It is currently Fri Mar 29, 2024 5:40 am



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Selvmord blant barnevernsoffer - Vær Varsom-plakaten
PostPosted: Wed Apr 05, 2006 9:55 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[font=Arial, sans-serif]Selvmord blant barnevernsoffer[/font]

[font=Times New Roman, serif]Det er mange selvmord blant barnevernsoffer. Tidligere var det brudd på norsk presseetikk å nevne disse. Nå er det aksept for litt mer åpenhet.[/font]

[font=Arial, sans-serif]Vær Varsom-plakaten:[/font]
Quote:
[font=Courier, monospace]Vær varsom ved omtale av selvmord og selvmordsforsøk. Unngå omtale som ikke er nødvendig for å oppfylle allmenne informasjonsbehov. Unngå beskrivelse av metode eller andre forhold som kan bidra til å utløse flere selvmordshandlinger.[/font]


[font=Times New Roman, serif]Desverre kan det være nødvendig å opplyse om selvmord. Det vitner om det såkalte barnevernet sine grusomheter.[/font]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Systematisk drap
PostPosted: Wed Sep 27, 2006 3:14 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Mitt intrykk er at barnevern med andre eks sosialkuratur og trygdekurater har slått seg sammen om å påvirke enslige forsørgere til å ta selvmord slik at de kan levere forsørgerbyrden (barn som tvangsfjernes fra enslig forsørger) til velhavende besteforeldre eller andre i deres private vennekrets. Slik jeg forstår det er dette tiltak satt i verk av vedtak fra vår politikere og regjering for å fjerne fattigdomsproblemmet...

Selv fikk jeg ofte høre setningen "men, du kan jo bare gjøre et nytt selvmordsforsøk, så går det kanskje bedre denne gang..." For du er jo psykisk ustabil... (En sening jeg kunne telle barnevernskurator gjenta i 24 ganger på en 20 minutters samtale.

I Januar 2004 ble jeg så fratatt omsorgen for mitt enste barn (født 16.03.92) og valgt å flykte til Danmark hvor jeg bodde før jeg ble gravid med min sønn. Jeg ville ikke overlevd videre kamp mot overformynderiet. Har i dag fortsatt ingen kontakt med min sønn, barneverntjenesten i Fana, Bergen har henlagt saken. Min sønn bor fortsatt hos mine foreldre som med sine løgner og penger har nå fratatt meg alt som er verdifult i mitt liv.

Lurer på om andre har tilsvarende historie.

Jeg har innhentet saksdokumentasjon fra de forskjellige etater og er i dag ferd med å skrive en bokserie som baserer seg på innhentet dokumentasjon. Her finner mamn blandt annet sort på hvit skrevet av Psykriater ved Solli nervesanatoriet under vurdering for behandling ..at det er nok til det beste for pasient og andre at hun tar et nytt suicid...

:(

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Sep 27, 2006 4:49 pm 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:57 am
Posts: 36
Såkalt barnevern driver et råkjør mot familiene. De alvorlige forhold i barnehjem, hos fosterpersoner, i politiet, på skoler, i barnehager etc ignorerer de.

De er nemlig ikke ute etter de offentlige etater. Det er den siste skansen for privatliv - familien - som skal invaderes. Koste hva det koste vil i selvmord, lidelse og sammenbrudd.

Det finnes flere 10-talls tusen barnevernsofre. Sammen kan vi stoppe maktpakket. I sammarbeid med alle som tror på frihet for individ og familie.

_________________
"Dem som aldri har gjort en feil har aldri prøvd noe nytt." (Einstein)
Fyrifora er stadig pappa i nye situasjoner.
Fariseiske "barnevernere" har glemt sine feil.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Systematisk drap
PostPosted: Fri Sep 29, 2006 11:37 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Mitt intrykk er at barnevern med andre eks sosialkuratur og trygdekurater har slått seg sammen om å påvirke enslige forsørgere til å ta selvmord slik at de kan levere forsørgerbyrden (barn som tvangsfjernes fra enslig forsørger) til velhavende besteforeldre eller andre i deres private vennekrets. Slik jeg forstår det er dette tiltak satt i verk av vedtak fra vår politikere og regjering for å fjerne fattigdomsproblemmet...

Selv fikk jeg ofte høre setningen "men, du kan jo bare gjøre et nytt selvmordsforsøk, så går det kanskje bedre denne gang..." For du er jo psykisk ustabil... (En sening jeg kunne telle barnevernskurator gjenta i 24 ganger på en 20 minutters samtale.

I Januar 2004 ble jeg så fratatt omsorgen for mitt enste barn (født 16.03.92) og valgt å flykte til Danmark hvor jeg bodde før jeg ble gravid med min sønn. Jeg ville ikke overlevd videre kamp mot overformynderiet. Har i dag fortsatt ingen kontakt med min sønn, barneverntjenesten i Fana, Bergen har henlagt saken. Min sønn bor fortsatt hos mine foreldre som med sine løgner og penger har nå fratatt meg alt som er verdifult i mitt liv.


Dette var rystende lesning. En slik "løsning" på "fattigdomsproblemet" minner om Hitlers endelige løsning på "jødeproblemet". Det er forferdelig at man skal kunne frata foreldre barn for så å gi dem til andre. Dersom sosialkuratoren virkelig har oppmuntret til selvmord, så må han/hun selv være syk, alternativt komplett empatiløs og fullstendig uegnet til stillingen.

Jeg er glad du har flyttet til Danmark selv om det betyr at du har mistet kontakt med ditt eldste barn. Det er i det hele tatt utrolig hva mennesker kan gjøre mot hverandre. Det har blitt populært å stemple mennesker som psykisk syke for deretter å frata dem deres mest grunnleggende rettigheter. Nazismen lever i beste velbefinnende i Fana, Norge virker det som. Den bare kalles noe annet...

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]