It is currently Fri Mar 29, 2024 1:58 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Origo.no er oppbrakt over våre innlegg
PostPosted: Fri Feb 15, 2008 9:08 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  



Origo.no er et stort debatt-system som avisene i A-pressen har satt i gang. Der har de enkelte avisene sine "soner", men private kan også opprette sine egne soner. Bjørn Erik opprettet en sone kalt "Barnevern", hvor han selv er "vert" – det er en moderator – og tok inn Arild og meg også som moderatorer.

Vi har lagt ut en god del artikler om hvordan barnevernet går frem i virkelighetens verden, det vil si opplysninger som naturligvis står i motsetning til hva den "politisk korrekte" propaganda fra myndighetene sier.

Dette har øyensynlig brakt origo i en "krisesituasjon", se beskrivelsene fra en av administratorene som kommenterer mitt spørsmål om hvorfor ingen av våre artikler lenger kommer på origos forside. Klikk inn på lenken:

Driver origo sensur uten engang å la oss få vite det?

Denne moderatoren, samt en annen person, som skriver i et innlegg om "etikk", går nokså tydelig ut med hva som er deres anliggende, nemlig å få stoppet infoen om barnevern. Kommentatoren i "etikk"-tråden er øyensynlig kjæreste av den som startet tråden, det opplyser han om i sin profil. Hun som startet tråden, ønsker at origo skal ha et "etikk-utvalg" som skal vurdere det folk skriver. Når folk går sterkt ut om at vi mangler "modenhet" og "moderasjon" og "folkeskikk", har jeg erfaring for at det vanligvis betyr at de ikke har noe å stille opp med mot selve informasjonen, derfor bombarderer de budbringeren.

De to trådene har Bjørn Erik vist til her:

Til alle medlemmene

Dette var jo naturlig, egentlig. Det var uventet for meg at arbeiderpressens nettdebatt-system i det hele tatt ville slippe myndighets-kritikere til. Og nå ser vi da, fra moderatoren: Vi som driver sonen Barnevern" har ikke benyttet vår "ytringsmulighet" slik som man ønsker. – Det er kjente toner.

Det har i grunnen forundret meg litt i de ca 15 årene jeg har beskjeftiget meg med barnevernets feilkjør og overgrep: Hvor lite som skal til fra vår side før de som sitter ved makten blir på tuppa. Det betyr kanskje at våre opplysninger ikke bare er tøys men har noe for seg, siden myndigheter og velferds-samfunnet er så redde for dem?
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 15, 2008 9:39 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Marianne skrev:

Quote:
Det betyr kanskje at våre opplysninger ikke bare er tøys men har noe for seg, siden myndigheter og velferds-samfunnet er så redde for dem?


Det er i hvert fall min erfaring at viktighet og riktighet ofte er omvendt proposjonalt med viljen til å tillate frie ytringer.

Vi ser det hele tiden - vi kveles av uvensentligheter, mens det som virkelig betyr noe blir henvist til notiser eller fullstendig oversett.

Heldigvis mener jeg å erfare at "folk flest" tørster etter å snakke om det vesentlige - i en slik grad at skavldremedia begynner å miste sitt grep om dem.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 15, 2008 2:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Inga-Alice Næss Blaha, forøvrig medlem i sonen Barnevern på origo, har skrevet dette fine innlegget til støtte for oss, og DET ligger øverst på forsiden for øyeblikket:

Barnevern siden på Origo

En utrolig oppmuntring for oss.
  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 15, 2008 7:56 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det var et sterkt og ærligt innlegg som viser den tragedien barnevernsmeldere og bedrevitere er.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]