It is currently Wed Apr 24, 2024 9:04 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Klage på lang saksbehandling | Husransakelsen 1/3-05
PostPosted: Wed Mar 29, 2006 5:00 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Klage på lang saksbehandling
En del har fått med seg at vi hadde politirazzia 1/3-05. Personen bak var politiinspektør Kristin Elnæs - i dette tifellet barnevernets nyttige idiot. Razziaen og beslaget av PC, skanner, to skrivere mm var på bakgrunn av skriftlig kritikk/plakater mot såkalt barnevern og personer tilknyttet respektive. (Sosialleder Venke Abel og fagleder Anne Lise Bangsund i Vefsn). Rune Fardal har forlengst fått dokumentert lovligheten i å kritisere såkalte barnevernere offentlig med både navn og bilde. Både hos statsadvokat, justisdepartement, personvernnemnda og datatilsynet.

Å hindre ytringsfriheten (Grunnloven § 100 og Personopplysningsloven § 7, jfr "opinionsdannende" nederst) med slike midler, er dramatisk i et påstått fritt land.


Klagen
Nå har jeg sendt klage til politimesteren og statsadvokaten. Dette på bakgrunn av lang saksgang. Dette bryter etter min mening med Artikkel 6 i Den Europeiske Menneskerettskonvensjonen.

Når politiet og statsadvokaten sørger for henleggelse av åpenbar galskap fra polititjenestemenn, så bruker de ca en måned. (Se min anmeldelse av Osheim som framsatte groteske beskyldte om meg overfor barnevernet. I følge Osheim kunne jeg finne på å drepe hele min familie.) Det er altså en hårreisende forskjellsbehandling.

Å hindre ytringsfriheten er også brudd på menneskerettighetene. (Artikkel 10)

I artikkel 8 står det at vi har rett til respekt for privatliv, hjem og familieliv.

I tillegsprotokoll artikkel 1 står det at vi skal kunne nyte vår eiendom i fred. Det er jo litt vanskelig å nyte datautstyr, scanner og skriver når dette befinner seg som beslag hos politiet.

Etter min mening er de involverte lovbrytere som begår brudd mot menneskerettigheter. De forsøpler vårt liv gjennom de groveste angrep på vårt privatliv.

Den eneste måten å få slutt på slike overgrep er at de involverte blir gjort ansvarlige for sine handlinger. Å gi offentlig ansatte immunitet, er en forkastelig praksis. Det fremmer overgrep hos personer med makt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Svaret fra NORDLAND STATSADVOKATEMBETER
PostPosted: Thu Apr 06, 2006 11:59 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Svaret fra NORDLAND STATSADVOKATEMBETER - avskrift av brev til Helgeland politidistrikt.


Statsadvokaten wrote:
PÅTEGNINGSARK


KLAGE FRA ARILD HOLTA - SAK BES INNSENDT

Sendes Helgeland politidistrikt, Postboks 570, 8651 Mosjøen, under henvisning til vedlagte klage av 29. mars 2006 fra Arild Holta. Klagen bes lagt ved sakens dokumenter og deretter innsendt med politiets merknader.


Nordland statsadvokatembeter, 4. april 2006

Erna Johansen
bem


Kopi:
Arild Holta,...


Dette tyder i det minste på at saken ikke blir utsatt på ubestemt tid. Raskere kan de ikke reagere. :wink:

Her i distriktet har vi blant Norges tregeste postganger. Postgang + foreløpig saksgang = 5 dager. Da tar de det hele seriøst så langt.

Så spørs det hvilke bortforklaringer og annet de forsøker seg med derpå. I verste fall blir det fortgang i å få en rettsak mot meg for å få meg dømt. Det blir i så fall en spennende og interessant opplevelse. I beste fall henlegges det hurtig.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Saken er også nevnt her
PostPosted: Thu Apr 06, 2006 12:08 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[font=Arial, sans-serif]Saken er også beskrevet nærmere her (link).[/font]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]