It is currently Fri Apr 19, 2024 7:15 am



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Bør barnevernere være unntatt fra svartelisting?
Ja, som offentlige ansatte er de hevet over loven 0%  0%  [ 0 ]
Nei, de bør kunne svartelistes i likhet med alle andre grupper 100%  100%  [ 19 ]
Ja, foreldrenes vurdering bør man ikke stole på 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 19
Author Message
 Post subject: 338.000 nordmenn svartelistet
PostPosted: Wed Jan 24, 2007 11:09 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Tross gode tider har hver 11. ligningspliktige nordmann dårlig eller ingen kredittvurdering, og får dermed ikke kreditt.

Til sammen har vi betalingsanmerkninger for 15,6 milliarder kroner. Det viser en ny analyse fra Lindorff.

Totalt befinner 159 000 nordmenn seg i såkalt rød sone hos kredittvurderingsselskapet Lindorff Decision, noe som betyr at de i praksis er på næringslivets svarteliste. I tillegg er nesten 179 000 personer uten kredittrangering, og er dermed også utestengt fra å kunne ta opp lån og kreditt.

Kommentar:

Det er ikke bare dårlige barnevernspedager som havner på svarteliste, også dårlige betalere havner på svarteliste. Derfor er det bemerkelsesverdig at barnevernerne protesterer så voldsomt mot å bli svartelistet, for slik svartelisting er intet nytt fenomen i Norge. Hvorfor skal barnevernere være unntatt fra svartelisting når nær sagt alle andre grupper kan svartelistes, alt fra dårlige betalere til bygningsfirmaer?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Costa Notting.
PostPosted: Thu Jan 25, 2007 10:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
agrippa wrote:
Til sammen har vi betalingsanmerkninger for 15,6 milliarder kroner. Det viser en ny analyse fra Lindorff.

Totalt befinner 159 000 nordmenn seg i såkalt rød sone hos kredittvurderingsselskapet Lindorff Decision, noe som betyr at de i praksis er på næringslivets svarteliste. I tillegg er nesten 179 000 personer uten kredittrangering, og er dermed også utestengt fra å kunne ta opp lån og kreditt.


Costa Notting, Costa Plenty, Black Money, og Concourse,

var navnene på seilskutene i jappe-tiden. "Svanen" ol. var "out" den gang. Fint skulle det være - om så halve ræven hang utenfor.

To svært nære bekjente av meg hadde opparbeidet seg langt over 500.000 i gjeld da det hele sa stopp. De fikk gjeldsordning og er gjeldfri i dag, for mange år siden.

Jeg ble gravid i -88, og hadde bare knappe 130.000 i gjeld. Fremdeles heftes jeg med den gjelden, penger som bankene kastet etter meg. Fra den siden het det at jeg hadde så liten gjeld at de mente at jeg var i stand til å kunne "betjene" den. Hvilket jeg ikke klarte, fordi at jeg satt med en baby i fanget da katastrofen var et faktum. Jeg førte regnskap for mine egne kunder, men ble tvunget ut av jobben, pga innskrenkninger, og like etterpå ble revisorer skviset ut, og de arbeidsledige revisorne ble foretrukket i de jobbene som jeg kunne utføre.

There you go, girl.

Bankene hadde det hett den gang, men de fikk jo ordnet opp i sine saker. At folks hus gikk på tvangsauksjon og gjeldsofre hang seg på loftet, var det ingen som ofret en eneste tanke.

Tror du at jeg har klart å ordne opp med min gamle gjeld? Nope.

Men, sånn sett er jeg heldig stilt. Alt jeg eier kan selges på en dag, til en verdi av maks 10.000 kr. Og en potte har jeg i det minste lov til å få beholde. MEN, tror du det at jeg er bekymret for å få BOT av myndigheten? Nope.

Der hvor det intet er å hente, har selv Kongen tapt sin rett...

At jeg står på en liste over dårlige betalere, er meg absolutt knekkende likegyldig.

Men, kan de, så kan også jeg, derav likestilling.com

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: 300.000 personer er svartelistet
PostPosted: Mon Apr 30, 2007 8:43 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ferske tall viser at mer enn 300.000 nordmenn er svartelistetav næringslivet, eller er nektet kreditt.

Ifølge Dagbladet bor betalingsverstingene i Nord-Norge, mens innbyggerne i Sogn og Fjordane skiller seg ut med færrest betalingsanmerkninger. Det viser helt ferske kvartalstall fra kredittvurderingsselskapet Lindorff Decision.


Kommentar: Nå er det ikke slik at svartelistene til Lindorff ligger offentlig tilgjengelig slik at alle kan gå inn og sjekke om, for eksempel, naboen har en betalingsanmerkning. Navnelistene er kun tilgjengelig for banker og lignende.

De viser likevel at fenomenet "svartelisting" ikke er noe nytt i det norske samfunnslivet. Det å offentliggjøre navn på barnevernsansatte som foreldre ikke kan anbefale er et lovlig virkemiddel, selv om de barnevernsansatte opplever dette som ubehagelig. De barnevernsansatte står frie til å oppføre seg hederlig mot barnefamilier de kommer i kontakt med. Det går an å snu i døren og si: Beklager, vi skjønner at vi ikke har noe her å gjøre, og vi vil ikke se dere igjen!

Mona Lygre wrote:
At jeg står på en liste over dårlige betalere, er meg absolutt knekkende likegyldig.


Blakk? Du er ikke alene. 300 000 nordmenn er svartelistetsom dårlige betalere, men betalingsverstingene bor i Nord-Norge.

Har du oversikt over hvor verstingene blant barnevernsansatte er lokalisert eller er det kanskje like ille overalt?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 30, 2007 9:04 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Selv om disse listene ikke er offentlige er de likevel lett tilgjengelige. bare prøv å kjøp deg et mobil-abonnement og vips innhentes det kredittvurdering.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Innhenting av opplysninger
PostPosted: Mon Apr 30, 2007 9:24 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Selv om disse listene ikke er offentlige er de likevel lett tilgjengelige. bare prøv å kjøp deg et mobil-abonnement og vips innhentes det kredittvurdering.


Jeg tror det er mulig for telefonselskaper, banker og andre å abonnere på listene til Lindorff.

Den det gjelder får tilsendt brev om at det er innhentet opplysninger.

Merk at det opplyses om at opplysninger har blitt innhentet. Her tror jeg ikke barnevernet er så nøye. Barnevernet innhenter opplysninger over alt uten å gidde å opplyse om det til foreldrene.

Barnevernet tar seg heller ikke bryet med å innhente samtykke fra foreldrene før det innhentes taushetsbelagte opplysninger. Barnevernskonsulentene kan finne på å skrive at det er gitt samtykke uten at dette medfører riktighet. De som blir bedt om å gi taushetsbelagte opplysninger til barnevernet er som oftest ikke vanskelige å be. Det er tvertimot stas når det kommer en henvendelse fra barnevernet. Da får helsesøster anledning til å føle seg viktig.

Henvendelsen fra barnevernet vil inngå i barnets pasientjournal og vil derfor følge familien videre, selv lenge etter at barnevernet har henlagt saken. Slik vil nye helsesøstre og helsestasjonsleger få greie på at denne familien har vært i barnevernets søkelys. Da kan de iverksette sin egen uformelle undersøkelse. Opplysningene kan eventuelt oversendes barnevernet dersom de får grunn til tilstrekkelig bekymring. Listen er lagt betraktelig lavere nå som de vet at barnevernet "har kjennskap til familien". Et galt ord fra "mor" kan være nok til å utløse en bekymringsmelding. Dessuten så må en familie som "barnevernet har kjennskap til" behandles langt mindre høflig og mer aggressivt enn andre barnefamilier. Familien er jo allerede stigmatisert og krenket, og da er det greit å gi den et lite tilleggsspark. Selv leger koser seg over å sparke dem som allerede ligger nede. Det gjelder å føle seg viktig i det norske sosialdemokratiske samfunnet. Barnevernsofrene fyller i så måte en viktig funksjon.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernsansatte skyr ingen midler
PostPosted: Sat Sep 29, 2007 10:43 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Sep 01, 2006 3:00 am
Posts: 52
Location: Bærum
[face=Tahoma]De gjør det som passer seg mot sine egne medmennesker for å holde seg selv og et helt system i lønnet arbeid.

Barnevernet & Co driver med menneskehandel legalisert av våre foregående og nåværende stortings - og regjeringspolitikere.

Mennesker er milliardindustri for de som livnærer seg på statlig legalisert menneskehandel.

Det er noe de fleste vet.
[/face]


Image

_________________
Stans Offentlige Overgrep Mot Sivilbefolkningen


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]