It is currently Thu Mar 28, 2024 10:10 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Bør programmet "Kos og kaos" tas av lufta fordi det fremstiller barnevernet i et ensidig positivt lys?
Ja 80%  80%  [ 4 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 20%  20%  [ 1 ]
Total votes : 5
Author Message
 Post subject: Kjendisadvokat vil ha «Holmgang» av lufta
PostPosted: Mon Mar 05, 2007 1:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
I et innlegg i Aftenposten mandag reagerer advokat Abid Raja kraftig på flere formuleringer i Holmgang som ble sendt sist onsdag. Seerne ble blant annet oppfordret til å ringe inn og svare på spørsmålet «er radikale muslimer en trussel mot vestlige verdier?».

– Oddvar Stenstrøm må av skjermen, konkluderer Raja, som mener programlederens «dannede fremferd» er med på å gi Holmgang et uriktig inntrykk av seriøsitet.

Dette er ikke første gang Raja har bedt TV 2 kvitte seg med Holmgang. I november 2004 skrev han et åpent brev til kanalsjef Kåre Valebrokk etter en seerundersøkelse der 97 prosent av innringerne mente at muslimer generelt er en trussel mot Vestens verdier.

Kommentar: Personlig vil jeg kreve det barnevernsvennlige programmet "Kos og kaos" tatt av luften fordi det fremstiller barnevernet i et ensidig positivt lys. Programmet har bidratt til å gi barnevernet et uriktig inntrykk av seriøsitet. Ennå har jeg ikke forfattet noe åpent brev til NRK, men jeg forventer at min anmodning blir tatt til følge. (ikke)

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 05, 2007 4:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Folk med bakgrunn i diktatoriske regimer – påfallende synlig når det gjelder militante muslimer – har det med å kreve at nettopp den elendigheten de er flyttet eller flyktet fra, skal tres ned over hodet på befolkningen der de kommer også. De vil vel avskaffe det meste av verdi: ytringsfrihet, individuell frihet osv.

Man kan knapt si at denne Raja har noen dannet fremferd; han opptrer bøffelaktig og skråsikkert, så det kommer godt frem hva han mener skal være idealer i samfunnet. Det er jo nettopp slik fremferd som han viser, som ER en trussel mot Vestens verdier. (Misforstå meg nå ikke dithen at jeg synes disse verdiene respekteres særlig i Norge, da. Men fremdeles har vi dem vel i noe sterkere grad som IDEALER iallfall.)

Mye av den samme innstilling ser ut til å prege folk som er opplært gjennom barneverns-utdannelsen.

 

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kjendisadvokat vil ha «Holmgang» av lufta
PostPosted: Mon Mar 05, 2007 5:18 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
agrippa wrote:
– Oddvar Stenstrøm må av skjermen, konkluderer Raja, som mener programlederens «dannede fremferd» er med på å gi Holmgang et uriktig inntrykk av seriøsitet.


Kanskje Stenstrøm kan pålegges å bruke "grilldress" for å gi Holmgang det riktige inntrykket av useriøsitet. Så kan pendressen være forbeholdt Raja og andre debattanter med "seriøse" meninger.

Barnevernmotstandere blir ofte beskyldt for å være useriøse, så de får iføre seg grilldress, de også. Da blir det enklere å følge med i debatten på hvem som representerer de seriøse og de mindre seriøse synspunktene.

Abid Q. Raja er forøvrig oppgitt over at Oddvar Stenstrøm ikke vil stille til debatt om «Holmgang» og sier at det viser et demokratiunderskudd i TV2.

- De forsøker å hevde at jeg hindrer ytringsfriheten, men det er Stenstrøm som gjør det. Hva er det han har å skjule? Hva er det han er redd for? uttaler Raja.

Den hører vi ofte fra barnevernshold. De som har intet å skjule må samarbeide med barnevernet, hevdes det alltid, selv om samarbeidet utelukkende fremmer interessene til barnevernet

Oddvar Stenstrøm ønsker ikke å kommentere kritikken fra Raja.

- Jeg vil ikke si noe. Jeg kan ikke stille til debatten om at jeg burde tas av skjermen.


Dersom Abid Q. Raja får det som han vil, blir Stenstrøm fratatt ansvaret for Tabloid. Saken kommer opp i Dagsnytt 18 og P4.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]