It is currently Thu Apr 18, 2024 10:26 am



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Det ynkelige "Pressens Faglige Utvalg" (PFU)
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 10:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Det ynkelige "Pressens Faglige Utvalg" (PFU)

Her har vi dem igjen, barnevernerne som klager når en familie en sjelden gang får sin sak frem, og PFU som dømmer avisene, stikk i strid med familienes behov, også barnas. Men nei, ingen skal få lov å heve røsten mot barnevernet.

PFU-sak nr 177/02

PFU-sak nr 137/03



  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barn tåler lite
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 11:08 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Tanken er at barn er sårbare vesener, og må derfor skjermes fra voksenkonflikter, tv-reklame, bilder av krig og naturødeleggelser, men som Sverre Kvilhaug skriver, tar man ingen slike hensyn når barn fjernes fra sine foreldre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 11:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Nei, akkurat. Jeg tror også at det blir stadig viktigere for mange barn, etter hvert som de vokser til å få se at foreldrene har kjempet for dem i full offentlighet og ikke latt seg overtale til å holde munn.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 08, 2006 2:16 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
.................


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 3:47 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 08, 2006 2:31 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg kan med sikkerhet si at det er bra for barna at vi kjemper her og ellers for de. Dette kan jeg si på grunn av at jeg selv er i den situasjon at min sønn trodde lenge at jeg ikke ville se han og opparbeidet seg mye frustrasjon og bitterhet på grunn av dette. Når jeg da kunne bevise at jeg hadde kjempet og at grunnen til at han ikke fikk se meg lå hos bv, klarte han og komme ut av den bitterheten og frustrasjonen mot meg og heller rette de følelsene i "riktig" retning. Dette har ført til at vi dag har et sterkt og godt forhold som bv og fostermor gjerne vil ødelegge men det tror jeg ikke de klarer nå når sannheten er blitt kjent for gutten.Og dette bruker bv imot meg, men det får de bare gjøre. Jeg kommer til å fortsette å kjempe for gutten min og jeg vil også fortsette å informere han om det jeg gjør og det bv gjør. Jeg oppfatter det slik at det blir trygger for han slik.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 08, 2006 7:58 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Det største sviket et barn kan oppleve er å bli avvist/sviktet av sine kjæreste (familien).
Jeg tror at så lenge et barn er trygg på sine foreldres ubetingete kjærlighet kan det utholde svært mye.

Klarer derimot bv og deres kumpaner å overbevise barna om at det er foreldrene som har sviktet, vil barna være svært sårbare og vanskelig kunne ha tillit til noen!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]