It is currently Wed Apr 24, 2024 12:34 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Bør familier som forfølges av barnevernet legge ut sin historie på MySpace slik som Delara Darabi?
Ja 100%  100%  [ 6 ]
Nei, av hensyn til barna bør de la være 0%  0%  [ 0 ]
De to sakene er slettes ikke sammenlignbare. Norsk barnevern vil bare hjelpe. 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 6
Author Message
 Post subject: Bruker MySpace for å redde livet
PostPosted: Wed Mar 28, 2007 9:36 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Delara Darabi (20) sitter på dødscelle i Iran og bruker MySpace for å kjempe mot iranske myndigheter.

Hun er dømt til døden for et drap som ble begått da hun var 17 år og ennå ikke myndig.

Hun håper nettsamfunnet MySpace skal redde livet hennes.

Kommentar: Internett har blitt et viktig verktøy i kampen for grunnleggende menneskerettigheter. I mange land, også Norge, blir menneskerettighetene krenket. Norske myndigheter stjeler barn fra foreldre, som er blitt dømt i henhold til den beryktede barnevernsloven av 1992, som gir myndighetene rett til å tvangsfjerne barn etter eget forgodtbefinnende.

Tusenvis av barnefamilier forfølges av norske myndigheter, som nekter å kommentere det de kaller "enkeltsaker". Barnefamiliene begynner i økende grad å legge ut sine historier på internett, og myndighetene forsøker å forby offentliggjøring av videoer på YouTube. Barnevernet liker naturlig nok ikke at det settes søkelys på de mange overgrep som begås mot uskyldige barn. Norske myndigheter ønsker å hemmeligholde overgrep mot barn, for hensynet til de ansatte i barnevernet veier tyngst. LO sitter som en edderkopp og trekker i trådene.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 28, 2007 9:46 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Agrippa skrev:

Quote:
LO sitter som en edderkopp og trekker i trådene.


LO er en fagorganisasjon, det vil si at de skal ivareta sine medlemmer-i dette tilfellet BV-folk i FO. Det betyr ikke at ikke folk i andre deler av fagorganisasjonen ikke kan ta opp dette problemet. Derfor oppfordrer jeg alle som er fagorganisert til å prøve å beskrive at det finnes en annen virkelighet enn FO sin versjon, det kan faktisk være et godt middel i kampen.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg har signert oppropet.
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 4:48 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg har signert oppropet.

Det er rystende. Og SUPERT at det funker!

Dette er også veien å gå for oss, så jeg vil oppmuntre deg til å kopiere Delara Darabi sitt stunt. Skriv om barnevernets sak om deg både på engelsk og norsk!

Jeg har f.eks. klart å lage min egen hjemmeside på Space, som kan minne om MySpace, og når jeg får litt bedre tid på meg, til sommeren, så skal jeg også legge meg ut på MySpace.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]