jeg tenner et lys og håper fler vil tenne et lys og be om at han tross av all mishandling vil kunne få et menneskeverdig liv. Videre vil jeg si at propaganda fra avisen på bekostning av den nå myndige barnevernsgutten burde tenke over konsekvensen av sin "journalistiske" fremgangsmåte. Den beste protest er å boikotte Tidenes Krav, og vise at man ønsker journalastisk som er basert på sannhet og ikke propaganda fra det offentige og nøringslivet som har bygget opp et matrialistisk "velferdsamfunn" på slaveri av de som i alle tider har lidd mest. Det ville ikke forundre meg om vi her ser på forsettelsen av libenbarna fra 2 verdenskrig. Skulle gjerne vist hva saksnummer dette gjelder.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]