It is currently Thu Apr 18, 2024 7:35 pm



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Merkverdig mail innløpt hos meg
PostPosted: Fri Apr 20, 2007 1:59 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Merkverdig mail innløpt hos meg den 20.04.07
Se nederst

Jeg aner ikke hvem denne personen Trude Pettersen er. Litt pussig er det jo å motta en oppfordring til at jeg bør slutte meg til statsfeminister og barnevernere! Særlig mye om meg kan hun neppe vite, ettersom hun tror at min virksomhet angående barnevern er en uselvstendig tilslutning eller støtte til den ene eller den andre gruppering.

Wikipedia er øyensynlig Pettersens autoritative kilde til informasjon. Holta og Fardal er "lavpannede barnevernsklienter" som mobber "forskere" (hvilke forskere da, mon tro?) og ikke er med på "the winning team". Å utelukkes fra Wikipedia er vel i realiteten en æresbevisning, synes jeg. Samme sort sensur-aksjoner fra Wikipedias side foregikk i den svenske for noen år siden, blant annet når folk fra nkmr skrev inn opplysninger om barnevern og foster"hjem".

Mer alvorlig enn tullet om Arild og Rune er naturligvis den måten hun ser ned på barnevernsofre på. Hun mener vel at jeg er potensielt hevet over barnevernsklienter, da, og bør slutte meg til "forskerne". Hun bruker den av mine mailadresser som hører under universitetet, men det er vel fordi den er den eneste man kan finne frem til lett idet den ligger ute på universitetets nettsider.

Med slik tankegang ute blant folk, er det ikke rart det blir mange overgrep mot familier, støttet av sånne aggressive selvhevdere. Å snakke om hets og trakassering når hun selv har det synet hun har på mennesker ..... Jeg føler meg forholdsvis vel ved å ikke være med i det man vel bedre kunne kalle "den fremfusende horde som meier ned ulykkelige ofre på sin vei".

Marianne

************************
Date: Fri, 20 Apr 2007 00:14:47 +0200
From: "T. Pettersen" <pettersen.t@gmail.com>
To: marianne.skanland ...
Subject: Bygdetullinger

Hvordan kan du støtte en gruppe bygdetullinger og barnevernsklienter som Rune Fardal, Arild Holta & co.? Er ikke det de holder på med forkastelig, med hets og trakassering av bl.a. forskere og alle mulige folk de ikke liker? Hva med deres ekstreme kvinnefiendtlige holdninger?

Den internettsiden Rune Fardal har satt opp er så patetisk og taperslig at man må bare le. Og Arild Holta, mannen som ikke tåler at noen mener noe annet enn ham, ville blitt en fin diktator hvis han ikke hadde vært en stusslig sosialklient med alt for mye fritid.

Fardal og Holta har for øvrig begge nylig blitt utestengt fra Wikipedia på grunn av hetskampanjen sin. Er det sånne du vil være på lag med?

Bli med på vinnerlaget og ta klar avstand fra den lavpannede hetskampanjen og kvinnefiendtligheten folk som Fardal & Holta står for. De har uansett ingen injurierende kraft.

Trude Pettersen
************************

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 20, 2007 7:59 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Det er nok "akademikeren" i deg som skal frelses her.

Jeg kjenner godt argumentasjonen fra mitt eget liv: "du som er så intelligent må da forstå at de du omgåes ikke holder mål -i våre øyne".

Det får meg til å tenke på alle de som leste Bjørneboe da de var unge, og ikke forstår at de er blitt nettopp "formyndermennesker".

Av og til kunne jeg ønske at noen slapp en atombombe i hodet på oss...

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Merkverdig mail innløpt hos meg
PostPosted: Fri Apr 20, 2007 8:31 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Quote:
************************
Date: Fri, 20 Apr 2007 00:14:47 +0200
From: "T. Pettersen" <pettersen.t@gmail.com>
To: marianne.skanland ...
Subject: Bygdetullinger

Hvordan kan du støtte en gruppe bygdetullinger og barnevernsklienter som Rune Fardal, Arild Holta & co.?


Er det noen som er bygdetullinger så må det være de ansatte i "barnevernet". De fleste i barnevernet kommer fra bygdene. I barnevernet blir de tilbudt gode og trygge arbeidsplasser som de neppe vil klare å finne andre steder. Alternativet ville vært kasserer på Rema.

"Barnevernsklienter" kan alle bli dersom man er så uheldig å bli utsatt for en falsk anmeldelse. Barnevernet tar alle det kan få tak. Norske familier bør nesten ha fast ansatt advokat for å ha sjanse til å unnslippe.

Quote:
Er ikke det de holder på med forkastelig, med hets og trakassering av bl.a. forskere og alle mulige folk de ikke liker?


Det er det såkalte "barnevernets" virksomhet som er forkastelig. Norske familier skal ha seg frabedt barnevernets slibrige granskning av privatlivet. De barnevernstuppene som blir navngitt er kriminelle, selv om de gjemmer seg bak den udemokratiske barnevernsloven, som legitimerer bortføringer, husinkvisisjoner, personforfølgelse med mer. "Forskerne" er skruller som den halvstuderte røver'n Kari Killén som innbiller seg at hun har noe å fare med. Sånne tullebukker blir tatt seriøst av det middelmådige miljøet i barnevernet hvor det å kunne skrive rett regnes som en stor bragd. Det er barnevernerne som hetser barn og foreldre og de gjør det med stor innlevelse. Lange, fyldige rapporter skrives som om det dreide seg om "norsk stil" (skrevet av tilnærmet analfabeter).

Quote:
Hva med deres ekstreme kvinnefiendtlige holdninger?


Arild Holta viser kvinnene på forumet stor respekt. Han er også en en-kvinnes mann, i motsetning til mange av gubbene i barnevernet som setter igang det ene kullet etter det andre.

Quote:
Den internettsiden Rune Fardal har satt opp er så patetisk og taperslig at man må bare le.


Bare le hyene-latteren din, Trude Pettersen. Listene er en genistrek, og alle barnevernskvinnene hausser seg opp av opphisselse av at skikkelige folk ikke ønsker å bli deres objekter. Det er nesten morsomt hvor ekstremt opphissede barnevernskvinnene blir av at ikke alle bøyer seg i støvet for dem.


Quote:
Og Arild Holta, mannen som ikke tåler at noen mener noe annet enn ham, ville blitt en fin diktator hvis han ikke hadde vært en stusslig sosialklient med alt for mye fritid.


Arild Holta har forståelig nok ikke mye til overs for barnevernstøv etter å ha blitt trakassert og personforfulgt i nærmere 20 år. Han har kjempet en heroisk kamp mot overmakten, og han er betraktelig klokere enn de ansatte i det såkalte "barnevernet". Det er tantene i barnevernet som har for mye fritid der de forfølger foreldre og river ned plakater som de ikke liker. Hverken Lise Bangsund eller Venke Abel tåler andre meninger enn sine egne. Derfor er Arild Holta blitt utsatt for falske anmeldelser en rekke ganger. Politiet henlegger men maktpampene i Vefsn kommune skriker om lovendring for å beskytte sine liderlige maktkåte ansatte, som går på hjemmebesøk med glidelåsen på genseren trukket ned til navlen.

Quote:
Fardal og Holta har for øvrig begge nylig blitt utestengt fra Wikipedia på grunn av hetskampanjen sin. Er det sånne du vil være på lag med?


Wikipedia er et venstrevridd foretagende som bare tolererer sosialistisk oppgulp. Å bli ekskludert derfra må regnes som en hedersbetegnelse.

Quote:
Bli med på vinnerlaget og ta klar avstand fra den lavpannede hetskampanjen og kvinnefiendtligheten folk som Fardal & Holta står for.


Jeg synes du er morsom. Å kalle "barnevernere" og deres lakeier for vinnere er nokså diametralt motsatt av realitetene. Barnevernet og deres taperkultur har jeg langt oppe i halsen. La gå at disse kyniske menneskehandlerne tjener grovt med gryn på slavegeskjeften sin, men dette er blodpenger tjent på uskyldige barn og deres foreldre.

Quote:
De har uansett ingen injurierende kraft.


Hvorfor er alle barnevernsførkjene da så hysteriske over at de er navngitt på lister? Hvorfor driver herskerne i Vefsn kommune og foreslår lovendring for å forby foreldre å advare mot avskummet i Vefsn barneverntjeneste? Hvorfor alt dette hvis Arild Holta likevel ikke har injurierende kraft? Nå kan Arild Holta føre sannhetsbevis for alt han har fremsagt. Dette i motsetning til "barnevernet" som ikke kan bevise noe som helst av alle de løgnaktige påstandene de kommer med om barn og foreldre. Men det behøves da heller ikke, for den korrrupte Fylkesnenvden krever ingen dokumentasjon utover skriblingen til psykotiske barnevern-psykologer for å dømme i familienes disfavør.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Last edited by agrippa on Fri Apr 20, 2007 9:24 am, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Brev fra en innsider
PostPosted: Fri Apr 20, 2007 8:32 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Dette er tydeligvis en som sitter på oppdatert informasjon, nemlig at Rune Fardal og Arild Holta er blitt utestengt fra Wikipedia. De eneste som følger med på sånt er folk som jobber i systemet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 20, 2007 9:16 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg opplever ikke kvinne-forakt eller kvinne-diskriminering hverken fra Arild, Rune eller andre menn som deltar i vår type arbeid og som jeg har kontakt med.

Når det gjelder "listene", er det fra starten Mona Lygres og Åge Simonsens idé å publisere noe sånt. All heder til Rune Fardal, som var den eneste på det tidspunktet som hadde egen nettside og som sporty påtok seg å legge listene ut. Han har også stått fast og hatt mye arbeid med å ikke la seg skremme og sjikanere til taushet.

Hva angår Runes syn på kvinner, informerer han dem som vil høre om at hans hensikt med å legge ut artikler om kvinner som ikke bare er honning og fløte, er å balansere i noen grad nettopp erke-feminismen, som i sine mest outrerte former har en tendens til å opptre som svenske ROKS og Eva Lundgren, som jo da hevder at alle menn er pedofile svin som opererer med sataniske ringer og slakter spebarn. – Selv hvis man skulle være uenig i hans oppfatning av menn/kvinner, vold osv, fins det vel viktigere ting å gjøre enn å stresse med stats-feminisme?

Både Rune og en del andre som skriver mot barnevernets overgrep, er primært kommet inn i dette arbeidet fra barnefordelings-konflikter. Like mange kvinner kontakter oss om barnefordelings-konflikter som menn. Da er det ikke å vente at disse personene, som selv føler konflikter med sine ex-er sterkt, plutselig skal holde opp å føle/mene at de er blitt urettferdig behandlet. Men vi som konsentrerer vår innsats om å prøve å stoppe barneverns-overgrepene, sier jo til hver eneste en at vårt anliggende ikke er å ta stilling mellom foreldre, men å få barnevernet vekk også fra barnefordelings-konflikter.

At denne Trude Pettersen skulle være noen erfaren myndighetsperson, har jeg liten tro på, Rinna. Hun virker naïv og slett ikke informert. At hun kan være en troskyldig barneverner eller ditto politisk ivrig ungdom, kan jeg derimot gjerne tro.
  

   

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Merkverdig mail innløpt hos meg
PostPosted: Fri Apr 20, 2007 9:38 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
[b][size=16][color=indigo]Merkverdig mail innløpt hos meg den 20.04.07
Bli med på vinnerlaget og ta klar avstand fra den lavpannede hetskampanjen og kvinnefiendtligheten folk som Fardal & Holta står for. De har uansett ingen injurierende kraft.

Trude Pettersen
************************


Ad: Lavpannet

Jeg kan vanskelig tenke meg en beskrivelse som passer bedre på barnevernerne enn nettopp "lavpannet".

Trude Pettersen har med sin e-mail gitt en god beskrivelse av "barnevernet" som bedriver hets mot barn og foreldre.

Hun kan meget godt være en myndighetsperson, for jeg tror ikke det er særlig grad av modenhet som preger toppledelsen innen det såkalte barnevernet.

Trude Pettersen sjikanerer sosialklienter ved å kalle dem "stusselige". Barnevernsklienter har hun heller ikke meget til overs for.

Da skal hun vite at ingen er barnevernsklient på fullstendig frivillig basis. Foreldre kjemper med nebb og klør for å unngå å bli barnevernsklienter. Det er en stusselig og trist tilværelse å leve under "barnevernet". Derfor vil jeg da også ha barnevernsloven opphevet og barnevernet nedlagt.

Trude Pettersen bør ta avstand fra taper-kulturen som preger barnevernet, og støtte ekte vinnere som ikke trenger krykker fra barnevernet for å stå oppreist.

Personlig tror jeg ikke taperne i barnevernet vil klare seg særlig bra uten de skjermede arbeidsplassene i barnevernet, men da kan de ihvertfall leve med bedre samvittighet og barn og foreldre kan leve i frihet istedenfor å bli knuget av barnevernets lenker.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 20, 2007 10:28 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
    
Mail fra Rune Fardal til Trude Pettersen

Rune har gitt tillatelse til at jeg legger ut her en mail han har sendt til Trude Pettersen, som skriver om ham:

***************************************
Fra: rune@fardal.no
Emne: Ingen injurierende kraft...
Dato: 20. april 2007 10.26.36 GMT+02:00
Til: pettersen.t@gmail.com


Hei Trude Pettersen

Du skriver i en mail til Marianne Skånland følgende::

" Hvordan kan du støtte en gruppe bygdetullinger og barnevernsklienter som Rune Fardal, Arild Holta & co.? Er ikke det de holder på med forkastelig, med hets og trakassering av bl.a. forskere og alle mulige folk de ikke liker? Hva med deres ekstreme kvinnefiendtlige holdninger?

Den internettsiden Rune Fardal har satt opp er så patetisk og taperslig at man må bare le. Og Arild Holta, mannen som ikke tåler at noen mener noe annet enn ham, ville blitt en fin diktator hvis han ikke hadde vært en stusslig sosialklient med alt for mye fritid.

Fardal og Holta har for øvrig begge nylig blitt utestengt fra Wikipedia på grunn av hetskampanjen sin. Er det sånne du vil være på lag med?

Bli med på vinnerlaget og ta klar avstand fra den lavpannede hetskampanjen og kvinnefiendtligheten folk som Fardal & Holta står for. De har uansett ingen injurierende kraft. "



Siden du i ren frustrasjon velger å sende mailen over, så er det all grunn til å anta at undertegnede faktisk har injurierende kraft. Om ikke annet så på deg! Hvorfor skulle du ellers la din frustrasjon komme til syne på en slik måte?

Nå bor jeg ikke i en bygd, men i Bergen. Mulig du ser på den som en bygd, men det gjør ikke jeg. Dermed burde du brukt ordet bytulling og ikke bygdetullig. For øvrig må jeg i all beskjedenhet tilføye at det er ytringsfrihet i Norge og at du som andre kan få si hva du vil. Jeg ville selv ikke kalt noen for verken bygdetulling eller bytulling da slike utrykk neppe har injurierende kraft og heller sier en del om brukerens frustrasjon og lave refleksjonsnivå.

Videre har undertegnede aldri vært i befatning med barnevernet så din påstand om at jeg skulle være barnevernsklient, synes bygge på din persepsjon om at alle som har et samfunnskritisk engasjement (mot barnevernet) er barnevernsklienter. Dette kan lett fremstå som heller forutinntatt.

Jeg ser du beskriver Holta som en sosialklient, og antar med det at du ser ned på han og alle andre sosialklineter også. Jeg må si at det er et skjemmende og nedverdigende, for ikke si stigmatisrende syn på andre mennesker du legger for en dag. Utrykk som sosialklient, diktator, barnevernsklient, bygdetylling osv vitner om en kvinne (deg Trude) som ikke har saklige argumenter mot meninger du ikke deler. Du bruker så denne usakligheten mot mennesker du oppfatter har en lavere klasse enn deg selv.

Jeg respekterer deg for at du ikke er enig med alle de tusenvis av mennesker som mener barnevernet i sin nåværende form ikke er til barnas beste. Men jeg respekterer deg ikke for måten du i din retorikk synes å fremstå som mer grandios en de du bevist tråkker på med dine , etter min mening, litt umodne utrykk!

At en av de nettsidene jeg redigerer er “patetisk og taperslig” er igjen din persepsjon av de inntrykk du, i ditt liv bygger dine vurderinger på. Andre mennesker beskriver ukentlig i mail at de har nytte av disse sidene. Det er i vårt komplekse samfunn vanskelig å gjøre alle til lags!

Likeledes kan jeg ikke unngå å legge merke til at du har registrert at undertegnede er utestengt fra å redigere på wikipedia. Har ikke noen grunn til å benekte det, men heller henvise deg til historikken på det innlegget om “Gruppen til familien selvstendige rett” som jeg i sin tid opprettet, men som en av “ambasadørene” på wikipedia selv har forvrengt til personangrep på meg. Da jeg prøvde å tilbakestille den artikkelen til det opprinnelige ble jeg utestengt! Vel, jeg tar det ikke så tungt. Spesielt ikke da jeg fant ut hvem denne “ambasadøren” var!Det er mer alvorlig for wikipedia som prøver å fremstå som om ytringsfrihet er viktig for dem.

Interessant er det, at for å finne de opplysningene du beskriver, faktisk må bruke mye tid på slike lavpannede personer som meg. Har du tenkt på hvorfor du sitter timesvis på PC og leter etter opplysninger, leser på mine sider og scanner wikipedia? Burde ikke du og ditt “vinnerlang” være beskjeftiget med andre enn sosialklienter og lavpannede bygdetullinger? Eller er det slik at “like barn leker best”?

Videre kan det være interessant å se på dine påstander om “kvinnefiendtligheten” du tilskriver meg. Antar det har sammenheng med at det på sidene finnes artikler og klipp som viser at menn og kvinner egentlig er svært like, men at jeg grunnet den ubalanse media ofte presenterer setter fokus på en del kvinners avvikende adferd.

Jeg skriver da også utrykkelig:

“Under følger en del artikler som er kun ment til å vise/få frem den skjevhet, mange menn opplever, i de fleste norske media. Begge kjønn har selvfølgelig både positive og negative sider, noe norsk likestillingsdebatt ikke synes å reflektere særlig godt! “

Jeg har forståelse for at dette av deg med din ballast kan persiperes som du gjør, og tar meg ikke nær av det. Det er din fulle rett til å gi utrykk for dine meninger. Hadde jeg tatt meg nær av det ville jeg raskt avslørt hvem du er, for det er ihht de gule sider bare 31 personer i Norge som heter Trude Pettersen! Men du interesserer meg ikke, slik du interesserer deg for meg.

Jeg kan leve med at slike som deg i sin villfarelse tror at de blir tatt på alvor med å karakterisere undertegnede som lavpannet, patetisk og taperslig bygdetulling!

Dersom det du skriver er representativt for det du kaller “vinnerlaget” ditt, tror jeg at jeg det kan bli et lite lag!! For ordens skyld vil jeg si at jeg ikke har noe imot personene du kaler “forskere og alle mulige folk”. Derimot er jeg som mange andre i dette land kritiske til disse “forskere og alle mulige folk” sitt faglige virke. Faktisk kan de du kaller “forskere og alle mulige folk” ha gjort positive ting også, jeg fokuserer imidlertid på de gale beslutninger og vurderinger sde har gjort. Og i motsetning til deg ser jeg ikke verden i svart hvit, men i grått! Vi benytter ukonvensjonelle metoder, akkurat slik du gjør i din karakterestikk av undertegnedes evnenivå.

Så ber jeg til slutt om unnskyldning om du oppfatter dette svaret som “litt” sarkastisk.....jeg kunne ikke dy meg, men hva kan du vente fra en lavpannet sosial taper av en bygdetulling???

Ha en fortsatt fin dag... for det skal jeg!


Rune Fardal

***************************************

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 20, 2007 2:15 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
    

Rune Fardal wrote:
Så ber jeg til slutt om unnskyldning om du oppfatter dette svaret som “litt” sarkastisk.....jeg kunne ikke dy meg, men hva kan du vente fra en lavpannet sosial taper av en bygdetulling???

Ha en fortsatt fin dag... for det skal jeg!


Rune Fardal

***************************************

  


Du kunne ha lagt til at heller ikke Trude Pettersen har særlig injuriende kraft, selv om hun sender avsted en kraftsalve med forulempelser. Etter å ha blitt trakassert av barnevernet tror jeg de fleste foreldrene her er blitt temmelig immune og knapt hever et øyenbryn over det som kommer fra den kanten.

Det å karakterisere barnevernerne som vinnere faller på sin egen urimelighet.

Her er mitt inntrykk av den jevne barneverner: 1Q=)

Og her er barnevernsadvokatene og barnevernspsykologene: §-)

Her er eksempel på lavpannet bygdetulling.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 20, 2007 5:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Ikke uventet hevder nå Pettersen at jeg er uredelig fordi jeg publiserer det hun skriver til meg. Hun doserer meg om at alt det hun skrev er så helt privat, og belærer meg om at jeg burde være åpen for "refleksjon" - -

Det ser ut til å være helt i barneverns-stilen: Alt skal være så konfidensielt så konfidensielt, og det hun skrev til meg, var helt privat, må vite. Jaha ja, privat utskjelling altså, fra et for meg ukjent menneske og til min universitets-mailadresse. Hun mener også å ha krav på at jeg skal stå til rette og svare på hennes "spørsmål" (noe reelt spørsmål er det imidlertid ikke).

Når hun skriver om "massiv hets av folk som gjør jobben sin", tyder det vel på at hun er en barneverner eller barnevernslakei. Ja, som gjør jobben med å sprenge familier og ødelegge barns liv da formodentlig.

Som det er, har jeg jo faktisk foretatt adskillig refleksjon i de 13-14 årene jeg har drevet aktivt med dette. Blant annet har jeg reflektert over både barnevernere og opphissede feminister og deres respektive skadeverk. Den feminisme som rir oss i dag, er kvinnesakens største nederlag. Og barnevernet vet vi jo hva er.

:roll:

Her er hennes nye irettesettelse:

**********************************
From: "T. Pettersen" <pettersen.t@gmail.com>
To: marianne.skanland@lili.uib.no
Subject: Re: Bygdetullinger

Det er uredelig opptreden av deg å legge private brev ut på nettet uten tillatelse. Dette var en personlig henvendelse til deg. I og med at du faktisk har en utdannelse og jobber på universitetet gikk jeg ut fra at du kanskje ville være åpen for refleksjon over hva de folka du støtter holder på med, og om det noe som du kan eller bør støtte. Du har ikke engang svart på det jeg spurte deg om, nemlig om det er greit med slik massiv hets av folk som gjør jobben sin eller med slike kvinnediskriminerende holdninger disse folka legger for dagen.

TP
**********************************

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uredelig
PostPosted: Fri Apr 20, 2007 5:23 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:32 pm
Posts: 78
Location: Oslo
Quote:
Det er uredelig opptreden av deg å legge private brev ut på nettet uten tillatelse.


Er den noen som er urdelig her må det være denne Fr.Trude Pettersen som sender privat mail til MH Skånland, syntes ikke hun skal trenge seg inn i privatlivets fred.
Forøvrig så virker denne damen tilbakestående, hun har ivertfall et dårlig vokabulær
Quote:
Bygdetullinger, lavpannet og sjikanerer sosialklienter ved å kalle dem "stusselige".


Nei, hvor mye tid skal vi bruke på denne dumme TRUDE PETTERSEN, men forresten, vi trenger litt humor, så Trude Pettersen fortsett, med de dumme utsagnene dine.
Send et bilde og cvèn din til MH Skånland så vi får se hvem du er, du som vet så meget bedre enn andre.

_________________
Carpe Diem


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 20, 2007 5:51 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:38 pm
Posts: 3
Location: Bergen
On 20-04-07 18:07, "T. Pettersen" <pettersen.t@gmail.com> wrote:

Jeg er sjokkert over at du har fått tak i dette brevet som var et privat brev til Marianne Skånland og ikke et brev til deg!



Kjære Trude Pettersen!

Du sender sjikanøse mailer til en professor ved universitetet, på dennes offentlige mail. Du tar deg den frihet å komme med så banale påstander og trakasserende utrykk fordi du mener undertegnede og Holta trakasserer andre!

Hvem gir deg rett til å sjikanere andre mennesker på en tredjeparts mailadresse? Hvem er du som opphøyer deg til noe bedre enn en sosialklient? Ser du ikke selv at du latterlig gjør deg selv i alles syn? Det er farlig å kaste stein i vannet om du tror det ikke danner seg ringer i vannet! Særlig på internett.

Internett er et åpent media. Det var ikke noe i mailen til Skånland som tilsa at du ønsket dette privat. Jeg forstår godt at du ikke ville at dette avslørt, for hvem vil vel avsløre seg selv som så fullstendig uten sosiale antenner!

Når du er sjokkert over at jeg har fått tak i dette brevet, så kan jeg opplyse deg om at det beste forsvar mot de som vil drive sin sjikane og trakassering i det skjulte, er å offentliggjøre dem for all verden!

Får håpe sjokket ditt ikke setter varige traumatiske spor i din sarte sjel. Tusenvis av barnevernsofre har ikke vært like heldige, særlig ikke de som tok sine egne liv , eller de som ble drept mens de var i barnevernets varetekt!

Jeg er sjokkert over at slike som du i det hele tatt tør ytre seg, for konsekvensen av å stikke nesa frem med slike ytringer du står for, blir nok vanskelig for deg å håndtere!


Tør du gi deg selv tilkjenne eller vil du leve din anonyme tilværelse videre...

Jeg ringer deg senere når jeg får tid!



Rune Fardal

_________________
Livet leves forlengs, men forståes baklengs

http://www.likestilling.com


Top
 Profile  
 
 Post subject: Trude Pettersen
PostPosted: Fri Apr 20, 2007 5:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
 

Quote:
From: "T. Pettersen" <pettersen.t@gmail.com>
To: marianne.skanland@lili.uib.no
Subject: Re: Bygdetullinger

Det er uredelig opptreden av deg å legge private brev ut på nettet uten tillatelse. Dette var en personlig henvendelse til deg. I og med at du faktisk har en utdannelse og jobber på universitetet gikk jeg ut fra at du kanskje ville være åpen for refleksjon over hva de folka du støtter holder på med, og om det noe som du kan eller bør støtte. Du har ikke engang svart på det jeg spurte deg om, nemlig om det er greit med slik massiv hets av folk som gjør jobben sin eller med slike kvinnediskriminerende holdninger disse folka legger for dagen.

TP


Trude Pettersen irettesetter deg akkurat som om du skulle være en ulydig unge. Det er slik barnevernerne har for vane å behandle foreldre.

Hun sammenligner ditt professorat med fratrekks-utdannelsen til barnevernerne.

Dessuten stiller hun like skjeve spørsmål som Oddvar Stenstrøm i TV2-programmet "Holmgang".

Når det gjelder kvinnediskriminering så er det ingen som driver grovere kvinnediskriminering enn barnevernerne, som kommer inn på fødestuen og stjeler nyfødte barn eller pålegger barselskvinner krenkende og nedverdigende barnevernstiltak.

Til slutt vil jeg anføre at Trude Pettersen har et vulgært sprog. Typisk barneverner, med andre ord.

Quote:
On 20-04-07 18:07, "T. Pettersen" <pettersen.t@gmail.com> wrote:

Jeg er sjokkert over at du har fått tak i dette brevet som var et privat brev til Marianne Skånland og ikke et brev til deg!


Journalnotat 20. april 2007:

Trude Pettersen (TP) store frustrasjon over å bli avvist av professor Marianne Skånland er en indikasjon på at man bør sterkt vurdere en grundig utredning med sikte på å avdekke alvorlige personlighetsavvik. TP er sårbar og har møtt lite motstand opp gjennom årene, noe som har gjort henne umoden og lite forberedt på livets realiteter. Hennes sjokkartede reaksjon på at professoren ikke degget med henne men behandlet henne som et voksent menneske som kan stilles til ansvar for sine handlinger, indikerer at TP trenger tett oppfølging i de påfølgende ukene for å pleie sine sår. Jeg vil anbefale en akuttplassering på Sandviken sykehus i Bergen. Bare ved å skjermes fra omgivelsene vil hun få ro til å stresse ned og slutte å hyperventilere. Ytterligere brevskrivning frarådes på det sterkeste for å skjerme pasienten mot flere sjokk.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Last edited by agrippa on Fri Apr 20, 2007 6:47 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 20, 2007 6:40 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mine kvinneundertrykkende holdninger kan man jo forsøke dokumentere.

Ikke tror jeg at kvinnene er noen ynkelige svake vesen som ikke kan forvirklige seg uten statstøtte, kvoteringer og menns velsignelse.

Jeg synes jo det er merkelig at påståtte feminister står for en så kvinneundertrykkende tenkning! Holdninger som "jeg er flink og sterk - kan du hjelpe lille meg" er ikke akkurat rasjonelle.

- Mamma, stat, gi meg penger så jeg kan forvirklige meg og flytt mannfolkene jeg ikke klarer med.

Det høres da ikke ut som om slike kvinner er like dyktige som menn.

Hvorfor roper likestillingsekstremistene på arbeidsplasser, i stedet for å skape dem? Hvorfor roper de på hjelp, istedet for å hjelpe seg?

Normale kvinner, er derimot dyktige.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 25, 2007 7:40 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:53 am
Posts: 90
Det er flere kvinner enn menn i den gruppen av foreldre som Arild er med og hjelper. Jeg tror det er flere kvinner i oppropet også. Men det er absolutt begge kjønn. Og barna som tas av bv er jo av begge kjønn.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]