It is currently Tue Mar 19, 2024 6:24 am



Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Press og feighet og ynkelig tilbaketog
PostPosted: Thu Dec 13, 2007 3:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Press og feighet og ynkelig tilbaketog

En Thomalie, har nå – etter å ha opptrådt svært bråkjekt i seksjonen "Plassen for nye medlemmer", etter først ha skrevet energisk på forumet om at barnevernet har gjort galt i hennes sak, og etter å ha etterlyst kontakt med andre – slettet innholdet av alle sine tråder fordi hun er blitt redd for å assosieres med oss. Hun tror vel hun er alene om å få kritikk for å ha noe med andre barnevernsofre å gjøre. Kanskje tror hun det var derfor hun tapte i fylkesnevnden; hun vet øyensynlig ikke at hvis barnevernet ikke har det å kaste seg over, så finner de på noe annet. Hun skader barnevernsofre med å stikke halen mellom benene på denne ynkelige måten. Det gjør også hennes system-naïve advokat som vil ha slettet fra nettet alt som angår henne.

Thomalie viser at hun lar seg presse til ikke å bruke sin ytringsfrihet. Hvis barnevernet, og advokater, får lov til å isolere og splitte barnevernsofre på den måten, og hvis barnevernsofre føyer seg og unnlater å informere om sakene sine og vise at de er gode og kjærlige foreldre som ikke vil skjule sitt ansikt, kommer barnevernsovergrep, mot stadig nye familier, aldri til å ta slutt.

På toppen av det hele har Thomalie den frekkhet å sende meg en melding hvor hun vil at også jeg skal slette mine innlegg i tråder hvor hun har skrevet! Nærmest på ordre fra hennes advokat! Det skulle ta seg nydelig ut hvis vi skulle bøye oss for den korrupte og kriminelle familiepolitikk som drives i Norge gjennom barnevernet og rettsapparatet!

En slik lettvint holdning til hva dette forumet representerer av innsats, ofre og engasjement, især fra Arild Holtas side, er ikke akseptabel. Forumet er ingen "fritidsbeskjeftigelse" ment til å vimse inn og ut av ettersom man finner bedre venner og vil heve seg over andre barnevernsofre. Forumet og de som skriver regelmessig her er ikke verdiløse bruk-og-kast. Man får bruke tankene isteden, før man skriver i vei, og så får man stå ved det man har skrevet. Hvis Thomalie hadde brukt tid til å lese på forumet, ville hun ha sett at også noen andre før henne har ødelagt for forumet ved å slette det de først har skrevet. Og hun ville sett Arilds sindige tilrettevisning.

Marianne Haslev Skånland  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 13, 2007 7:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Kommuneadvokatene anfører mot foreldre/slekninger av barnevernsbarn at de ikke "skjermer barna" for "konflikten de har med barnevernet" når de benytter ytringsfriheten for å opplyse om hva kommunen gjør mot dem i skjul av misbrukt taushetsplikt. Jeg har sett det i mange saker og opplevd det selv. Kommunene vil holde på i det skjulte!

Jeg har skrevet om vår barnevernssak, om øvrige krenkelser og om brutal behandling, gjennom flere år, og jeg har på forespørsel gitt intervjuer til aviser og magasiner. Dette har blitt brukt mot meg av Oslo kommune ved hver eneste korsvei. Sist ved to anledninger nå i høst.

Følgende advokater for Oslo kommune har brukt av rettens tid til å legge frem kopier av avisartikler som "bevis" mot meg:

Dag Inge Urå - gjelder saker i årene 2002 og 2003.
Pål Dalene - gjelder saker i årene 2003, 2005 og 2007.

Det skulle selvfølgelig vært innlevert politianmeldelse mot disse to. De burde vært tiltalt og straffet for menneskerettighetsbrudd, fordi min rett til å ytre meg er definert som en menneskerett etter EMK. Det er selvfølgelig ikke hyggelig å stå frem med en historie som vår. Det er imidlertid desto mer nødvendig å gjøre noe, gjøre det man kan, for å forsøke å begrense skadevirkningene av en etat som har fått for vide fullmakter, som lar prestisje gå foran sunn fornuft og et barns virkelige beste.
:twisted:


Last edited by Nina on Tue Aug 05, 2008 11:21 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 13, 2007 7:47 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Grunnloven § 100
http://www.lovdata.no/all/tl-18140517-000-006.html#100

Quote:
Ytringsfrihed bør finde Sted.

Ingen kan holdes retslig ansvarlig for at have meddelt eller modtaget Oplysninger, Ideer eller Budskab, medmindre det lader sig forsvare holdt op imod Ytringsfrihedens Begrundelse i Sandhedssøgen, Demokrati og Individets frie Meningsdannelse. Det retslige Ansvar bør være foreskrevet i Lov.

Frimodige Ytringer om Statsstyrelsen og hvilkensomhelst anden Gjenstand ere Enhver tilladte. Der kan kun sættes slige klarlig definerede Grændser for denne Ret, hvor særlig tungtveiende Hensyn gjøre det forsvarligt holdt op imod Ytringsfrihedens Begrundelser.

Forhaandscensur og andre forebyggende Forholdsregler kunne ikke benyttes, medmindre det er nødvendigt for at beskytte Børn og Unge imod skadelig Paavirkning fra levende Billeder. Brevcensur kan ei sættes i Værk uden i Anstalter.

Enhver har Ret til Indsyn i Statens og Kommunernes Akter og til at følge Forhandlingerne i Retsmøder og folkevalgte Organer. Det kan i Lov fastsættes Begrænsninger i denne Ret ud fra Hensyn til Personvern og af andre tungtveiende Grunde.

Det paaligger Statens Myndigheder at lægge Forholdene til Rette for en aaben og oplyst offentlig Samtale.


Den Europeiske Menneskerettighetskonvensjonen (EMK)
Quote:
http://lov.r-b-v.net/europakonvensjonen.htm#art10
Artikkel 10 - Ytringsfrihet

1 Enhver har rett til ytringsfrihet. Denne rett skal omfatte frihet til å ha meninger og til å motta og meddele opplysninger og ideer uten inngrep av offentlig myndighet og uten hensyn til grenser...

http://lov.r-b-v.net/europakonvensjonen.htm#art6
Artikkel 6 - Retten til en rettferdig rettergang

1 For å få avgjort sine borgerlige rettigheter og plikter eller en straffesiktelse mot seg, har enhver rett til en rettferdig og offentlig rettergang innen rimelig tid ved en uavhengig og upartisk domstol


En rett som er så partisk at den ikke tåler den ene partens ytringsfrihet, strider mot menneskerettighetene.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kurs i etikk til liten nytte
PostPosted: Fri Dec 14, 2007 5:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
Følgende advokater for Oslo kommune har brukt av rettens tid til å legge frem kopier av avisartikler som - eneste - "bevis" for min svake karakter (mon det, ja...):

Dag Inge Urå - gjelder saker i årene 2002 og 2003.


Legg merke til at fyren har kurs i etikk, tatt ved Universitetet i Oslo i 1995. Hva slags karakter fikk han på det kurset, mon tro? En slags karakter fikk han vel, men personlig karakter synes han å mangle totalt.

Det er ikke få advokater som selger seg på oppdrag for barnetraffickerne. Skikkelige advokater burde nekte å ta oppdrag for barnetraffickerne.

Og advokat Inge Urå burde kreve pengene tilbake for det etikk-kurset.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Last edited by agrippa on Fri Dec 14, 2007 6:18 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kurs i etikk
PostPosted: Fri Dec 14, 2007 5:44 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
(...) Skikkelige advokater burde nekte å ta oppdrag for barnetraffickerne.


Advokatene har jo en sentral rolle når barnerovene skal hvitvaskes i den såkalte retten.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kurs i etikk
PostPosted: Fri Dec 14, 2007 6:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Advokatene har jo en sentral rolle når barnerovene skal hvitvaskes i den såkalte retten.


Helt enig. "Retten" burde omdøpes til Uretten, og fru Justitia burde avbildes som en enøyet h*re fordi hun kun ser en side av saken, nemlig barnetraffickernes.

Advokatene som representerer barnetraffickerne burde bli tvunget til å stille i hofteholdere, kofte utringet til navle og stilletthæler. Subsidiært burde de få bøter for forakt for retten etter å ha fremsagt løgner på bestilling fra barnetrafficketaten.

Senere kunne de, både advokaten og barnetraffickkonsulenten, bli kjørt hjem av politiet - til sin faste plass på strøket.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 14, 2007 6:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Jeg mener absolutt at det er et sterkt skille mellom kommuneadvokater og andre advokater som prosederer barnevernssaker for kommunene, på den ene siden, og mer eller mindre tøysete advokater som representerer familiene, og er velmenende overfor klientene, på den andre.

Det gjør allikevel betydelig skade hvis advokater skal "håndtere og disiplinere" barnevernsofre som de har som klienter, i den hensikt å ikke fornærme retten eller barnevernet. Forhåpningen er vel at når klienten ikke gjør offentlig hvor ille de blir behandlet, så skal de fremstå som så ansvarlige, fornuftige, og skikkelige, nærmest av samme oppfatning som barnevernet selv hva angår "barns beste". Og så håper man at da skal alle erkjenne at saken mot denne klienten var en feil eller misforståelse. Så forespeiler man kanskje klientene å slippe ut av konsentrasjonsleiren mens de øvrige barnevernsofre blir igjen der inne og kan seile sin egen sjø.

De som kjenner barnevernet bedre, kan ikke være med på at det er noen farbar vei at man fortsetter å føye systemet og stole på at det konvensjonelle rettsapparatet er bra. Det er ikke bra! Det duger ikke! Og det er forargerlig at advokater skal drive på slik, mens foreldre som har tatt kampen opp, nærmest skal bli stemplet av advokater og deres håpefulle klienter som ufyselige, som noen som fortjener å være fratatt sine barn og som man må holde seg på avstand fra for å oppnå noe i sin egen sak.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kurs i etikk til liten nytte
PostPosted: Mon Dec 17, 2007 10:41 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
agrippa wrote:
Nina wrote:
Følgende advokater for Oslo kommune har brukt av rettens tid til å legge frem kopier av avisartikler som - eneste - "bevis" for min svake karakter (mon det, ja...):

Dag Inge Urå - gjelder saker i årene 2002 og 2003.


Legg merke til at fyren har kurs i etikk, tatt ved Universitetet i Oslo i 1995. Hva slags karakter fikk han på det kurset, mon tro? En slags karakter fikk han vel, men personlig karakter synes han å mangle totalt.

Det er ikke få advokater som selger seg på oppdrag for barnetraffickerne. Skikkelige advokater burde nekte å ta oppdrag for barnetraffickerne.

Og advokat Inge Urå burde kreve pengene tilbake for det etikk-kurset.

Dag Inge Urå kan i hvertfall "glede" seg over nok et mulig treff på hans navn ved Google-søk...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 19, 2007 9:56 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Greier ikke dy meg:

Når advokaten heter Urå bør det kanskje ringe ei bjelle?

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 19, 2007 10:56 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
En til: Karle Anders Øvereng, Kommuneadvokat- Mosjøen

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re:
PostPosted: Tue Mar 15, 2011 12:55 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Nina wrote:
Følgende advokater for Oslo kommune har brukt av rettens tid til å legge frem kopier av avisartikler som "bevis" mot meg:

Dag Inge Urå - gjelder saker i årene 2002 og 2003.
Pål Dalene - gjelder saker i årene 2003, 2005 og 2007.

Det skulle selvfølgelig vært innlevert politianmeldelse mot disse to. De burde vært tiltalt og straffet for menneskerettighetsbrudd, fordi min rett til å ytre meg er definert som en menneskerett etter EMK.

Det har blitt meg fortalt at Pål Dalene, kommuneadvokat i Oslo, gikk bort for et år siden. Jeg antar at flere enn meg fikk stifte bekjentskap med Dalene. Jeg kan tenke meg at han ble noen-og-femti.
Man skal ikke snakke stygt om de døde, men Dalene gjorde stor og uopprettelig skade på mange barn og familier i sin tjeneste for Oslo kommune.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Oslo tingretts største hore
PostPosted: Tue Mar 15, 2011 9:31 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
Nina wrote:
Følgende advokater for Oslo kommune har brukt av rettens tid til å legge frem kopier av avisartikler som "bevis" mot meg:

Dag Inge Urå - gjelder saker i årene 2002 og 2003.
Pål Dalene - gjelder saker i årene 2003, 2005 og 2007.

Det skulle selvfølgelig vært innlevert politianmeldelse mot disse to. De burde vært tiltalt og straffet for menneskerettighetsbrudd, fordi min rett til å ytre meg er definert som en menneskerett etter EMK.

Det har blitt meg fortalt at Pål Dalene, kommuneadvokat i Oslo, gikk bort for et år siden. Jeg antar at flere enn meg fikk stifte bekjentskap med Dalene. Jeg kan tenke meg at han ble noen-og-femti.
Man skal ikke snakke stygt om de døde, men Dalene gjorde stor og uopprettelig skade på mange barn og familier i sin tjeneste for Oslo kommune.


Pål Dalane har aldri vært kommuneadvokat i Oslo. Du mener trolig at han har vært advokat hos Kommuneadvokaten i Oslo. Her er oversikt over Oslo kommuneadvokater:

    I anledning kommuneadvokatens 50-år jubileum ble boken"50 år i skranken for Oslo" utgitt.

    Oversikt over kommuneadvokater:

    Sverre Thornes 1937-1967

    Audvar Os 1967-1982

    Per Sandvik 1982-1992

    Helge Olav Bugge 1992-1998

    Hans Bendiksby 1999-2011


Oslos nye kommuneadvokat heter Hanne Harlem og er søster av tidligere statsminister Gro Harlem Brundland.

Forøvrig er jeg enig med deg i at kommuneadvokaten har gjort "stor og uopprettelig skade på mange barn og familier i sin tjeneste for Oslo kommune". Oslos kommuneadvokat har utmerket seg i sin kamp for kommunens urett mot individets rett.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Press og feighet og ynkelig tilbaketog
PostPosted: Tue Mar 15, 2011 10:18 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jada, det er nok korrekt som du påpeker. Pål Dalene var advokat hos kommuneadvokaten.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re:
PostPosted: Thu Mar 17, 2011 9:40 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Nina wrote:
Kommuneadvokatene anfører mot foreldre/slekninger av barnevernsbarn at de ikke "skjermer barna" for "konflikten de har med barnevernet" når de benytter ytringsfriheten for å opplyse om hva kommunen gjør mot dem i skjul av misbrukt taushetsplikt. Jeg har sett det i mange saker og opplevd det selv. Kommunene vil holde på i det skjulte!


Hm... ja den er litt finurlig den der. Særlig i di tilfellene barnet er under barnevernets omsorg. Da er det jo ikke foreldrene som ikke skjermer, men barnevernet selv som ikke skjermer! :evil:

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Re:
PostPosted: Sat Mar 19, 2011 9:51 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
Nina wrote:
Kommuneadvokatene anfører mot foreldre/slekninger av barnevernsbarn at de ikke "skjermer barna" for "konflikten de har med barnevernet" når de benytter ytringsfriheten for å opplyse om hva kommunen gjør mot dem i skjul av misbrukt taushetsplikt. Jeg har sett det i mange saker og opplevd det selv. Kommunene vil holde på i det skjulte!


Hm... ja den er litt finurlig den der. Særlig i di tilfellene barnet er under barnevernets omsorg. Da er det jo ikke foreldrene som ikke skjermer, men barnevernet selv som ikke skjermer! :evil:


Det er "barnevernet" som skaper konflikter ved å kreve barna. "Barnevernet" bidrar til å skape og opprettholde konflikter.

Det vil, naturlig nok, bli en konflikt når fremmede går inn i en familie og krever barna konfiskert fordi de hevder seg å være "bekymret", især når den angivelige bekymringen ikke bygger på annet enn falske beskyldninger og kvalifisert synsing.

Man ser at frontene mellom foreldre i barnefordelingssaker hardner når "barnevernet" blir involvert. "Barnevernet" gjør vondt verre i familiekonflikter. Barna blir taperne i og med at de ofte blir tvunget ut av hjemmet og inn i fosterhjem. "Barnevernet" hevder seg å forvalte barnets beste uten at dette begrepet er definert. Barnets beste blir definert som hva "barnevernet" til enhver tid måtte mene. I de færreste tilfelle er det til barnets beste å bli skilt fra foreldrene. Likevel er dette favorittiltaket til "barnevernet". Resultatet er at altfor mange barn vansmekter i fosterhjem og blir påført en svakhet som kan prege dem resten av livet. Barna blir ofte livredde for å oppleve nye brudd. Man kan med rette si at "barnevernet" traumatiserer barna. Selv om dette sikkert gjøres i beste mening, kan det ikke rettferdiggjøres. Det er til barnets beste å vokse opp hos sine foreldre, ikke hos fremmede. Dessverre er den rådende ideologi i Norge stikk motsatt. Politikere tror at barn har det best hos fremmede. Foreldre og barn krenkes for en forskrudd forestilling.

Det burde vært flere tvangsfjerninger av politikerbarn. Hos Jens Stoltenberg er det en stadig strøm av statsråder og statssekretærer som går ut i svangerskapspermisjon. La disse levere barn til fosterhjemsindustrien. Da ville det kanskje blitt en slutt på de uendelig lidelsene som "barnevernet" helt unødig påfører barn og foreldre. La saksbehandler i "barnevernet" få treffe barna sine to ganger i året. Kanskje ville hun da få øyene opp for uretten? La kommuneadvokater og andre advokater levere fra seg barna sine hos "fosterforeldre", som mot god betaling oppfostrer andres barn.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]