It is currently Thu Apr 18, 2024 11:05 am



Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Bergen kommune klaget til dansk datatilsyn
PostPosted: Sun Apr 22, 2007 2:36 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]Datatilsynet i Danmark har sett på virksomheten vår[/face]

Jeg har fått tilsendt fem dokument. Legger dem ut.

  1. Brev til meg.
  2. Svar bergen kommune
  3. Svar bergen kommune - ark 2
  4. Vedlegg
  5. Vedlegg 2

Vi har jo rukket å bli internasjonale på et godt år, med medlemmer fra flere land og kontakter i enda flere. Serveren vår er i det store utland. Lykkes man ikke ta oss i Norge, så frister man lykken i et annet land. Men det gikk ikke som ønsket...

R-b-v fortsetter uten noen krav om endring.

Grethe Skønberg, Fana barneverntjeneste i Bergen, får kjempe en kamp for et mer totalitært land og flere menneskerettighetsbrudd, et annet sted.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bergen kommune klaget til dansk datatilsyn
PostPosted: Sun Apr 22, 2007 2:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Grethe Skønberg, Fana barneverntjeneste i Bergen, får kjempe en kamp for et mer totalitært land og flere menneskerettighetsbrudd, et annet sted.


Har du fått noen henvendelse fra Grethe Skønberg i Fana barnevern om hva hun ønsker slettet fra forumet?

Vet du eventuelt hvilke opplysninger som har frustrert Grethe Skønberg i Fana Barnevern i den grad at hun kontakter Datatilsynet i Danmark?

Det er tydelig at vi gjør noe riktig, når vi klarer å skape slik voldsom frustrasjon blant barnevernerne.

Keep up the good work! :D

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Grethe Skønberg Fana bvt
PostPosted: Sun Apr 22, 2007 5:55 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Nevnte barnevernspedagog har overtatt den sak som tidligere ansatte fra Fana barnevern forfattet mot meg og min sønn, noe som medførte tvangsfjernelse av min sønn i februar 2004. Jeg har ikke fått noen form for samvær med min sønn i ettertid da jeg valgt å redde eget liv og flykte til Danmark. Deretter er jeg en flittig og aktiv bruker av ditt meget flotte forum for slik som som oss. Dessuten har jeg valgt å skrive bok der jeg utgir usesurert deres "saksbehandling" kombinert med innsyn fra deres samarbeidspartnere og utgir usensurert alle sakspapirer, brev og journaler på min internettside. Dette liker nevnte barnevernspedagog lite. Den 21.02.07 mottar jeg brev fra Grete Skønberg for første gang på 3 å. Hun innkaller her til møte der jeg blir "tilbudt" samvær med min sønn mot at jeg øyeblikkelig stanser med å offentliggjøre deres "sakspapirer", fordi min sønn og hans familie tar dette tungt. (full kopi av brev vil bli offentliggjordt ved senere anledning når det er nedskrevet. med nytt innsyn fra nettopp Fana barnevrntjeneste og ders saksbehandlere).

Jeg takker deg nok en gang Arild for dette verdifulle forum. Vi må ikke gi oss, men vise fakta bak maktpakket.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 22, 2007 6:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Jeg tror Ama resonnerer riktig.

Barnevernet lager alltid sirkus hvis noen opplyser offentligheten om hvordan barnevernet går frem. I denne saken hevdes det å være barnet og hans familie som tar det så tungt. I tallrike andre saker er det ingen andre enn barnevernet som tar det tungt, jf Vindafjord-saken, hvor barna ønsker at deres sak og den behandling de har vært utsatt for, skal komme frem.

Det spiller ingen rolle. Barnevernet bruker alltid offentliggjøring som et argument MOT foreldre, og vil ha det til at slik offentliggjøring er skammelig. Det er det slett ikke.

I tallrike rettssaker hevder domstolene det samme som barnevernet, med noen sjeldne, klarsynte unntak, jf (fra Ytringsfrihet i Fredrikstad kommune og Fredriksstad Blad?) :

*********
... følgende uttalelse fra fylkesnevnden (se Prosessen mot familien Antonsen) :

"I forhold til publisering på internett synes kommunens standpunkt i noen grad å være preget av et ønske om å beskytte sine egne ansatte fra den belastning de opplever ved å bli "hengt ut" på nettet.

Fylkesnemnda vil for sin del peke på at dette er en belastning som hører med til åpenhet i offentlig forvaltning og som offentlig ansatte i stor grad må akseptere. (...)

I forhold til barna er det neppe noen stor belastning at familien "tar igjen" overfor offentlige myndigheter og publiserer sine synspunkter på nettet."


*********

Jeg har forståelse for fortvilete foreldre som ikke vet sin arme råd og lar seg presse og tvinge til omtrent hva som helst for ikke å miste sine elskede barn, eller for ihvertfall å få se dem. Desto mer respekt får man for de som klarer å stå imot presset. For hver gang noen gir etter og er tause om det barnevernet gjør mot dem, får barnevernet mere makt til å ødelegge familier. For hver gang noen klarer å stå imot, hjelper det alle barnevernsofres motstand mot barnevernets oppførsel. Det er sikkert ikke lett for Ama.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bergen kommune klaget til dansk datatilsyn
PostPosted: Sun Apr 22, 2007 6:49 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
Har du fått noen henvendelse fra Grethe Skønberg i Fana barnevern om hva hun ønsker slettet fra forumet?

Nei! :?

agrippa wrote:
Vet du eventuelt hvilke opplysninger som har frustrert Grethe Skønberg i Fana Barnevern i den grad at hun kontakter Datatilsynet i Danmark?

Nei! :roll:

:shock: :D

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Grethe Skønberg: Frustrert
PostPosted: Sun Apr 22, 2007 6:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Vi får konstatere at frustrasjonsnivået synes å være noe lavt hos Grethe Skønberg i Fana Barnevern for tiden.

Det må da være flott at alle får innsyn i hvilket fantastisk "barnevern" hun bedriver slik at flere familier ser seg tjent med å ta kontakt med barnevernet når de får problemer.

Kari Killén anbefaler i sin bok "Omsorgssvikt for alle" å frustrere foreldre mest mulig. R-b-v.net følger Killéns råd til punkt og prikke.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 22, 2007 8:06 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg er en formynderfrustrerer. :P

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 22, 2007 11:40 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Hallo, alle sammen :!:

Stakkars barnevernansatt! Hvordan kan dere være så slemme at dere prakitserer Killén-metoden på den offentlig ansatte :?: Hun har da ikke gjort noe galt.

Ellers merker jeg meg at Amas sønn og familie har det svært vanskelig når MOR offentliggjør saken som også omhandler henne :evil:
Er det noen som tenker på mor i denne sammenhengen som ikke får se sin sønn? Eller er ikke det så farlig? Mener da loven faktisk er på Amas side og hun får faktisk ikke den lovpålagte hjelpen hun skal ha!

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 28, 2007 7:24 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
I forbindelse med at ansatte ved barnevern og min famile føler seg uthengt ved min internett publisering av de saksdokumenter som Fana barneverntjeneste med deres samarbeidpartnere har forfattet viser jeg til denne link:

http://www.frifagbevegelse.no/aktuell/k ... 599085.ece

ref:

"Denne saka syner verkeleg både internettets positive og negative sider. På den eine sida er internett eit redskap som har gjort det langt enklare for kvar enkelt å engasjere seg og gje uttrykk for meiningane sine. På den andre sida er det blitt så enkelt at det ikkje lenger er nemneverdig kontroll med kva som blir publisert. Påstandar kan slengast ut udokumentert, det er nok å vitje diverse debattforum og bloggsider for å finne personkarakteristikkar som aldri ville komme på trykk i tradisjonelle aviser og blad. "

Vel, om noen tviler på at det jeg skriver er avskrift fra innhentet saksdokumetasjon i henhold til forvaltnings og helseloven §§ 18 og 19, er det kun å gi meg en email og jeg skal så gjerne sende kopi av orginaldokumenter som bekrefter at det jeg skriver er avskrift fra dokumeter innhentet.

Videre vil jeg gå inn på dette med rettsikkerhet. Nei, det eksister ikke. Jeg har selvfølgelig forsøkt å levere inn klage og søke rettshjelp men får dette i svar:


"Søknaden er avslått. Fylkesmannen har forståelse for sakens velferdsmessige betydning for søker, men finner det etter en helhetsvurdering ikke rimelig at det offentlige yter bistand i anledning saken. Det er i avgjørelsen lagt vekt på at det, denne sammenheng, dreier seg om en uprioritert sak, at søker har blitt tilkjent erstatning etter straffelovens § 447, 1.ledd, samt at Justisserkriteratene ikke gir utrykk for tvil om hvorvidt det bør innvilges oppreisning utover standersatsene."

Brev fra fylkesmann i Hordaland:

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=983&highlight=


Med uføretrygd på 8000 kr i måeneden har jeg selvfølgelig ikke økonomisk anledning til å ha kontakt med advokat.

Samfunnsmagasinet:


http://www.sfm.no/Arkiv-2007/Art-Apr-07 ... vernet.htm

Av denne årsak har jeg valgt å delta aktivt i det massive gruppesøksmål mot barnevern generelt, og håper vi en dag i fremtiden når frem til EMK og får en endelig avgjørelse til gang for alle som er i berøring med nevnte etat utover å offentligjøre usensurert all dokumentasjon fra Fana barneverntjeneste og alle deres samarbeidspartnere innen offentlig forvaltning og helsetjeneste på internett i forbindelse med boken jeg skriver.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Udokumenterte påstander
PostPosted: Sat Apr 28, 2007 7:30 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
http://www.frifagbevegelse.no/aktuell/k ... 599085.ece

ref:

"Denne saka syner verkeleg både internettets positive og negative sider. På den eine sida er internett eit redskap som har gjort det langt enklare for kvar enkelt å engasjere seg og gje uttrykk for meiningane sine. På den andre sida er det blitt så enkelt at det ikkje lenger er nemneverdig kontroll med kva som blir publisert. Påstandar kan slengast ut udokumentert, det er nok å vitje diverse debattforum og bloggsider for å finne personkarakteristikkar som aldri ville komme på trykk i tradisjonelle aviser og blad. "


Er det noe barnevernet og deres informanter er eksperter på, så er det å slenge ut udokumenterte påstander.

Til Ama: Jeg har lurt på hvordan du får lagt inn teksten. Er det avskrift av dokumentene eller får du kopiert dokumentene?

Hilsen
en data-analfabet

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Avskrift
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 1:49 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
I og med at jeg skriver på en bok så er det manuel avskrift av hvert dokument, mappe for mappe. Har 10 store dokument mapper igjen å skrive ned og skrevet 10 stykk ferdig alt.

Arbeider med dette fra 5 til 10 timer pr dag. Så du kan god si at tiden fyker og det er nok å gjøre. Men så er jeg også såpass pededant at hvert håndskrevnet notat også skal med...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Brevet
PostPosted: Tue Jul 03, 2007 6:18 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Webside med mulighet for å se brevveksling:

http://www.freewebs.com/amasfylkesmann/photos.htm

Da jeg nå er ferdig med å nedskrive brevveksling i 2007, referet til tidligere oppdaterer jeg her Fana barnefjernerens brev og eget tilbakesvar. Har fortsatt ikke mottatt noen form for tilbakesvar eller videre innsyn i min sønns saksmappe...

21.02.07 Fana barneverntjenste, brev

Bergen kommune

Fana barneverntjeneste
Wollert Konowsplass 4
Postboks 85 Nesttun, 5852 Bergen
Sentralbord: 05556
Telefax: 55561130
Fana.barneverntjeneste@bergen.kommune.no

AMA
Adresse
Danmark

21.02.07

Innkalling til møte med Barneverntjenesten i Fana

Barneverntjenesten ønsker et møte med deg for å diskutere samværsordning mellom deg og OT. Videre ønsker vi å gi deg informasjon om OT sin utvikling.

Dersom det ikke er mulig for deg å komme til Bergen, kan vi komme til Danmark for å møte deg. Vi ønsker en snarlig tilbakemelding fra deg, og håper at du ønsker å samarbeide med barneverntjenesten til det beste for OT.

Vi vil opplyse deg om at OT har tatt det svært tungt at du har lagt ut på internett opplysninger som omhandler han og hans familie til allmenhetens beskuelse.

Barneverntjenesten vil i den anledning anmode deg om ikke legge flere opplysninger vedrørende OT og hans familie på internett.

Vennlig hilsen

Anita Knarvik
Nestleder

Grethe Skønberg
Barnevernskurator

Signert



27.02.07 Email fra AMA til Fana BVT

Fra: AMA emailadresse
Sendt: 27. februar 2007 15:12
Til: fana.barneverntjeneste@bergen.kommune.no
Emne: Svar vedrørende brev datert 21.02.07

Til Fana barnverntjeneste
ved Anita Knarvik
Nestleder

og Grethe Skønberg
barnevernskurator

I henhold til deres innkalling til møte ved deres barneverntjenestekontor viser jeg til tidligere møter og sakspapirer fra deres saksbehandlere, samt måte jeg har blitt mottatt på som biologisk alenemor, ved deres kontor da jeg må beklage at pga totalt mangel på tillitt til deres saksbehandlere og ledere ikke ønsker videre kontakt. Da jeg er nektet fri rettshjelp har jeg heller ikke anledning til å la en advokat eventuelt stille i mitt sted angående deres forespørsel om å ha samvær med min sønn i pår 2007, 3 år etter deres tvangsfjernelse ved fylkesnemda.

Jeg informerer videre at deres hensikt ved å totalt øddelegge all form for kontakt mellom min sønn og undertegnede er herved oppnådd. Det er derfor ikke lenger hensiktmessig å innkalle til et samværsmøte 5 år i ettertid, her tre år uten noen form kontakt og hvor min sønn er blitt opplært til at hans mor er en farlig psykisk syk person som han ikke lenger trenger å respektere som et menneske eller voksenperson.

Når det gjelder offenteligjøring av egne saksdokumenter som pr dag dato er innhentet fra alle forskjellig offentlige etater jeg har vært i berøreing med i bok og på internett er en rettighet jeg ønsker å ivareta. Det er mulig at når min sønn blir eldre vil han kunne lese og forstå hvorfor jeg velger å gjøre nettopp dette. Det kan også dere da denne informasjon, vil som dere selv skriver, være offentlig lett tilgjengelig nettopp ved at jeg og andre med meg nå velger å legge den ut usensensurert.

Jeg kommer derfor selvfølgelig derfor ikke til å slutte verken med å skrive på internett eller på den bok hvor all saksdokumentasjon vil bli sotert etter dato og utgitt.

Jeg ønsker derimot tilsendt resterende saksdokumenter, journaler, brev og tilsynsrapporter både fra dere og Fana sosialkontor snarest tilsendt i henhold til forvaltningslovens lov om innsyn §§ 18 og 19.

Vennlig hilsen

AMA

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Sun Jan 13, 2008 6:32 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: ønsker ikke kontakt
PostPosted: Tue Jul 03, 2007 6:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Bravo!

:D

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Nye klager til fylkesmann
PostPosted: Thu Sep 06, 2007 2:49 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Webside opprettet hvor du kan lese brevveksling:


http://www.freewebs.com/amasfylkesmann/photos.htm

Tja jeg har sendt nye klager til fylkesmann omkring innhenting av innsyn. I dag får jeg dette brev fra Fana barneverntjeneste:

http://kristinbrataas.sier.no/files/200 ... gnethe.pdf

Har sendt email til fylkesmann og advokat Knut Mannsåker i Gruppesøksmålet:

Fylkesmann:

Viser til brev jeg nå har mottatt fra Fana barneventjeneste og bekrefter at jeg ikke bare velger å opprettholde min klage vedrørende fullt dokumentinnsyn, men har nå også har bedt advokat levere inn anmeldelse over lovbrudd i henhold til dette brev.

Vennlig Hilsen
Agnehe Mehn-Andersn

----- Original Message -----
From: *Postmottak Fylkesmannen i Hordaland
To: Agnethe
Sent: Thursday, August 30, 2007 7:58 AM
Subject: [Norton AntiSpam] SV: Innsyn


Vi stadfester med dette at e-posten er motteken.


Vennleg helsing

postmottak@fmho.no
Fylkesmannen i Hordaland
Kaigaten 9
5020 Bergen
Tlf. 5557 2000
www.fylkesmannen.no/hordaland



--------------------------------------------------------------------------------
Fra: Agnethe
Sendt: 29. august 2007 18:15
Til: *Postmottak Fylkesmannen i Hordaland
Emne: Innsyn


Jeg referer til deres brev av 24 august 2007 med referanse 2007/6010 620.

Jeg viser til hitill mottatt innsyn fra Barneverntjenesten i Fana og påminner at det ikke kun er denne instans som velger å ikke sende ut innsyn jeg har bedt om med henvisning til forvaltningsloven §§ 18 og 19.

Dette gjelder også Fana sosialkontor som helt har unnlatt og svare på brev og sende ut innsyn i henhold til forvaltningslovens krav, og jeg har nå ved gjennomgang fra mottatt innsyn fra fylkesarkivet i fra tidsperiode 1992 - 1993 da jeg bodde ved Bergen Mødrehjem sett at også her er det kun sendt ut det jeg definerer som Selektert innsyn. Brev om innsyn er sendt direkte til Bergen Mødrehjem - men de har her unlatt og sende ved det de selv har arkivert på denne institusjon. (Det er henvisninger til dette i den dokumentasjon de har lagt ut og ved slutten står det at det er arkiver ved Bergen Mødrehjem under navnet Vigdis som var en av de som var hovedkontakt for meg på dette tidspunkt. Jeg vil også be om hjelp til å få dette innsyn ut uten at noe er selektert vekk....

Jeg viser hva denne sak dreier seg om ved å henvise til den blogg som jeg baserer disse saksdokumenter på.

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=2565

Videre viser jeg til det jeg hittil har mottat av innsyn fra Fana Barneverntjeneste ved å henvise til men hjemmeside - som fortelle hva man her har selektert vekk uten begrunnelse.

http://www.freewebs.com/amasbvt/barneverntjenesten.htm

Jeg antar for eksempel at det også etter år 2004 har vært tilsyn omkring min sønn i det fosterhjem han plassert i ved tvangsparagraf basert på barneverntjenestens saksdokumenter gjennom årene 1991 - 2004. Videre viser jeg til at sak også er innsendt Norsk Pasienterstatning da en barneverntjeneste ikke har anledning til å bestille diagnoser av sine klienter fordi de ønsker å lage en omsorgsovertakelsessak med denne diagnose som begrunnelse.

Jeg kan klart si at den beviste feile medisinske og behandlingsmetode som ble benyttet i Solli sykehus helt klart har sammenheng med dette.

Vennlig hilsen

Agnethe Mehn-Andersen
f.nr: 270368 ****

http://www.freewebs.com/amasbvt/

Advokat:

Jeg vil trenge at du tar kontakt snarerest og legger ved brev mottatt fra Fana Barneverntjeneste som nå nekter meg innsyn i egen sakspapirer (vedlagt). Sender også klage videre til fylkesmann men ønsker å anmelde Fana barneverntjeneste for brudd på forvaltningsloven mm og vil vite hvilke § jeg bør velge å anmelde dette innunder.

Vennlig hilsen

Agnethe Mehn-Andersen

Jeg vil sette veldig pris på om noen har på forumet vil hjelpe meg å komponere et korrekt brev til Fana barnverntjeneste samt Fana lensmanskontor angående deres anmodning at jeg må reise fra Danmark til deres kontor i Bergen for å aller nådigst få lese de dokumenter jeg har krav på å få innsyn i...

Spesielt er jeg glad for informasjon angående hvike § jeg her kan benytte...


Her fikk jeg link til samfunnsmagasinet som tar dette tema opp:

http://www.sfm.no/Arkiv-2007/Art-Sep-07 ... nsrett.htm

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Sun Jan 13, 2008 6:34 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Opprettholdelse av klagesak
PostPosted: Mon Sep 24, 2007 3:43 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Her følger jeg opp med å legge ut kopi av svarbrev fra Fana barneverntjeneste vedrørende min nå formelle klagesak til Hordaland fylkesmann vedrørende aktinnsyn i egne sakdokumenter...

03.09.07 Fana barneverntjeneste, brev

Bergen kommune

Fana barneverntjeneste
Wollert Konowsplass 4
Postboks 85 Nesttun, 5852 Bergen
Sentralbord: 05556
Telefax: 55561130
Fana.barneverntjeneste@bergen.kommune.no

AMA
Adresse
Danmark

Unntatt offentlighet
Offentlighetsloven § 5a og forvaltningsloven § 12 flg

Deres ref:
Vår ref: 11409/2007
Saksbehandler: Grete Skønberg
Arkivkode: 16.03.1992
Dato: 03.09.2007

Vedrørende klage til fylkesmannen i Hordaland

Barneverntjenesten i Fana mottokk den 27 august brev fra Fylkesmannen i Hordaland der du klager på at du ikke får innsyn i dokumenter.

Vi viser til brev av 21.02.07 der vi anmoder deg om ikke å legge flere opplysninger vedrørende ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) ut på internett. ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) tar det tungt at opplysninger som omhandler han og hans familie ligger ute på nettet til allmenhetens beskuelse. Du må gjerne komme på vårt kontor for å lese dokumenter. Vi mener da at vi ivaretar din rett til dokumentinnsyn. Dersom du etter dette fremdeles ønsker at klagen skal behandles ber vi deg gi beskjed.

Vi vil benytte anledningen til å oppfordre deg til å ta kontakt slik at vi sammen kan lage en plan for din kontakt med ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) framover, og om vi kan bistå deg med noen form for hjelp.

Med vennlig hilsen

Elisabeth Abelvik
Fungerende barnevernsjef

Grete Skønberg
Saksbehandler

Signert


Kopi:

Fylkesmannen i Hordaland

06.09.07 Email
Fra: AMA
Til: Fylkesmann i hordaland og Fana barneverntjeneste
Sendt Torsdag September 06, 2007 5:09 PM
Tema: RE SV Innsyn

Da jeg nå har lagt ut svarbrev fra FANA barneverntjeneste på nett sender jeg link til denne blogg og stadfester deres brudd på menneskerettgheter angående yttringsfrihet samt alle brudd på norsk grunnlov og ikke minst forvalningslov vedrørende samme. Jeg anmelder herved forholdet og opprettholder klagegrunnlag...

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=2538&highlight=

Ønskar man å vite hva lov som gjelder i Danmark kan jeg henvise til Regjeringen og ikke minst statsminister her i Danmark som gang på gang formidler at ytringsfrihet er over alle lover og helt gjeldende. Med andre ord kan dette ikke diskuteres vekk fra. Jeg viser videre til tilsvarende saker i rettsystemet, der Navnelister over for man blir advart mot, er lovlig...

Venlig hilsen
AMA

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]