It is currently Sat Apr 20, 2024 12:51 am



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Er barnevernere for tette i pappen til å forstå at svartelister er en del av et moderne samfunn?
Ja, de er både tette i pappen og selvdiggende og aksepterer derfor ikke kritikk 50%  50%  [ 7 ]
Nei, barnevernerne er bare maktsyke, arrogante bøller som ikke bryr seg om andre 50%  50%  [ 7 ]
Total votes : 14
Author Message
 Post subject: Havnet på svarteliste
PostPosted: Fri Mar 23, 2007 8:55 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Steigen kommune har styrt økonomien sin så dårlig at de nå havner på ei svarteliste hos Fylkesmannen.

På den såkalte Robek-listen står alle kommuner som må spørre Fylkesmannen om lov, før de tar opp nye lån.

Kommentar: Når selv Fylkesmennene opererer med svartelister, så burde Fellesorganisasjonen (FO) forstå at også "brukere" av det såkalte barnevernet oppretter lister over barnevernsarbeidere de ikke kan anbefale.

Svartelister er en del av det moderne samfunnet.

Mener kanskje FO at Fylkesmennene "henger ut" stakkars Steigen kommune? Jeg skjønner at det er ubehagelig for Steigen kommune å havne på en slik svarteliste, men noen regler må man ha i kommune-Norge. Når reglene brytes så vil enkelte kunne havne på svartelister. Det skulle ikke være så vanskelig å forstå, selv ikke for barnevernere, som riktignok er kjent for å være spesielt tette i pappen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 23, 2007 9:59 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Min kommune har også vært på Robek-lista, uten at det førte til særlige traumer. Men denne lista er et redskap for sentralmakten til å kontrollere kommunene, ikke et redskap for borgernes mulighet til å kontrollere eget liv - en vesentlig forskjell!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 23, 2007 1:22 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Forskjellen på sentralmakten og lokalmakt er ofte at lokalmakten har flere bygdetullingtrekk som de utnytta borgerene må krype for.

Dette kommer enda klarere frem mht menneskerettigheter, som jo er på et enda høyere nivå: De er mer balanserte.

Verken sentralmakten eller bygdetullingene aksepterer at jeg eier mitt liv.

Likevel er maktkonsentrasjonen utrolig farlig. Det å ha hvor mange milliarder som helst tilgjengelig for å kontrollere andre mennesker, går nødvendigvis galt.

Det blir det berømte valget mellom pest og kolera. Sterk lokal styring er farlig for meg og mine. Sterk sentral styring er farligere for alle, men er mindre direkte farlig for meg med hensyn til tilfeldige avvik.

Jeg tenker med gru om Vefsn kommun hadde hatt mer makt. Da hadde ikke vi hatt barna våre i dag.

Makt aksepterer ikke den grunnleggende rettigheten EGET VALG. Motsvarigheten til rettigheten EGET VALG er loven IKKE TVING. Altså to prinsipper som opprettholder at dine rettigheter stopper der mine begynner og vis á vis.

Den narisisistiske makten finner seg totalt opphøyet over slikt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Svartelistene er kommet for å bli
PostPosted: Mon Mar 26, 2007 9:00 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Svartelistene er kommet for å bli. Over alt hvor jeg kommer, oppmuntrer jeg folk til å lage sine egne svartelister. Jeg skriver at folk kan opprette sine egne hjemmesider på f.eks. freewebs.com eller kjøpe domenenavn på utenlandske servere, og så siden legge en link til denne. *hehe*

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 26, 2007 10:14 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Egentlig har vi vel alle vår egen "svarteliste" over folk eller institusjoner/firmaer vi ikke ser på som håpløse tilfeller.
Og det er jo ikke akkurat slik at vi tier om det.
Forskjellen mellom dette og offentlig svartelister er jo at de offentlig gir folk en mulighet til å endre atferd, ved at de blir oppmerksom på at det reageres på deres opptreden.
Om de tar inn over seg det, er en annen sak.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]